Twoi panowie serwisanci opowiadają bajki z tysiąca i jednej nocy, żeby przykryć własną indolencję, bo nie powiedzą przecież iż nie skupiali się na komunikatach z urządzenia w trakcie kodowania... a od tego są
autoryzowanym serwisem, by mieć dostęp do danych "z blaszki" bo te najczęściej są gubione przez właścicieli, więc należy je uzyskać z fabrycznej bazy Suzuki lub - jak pisałem - użyć opcji rekodowania
obu kluczy
Ponadto mają na bieżąco dostępne wsparcie techniczne Suzuki Motor Poland i zamiast bić głową o mur w niewiedzy i trzymać auto klientowi - dzwonią, gdzie trzeba i "widzą jasność"
Chyba że autoryzacji jednak nie mają...
A tu nieco o transponderach:
Wikipedia pisze:
Motoryzacja [edytuj]
W motoryzacji transpondery są stosowane w zaawansowanych systemach antywłamaniowych. Transponder wbudowany w kluczyk zapłonu w przypadku usunięcia powoduje blokadę silnika przez odcięcie wtrysku paliwa. Kiedy kluczyk jest włożony do stacyjki i przekręcony, transponder wysyła kod do komputera sterującego silnikiem. W momencie, gdy kod transpondera, który zmienia się przy każdym wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki, nie zostanie potwierdzony, silnik także zostanie zablokowany.
W innych nowszych systemach kod transpondera składa się z dwóch części: jawnej i ukrytej (tzw. kryptotranspondery). Nowsze wersje kluczy samochodowych posiadają zespolone układy transpondera i pilota do zdalnego zamykania drzwi).