Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl http://www.suzukiklub.pl/forum/ |
|
[Wagon R+ 1.0 99r.] Wysokie spalanie, silnik - problem ;/ http://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=33&t=11042 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | ZbujMadej [ 18-05-2013, 09:17 ] |
Tytuł: | [Wagon R+ 1.0 99r.] Wysokie spalanie, silnik - problem ;/ |
Wagonem jeżdżę głównie po mieście krótkie dystanse, tak do 5 km. Niestety spalanie tego auta mnie przeraża, 12L i więcej! Drugie auto, SpaceStar 1.6, w mieście palił 9L! Mam go pół roku, wcześniej nie zwracałem uwagi mocno na spalanie, bo była zima i po prostu dolewałem do zbiornika za 50zł co jakiś czas. Czeka mnie jeszcze sprawdzenie Wagona w trasie do ok. 100km - zobaczę wtedy spalanie (tankowanie pod korek 2 razy - przed i po trasie). Jaki może być powód takiego żużycia paliwa? Check engine nie świeci się. Na diagnostykę pojadę we wtorek, bo moj komputerek na OBDII nie łączy się z ECU, czy potrzebuje specjalnego urządzenia/oprogramowania ? Chwilowo obstawiam sondę lambda, ale bez diagnostyki to sobię mogę... Co jeszcze może być powodem takiego spalania ? Czy w tym silniku trzeba regulować luzy zaworowe, czy jest hydrauliczna regulacja ? Pozdrawiam. |
Autor: | miras_68 [ 19-05-2013, 17:24 ] |
Tytuł: | |
Co do zaworów, to zacytuję kolegę: SX4ever pisze: poldek pisze: ... Po zdjęciu wszelkich dekielków itp. okazało się, że zawory regulują się hydraulicznie , czyli sa bezobsługowe... Nie masz racji, hydraulicznych popychaczy nie stosuje sie juz od kilku lat w zadnym samochodzie marki Suzuki, a juz na pewno nie w silnikach serii M i K. Cytuj: Konkluzja jest taka, w silniczkach 1.0 nie regulujemy zaworów. W samochodach z silnikami serii M i K eksploatowanych na paliwie zgodnym z jego zalozeniami konstrukcyjnymi, czyli benzynie, z reguly nie ma potrzeby regulacji zaworow, przynajmniej do 100 tysiecy kilometrow. Kontrole luzu przeprowadza sie jednak zgodnie harmonogramem co 30 tysiecy kilometrow. W razie koniecznosci, wymienia sie w silnikach serii M podkladki a w silnikach serii K (Splash) "szklanki" popychaczy. W tym celu nalezy oczywiscie najpierw zdemontowac walki rozrzadu, pomierzyc grubosci denek szklanek i na tej podstawie obliczyc potrzebne wielkosci nowych elementow. W silnikach eksploatowanych na LPG i innych "wynalazkach" taka operacja bedzie musiala zostac przeprowadzona znacznie wczesniej... |
Autor: | ZbujMadej [ 21-05-2013, 08:25 ] |
Tytuł: | |
Zrobiłem niecałe 100km z prędkościami 80-100km/h...zatankowałem pod korek - odbicie pierwsze 4,9L. Dolewka do oporu - 5,3L... Czekam jeszcze na informację z podłączenia do komputera Edit : Podłączenie do komputera nic nie wykazało. Czy naprawde ten-typ-tak-ma ? Spalanie 12L po mieście, biegi 1-2-3, z rzadka 4, odległość do 5km ? Co jeszcze może wpływać na tak wysokie spalanie ? |
Autor: | miras_68 [ 21-05-2013, 20:08 ] |
Tytuł: | |
Silnik 1,2 WVV Po mieście - spalanie 7,5 Na trasie 5,0 Jeżdżę dosyć dynamicznie Technika jazdy? - trochę dużo, za dużo Do świateł, skrzyżowania dojeżdżam często na piątce lub czwórce, bo wtedy komputer odcina paliwo. Dopiero przed samym zatrzymaniem luz. Jeśli masz komputer, to przełącz sobie go w tryb pokazywania chwilowego zużycia paliwa - szybką "złapiesz" o co chodzi |
Autor: | greygor [ 14-01-2016, 00:38 ] |
Tytuł: | Re: [Wagon R+ 1.0 99r.] Wysokie spalanie, silnik - problem ;/ |
Witam. Pytanie do autora tematu, czy udało się rozwiązać temat dużego spalania? Oraz przy użyciu jakiego sprzętu da się przeprowadzić diagnostykę komputerową w tym samochodzie(pierwszy model). Pozdrawiam |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |