Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 27-04-2024, 15:16

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Post: 01-12-2010, 08:42 
Offline

Rejestracja: 01-04-2010, 12:32
Posty: 11
Witam serdecznie

Mam dziwną przypadłość .Silnik DDIS .Po zapaleniu silnika zapala mi się kontrolka świecy żarowej i zały czas się pali. Jak zgaszę silnik po dobrym rozgrzaniu i zapalę ponownie to już się nie zapala. W pierwszym przypadku świeci cały czas choćby i cały dzień o ile nie zgaszę silnika.Poza tym samochód pali i jeżdzi normalnie. Co to może oznaczać?


Na górę
 Tytuł:
Post: 01-12-2010, 09:21 
Offline

Rejestracja: 22-10-2006, 10:19
Posty: 725
Nie miałem doświadczeń z dieslem w Lianie ale tego typu silniki generalnie włączają świece żarowe w dość niskiej temperaturze, więc możesz nie odczuć utrudnionego rozruchu a układ sygnalizuje Ci awarię świecy :roll:

... a teraz jako moder: zasady netykiety jasno określają zakaz umieszczania tego samego posta w różnych tematach na forum internetowym :idea: Twój zdublowany post w temacie o zużyciu paliwa w Lianie został usunięty... potraktuj to jako ostrzeżenie :!:

A przywitać możesz się TUTAJ


Na górę
 Tytuł:
Post: 01-12-2010, 11:45 
Offline

Rejestracja: 01-04-2010, 12:32
Posty: 11
Dzięki za info........każda informacja cenna .Za podłączenie do kompa w ASO w Olsztynie chcą dwie stówki. Chybo puki co to się jeszcze wstrzymam puki normalnie jeździ.

a może ktoś wie ....czy do Liany należy szukać orginalnych świec żarowych czy też pasują również jakieś zamienniki?


Na górę
 Tytuł:
Post: 01-12-2010, 12:06 
Offline

Rejestracja: 22-10-2006, 10:19
Posty: 725
Świeca to świeca - zgodna prędkość grzania i pozostałe parametry i powinno być oki... nie wiem, jak tam z dostępem ale wstępnie możesz odkręcić od świec zasilanie i zmierzyć zwykłym próbnikiem pomiędzy stykiem świecy a plusem akumulatora :roll:

Pełne sprawdzenie to wykręcenie świec i podłączenie grubszymi przewodami każdej pod akumulator - zobaczysz, czy grzeją do białości i czy w podobnym czasie :!:


Na górę
 Tytuł:
Post: 01-12-2010, 16:50 
Offline

Rejestracja: 12-03-2007, 17:11
Posty: 99
U mnie było identycznie w lianie. W serwisie Panowie Mechanicy stwierdzili, że to świece lub przekaźnik. Taki kod błędu wykazywał komputer. Zostawiłem samochód i okazało się, że to jednak świece. Wymieniłem na nowe, pewnego razu już po wymianie, kontrolka zapaliła się ponownie, ale tylko raz. Jak się powtórzy mam się zgłosić. Ale na szczęście od tamtego czasu nie świeci. Świece wymieniałem około 2 miesięcy temu.


Na górę
 Tytuł:
Post: 02-12-2010, 07:56 
Offline

Rejestracja: 01-04-2010, 12:32
Posty: 11
Dzięki.......a jaki jest koszt wymiany świec i ile kosztuje świeca? a ile wymiana?


Na górę
 Tytuł:
Post: 02-12-2010, 08:29 
Offline

Rejestracja: 22-10-2006, 10:19
Posty: 725
Różnie - w zależności jaką i gdzie chcesz wymienić... jeśli sobie nie radzisz, podjedź do jakiegoś elektryka samochodowego a nawet zwykłego mechanika, tam Ci dobiorą i przełożą... o koszty też musisz tam zapytać. Do autoryzowanego serwisu nie radzę - no chyba że pan elektryk/mechanik rozłoży ręce w geście bezradności :lol:

... na Allegro znalazłem takie świece od 28 do 60 złotych za sztukę ale nigdzie nie jest powiedziane, że musisz je wszystkie zmienić... dobrze dobrane świece żarowe można zmieniać pojedynczo :idea:


Na górę
 Tytuł:
Post: 06-12-2010, 20:16 
Offline

Rejestracja: 01-04-2010, 12:32
Posty: 11
a może ktoś wie gdzie w lianie szukać tych świec żarowych. Zdjołem górną pokrywę silnika i nigdzie nie widzę tych świec........może gdzieś z tyłu?


