Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-03-2024, 20:05

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Post: 29-09-2012, 19:00 
Offline

Rejestracja: 06-05-2010, 19:10
Posty: 33
Lokalizacja: chorzów
witam.

mam w moim suzuki wagon 1,3/76 2001r następujące napięcia/akumulator.

na akumulatorze-nowy Varta 44Ah/zimny silnik/ - 11,8V
-bieg jałowy/zimny silnik/-13,6 V ...skoki/13,38-13,56V/
-2500obr.- 13,7 V
- obciążenie/światła radio dmuchawa/-13,4 V
- po zgaszeniu silnika na aku. -12,4V

kontrolka gaśnie , nic sie nie dziej odpala na" styk".
kable minus i plus sprawne , masa też /pomiar miernikiem/,szczotki też.

pytanie moje czy to nie za mało? skoro norma mówi że ma być ok. 13,9- 14,4 V ?

pozdrawiam
zbyszek


Na górę
 Tytuł:
Post: 29-09-2012, 19:07 
Offline

Rejestracja: 12-05-2010, 21:06
Posty: 110
Lokalizacja: Szczecin
Przy jakiej temp. dokonywałeś pomiaru? Wygląda jak byś miał lekko rozładowany akumulator 11,8V to troszkę mało.
Podładuj aku i zmierz napięcie. Wtedy coś dalej będziemy myśleć.

P.S.
Jaką miałeś pojemność oryginalnego aku?

Damian


Na górę
 Tytuł:
Post: 29-09-2012, 19:25 
Offline

Rejestracja: 06-05-2010, 19:10
Posty: 33
Lokalizacja: chorzów
aku kupiony 1lipca 20012 44Ah/440A-Varta
poprzedni 40Ah/360A - bosch

1 wydruk raportu-test ładowania...12,69V
CCA nom.440 EN
CCA fakt. 467 EN

test rozruchu
-napiecie rozruchu-11,58V
test ładowania
-bez obciażenia 13,6 V
- pod obciażeniem 13,4 V

pulsacja napiecia o,2V w normie

to wyniki z wydruku ze sklepu po wymianie aku. na nowy


Na górę
 Tytuł:
Post: 29-09-2012, 19:30 
Offline

Rejestracja: 06-05-2010, 19:10
Posty: 33
Lokalizacja: chorzów
...temperatura otoczenia 19 st.
....silnik zimny

dodam,ze suzuki ma LPG od początku/z salonu/


Na górę
 Tytuł:
Post: 30-09-2012, 14:19 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12-11-2011, 16:17
Posty: 118
Lokalizacja: Puławy
Akumulator może być lekko rozładowany - stąd to napięcie 11,8 V przy niepracującym silniku i niezbyt duże napięcie ładowania. Być może regulator alternatora ogranicza napięcie, aby nie przekroczyć dopuszczalnego prądu.
Spróbuj sprawdzić napięcie ładowania po trochę dłuższej jeździe, z wyłączonymi zbędnymi odbiornikami.


Na górę
 Tytuł:
Post: 30-09-2012, 17:25 
Offline

Rejestracja: 12-05-2010, 21:06
Posty: 110
Lokalizacja: Szczecin
Dla mnie masz teraz zbyt dużą pojemność aku i stąd jest niedoładowane. U mnie w Swifcie jest oryginalnie 36Ah.

Naładuj aku na max i wtedy podaj napięcia.


Na górę
Post: 02-10-2012, 09:31 
Offline

Rejestracja: 01-02-2012, 11:20
Posty: 37
Lokalizacja: Dolny Śląsk
zbytre pisze:
witam.

mam w moim suzuki wagon 1,3/76 2001r następujące napięcia/akumulator.

na akumulatorze-nowy Varta 44Ah/zimny silnik/ - 11,8V
-bieg jałowy/zimny silnik/-13,6 V ...skoki/13,38-13,56V/
-2500obr.- 13,7 V
- obciążenie/światła radio dmuchawa/-13,4 V
- po zgaszeniu silnika na aku. -12,4V

kontrolka gaśnie , nic sie nie dziej odpala na" styk".
kable minus i plus sprawne , masa też /pomiar miernikiem/,szczotki też.

pytanie moje czy to nie za mało? skoro norma mówi że ma być ok. 13,9- 14,4 V ?

pozdrawiam
zbyszek


Z tego co napisałeś wygląda że wszystko jest w porządku, napięcia dla wszystkich stanów są z dolnej dopuszczalnej granicy, ale sprawdź czy woltomierz którym mierzysz nie ma akurat takiego ujemnego błędu. Większa pojemność akumulatora nie ma nic do rzeczy (nie może być tylko za mała ze wzgledu na prąd pobierany przez rozrusznik). Jeśli chcesz być absolutnie pewien sprawności akumulatora, to najlepiej naładować go po wyjęciu z auta, w stary klasyczny sposób, czyli z ciągłą kontrolą prądu ładowania i napięcia na zaciskach aku, ale pewnie nie masz takiej możliwości. Napięcie na akumulatorze w pełni naładowanym, np. rano przed uruchomieniem silnika powinno być min. ok. 12,6 V, prawidłowo działający regulator napięcia alternatora powinien utrzymywać napięcie na nim w zakresie 13,8 do 14,4 V, ale trzeba wziąć pod uwagę jeden przykry fakt, który stwierdziłem - Suzuki Wagon mają instalację elektryczna wykonaną z dość cieńkich przewodów, co skutkuje sporymi spadkami napięcia tam gdzie przepływają większe prądy (prawo Ohma U = I * R ) - same światła to min 10 A, stąd napięcie 13,4 V podczas pracy silnika i włączonego pełnego obciążenia, być może koniec końcem akumulator jest niedoładowany, bo przecież ciągle jeździmy na światłach (stąd potrzeba dziennych diodowych pobierających niecały amper prądu).


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]