Witam,
Wczoraj byłem drugi raz w serwisie na przegląd po roku/20tys km - ja miałem rok. Samochód S-Cross 4WD.
Zgłosiłem dodatkowe uwagi:
- za nisko świecą światła mijania - mam układ samopoziomowania i chciałem, aby mi na komputerku trochę podniesiono zasięg
- coś stuka pod tą krateczką na podszybiu
- od czasu do czasu pedał hamulca wydaje dziwny dźwięk i jakby się zacina
- przy niskiej temperaturze trzeszczało mi coś w głośniku przy włączonym radiu
- sprawdzenie czy mam najnowszą wersję softu do wspomagania kierownicy, aby dla mikrokorekt nie trzeba było stosować dużej siły.
Poza tym wymiana oleju, filtra itd. Dodatkowo zgodziłem się na czyszczenie klimatyzacji za 99zł.
Koszt miał być za przegląd około 670 zł + to czyszczenie 99zł, czyli na tym kwicie do przyjęcia samochodu szacunkowo podano 800zł.
Podsumowanie:
- serwis wgrał nowy soft dla wspomagania i sterowania silnika - nie wiem czy to autosugestia, ale chyba faktycznie wspomagania chodzi jakoś lżej. Silnik tez jakby trochę inaczej pracuje, ale to muszę sprawdzić na dłuższym dystansie;
- nie podniesiono zasięgu świateł mijania, bo wg diagnostyki są OK i nie można ich podwyższyć
- ponoć wyczyszczono klimę - nie przyglądałem się, więc przyjmuję, że to zrobiono. Potem już stałem za szybką i patrzyłem co było robione;
- pedał hamulca jest OK i nic nie zrobiono w tym zakresie;
- ten stukot na podszybiu to do wymiany w ramach gwarancji środkowy element podszybia. Na forum czytałem, że jest z tym jakiś problem i jest akcja serwisowa z tym związana.
- w sumie przyjechałem na przegląd dość ubabranym samochodem, bo w okolicy jeździ cięzki sprzęt i na ulicach mam mnóstwo błota, a dodatkowo była odwilż, więc samochód był brudny. Pierwsze co zrobiono to samochód pojechał na myjkę.
- nie podobało mi się, że Serwisant po zdjęciu kół (tylko jedną stronę) nie przykręcił ich kluczem dynamometrycznym tylko pistoletem pneumatycznym. Drugiej strony (prawej) nie zdejmował.
- bardzo mi się nie spodobało jak w podsumowaniu dostałem kwotę do zapłaty 970 zł. Pani mi tłumaczyła to tym, ze wymieniono filtr kabinowy, który na fakturze został wyceniony na 49zł. Dodatkowa pozycja to wymiana bateryjki w pilocie o co nie prosiłem i bateryjki wymieniam sobie sam. Jedynym pocieszeniem jest fakt, że Serwis stosuje program lojalnościowy w postaci bonów rabatowych i jako, że uzbierałem ich na kwotę 250zł to o tyle obniżono całkowity koszt.
Ogólnie jestem zawiedziony sposobem w jaki mnie potraktowano i następnym razem będę bardziej upierdliwy i szczegółowy co do szacowanych kosztów przeglądu.
Edit - dostałem żeton na kawę
ale przez to nie widziałem całego przeglądu
Edit z 16.02.2016 - serwis wziął do siebie moją niepochlebną opinię i w ramach rekompensaty otrzymałem torbę bagażową z akcesoriów. Na plus mogę dodać, że zaimponowało mi to, że nie odpuścili i kontynuowali temat aż do pomyślnego zakończenia, a trochę to trwało. Podsumowując nie jest źle, ale uważać trzeba cały czas
Pozdrawiam