Na górę
 Tytuł:
Post: 08-12-2010, 12:47 
Offline

Rejestracja: 01-04-2010, 12:32
Posty: 11
no cóż.........chyba na forum brak ekspertów od silnika DDIS?.....trudno!!


Na górę
 Tytuł:
Post: 08-12-2010, 13:26 
Offline

Rejestracja: 22-10-2006, 10:19
Posty: 725
To jest chyba HDI z Peugeota z osprzętem Suzuki, więc świece powinny być od strony ściany grodziowej, czyli "z tyłu" :roll:

Nie dziw się... do tak dużego pakownego samochodu nie każdy chciał dopłacać za słabszą jednostkę napędową, byle był diesel - stąd i odpowiedzi brak bo Liana to bardzo dobre lecz mało popularne auto... a jeszcze w dieslu :roll:


Na górę
Post: 07-02-2011, 19:25 
Offline

Rejestracja: 07-02-2011, 17:31
Posty: 1
Witam,u mnie też zapaliła się kontrolka,trochę trwało zanim pojechałam to sprawdzić,potem były święta,a póżniej sylwester...następnie zapaliła się kontrolka silnika i zjechałam na najbliższy warsztat.Jeden wtrysk do wywalenia.Na szczęście dało się go zregenerować ale zaprogramować już niestety nie.Najbliższy serwis z oprogramowaniem Delphiego jest zlokalizowany 120 km. dalej.Laweta i wycieczka pod Cieszyn.Na miejscu okazało się że nie ma ciśnienia na czymś tam,krótka decyzja i autko zostało na warsztacie.Okazało się że przy jakiejś naprawie prawdopodobnie przy wymianie rozrządu na serwisie (sic!) "coś"wpadło do silnika,który zresztą był złożony "na brudno" i to coś zniszczyło całkowicie tłok i głowicę.Minęły 3 tygodnie,takiego tłoka nie sposób dostać...czekam dalej.Auto z 2004 1.4 diesel,kupione parę miesięcy temu.Piszę to ku przestrodze co by nie lekceważyć kontrolek :szok:


Na górę
 Tytuł:
Post: 08-02-2011, 08:29 
Offline

Rejestracja: 22-10-2006, 10:19
Posty: 725
Nie jestem pewien, czy nie lepiej rozejrzeć się za dobrym HDI i tylko przełożyć osprzęt... nie wiem, co to za warsztat, ale finansowo może wyjść niestety na to samo :roll: Było swego czasu sporo Lian z Anglii, wiec może i dieselki :?:


Na górę
 Tytuł:
Post: 12-03-2011, 08:41 
Offline

Rejestracja: 01-04-2010, 12:32
Posty: 11
Witam ponownie
Wymieniłem świece żarowe. Kupiłem BOSCHA bo tylko takie mieli w Autolandzie po 70 zeta. Wymiana z komputerem z kasowaniem kodow bledu u znajomego 150 zeta. Ciężkie dojscie od grodzi. Ale udało się.Kontrolka nie świeci.Poprzednie były NKG......chyba jedna podła, chociaż optycznie dobrze wyglądały.


Na górę
 Tytuł:
Post: 30-10-2012, 18:24 
Offline

Rejestracja: 08-12-2010, 19:00
Posty: 11
Lokalizacja: mazowieckie
Miałem ostatnio identyczny przypadek z kontrolką świec żarowych jak kolega witos . Ja zastosowałem metodę sprawdzania świec miernikiem. Sprawna świeca miała ok. 1,5oma natomiast w przypadku uszkodzonej miernik nie pokaże nic .Jedna ze sprawdzanych świec była uszkodzona , więc wymieniłem ją na nową NGK . Całe szczęście że miałem taką pod ręką . Leżała 1,5 roku aż w końcu się przydała. Jak na razie kontrolka nie świeci i oby tak dalej.
Faktem jest kiepski dostęp do świec przy silniku ale jakoś mi się udało.Wygląda na to że kontrolka świec żarowych sygnalizuje ich włączenie ale także awarię świec(y) gdy świeci wtedy gdy nie powinna.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]