Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-03-2024, 14:52

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: wagon r z 2001r
Post: 06-05-2010, 19:50 
Offline

Rejestracja: 06-05-2010, 19:10
Posty: 33
Lokalizacja: chorzów
witam serdecznie wszystkich użytkowników suzuki i klubowiczów.

-jestem nowym członkiem na forum i od niedawna użytkownikiem Wagon R+ 1.3 MM/76kMz 2001r+Lpg Landirenzo montowany przez salon "Durczok"
-srebrny 135tys.km

Po zimie mam problem z hamulcem ręcznym /prawy - linka nie wraca.
usiłowałem zdjąć bęben z tego koła i tu problem -nie chce zejść!.
bęben mocowany śrubą na piaście...ponoć M18 na klucz 30 /do tzw."zabijania"/
jak całkowicie zdjąć bęben by czegoś nie uszkodzić?
opukałem młotkiem jest luźny ale coś go trzyma,czy on schodzi wraz z łożyskiem?
czy szpilki koła zą nabite na bęben" i schodzą wraz z nim?

proszę o podpowiedź .

pozdrawiam
zbyszek :D


Na górę
 Tytuł:
Post: 07-05-2010, 11:06 
Offline

Rejestracja: 25-03-2008, 17:39
Posty: 27
Lokalizacja: Rybnik
Miałem tak samo, też Wagonik z 2001 roku.
Szczęki tak zablokowały bęben, że trudno go było ściągnąć. Po ok. godzinie walki młotkiem i łyżką zszedł.

Hamulce wymagają zakonserwowania przynajmniej raz do roku, a będą długo służyły.


Na górę
 Tytuł:
Post: 08-05-2010, 19:42 
Offline

Rejestracja: 06-05-2010, 19:10
Posty: 33
Lokalizacja: chorzów
dzięki...powalczę 2 rundę.
ktoś mi też sugerował,że ręczny opadł i rozsunął szczęki na maxa.
ponoć powinien być z tyłu otworek by np. drutem cofnąć rozpierak ręcznego?
...zobaczymy i to .
pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: 13-05-2010, 02:12 
Offline

Rejestracja: 27-11-2007, 17:17
Posty: 8
Lokalizacja: Jelenia Góra
Widziałem jak doświadczony mechanik pomógł sobie kawałkiem deski :) czyli z kanału walnął dechą od wewnętrznej strony bębna tak, że ten wypadł. Można też bawić się młotkiem i opukiwać bęben i pomagać sobie łyżką przez około 2 h. A na serio to szczęki w bębnie wyżłobiły "rant" i to on powoduje trzymanie bębna. Bez brutalnej siły tego nie ściągniesz.
Nie baw też się w wbijanie szpilki do środka bębna bo przez otwór po szpilce będziesz się bawił z 2h z samoregulatorem, który i tak jest pewnie zaparzony.

Jak wspomniał przedmówca, raz do roku ściągaj bębny w celu konserwacji i nie będzie problemów.


Na górę
Post: 28-06-2010, 22:02 
Offline

Rejestracja: 06-05-2010, 19:10
Posty: 33
Lokalizacja: chorzów
witam.

bębny zdjęte. Tak jak sugerowaliście, przyczyną było zapieczony mech ręcznego plus jeden z tłoczków cylinderka. rant był ale niewielki...ok. 0,5 -1mm.
zeszlifowałem rant wyczyściłem wszystko,nasmarowałem ręczny,przetarłem okładziny papierem ściernym i bęben wszedł jak w "masełko" i powtórnie również zszedł bez tarcia. drugą stronę zrobiłem podobnie
pomalowałem z zewnątrz bębny i jest ok.
jedyny minus to nakrętki na piastę. Trzeba mieć nowe...bo zaklepanie jej jest jednorazowe./gdzie takowe można kupić?/
dzieki za poradę.
pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: 05-07-2010, 13:04 
Offline

Rejestracja: 25-03-2008, 17:39
Posty: 27
Lokalizacja: Rybnik
W ASO Opla


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]