Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 19-04-2024, 04:31

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: 19-04-2012, 11:31 
witam mam taki problem okazalo sie ze mam do wymiany prawy wahacz po kilku godzinach zadzwonil do mnie mechanik ze metalowy wachcz nie pasuje a orginal kosztuje 1070zl i nie ma zamiennika na to czy kots mial taka sytuacje i jak ja rozwiazal prosze o szybka odpowiedz :)


Na górę
   
 Tytuł:
Post: 19-04-2012, 15:22 
Offline

Rejestracja: 19-04-2012, 10:14
Posty: 5
allegro, szrot


Na górę
 Tytuł:
Post: 19-04-2012, 16:11 
Offline

Rejestracja: 27-05-2011, 18:50
Posty: 98
Lokalizacja: Mazowsze
http://www.iparts.pl/auto-czesci/wahacz ... 00571.html


Na górę
 Tytuł:
Post: 20-04-2012, 19:16 
tylko,ze tu chodzi o żeliwny wahacz


Na górę
   
 Tytuł:
Post: 20-04-2012, 20:00 
Offline

Rejestracja: 27-05-2011, 18:50
Posty: 98
Lokalizacja: Mazowsze
Wahaczy nie robi się z żeliwa.
Pewnie to jest odkute.


Na górę
 Tytuł:
Post: 22-04-2012, 11:42 
sa dwa rodzaje wahaczy do tego typu samochodu,metalowe i zeliwne.


Na górę
   
 Tytuł:
Post: 24-04-2012, 20:17 
Offline

Rejestracja: 24-08-2010, 19:23
Posty: 14
w grudniu wymieniałem wahacze miałem odkuwki teraz spawane blaszaki komplet około 180 szt. jeśli dobrze pamietam ;), tajemnicą jest gdzie mój mechanik je kupił ale w to nie wnikalem, w kazdym razie mozna to zrobić za rozsądna cene pozdr. i powodzenia


Na górę
 Tytuł:
Post: 25-04-2012, 07:18 
Offline

Rejestracja: 22-10-2006, 10:19
Posty: 725
Wymieniałem wahacze dwa lata temu - bez kłopotu kupiłem blaszane, kompletne, tańsze niż oryginalne tuleje stalowo-gumowe... oryginalne także były blaszane... nie spotkałem żeliwnych/staliwnych i na zdrowy rozsądek raczej być ich nie powinno albowiem znacznie wzrosłaby masa nieresorowana :roll:


Na górę
 Tytuł:
Post: 26-04-2012, 10:24 
natomiast moj mechanik dal metalowe tylko ze wyciagnol stabilizator zeby pasowaly


Na górę
   
 Tytuł:
Post: 26-04-2012, 10:33 
Offline

Rejestracja: 22-10-2006, 10:19
Posty: 725
Znaczy się jeździsz bez stabilizatora :szok: A nie sądzisz, ze skoro "nie pasowały" to nie są od tego modelu?

Jeśli to prawda i dobrze Cię zrozumiałem, to określenie "mechanik" jest jakby lekko na wyrost, że już nie wspomnę o pozahomologacyjnej zmianie w zawieszeniu... i ciekawe, jakie teraz przód trzyma kąty?


Na górę
 Tytuł:
Post: 26-04-2012, 20:18 
kiedys montowano stabilizatory tylko w samochodach rajdowych zeby lepeij sie trzymaly na zakretach a teraz montuja w kazdym aucie i powiem ci ze dla mnie nie ma zadnej roznicy w jezdzie bez stabilizatorow z geometria kol tez jest wszystko dobrze a nie pasowaly wahacze metalowe dlatego ze w moim akurat byly zeliwne i bylo dzwonione nawet do salonu i tam tez powiedziano ze sa dwa rodzaje wahaczy zeliwne i metalowe a pech chcial ze mialem te pierwsze i tak to wyglada


Na górę
   
 Tytuł:
Post: 09-05-2012, 07:44 
Offline

Rejestracja: 21-04-2009, 11:15
Posty: 5
Ale w czym problem, w linku który podał UFO, za 265zł są wahacze żeliwne.


Na górę
 Tytuł:
Post: 10-05-2012, 19:15 
Offline

Rejestracja: 22-10-2006, 10:19
Posty: 725
To są wahacze do starego modelu Liany to raz, dwa że żeliwo nie ma za grosz elastyczności a trzy, ze jest ciężkie... i z całą pewnością nie jest częścią do Liany sprzedawanej w Polsce...


Na górę
 Tytuł:
Post: 11-05-2012, 06:18 
Offline

Rejestracja: 21-04-2009, 11:15
Posty: 5
Tak wahacze żeliwne występowały bodajże w lianach z lat 2001-2004. Autor wyraźnie pisze że ma wahacz żeliwny nie blaszany to raz. Dwa miałeś taki wahacz w ręku że twierdzisz iż jest cięższy od stalowego? Jeśli jest cięższy to niewiele (lżejsze to są aluminiowe), a na masę nieresorowaną to lepiej wpłynie już założenie mniejszych lekkich kół.
Co do właściwości żeliwa to wpływ na to mają dodatki takie jak mangan, fosfor, krzem, nikiel, chrom..., więc śmiem wątpić , że mają mniejszą sprężystość czy udarność od blaszanych


Na górę
 Tytuł:
Post: 11-05-2012, 21:32 
Offline

Rejestracja: 22-10-2006, 10:19
Posty: 725
Ten "stalowy" to są dwie zgrzane połówki prasowane z blachy... i z całą pewnością są lżejsze od najlżejszego żeliwa... a co do "wspominał" to dlaczego trzeba było demontować stabilizator??
Cytuj:
Co do właściwości żeliwa to wpływ na to mają dodatki takie jak mangan, fosfor, krzem, nikiel, chrom...

uupsss... to chyba zahaczamy o staliwo już...


