Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 16-04-2024, 12:24

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Post: 16-03-2010, 12:00 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12-03-2010, 11:41
Posty: 9
Witam. Może ktoś z was zetknął się z problemem kodowania nowych kluczy do Liany Diesla (model RH 414) ? Wiemy o konieczności wymiany modułu immo., gdyż jest on nieprzekodowywalny. wymieniliśmy kpl. zamków, stacyjke i oczywiście kluczyki. Dokodowaliśmy nowy moduł immobilizera do auta, nie mieliśmy tu żadnych komplikacji. W momencie kiedy przeszliśmy do kodowania kluczyków i wyboru ilości elementów (kluczy) do zakodowania, komputer diagnostyczny wyświetlił informację: "BRAK KODÓW IMMOBILIZERA W MODULE IMMOBILIZERA". Komplet zamków i kluczyki skatalogowane były pod nr VIN samochodu więc nie ma mowy o pomyłce. Przy prubie ponownego kodowania modułu immo., dostajemy informację że jest on już zakodowany. Jeżeli ktoś ma jakiś pomysł lub spotkał się z podobnym problemem proszę o informację.

Z góry dzięki i pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: 17-03-2010, 10:54 
Offline

Rejestracja: 22-10-2006, 10:19
Posty: 725
Pytanie podstawowe - gdzie wykonywałeś tę operację :?:

Dlaczego pytam - a bo większość zestawów nieserwisowych nie posiada odpowiednich do takiej akcji przy Suzuki sterowników i dopiero w najnowszych urządzeniach zaczynają się one pojawiać. Udaj się do autoryzowanego serwisu po ratunek albo usuń kość odpowiedzialną za immo, jeśli okaże się iż trzeba znów ponosić wydatki... nie będziesz miał w aucie immobilizera ale będziesz miał auto :idea:


Na górę
 Tytuł:
Post: 17-03-2010, 11:35 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12-03-2010, 11:41
Posty: 9
Kodowanie wykonywaliśmy w autoryzowany serwisie (w którym pracuję), przy użyciu SDT z najnowszym softem, i TECH II tez zaktualizowanego do najnowszej wersji. Podejrzewamy również problem z anteną immobilisera która może działać wadliwie przy opcji kodowania. Auto pozostaje na razie w fazie prób sparowania kluczyków z modułem immobilisera, z poziomu ręcznego wprowadzania kodu, w systemia hexagonalnym.


Na górę
 Tytuł:
Post: 17-03-2010, 14:33 
Offline

Rejestracja: 22-10-2006, 10:19
Posty: 725
Zatem kolego to powinien przestać być Twój problem... a nawiasem onego czasu w autku małżonki /jeszcze wtedy nie Suzuki/ trzeba było zakodować nowy kluczyk i czynność ta panu w serwisie autoryzowanym jak diabli nie wychodziła... wkradła się nerwowość... patrzę gościowi przez ramię a on skubany pojęcia o obsłudze programu nie ma a "help" był po angliczańsku i najwyraźniej nieczytelny :P - zaoferowałem pomoc i wyjechaliśmy po kilku minutach z nowym kompletem kluczy ale najpierw musieliśmy wyczyścić kluczyk, który pozostał fabrycznie a potem musieliśmy użyć opcji "koduj dwa klucze" bo nie wiedzieć czemu system nie zezwalał na zapisanie starego kody do nowego klucza.

Zresztą serwis wie, gdzie ma dzwonić po wsparcie techniczne, gdy sobie nie radzi... daj znać, jak poszło i w czym rzecz - to czynności nie często wykonywane i jesli jest jakiś "myk", to warto go znać. Powodzenia.


Na górę
 Tytuł:
Post: 17-03-2010, 17:37 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12-03-2010, 11:41
Posty: 9
Drogi kolego, wszystko było by ładnie, pięknie, gdyby nie adnotacja w instrukcji kodowania immobilisera, że raz zakodowany moduł immo nie może być przekodowywany po raz kolejny. Druga sprawa to dokładna procedura. Obecnie nie ma takowej dostępnej. Jakl tylko uda mi sie ją zdobyć nie omieszkam opisać jej tu. Jeżeli chodzi o jakiś myk - hmmm... Na pewno polecam rozdzielenie kluczy podczas kodowania. Magnesiki w nowych kluczykach mogą być na prawde czułe. P drugie to ściśle pilnować szczegułów przy całej procedurze i robić to powoli. Jak tylko poznam więcej szczegułów - napisze :)

Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: 17-03-2010, 20:44 
Offline

Rejestracja: 22-10-2006, 10:19
Posty: 725
Cytuj:
Druga sprawa to dokładna procedura. Obecnie nie ma takowej dostępnej

No nie do końca - ona jest w urządzeniu, które prowadzi mechanika krok po kroku podpowiadając kolejne komendy... a to info o jednokrotnym kodowaniu jakieś nie teges mi się widzi, gdyż każdy chip z modułu immobilizera traci pamięć po całkowitej utracie zasilania na dłuższy czas - zresztą z mojej skromnej wiedzy wynikałoby, że to jedyny taki moduł, którego nie da się przekodować... no chyba, że ma pewną ilość kodów dostępnych jak naboje w magazynku i dopiero po ich wykorzystaniu jest blokowany... bo mało kto wie, ale pigułka w kluczu /transponder/ może stracić kod nawet od zwykłego telefonu komórkowego czy innego pola magnetycznego, więc owa "jednorazowość" dziwnie mnie niepokoi :roll:


Na górę
 Tytuł:
Post: 18-03-2010, 22:49 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12-03-2010, 11:41
Posty: 9
No i stało się !!! Wiedziałem że metalowa blaszka z numerkiem którą dostajemy przypiętą do kompletu kluczy musi mieć jakieś zastosowanie... no i w tym przypadku ma :/ Użyliśmy czytnika kodów transpondera. I zobaczyliśmy w ramce "CODE" coś czego nie chcieliśmy: "LOCKED". Stary kluczyk kodował się bez problemu, nowy przerywał procedurę. Wszystko jasne. Dorabiając kluczyk do tego modelu musimy posłużyć się numerem transpondera z blaszki. On (Transponder) ma w sobie wpisaną niezmienną wartość wpisaną w ten konkretny samochód. Wierzcie lub nie - tego nie da się przeskoczyć.


Na górę
 Tytuł:
Post: 19-03-2010, 08:18 
Offline

Rejestracja: 22-10-2006, 10:19
Posty: 725
Twoi panowie serwisanci opowiadają bajki z tysiąca i jednej nocy, żeby przykryć własną indolencję, bo nie powiedzą przecież iż nie skupiali się na komunikatach z urządzenia w trakcie kodowania... a od tego są autoryzowanym serwisem, by mieć dostęp do danych "z blaszki" bo te najczęściej są gubione przez właścicieli, więc należy je uzyskać z fabrycznej bazy Suzuki lub - jak pisałem - użyć opcji rekodowania obu kluczy :!:

Ponadto mają na bieżąco dostępne wsparcie techniczne Suzuki Motor Poland i zamiast bić głową o mur w niewiedzy i trzymać auto klientowi - dzwonią, gdzie trzeba i "widzą jasność" :zly:

Chyba że autoryzacji jednak nie mają... :roll:

A tu nieco o transponderach:
Wikipedia pisze:
Motoryzacja [edytuj]

W motoryzacji transpondery są stosowane w zaawansowanych systemach antywłamaniowych. Transponder wbudowany w kluczyk zapłonu w przypadku usunięcia powoduje blokadę silnika przez odcięcie wtrysku paliwa. Kiedy kluczyk jest włożony do stacyjki i przekręcony, transponder wysyła kod do komputera sterującego silnikiem. W momencie, gdy kod transpondera, który zmienia się przy każdym wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki, nie zostanie potwierdzony, silnik także zostanie zablokowany.

W innych nowszych systemach kod transpondera składa się z dwóch części: jawnej i ukrytej (tzw. kryptotranspondery). Nowsze wersje kluczy samochodowych posiadają zespolone układy transpondera i pilota do zdalnego zamykania drzwi).


Na górę
 Tytuł:
Post: 19-03-2010, 11:37 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12-03-2010, 11:41
Posty: 9
Nie kolego. Prawda jest jedna i oparta na faktach technicznych. Transpondery w tym typie kluczy mogą zostać zakodowane tylko raz. Po zakodowaniu zostają zablokowane. Faktem jest również to że kod immo zapisamy jest w ECM. Przykładem jest tutaj Jimny Diesel produkowany na francję gdzie konieczna była wymiana ECM w przypadku wymiany kluczy i ICM. Temat jest tu bardziej skomplikowany niż wygląda.


