poldek pisze:
... Po zdjęciu wszelkich dekielków itp. okazało się, że zawory regulują się hydraulicznie
, czyli sa bezobsługowe...
Nie masz racji, hydraulicznych popychaczy nie stosuje sie juz od kilku lat w zadnym samochodzie marki Suzuki,
a juz na pewno nie w silnikach serii
M i
K.
Cytuj:
Konkluzja jest taka, w silniczkach 1.0 nie regulujemy zaworów.
W samochodach z silnikami serii
M i
K eksploatowanych na paliwie zgodnym z jego zalozeniami konstrukcyjnymi,
czyli benzynie, z reguly nie ma potrzeby regulacji zaworow, przynajmniej do 100 tysiecy kilometrow.
Kontrole luzu przeprowadza sie jednak zgodnie harmonogramem co 30 tysiecy kilometrow.
W razie koniecznosci, wymienia sie w silnikach serii
M podkladki a w silnikach serii
K (Splash) "szklanki" popychaczy.
W tym celu nalezy oczywiscie najpierw zdemontowac walki rozrzadu, pomierzyc grubosci denek szklanek i na tej podstawie
obliczyc potrzebne wielkosci nowych elementow.
W silnikach eksploatowanych na LPG i innych "wynalazkach" taka operacja bedzie musiala zostac przeprowadzona
znacznie wczesniej...