Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl http://www.suzukiklub.pl/forum/ |
|
Aisin Warner SR 410 http://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=33&t=14261 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | trike3 [ 03-11-2016, 11:07 ] |
Tytuł: | Aisin Warner SR 410 |
Witajcie Zakupiłem sobie, a dokładnie żonie, wynalazek Suzuki Wagon R 1,2 GL z automatyczną skrzynią biegów. Podczas lata autko świetnie się sprawowało, aż przyszły zimne dni. Teraz jak go odpalam rano i jadę to zmiana biegu 1 - 2 odbywa się z szarpnięciem, a czasem wręcz krótkim poślizgiem i wkręceniem na obroty. Do tego dopóki silnik się nie nagrzeje autko nie wrzuca 4 - biegu ( jak dla mnie to nadbieg bo obroty po zmianie biegu spadają raptem o 400 ). Problem z poślizgami nie występował do tej pory, jednak po zmianie oleju i filtra jest jakby gorzej. Jednym z "błędów" mogło by być niedopatrzenie podczas wymiany oleju i zamiast wlać olej o specyfikacji T-IV, wlałem ElfMatica G3, który tej specyfikacji nie spełnia. Co jest dziwne problemy są dopóki autko nie osiągnie temperatury pracy, wtedy wszystko wraca do normy i jeździ się przyjemnie. Może ktoś z forumowiczów zna problem i pokieruje co dalej robić ?? Pozdrawiam Marcin |
Autor: | drysiek [ 03-11-2016, 21:03 ] |
Tytuł: | Re: Aisin Warner SR 410 |
Witaj, do 99% skrzyń aisina w japończykach leje mobil atf3309 i unikam "zamienników" , jaki dokłądnie olej wlałeś ? pozdrawiam Adrian |
Autor: | trike3 [ 04-11-2016, 07:28 ] |
Tytuł: | Re: Aisin Warner SR 410 |
Właśnie posłuchałem znajomego i wlałem Elfmatika G3. Coś tam na mechanice się znam, (z automatami średnio, jednego udało mi się rozebrać i złożyć) i tak na logikę zazwyczaj jak kończył się konwerter np to problemy pojawiały się przy gorącej skrzyni, a tutaj problem jest dokładnie na odwrót. Zastanawiam się jeszcze czy nie byłoby rozsądnym rozebranie płyty selenoidów, bo tam są dodatkowe 4 filterki, a skrzynia od nowości nie była rozbierana, (przebieg 160.000 km). Dziwnę ale w serwisówce podają wymianę oleju po 160.000 km i to bez wymiany filtra oleju :-). Dziś rano było -2 u mnie, odpaliłem samochód, poczekałem aż obroty spadną do 1,100 obr/min, delikatnie przejechałem 500 m, oczywiście zmiana biegu z 1 na 2 z wyczuciem :-) i w drogę. Po przejechaniu 1 km (temp. płynu 90 stopni) autko chodzi pięknie zmiana biegów praktycznie nie wyczuwalna. Pozdrawiam Marcin |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |