Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 07-08-2020, 23:23

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 30-03-2010, 18:28 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Wiem, że to inne auto ale miałem kiedyś taki objaw w Clio 1,5dci. Jak jechałem normalnie to było OK, dopiero przy hamowaniu silnikiem jakby łomot połączony z wibracjami z komory silnika, jak wcisnąłem hamulec to się uspokajało, objaw pojawił się dość nagle. Przyczyną były wyrąbane łączniki stabilizatora, podobno standardowy objaw w Clio.
Poza tym, sprawdziłeś poduchy silnika i skrzyni, może się jakaś oberwała na jakieś dziurze.
Pozdro i powodzenia.


Na górę
 Tytuł:
Post: 31-03-2010, 09:35 
Offline

Rejestracja: 21-09-2006, 12:35
Posty: 417
Lokalizacja: Wisła
Ja pisałem o zawieszeniu silnika, a nie zawieszeniu samochodu.

Krótko mówiąc - trzeba zacząć od wymiany przedniej poduszki zawieszenia silnika, a potem się zobaczy.


Na górę
 Tytuł:
Post: 31-03-2010, 10:28 
Offline

Rejestracja: 30-03-2010, 12:34
Posty: 4
Lokalizacja: mazowieckie
poduszka jest wymieniona na nowa właśnie teraz w toku jest podnoszenie/obniżanie poziomu poduszki...poinformuje o efektach
dzieki za info


Na górę
 Tytuł:
Post: 31-03-2010, 18:37 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Sebastian pisze:
Ja pisałem o zawieszeniu silnika, a nie zawieszeniu samochodu.


wiem, ale w moim Clio właśnie rozwalone zawieszenie nadwozia przy hamowaniu silnikiem powodowało wpadanie silnika w dygotanie...
którego przyczyna była dla mnie trudna do zdiagnozowania...


Na górę
 Tytuł:
Post: 24-08-2010, 14:17 
Offline

Rejestracja: 24-08-2010, 14:13
Posty: 2
witam, kupiłem niedawno SX4 4WD 1,9ddis. Zastanawiam się czy to normalny objaw: w trakcie jazdy na fotelu dla pasażera odczuwalne są wibracje od silnika - oparcie przenosi drgania na plecy, jest to denerwujące! Da się z tym cos zrobić?


Na górę
 Tytuł:
Post: 24-08-2010, 16:18 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12-07-2008, 06:42
Posty: 129
Lokalizacja: Łódzkie
nie jest to normalne. Poczytaj forum skocz do dobrego mechaniora i pochwal się na forum jak już usuniesz usterką


Na górę
 Tytuł:
Post: 26-09-2015, 17:41 
Offline

Rejestracja: 26-09-2015, 17:00
Posty: 2
Czy udało się komuś z Was rozwiązać problem stukotu i drgań podczas hamowania silnikiem? Nie wierzę w tłumaczenia, że tak ma być, bo w niektórych SX 4 DDiS 1.9 4x4 to nie występuje.
Pozbył się ktoś tego problemu z osób borykających się z nim?


Na górę
 Tytuł: re
Post: 12-10-2015, 22:31 
Offline

Rejestracja: 06-01-2013, 22:07
Posty: 4
Mam to samo w Sedici 1,9MJ 120KM już od roku i jestem na etapie skupowania części do szerszego remontu. Fiatwoskie poduszki silnika mają w serwisie ceny z kosmosu - 400zł/szt, więc przymierzam się do suzukowskich. Za przednią i boczne łącznie zapłacę poniżej 300zł.Podobno pasują, więc zobaczymy co to da.


Na górę
 Tytuł:
Post: 15-10-2015, 18:57 
Offline

Rejestracja: 26-09-2015, 17:00
Posty: 2
Witam,

Metodą prób udało mi się wyeliminować tę dręczącą przypadłość poprzez obniżenie silnika na prawej poduszce - wstawiłem pomiędzy poduszkę a silnik odpowiednio przygotowany płaskownik o grubości około 6-7mm... Nastała cisza, już nic nie buczy i wreszcie można się cieszyć jazdą samochodem.

Dajcie znać czy u Was to pomoże...

Pozdrawiam


Na górę
Post: 27-12-2015, 17:03 
Offline

Rejestracja: 17-12-2015, 20:47
Posty: 3
Witam! Mam suzuki z 2008 roku i tą samą przypadłość tzn. przenoszenie drgań na nadwozie podczas przyspieszania albo hamowania silnikiem. Wymienione poduszki lewa i prawa, a efekty mizerne. Jak powinna być ustawiona prawa poduszka? Pozdrawiam!


Na górę
 Tytuł:
Post: 27-12-2015, 17:24 
Offline

Rejestracja: 05-09-2015, 17:14
Posty: 67
Lokalizacja: śląsk
W 1,9 niema chyba dwumasy(objawy by pasowały) więc pozostają poduszki. Miałem tak w seicento po wymianie poduszek pod skrzynią. Wystarczyło wtedy lekko poluzować śruby, przejechać się troche i jak się ułożyły po swojemu ponownie dociągnąć.


Na górę
 Tytuł:
Post: 27-12-2015, 17:49 
Offline

Rejestracja: 17-12-2015, 20:47
Posty: 3
Głównie chodzi o buczenie podczas jazdy ok. 2 tys obrotów. Na postoju tego nie ma, najbardziej słychać pod obciążeniem. Możliwe, że spowodowane jest to właśnie niedostatecznym tłumieniem drgań przez poduszki. Układ wydechowy wraz z łącznikiem elastycznym wydaje się dobry. Pozdrawiam!


Na górę
 Tytuł:
Post: 28-12-2015, 09:53 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3210
Lokalizacja: Warszawa
Suzuki: GV II 2007 DDIS
mega pisze:
W 1,9 niema chyba dwumasy


Warto sprawdzić w SMP. W przypadku GV II 1,9 DDIS dwumasa się pojawiła w pewnym momencie.

_________________
Pozdrawiam
Marek

"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)


Na górę
 Tytuł: re
Post: 28-12-2015, 18:51 
Offline

Rejestracja: 06-01-2013, 22:07
Posty: 4
Witam.
Jestem po małej naprawce.
Rewelacji nie ma. Wymieniłem tylko przednią i prawą poduszkę(stare fiatowskie nie wykazują uszkodzeń) lewa mi została jeszcze, ale poczeka na lato albo innego mechanika (bo obecny nie radził sobie). Poziom buczenia(rezonansu w kabinie) się trochę obniżył, ale za to rozszerzył się zakres prędkości i obrotów przy której występuje. Nikt nie ma pomysłu jaka jest przyczyna drgań, nigdzie nie ma żadnych luzów, a wręcz jeden inny mechanik stwierdził,że silnik jest za sztywno posadzony na łapach i bądź tu mądry.... :niewiem: :sciana:


Na górę
 Tytuł:
Post: 29-12-2015, 15:10 
Offline

Rejestracja: 17-12-2015, 20:47
Posty: 3
Witam! Zrobiłem parę prób z ustawieniem poduszek i chyba najlepiej się sprawuje przesunięcie lewej w kierunku grodzi maksymalnie ile się da. Wtedy mocowanie prawej poduszki pokrywa się z otworami. W mojej opinii jest to najlepsze ustawienie i najmniejsze przenoszenie drgań na nadwozie. Pozdrawiam!


Na górę
 Tytuł:
Post: 29-12-2015, 16:06 
Offline

Rejestracja: 05-09-2015, 17:14
Posty: 67
Lokalizacja: śląsk
Jeżeli znalazłeś optymalne ustawienie poduszek to teraz daj im trochę czas żeby się "dotarły". Poza tym ty też przyzwyczaisz się do nowego dźwięku i po kilku dniach masz auto jak nowe :] .


Na górę
 Tytuł: Re:
Post: 26-08-2018, 22:09 
Offline

Rejestracja: 15-07-2018, 21:44
Posty: 5
Suzuki: sx4
stachu pisze:
Witam,

Metodą prób udało mi się wyeliminować tę dręczącą przypadłość poprzez obniżenie silnika na prawej poduszce - wstawiłem pomiędzy poduszkę a silnik odpowiednio przygotowany płaskownik o grubości około 6-7mm... Nastała cisza, już nic nie buczy i wreszcie można się cieszyć jazdą samochodem.

Dajcie znać czy u Was to pomoże...

Pozdrawiam


Witam
Proszę napisz gdzie dokładnie zamontowałeś ten płaskownik czy tam gdzie są 3 śruby czy tam gdzie jedna??
I czy to ta poduszka ( 1161079J00 )
Dzięki

Jeszcze znalazłem coś takiego ktoś sprawdzał?? źle zamocowana poduszka???
https://www.youtube.com/watch?v=beHbft-BJPw


Na górę
 Tytuł: Re: Re:
Post: 03-09-2018, 12:43 
Offline

Rejestracja: 15-07-2018, 21:44
Posty: 5
Suzuki: sx4
p.fed pisze:
stachu pisze:
Witam,

Metodą prób udało mi się wyeliminować tę dręczącą przypadłość poprzez obniżenie silnika na prawej poduszce - wstawiłem pomiędzy poduszkę a silnik odpowiednio przygotowany płaskownik o grubości około 6-7mm... Nastała cisza, już nic nie buczy i wreszcie można się cieszyć jazdą samochodem.

Dajcie znać czy u Was to pomoże...

Pozdrawiam




Witam
Przyczyną wibracji jest nieprawidłowy montaż poduszki silnika a konkretnie tej koło zbiorniczka od płynu chłodzenia !!!!!!
Trzeba poduszkę przykręcić tak aby była luźna opuścić silnik i dokręcić .


Na górę
Post: 06-09-2018, 08:22 
Offline

Rejestracja: 05-09-2018, 13:15
Posty: 1
Suzuki: sx4
Witam wszystkich z racji pierwszego postu.

Mam ten sam problem, tyle że w odmianie ze znaczkiem Fiat - Sedici 1.9 Multijet. Wibracje są spore - poduszki wydają się mocno wypracowane i przymierzam się do wymiany - tyle, że jest problem z dostępnością części od Fiata, chyba nieco łatwiej i taniej dostać od Suzuki - i tu pytanie do bardziej zaznajomionych kolegów - czy pomiędzy Sedici a SX4 są jakieś różnice w tych mocowaniach - wg katalogów części mają inne nry, organoleptycznie wydaje się to być dokładnie to samo (mam obok SX-a do porównania, jednak bez demontowania nie sposób pomierzyć), ale mam wątpliwości czy nie ma jakichś drobnych różnic w wymiarach.

Pytanie nr 2 to na co zwrócić uwagę przy wymianie, żeby na nowych częściach nie powtórzyło się to samo - z dużym prawdopodobieństwem obecne poduszki uszkodziły się przez niewłaściwy montaż tej prawej podczas wymiany rozrządu przez poprzedniego właściciela, bo "cała reszta" auta nie wykazuje takich oznak zużycia jak właśnie owa poduszka.


Na górę
Post: 03-01-2020, 20:43 
Offline

Rejestracja: 02-01-2020, 21:28
Posty: 2
Suzuki: SX4
Witam,
czy udało się rozwiązać problem wibracji? Czy zmiana ustawienia poduszek daje pozytywne efekty?
Ja próbowałem podłożyć dodatkową gumę pod prawą poduszkę i nie przyniosło to pozytywnych rezultatów, było wręcz jeszcze gorzej.
Planuję za to wymienić 2 poduszki (lewą spod aka i prawą z podłużnicy na nowe).

Jeśli chodzi o serwis Fiata "z większym doświadczeniem" to niestety totalnie nic się nie dowiedziałem, poza tym, że każdy przypadek należy rozpatrywać indywidualnie... więc albo kwestia poduszek to rzadkość, albo serwis nie chciał zdradzić najczęstszej przyczyny takiego zachowania.

Moje SX4: Silnik 1,9 DDIS, 120 KM, 4x4


Na górę
Post: 14-01-2020, 20:31 
Offline

Rejestracja: 02-01-2020, 21:28
Posty: 2
Suzuki: SX4
Witam ponownie
w moim przypadku przyczyną były poduszki.
Najpierw wymieniłem lewą, ale to nie pomogło, a dojście do niej jest trudne bo trzeba wykręcić akumulator,
obudowę filtra powietrza, łapę silnika (3 śruby od góry i chyba 2 od dołu, ale da się to zrobić bez kanału), więc nie polecam zaczynać od niej.
Dojście do prawej poduszki jest natomiast bardzo łatwe, w moim przypadku to pomogło. Pozornie wydawało się, że
poduszka jest dobra bo nowa była wyższa tylko o 2 mm, ale jej charakterystyka była już inna i nie tłumiła drgań.
W dolnej części miała wybrzuszenie. Z tego co mi wiadomo to wszystkie silniki w SX4 mają ten sam model poduszki,
więc nie dziwi to, że w przypadku ciężkiego diesla ten element może się szybciej zużyć.
Dodam jeszcze, że na próbę kupiłem podrabianą poduszkę bez mocowania do zbiorniczka wyrównawczego.
Pozdrawiam i mam nadzieję że komuś kiedyś się ten wpis przyda.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl