Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
http://www.suzukiklub.pl/forum/

Osielsko k/Bydgoszczy - YAMA
http://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=35&t=674
Strona 1 z 1

Autor:  chiron [ 13-02-2007, 12:46 ]
Tytuł:  Osielsko k/Bydgoszczy - YAMA

Osielsko k/Bydgoszczy - YAMA
ul. Szosa Gdańska 28
tel. 52 360 53 20

Salon / Mechanika / Blacharstwo

Autor:  Avalanche [ 13-02-2007, 13:15 ]
Tytuł:  10/2006

Ocena: 8/10
Koszt: (później, jak znajdę rachunek)

Robiłem tam jesienią zeszłego roku wymianę oleju, filtrów i kontrolę klocków hamulcowych. Wymieniłem sobie żarówki, więc sprawdzili też ustawienie świateł.

W trakcie rozbierania szczęk, żeby skontrolować klocki, jeden klocek pękł na pół. Ponieważ były juz i tak do wymiany, pracownik serwisu sprawdził dostępność. Okazało się, że nie ma do 1.3 ("takich SMP nigdy nie sprzedawało, więc nie mamy do nich części"). Na podstawie katalogu dobrano zamiennik, inny pracownik wskoczył w samochód i przywiózł klocki z innej części miasta.

Żadnych zastrzeżeń i żadnych jaśniejszych punktów.

Autor:  Avalanche [ 29-09-2007, 11:21 ]
Tytuł: 

OCENA: 8/10
KOSZT: 0 zł (gwarancja)

USŁUGA: Naprawa skrzypiącego fotela kierowcy.

PLUSY: Obsługa zaraz od wejścia. W poczekalni kawa, herbata, jakaś tam prasa. Efekt naprawy - na razie pozytywny :)

ŚREDNIO: Przebieg naprawy w miarę sprawny. Wszystkie stanowiska zajęte, więc wymiana śrub odbywała się na raty - pracownik obsługiwał dwa samochody jednocześnie. Pewnie dlatego zajęło to godzinę, czyli pół godziny więcej niż obiecywano i trochę się wynudziłem ;)


MINUS: Zlecenie na wymianę wadliwych śrub przyjęte dopiero po drugim telefonie (wcześniej proponowano tylko przesmarowanie prowadnic :| , potem okazało się, że jednak da się to zrobić inaczej).

Autor:  Avalanche [ 26-10-2007, 21:53 ]
Tytuł: 

OCENA: 5/10 (więcej dla serwisantów, mniej dla administracji)
KOSZT: 80 zł

Usługa: Wymiana kół z założeniem opon na felgi / podłączenie gniazda 12V.

PLUSY: Sama robota wykonana dobrze - bez jakichkolwiek zastrzeżeń do pracy serwisantów.

MINUSY: Pomimo promocyjnej ceny na felgi stalowe (143,50 czy coś) zaokrąglono ją w górę do 150 zł. Po interwencji z łaski obniżono cenę do 145. Jeden pracownik ASO twierdził, że nie wie nic o promocyjnej cenie (?), a - wbrew temu, co tu czytałem oraz wbrew notce wysłanej z SMP podobno do salonów w całej Polsce - inny twierdził, że w każdym salonie może być inna promocja (!).

Drugą usługę (z 2) wykonano dopiero po przypomnieniu. Trwało to nieco ponad 5 minut, ale na rachunku już całe 20 ;)

ŚREDNIO: Czas trwania - zajęło to prawie 2 i pół godziny (wymiana kół z założeniem opon i wyważeniem + 5 minut pracy elektryka!) Przyjmując zlecenie podano max. 1-1,5 h. Czyli prawie godzinę za dużo, co w miejscu, w którym jedyne atrakcje to stare gazety, kawa rozpuszczalna Noname, herbata i automat ze słodyczami, to stanowczo za dużo.

Salon/serwis ma wyraźny niedobór pracowników - ok. 17:00 został JEDEN pracownik administracji serwisu, który musiał wszystkich obsługiwać. Wszyscy klienci czekali aż się zjawi w kolejce jak za komuny u rzeźnika.

Autor:  Avalanche [ 30-11-2007, 22:06 ]
Tytuł: 

OCENA: 8/10
KOSZT: 0 zł

USŁUGA: Kontrola szczelności układu chłodzenia / poprawienie mocowania obejmy na przewodzie i uszczelnienie połączenia.

PLUSY: Obsługa zgodnie z ustaloną godziną. Informowanie klienta o planowanych czynnościach i czasie ich trwania. Krótkie oczekiwanie na miejsce na stanowisku.
Propozycja odbycia jazdy testowym samochodem "w międzyczasie".

MINUSY: Brak adnotacji o wykonanej kontroli i pracach w książce gwarancyjnej. Może zbyt mały drobiazg? :?

Ogólnie jedna z bardziej udanych wizyt w tym ASO. Oby tak dalej :)

Autor:  Avalanche [ 11-01-2008, 21:47 ]
Tytuł: 

OCENA: 9/10
KOSZT: 0 zł

USŁUGA: Poprawienie złego podłączenia alarmu (w ramach gwarancji/reklamacji).

Przyjazd 15 minut przed umówionym czasem.
Samochód na stanowisku w ciągu 5 minut od przyjęcia zlecenia. Od razu do rzeczy, po niecałej pół godzinie wyjazd.
Zrobione dobrze.

-1 punkt za brak tzw. customer care ;)

Autor:  Avalanche [ 14-11-2008, 19:18 ]
Tytuł: 

OCENA: 4/10
KOSZT: 40 zł

USŁUGA: Przegląd zimowy z wymianą opon.

Przyjazd 30 minut przed czasem. Przyjęcie w ciągu ok. 10 minut, wypisanie zlecenia i wjazd na stanowisko w ciągu następnych 5 minut. A potem cisza ...
Nic się nie działo przez następną godzinę :!:
Serwis cały opustoszał, wszyscy pracownicy (oprócz 1-2 w salonie) zrobili sobie przerwę lub poszli do domu (po 18:00).
Przyjmujący zgłoszenie nie potrafił powiedzieć kiedy ktoś zajmie się samochodem. :roll:

A więc -

MINUSY: Czas oczekiwania na przegląd - ok. 1,5 h (do pracy przystąpiono 0,5 h po umówionej godzinie i trwało to 0,5 h). Brak informacji o planowanych czynnościach. Po przeglądzie wpisano uzupełnienie płynu i wydanie kompletu wycieraczek przednich. Płyn faktycznie dolano, ale wycieraczek nie wymieniono (a podobno były w cenie przeglądu).
Opony letnie wrzucono do samochodu tak, że po 300 metrach trzeba było się zatrzymać i poukładać, bo "jeździły" po samochodzie.

W poczekalni prasa sprzed kilku miesięcy, żadnych świeżych czasopism.
W salonie brak folderów Suzuki dotyczących nowych modeli - był tylko Jimny i SX4 sedan. Nic o Swifcie, Splashu czy nowej GV.

PLUSY: Ciężko znaleźć - chyba tylko koszt, ale licząc stracony czas i fakt, ze było się uziemionym przez 2 godziny (wcześniej ktoś mówił, że to zajmie max. pół godziny) bez sensu ....

Autor:  Avalanche [ 14-03-2009, 18:15 ]
Tytuł: 

OCENA: 3/10
KOSZT: ok. 190 zł

USŁUGA: Przegląd wiosenny (w tym wymiana kół) + wymiana wkładu lusterka.

Zgłoszone problemy: szumiące i piszczące hamulce; zaparowane światło stopu; kłopoty z uruchomieniem samochodu po pierwszym odpaleniu rano.

PLUSY:
- Przyjęcie samochodu i wypisanie zlecenia w ok. 10 minut, więc dość szybko. Wjazd na stanowisko praktycznie zaraz potem.
- Usunięto stuki w miejscu montażu przez ten sam serwis przewodów alarmu :|
- Wymieniono wkład lusterka i działa ;)

MINUSY:
- Serwis twierdzi, że przeczyścił hamulce (koszt 70 zł) - niestety, już po wyjechaniu poza bramę hamulce zachowywały się tak samo jak wcześniej. Cokolwiek zrobiono (jeśli w ogóle), to nie przyniosło żadnego efektu, poza kosztami :zly: Dodatkowo, pracownik twierdził, że chrobotanie i piski, to efekt mrozu albo rdzy - czyt. wciskanie kitu :lol:
- Na zaparowaną lampę pracownik serwisu "rozłożył bezradnie ręce".
- Nie wiadomo co powoduje problemy z rozruchem - j.w.
- Koszt usługi różnił się od uzgodnionego wcześniej na piśmie o 70 zł
- Samochodu nie umyto (w tym ASO to normalka), a ponadto wymienione szkło lusterka było zarysowane, brudne i poplamione (dałem czyste, nowe). Na szybie od wewnątrz, w okolicy słupka też widoczne tłuste ślady palców.
- Z szacowanego czasu trwania (ok. 3 h) pół godziny to była przerwa na śniadanie, a kolejne 15 min. czekanie nie wiadomo na co, gdy już wszystko było zrobione.
- Z pokoju dla czekających usunięto większość prasy (zostały 3-4 czasopisma z zeszłego roku), kawę i herbatę. Zamiast tego był automat na monety, nie wydający reszty.

W ramach "akcji wiosna" tym razem wydano kupon na Shella ;)

Tym razem ostatni raz pojechałem do Yamy w innym celu niż na przegląd gwarancyjny. Raczej nie polecam - wszystko to można załatwić w każdym innym serwisie, a będzie taniej.

Autor:  Avalanche [ 29-04-2011, 11:30 ]
Tytuł: 

OCENA: 7/10
KOSZT: ok. 600 zł (olej + filtr własne)
USŁUGA: Przegląd po 4 latach

PLUSY:
- punktualne wprowadzenie samochodu na stanowisko
- możliwość rozmowy z mechanikiem i obecności przy obsłudze
- umycie samochodu :!:
- dość krótki czas oczekiwania na zakończenie przeglądu

MINUSY:
- nie usunięto jednego ze zgłaszanych problemów (wymagane było rozebranie drzwi, a to już "za dużo babrania" :roll: )
- po kontroli hamulców nadal piszczą i hałasują (nie były czyszczone?) :?

Nie rozwiązano też problemu z utrudnionym zapłonem, ale zasugerowano jakiś możliwy powód do sprawdzenia.

Ogólnie jednak widać znaczną poprawę w stosunku do poprzednich wizyt. Oby tak dalej :ok:

Autor:  Jacek Wo. [ 31-07-2012, 11:04 ]
Tytuł: 

Avalanche pisze:
Ogólnie jednak widać znaczną poprawę w stosunku do poprzednich wizyt. Oby tak dalej :ok:

Bez zmian?

Bo byłem tam jesienią, ale trwał jakiś remont i totalny chaos ...
A filia YAM'Y w Toruniu :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :?: :?: :?: :idea: :idea: :idea:

Chciałem wyregulowac źle (za nisko) świecące przeciwmgłowe - w ramach gwarancji - przez miesiąc nie mieli nigdy czasu (pewnie dlatego, ze mają chyba tylko 1 mechanika i 1 elektryka na całym serwisie?) ???

Autor:  Avalanche [ 31-07-2012, 12:39 ]
Tytuł: 

Byłem w tym roku na przeglądzie. Wszystko chyba było OK, bo nie pamiętam żadnych problemów, poza tym, że niby sprawdzono wycieraczki, a jak zaczął padać deszcz na drugi dzień, to z jednej mi guma odpadła :roll:

Miałem nadzieję, że w Torino jakaś jednak jest ekipa, ale z tego co piszesz wynika, że to głównie salon sprzedaży :(

Autor:  Avalanche [ 22-04-2015, 11:19 ]
Tytuł: 

OCENA: 9.5/10
KOSZT: ok. 650 zł (olej + świece własne)
USŁUGA: Przegląd po 100 tys. km

PLUSY:
- SMS przypominający na dzień przed terminem
- punktualne przyjęcie i wydanie samochodu zgodnie z zapowiedzią
- koszt zgodny z kosztorysem wstępnym, żadnych niespodzianek
- umycie samochodu
- kawa i herbata już nie z automatu ;)

MINUSY:
- nic szczególnego, może stara prasa w saloniku i brak materiałów informacyjnych do przeglądania (trzeba poprosić sprzedawcę, bo wystawiona jest tylko część, brak niektórych prospektów aktualnych modeli).

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/