Na górę
 Tytuł:
Post: 12-05-2012, 11:38 
Offline

Rejestracja: 21-04-2009, 11:15
Posty: 5
Cytuj:
Ten "stalowy" to są dwie zgrzane połówki prasowane z blachy... i z całą pewnością są lżejsze od najlżejszego żeliwa..

Wiem jak wygląda wahacz bo już nie jeden miałem okazję demontować. I nie twierdzę że żeliwny jest lżejszy, ale różnica w wadze jeśli występuje jest niewielka (wahacze żeliwne zazwyczaj są mniejsze gabarytowo).

Cytuj:
uupsss... to chyba zahaczamy o staliwo już...

Dla ścisłości nie staliwo tylko żeliwo stopowe :)

Cytuj:
a co do "wspominał" to dlaczego trzeba było demontować stabilizator??

Co do pytania to też jestem ciekaw?


Na górę
 Tytuł:
Post: 12-05-2012, 23:13 
no racja to jest lianka z 2001r i sory ze nie podalem na wstepie i mam teraz wahacze stalowe gdyz zeliwny by mnie kosztowal ponad 1000zl z salonu a auto bylo mi potrzebne od zaraz tylko ze nie mam teraz stabilizatora ale to szczegol.Mam jeszcze jedno do was pytanie mam w niej 1.6v16 silnik czyli 103KM i instalacje gazowa BRC i w tym problem jest ze ma slabe przyspieszenie nie wiem czemu wymienilem filterek od gazu byl regulowany gaz tez i nie wiem czym to moze byc spowodowane mam jeszcze paska 90konnego i ma lepsze kopyto od niej jesli ktos wie prosze o rady :(


Na górę
   
 Tytuł:
Post: 13-05-2012, 17:49 
Offline

Rejestracja: 22-10-2006, 10:19
Posty: 725
To jest silnik nieco odprężony na rynek głównie USA - czyli do tamtejszego paliwa - to raz.... dwa to pamiętaj, ze to silnik o ekonomicznym "dole" a pełnej jadu "górze" ale na tę "górę" musi sie jakoś wkręcić najpierw - taka uroda.

Nie jestem specjalistą od gazu, bo /dokładnie jak diesli/ unikam go jak ognia ale sądzę, ze albo jest konieczny inny emulator sondy albo inny /bogatszy/ skład mieszanki na niskich obrotach przy dużym powietrzu czyli ostrym otwarciu przepustnicy :roll:


Na górę
 Tytuł:
Post: 14-05-2012, 22:19 
Czasem czuć przy 2500 tys obrotów tak jak by dostała kopa ale czasem przy wyprzedzaniu i redukcji do czwórki to jak by nie maiala siły sie rozpędzić


Na górę
   
 Tytuł:
Post: 23-08-2012, 07:51 
Offline

Rejestracja: 23-08-2012, 07:23
Posty: 2
Tu jest dokładnie pokazane jakie mają być , mam nadzieje że pomogłem jako nowiciusz :)
http://www.autoczesci.autosowa.pl/index ... 1&ar=70269


Na górę
 Tytuł:
Post: 23-08-2012, 08:38 
Offline

Rejestracja: 22-10-2006, 10:19
Posty: 725
Nie - nie pomogłeś... wyżej wyraźnie napisałem:
Cytuj:
To są wahacze do starego modelu Liany to raz, dwa że żeliwo nie ma za grosz elastyczności a trzy, ze jest ciężkie... i z całą pewnością nie jest częścią do Liany sprzedawanej w Polsce...

Chyba gołym okiem widać różnicę :!: :?:


Na górę
 Tytuł:
Post: 03-11-2012, 15:21 
Offline

Rejestracja: 04-09-2012, 19:15
Posty: 8
witam, to jak to jest z tymi wahaczami moja liana z 2001 roku ,kupiłem wahacz ale nie ma miejsca do łącznika stabilizatora ,podpowiedzcie gdzie kupić właściwy


Na górę
 Tytuł:
Post: 03-11-2012, 19:43 
Offline

Rejestracja: 22-10-2006, 10:19
Posty: 725
W sklepach internetowych czy na Allegro zazwyczaj są zdjęcia... zobacz, jaki masz i wybieraj... a jeśli masz z tym poważny problem, to może wystarczy tylko zmienić tuleje :roll:


Na górę
 Tytuł:
Post: 05-11-2012, 20:07 
Offline

Rejestracja: 04-09-2012, 19:15
Posty: 8
właśnie większość jest bez otworu na mocowanie stabilizatora


Na górę
 Tytuł:
Post: 05-11-2012, 20:07 
Offline

Rejestracja: 04-09-2012, 19:15
Posty: 8
a siadł mi sworzeń


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]