Wszyscy chyba wiedzą
że miałem zamiar zmienić wszystkie głośniki w SX4, moim zdaniem to co było zamontowane to był szok....
Więc sprawa wygląda tak:
1.Głośników w węgierskiej wersji jest 8 (4 większe
i 4 mniejsze), ja zakupiłem do mojego auta 2 zestawy ze zwrotnicami Infinity reference 6510cs. Spore zwrotnice spokojnie mieszczą się pod tapicerką.
2.Sprawa głębokości głośników niskotonowych w przednich drzwiach wygląda nie ciekawie, ale znalazłem na to ciekawe rozwiązanie (właściwie to ukradłem pomysł jednemu z kolegów od swifta
), a z tyłu jest miejsca sporo.
3.Zamontowanie głośników wysokotonowych w moim przypadku było bardzo proste ze względu na to że głośniki miały idealne rozmiary i dało się je w prosty sposób (kawałkiem blaszki) przykręcić do mocowań fabrycznych.
4.Podłączyłem również głośnik basowy (małą skrzynkę) ze wzmacniaczem, wzmacniacz podłączony jest poprzez mały konwerter z wyjścia głośnikowego na cinch, powiem że nawet to działa, mało tego równolegle do tego są podpięte tylne głośniki i normalnie grają
5. Jakość odsłuchu mówiąc delikatnie poprawiła się znacząco, niemniej przypuszczam że na moim starym Pionierku DEH-P70BT grało by lepiej, firmowo jest zamontowane radio Panasonic, produkowane w Czechach....
Teraz kilka zdjęć: (jakość z telefonu, ale wszystko chyba widać)
1. Rozebrane tylne drzwi.
2.Rozebrane przednie drzwi.
3.Tu widać ile miejsca jest z przodu na głośnik, po opuszczeniu szyby.
4.Tak wygląda głośnik niskotonowy montowany oryginalnie (zgroza), a z tyłu widać mój nowy głośnik wysokotonowy.
5.Tak wygląda oryginalny głośnik niskotonowy przerobiony na dystans do nowych głośników
6.Tak wygląda nowy głośnik niskotonowy zamontowany w nowy
dystans
7. Porównanie wielkości magnesów w nowym i starym głośniku, to z prawej to jest pozostałość ze starego głośnika, reszta robi za dystans
8.Żeby wyjąć radio, trzeba zdjąć PLASTIKOWE sreberka i odkręcić 4 śruby (po dwie na stronę), radio trzyma się na zatrzaskach dodatkowo.
9.Fotka radia, złącze jak w Swiftach i GV
Nie zrobiłem niestety fotek, tego jak jest podłączony bas.... było już baaaaardzo późno, z ASO wyjechałem o 21:30.
Bas jest podłączony kablem 6mm prosto od akumulatora, masa 6mm z karoserii. Włączanie wzmacniacza po stacyjce, nie dało się inaczej bo nie ma kabla do włączania wzmacniacza w kostce radia, ja i tak zawsze radio włączam więc może być.
Muszę przy tej okazji pochwalić chłopaków z ASO Magro Zabrze (Tomka i Rafała przede wszystkim) siedzieli ze mną do 21:30 aż wszystko zostało zrobione (od 11).
Przy okazji zamontowany został automat do świateł (z homologacją EU E cośtam) i podłokietnik.
aaaaaa.... zapomniałem, miałem napisać co z głębokością głośników, jak widać na fotce z przodu jest mało miejsca, ale po zamontowaniu tych "dystansów" miejsca jest tyle że od magnesu do szyby zostaje jeszcze z 10mm
więc można spokojnie duże głębokie głośniki wstawić, moje miały chyba 62mm głębokości więc do 70mm myślę że wejdzie
Z tyłu to można chyba ze 100mm włożyć - tylko po co....
Jak macie jeszcze jakieś pytania to piszcie.....
Pozdrawiam
Paweł
EDIT 2010: Oryginalne radio poszło w niepamięć, zamontowałem inne i wreszcie to gra