Masz silnik 2,3 o mocy 155 koni... mniam, mniam
Moim zdaniem masz problem z niewydajnym chłodzeniem... przyczyny szukałbym raczej w pompie cieczy. Zakładam, ze jest ona w najniższym miejscu układu chłodzenia i to pewnie doprowadziło do przytkania po uszczelnianiu, w związku z tym pompa ledwo rusza cieczą - tak sobie spekuluję
Ja bym zrobił tak: zdemontowałbym chłodnicę główną, nagrzewnicę kabiny i pompę wody. Blok silnika potraktowałbym wysokim ciśnieniem, solidnie płukając płaszcz wodny. Następnie solidnie wyczyściłbym pompę wody oraz obie chłodnice, sprawdzając przy okazji solidnie szczelność i przepustowość, ewentualnie wykonując uszczelnienia.
Może się okazać, że niezbędna będzie wymiana chłodnicy, której skutecznie wyczyścić się może nie da. Proponuję odnalezienie w pobliżu specjalistycznego zakładu "naprawa chłodnic" i tam wykonałbym te czynności gdyż nie każdy mechanik ma pojęcie o specyfice układu chłodzenia /co widać jasno z Twojej historii!/.
Usterką uszczelki głowicy silnika bym się - póki co - nie martwił, bo zasadniczo łatwo ją zdiagnozować i gdyby była, już by ją wyłapano /sądzę.../.