Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 21-11-2018, 05:02

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Post: 13-02-2007, 12:46 
Osielsko k/Bydgoszczy - YAMA
ul. Szosa Gdańska 28
tel. 52 360 53 20

Salon / Mechanika / Blacharstwo


Ostatnio zmieniony 13-02-2007, 13:26 przez chiron, łącznie zmieniany 3 razy.

Na górę
   
 Tytuł: 10/2006
Post: 13-02-2007, 13:15 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 10889
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Ocena: 8/10
Koszt: (później, jak znajdę rachunek)

Robiłem tam jesienią zeszłego roku wymianę oleju, filtrów i kontrolę klocków hamulcowych. Wymieniłem sobie żarówki, więc sprawdzili też ustawienie świateł.

W trakcie rozbierania szczęk, żeby skontrolować klocki, jeden klocek pękł na pół. Ponieważ były juz i tak do wymiany, pracownik serwisu sprawdził dostępność. Okazało się, że nie ma do 1.3 ("takich SMP nigdy nie sprzedawało, więc nie mamy do nich części"). Na podstawie katalogu dobrano zamiennik, inny pracownik wskoczył w samochód i przywiózł klocki z innej części miasta.

Żadnych zastrzeżeń i żadnych jaśniejszych punktów.


Ostatnio zmieniony 26-10-2007, 21:41 przez Avalanche, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: 29-09-2007, 11:21 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 10889
Lokalizacja: CB - CIN - CT
OCENA: 8/10
KOSZT: 0 zł (gwarancja)

USŁUGA: Naprawa skrzypiącego fotela kierowcy.

PLUSY: Obsługa zaraz od wejścia. W poczekalni kawa, herbata, jakaś tam prasa. Efekt naprawy - na razie pozytywny :)

ŚREDNIO: Przebieg naprawy w miarę sprawny. Wszystkie stanowiska zajęte, więc wymiana śrub odbywała się na raty - pracownik obsługiwał dwa samochody jednocześnie. Pewnie dlatego zajęło to godzinę, czyli pół godziny więcej niż obiecywano i trochę się wynudziłem ;)


MINUS: Zlecenie na wymianę wadliwych śrub przyjęte dopiero po drugim telefonie (wcześniej proponowano tylko przesmarowanie prowadnic :| , potem okazało się, że jednak da się to zrobić inaczej).


Na górę
 Tytuł:
Post: 26-10-2007, 21:53 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 10889
Lokalizacja: CB - CIN - CT
OCENA: 5/10 (więcej dla serwisantów, mniej dla administracji)
KOSZT: 80 zł

Usługa: Wymiana kół z założeniem opon na felgi / podłączenie gniazda 12V.

PLUSY: Sama robota wykonana dobrze - bez jakichkolwiek zastrzeżeń do pracy serwisantów.

MINUSY: Pomimo promocyjnej ceny na felgi stalowe (143,50 czy coś) zaokrąglono ją w górę do 150 zł. Po interwencji z łaski obniżono cenę do 145. Jeden pracownik ASO twierdził, że nie wie nic o promocyjnej cenie (?), a - wbrew temu, co tu czytałem oraz wbrew notce wysłanej z SMP podobno do salonów w całej Polsce - inny twierdził, że w każdym salonie może być inna promocja (!).

Drugą usługę (z 2) wykonano dopiero po przypomnieniu. Trwało to nieco ponad 5 minut, ale na rachunku już całe 20 ;)

ŚREDNIO: Czas trwania - zajęło to prawie 2 i pół godziny (wymiana kół z założeniem opon i wyważeniem + 5 minut pracy elektryka!) Przyjmując zlecenie podano max. 1-1,5 h. Czyli prawie godzinę za dużo, co w miejscu, w którym jedyne atrakcje to stare gazety, kawa rozpuszczalna Noname, herbata i automat ze słodyczami, to stanowczo za dużo.

Salon/serwis ma wyraźny niedobór pracowników - ok. 17:00 został JEDEN pracownik administracji serwisu, który musiał wszystkich obsługiwać. Wszyscy klienci czekali aż się zjawi w kolejce jak za komuny u rzeźnika.


Ostatnio zmieniony 25-04-2015, 12:20 przez Avalanche, łącznie zmieniany 2 razy.

Na górę
 Tytuł:
Post: 30-11-2007, 22:06 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 10889
Lokalizacja: CB - CIN - CT
OCENA: 8/10
KOSZT: 0 zł

USŁUGA: Kontrola szczelności układu chłodzenia / poprawienie mocowania obejmy na przewodzie i uszczelnienie połączenia.

PLUSY: Obsługa zgodnie z ustaloną godziną. Informowanie klienta o planowanych czynnościach i czasie ich trwania. Krótkie oczekiwanie na miejsce na stanowisku.
Propozycja odbycia jazdy testowym samochodem "w międzyczasie".

MINUSY: Brak adnotacji o wykonanej kontroli i pracach w książce gwarancyjnej. Może zbyt mały drobiazg? :?

Ogólnie jedna z bardziej udanych wizyt w tym ASO. Oby tak dalej :)


Ostatnio zmieniony 25-04-2015, 12:21 przez Avalanche, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: 11-01-2008, 21:47 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 10889
Lokalizacja: CB - CIN - CT
OCENA: 9/10
KOSZT: 0 zł

USŁUGA: Poprawienie złego podłączenia alarmu (w ramach gwarancji/reklamacji).

Przyjazd 15 minut przed umówionym czasem.
Samochód na stanowisku w ciągu 5 minut od przyjęcia zlecenia. Od razu do rzeczy, po niecałej pół godzinie wyjazd.
Zrobione dobrze.

-1 punkt za brak tzw. customer care ;)


Ostatnio zmieniony 22-04-2015, 11:08 przez Avalanche, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: 14-11-2008, 19:18 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 10889
Lokalizacja: CB - CIN - CT
OCENA: 4/10
KOSZT: 40 zł

USŁUGA: Przegląd zimowy z wymianą opon.

Przyjazd 30 minut przed czasem. Przyjęcie w ciągu ok. 10 minut, wypisanie zlecenia i wjazd na stanowisko w ciągu następnych 5 minut. A potem cisza ...
Nic się nie działo przez następną godzinę :!:
Serwis cały opustoszał, wszyscy pracownicy (oprócz 1-2 w salonie) zrobili sobie przerwę lub poszli do domu (po 18:00).
Przyjmujący zgłoszenie nie potrafił powiedzieć kiedy ktoś zajmie się samochodem. :roll:

A więc -

MINUSY: Czas oczekiwania na przegląd - ok. 1,5 h (do pracy przystąpiono 0,5 h po umówionej godzinie i trwało to 0,5 h). Brak informacji o planowanych czynnościach. Po przeglądzie wpisano uzupełnienie płynu i wydanie kompletu wycieraczek przednich. Płyn faktycznie dolano, ale wycieraczek nie wymieniono (a podobno były w cenie przeglądu).
Opony letnie wrzucono do samochodu tak, że po 300 metrach trzeba było się zatrzymać i poukładać, bo "jeździły" po samochodzie.

W poczekalni prasa sprzed kilku miesięcy, żadnych świeżych czasopism.
W salonie brak folderów Suzuki dotyczących nowych modeli - był tylko Jimny i SX4 sedan. Nic o Swifcie, Splashu czy nowej GV.

PLUSY: Ciężko znaleźć - chyba tylko koszt, ale licząc stracony czas i fakt, ze było się uziemionym przez 2 godziny (wcześniej ktoś mówił, że to zajmie max. pół godziny) bez sensu ....


Ostatnio zmieniony 14-03-2009, 18:18 przez Avalanche, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: 14-03-2009, 18:15 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 10889
Lokalizacja: CB - CIN - CT
OCENA: 3/10
KOSZT: ok. 190 zł

USŁUGA: Przegląd wiosenny (w tym wymiana kół) + wymiana wkładu lusterka.

Zgłoszone problemy: szumiące i piszczące hamulce; zaparowane światło stopu; kłopoty z uruchomieniem samochodu po pierwszym odpaleniu rano.

PLUSY:
- Przyjęcie samochodu i wypisanie zlecenia w ok. 10 minut, więc dość szybko. Wjazd na stanowisko praktycznie zaraz potem.
- Usunięto stuki w miejscu montażu przez ten sam serwis przewodów alarmu :|
- Wymieniono wkład lusterka i działa ;)