Na górę
 Tytuł:
Post: 19-03-2010, 11:48 
Offline

Rejestracja: 22-10-2006, 10:19
Posty: 725
Skoro tak twierdzisz... nie jestem mocny w dieslach Suzuki ale nie widzę żadnych logicznych powodów, by układ immobilizera miałby być inny, niż w benzyniakach... pogadam sobie w serwisie /do którego moje zaufanie ugruntowało się w ciągu 5 lat/ na ten temat przy najbliższej wizycie i okaże się, jak się rzeczy mają i czy i dlaczego Suzuki w układach immobilizera miałoby stosować inne rozwiązania, niż powszechnie przyjęto.

Piszesz, że pracujesz w autoryzowanym serwisie, w którym dokonywano omawianej operacji... a jednocześnie na forum pytałeś o instrukcję kodowania, czyli o coś, co jest dla serwisu dostępne tak z poziomu urządzenia wykorzystywanego do operacji /najczęściej po angielsku/ jak i z poziomu technical support Suzuki a teraz nagle stajesz się wszystkowiedzący w temacie... zatem wybacz, że chcąc pomóc, marnowałem Twój cenny czas... tylko dlaczego Ty marnowałeś mój :!: :?:


Na górę
 Tytuł:
Post: 22-03-2010, 10:38 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12-03-2010, 11:41
Posty: 9
Przepraszam jeżeli Cię w jakiś sposób uraziłem. Chciałbym tylko nadmienić że wielu pracowników autoryzowanych serwisów samochodowych wymienia się na forach internetowych doświadczeniami, z innymi użytkownikami, gdyż usterki spotykane w samochodach mogą nie raz wprawić w zakłopotanie nawet ich. Najważniejsza jest w tym przypadku wymiana informacji i mam nadzieję że i ten przypadek pozwoli komuś w przyszłości uniknąć kłopotów. Co do typów transponderów używanych w kluczykach to jest ich na prawdę sporo i mają różne funkcje. Jak już zakończymy temat, nie omieszkam opisać w czym tkwił główny problem. Dziękuję za wszelką chęć pomocy, i liczę na dalszą korespondencję. Pozdrowienia i wyrazy szacunku :)


Na górę
Post: 15-08-2010, 13:12 
Offline

Rejestracja: 15-08-2010, 12:53
Posty: 1
przepraszam ze podlaczylem sie pod temat ale szukam pomocy wpodobnej sprawie mianowicie immo w suzuki swift 1.0 2001 rok padlo immo czy mozecie pomusz cos wtej materi mianowicie od czego zaczac i jakim sprzetem diagnostycznym zrobie synchro na nowo. sprawdzilem rezystancje petli ma 1.1 oma czy to jest prawdlowa rezystancja bo mi sie wydake troche mala ale byc moze ze suzuki tak ma prosze o pomoc. Z góry dziekuje


Na górę
 Tytuł:
Post: 15-08-2010, 14:56 
Offline

Rejestracja: 22-10-2006, 10:19
Posty: 725
Pierwsze to sprawdziłbym, czy pętla immo działa poprawnie i czy trzyma obwód... w pierwszym moim autku z immo właśnie ona dawała mi w tyłeczek. Cała armia się głowiła a przyszedł pan Jasio, wymienił pętlę i jak ręką odjął Obrazek


Na górę
Post: 27-06-2015, 18:47 
Offline

Rejestracja: 23-03-2012, 18:21
Posty: 6
Witam panowe, problem mam taki, teść wymienił baterie w kluczyku i po tej operacji nie da się otwierać ani zamykać drzwi z kluczyka, próbowałem robić jak wyczytałem w instrukcji do pilota mianowicie(wsiasc do samochodu,wszystkie drzwi zamkniete zamek od kierowcy otwarty.Zamknac otworzyc 3 razy,zamknac wyjac i włozyć kluczyk do stacyjki 4 razy, za 4 odpalić auto na 3 sekundy wyłaczyc i tu powinny mignąć migacze i tak sie nie dzieje jakby nie wchodziło w tryb kodowania)


Na górę
Post: 25-01-2017, 15:09 
Offline

Rejestracja: 25-01-2017, 14:22
Posty: 1
Suzuki: sx4
Czy wie ktoś jak przeprowadzić kodowanie pilota w wersji europejskiej??


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]