MINUSY:
- Serwis twierdzi, że przeczyścił hamulce (koszt 70 zł) - niestety, już po wyjechaniu poza bramę hamulce zachowywały się tak samo jak wcześniej. Cokolwiek zrobiono (jeśli w ogóle), to nie przyniosło żadnego efektu, poza kosztami :zly: Dodatkowo, pracownik twierdził, że chrobotanie i piski, to efekt mrozu albo rdzy - czyt. wciskanie kitu :lol:
- Na zaparowaną lampę pracownik serwisu "rozłożył bezradnie ręce".
- Nie wiadomo co powoduje problemy z rozruchem - j.w.
- Koszt usługi różnił się od uzgodnionego wcześniej na piśmie o 70 zł
- Samochodu nie umyto (w tym ASO to normalka), a ponadto wymienione szkło lusterka było zarysowane, brudne i poplamione (dałem czyste, nowe). Na szybie od wewnątrz, w okolicy słupka też widoczne tłuste ślady palców.
- Z szacowanego czasu trwania (ok. 3 h) pół godziny to była przerwa na śniadanie, a kolejne 15 min. czekanie nie wiadomo na co, gdy już wszystko było zrobione.
- Z pokoju dla czekających usunięto większość prasy (zostały 3-4 czasopisma z zeszłego roku), kawę i herbatę. Zamiast tego był automat na monety, nie wydający reszty.

W ramach "akcji wiosna" tym razem wydano kupon na Shella ;)

Tym razem ostatni raz pojechałem do Yamy w innym celu niż na przegląd gwarancyjny. Raczej nie polecam - wszystko to można załatwić w każdym innym serwisie, a będzie taniej.


Ostatnio zmieniony 16-03-2009, 22:56 przez Avalanche, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: 29-04-2011, 11:30 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 10889
Lokalizacja: CB - CIN - CT
OCENA: 7/10
KOSZT: ok. 600 zł (olej + filtr własne)
USŁUGA: Przegląd po 4 latach

PLUSY:
- punktualne wprowadzenie samochodu na stanowisko
- możliwość rozmowy z mechanikiem i obecności przy obsłudze
- umycie samochodu :!:
- dość krótki czas oczekiwania na zakończenie przeglądu

MINUSY:
- nie usunięto jednego ze zgłaszanych problemów (wymagane było rozebranie drzwi, a to już "za dużo babrania" :roll: )
- po kontroli hamulców nadal piszczą i hałasują (nie były czyszczone?) :?

Nie rozwiązano też problemu z utrudnionym zapłonem, ale zasugerowano jakiś możliwy powód do sprawdzenia.

Ogólnie jednak widać znaczną poprawę w stosunku do poprzednich wizyt. Oby tak dalej :ok:


Na górę
 Tytuł:
Post: 31-07-2012, 11:04 
Offline

Rejestracja: 31-05-2007, 12:42
Posty: 107
Lokalizacja: Toruń
Avalanche pisze:
Ogólnie jednak widać znaczną poprawę w stosunku do poprzednich wizyt. Oby tak dalej :ok:

Bez zmian?

Bo byłem tam jesienią, ale trwał jakiś remont i totalny chaos ...
A filia YAM'Y w Toruniu :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :?: :?: :?: :idea: :idea: :idea:

Chciałem wyregulowac źle (za nisko) świecące przeciwmgłowe - w ramach gwarancji - przez miesiąc nie mieli nigdy czasu (pewnie dlatego, ze mają chyba tylko 1 mechanika i 1 elektryka na całym serwisie?) ???

_________________
Jacek

była Vitara 2.0 V6 Long
jest SX4 1.6 4WD
miał być S-Cross 1.4 4WD, ale nie ma i chyba nie będzie, bo jest Captur 1.2 Tce


Na górę
 Tytuł:
Post: 31-07-2012, 12:39 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 10889
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Byłem w tym roku na przeglądzie. Wszystko chyba było OK, bo nie pamiętam żadnych problemów, poza tym, że niby sprawdzono wycieraczki, a jak zaczął padać deszcz na drugi dzień, to z jednej mi guma odpadła :roll:

Miałem nadzieję, że w Torino jakaś jednak jest ekipa, ale z tego co piszesz wynika, że to głównie salon sprzedaży :(


Na górę
 Tytuł:
Post: 22-04-2015, 11:19 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 10889
Lokalizacja: CB - CIN - CT
OCENA: 9.5/10
KOSZT: ok. 650 zł (olej + świece własne)
USŁUGA: Przegląd po 100 tys. km

PLUSY:
- SMS przypominający na dzień przed terminem
- punktualne przyjęcie i wydanie samochodu zgodnie z zapowiedzią
- koszt zgodny z kosztorysem wstępnym, żadnych niespodzianek
- umycie samochodu
- kawa i herbata już nie z automatu ;)

MINUSY:
- nic szczególnego, może stara prasa w saloniku i brak materiałów informacyjnych do przeglądania (trzeba poprosić sprzedawcę, bo wystawiona jest tylko część, brak niektórych prospektów aktualnych modeli).


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl