Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-03-2024, 09:26

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
Post: 04-12-2018, 00:28 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17-09-2018, 20:59
Posty: 110
Lokalizacja: Katowice
Suzuki: Baleno
Polscy kierowcy oceniają


Wybór kierowców to pierwsze w Polsce badanie satysfakcji w branży motoryzacyjnej. Polscy kierowcy oceniają w nim marki i modele samochodów, a także jakość produktów oraz usług motoryzacyjnych.
Poniższy ranking dotyczył:
> niezawodności marek
> autoryzowanych stacji obsługi
> ubezpieczycieli
> ogumienia
> stacji paliw
> olei silnikowych
> kosmetyków samochodowych.
Wyniki tegorocznej edycji programu Wybór Kierowców sporządzono na bazie 144 tys. ankiet.


> Niezawodność marek:

1. Toyota
2. Honda
3. Subaru
4. Suzuki*
5. Mazda
6. Kia
7. Audi
8. Hyundai
9. Mercedes
10. BMW
11. Citroen
12. Skoda
13. Peugeot
14. Volvo
15. Volkswagen
16. Seat
17. Mitsubishi
18. Ford
19. Jeep
20. Fiat
21. Nissan
22. Renault
23. Opel
24. Alfa Romeo
25. Chevrolet
26. Dacia

*Suzuki
Pozycja bez zmian. Suzuki nie ma wielkich ambicji – produkuje nieduże, oszczędne i w miarę nowoczesne auta. Za to bez wpadek.
Pomijając Jimny’ego, Suzuki porzuciło produkcję aut terenowych. Zamiast tego korzysta z boomu na crossovery i SUV-y, a to tego wytwarza stosunkowo proste, oszczędne pojazdy miejskie. Nabywcom się to podoba. Wyposażenie aut obejmuje to, co potrzebne, a jakość nadal jest „japońska”. Usterki najczęściej dotyczą drobiazgów lub… zapożyczonych od innych producentów silników Diesla. Teraz na próbę czasu wystawione są najnowsze benzynowe konstrukcje z turbodoładowaniem.

> Ranking jakości obsługi w ASO:

1. Toyota
2. Citroen
3. Peugeot
4. Skoda
5. Renault
6. BMW
7. Audi
8. Mercedes
9. Kia
10. Ford
11. Suzuki
12. Hyundai
13. Volkswagen
14. Seat
15. Nissan
16. Mazda
17. Honda
18. Volvo
19. Fiat
20. Opel
21. Mitsubishi
22. Alfa Romeo


> Ranking firm ubezpieczeniowych:

1. Ergo Hestia
2. Warta
3. Allianz
4. PZU
5. TUW
6. InterRisk
7. Concordia
8. Compensa
9. Uniqa
10. Link 4
11. MTU
12. Pocztowe TUW
13. Aviva
14. AXA
15. Generali
16. Proama
17. TUZ
18. Gothaer
19. Benefia


> Ranking producentów opon:

1. Continental
2. Michelin
3. Dunlop
4. Goodyear
5. Uniroyal
6. Bridgestone
7. Hankook
8. Nokian
9. Pirelli
10. Fulda
11. Dębica
12. Falken
13. Vredestein
14. Yokohama
15. BF Goodrich
16. Sava
17. Kumho
18. Barum
19. Toyo
20. Firestone
21. Kleber
22. Nexen
23. Matador
24. Dayton
25. Linglong
26. Nankang


> Ranking sieci stacji paliw:

1. Circle K
2. BP
3. Orlen
4. Shell
5. Lotos
6. Bliska
7. Moya
8. Huzar
9. Slovnaft
10. Pieprzyk


> Ranking olejów silnikowych:

1. Motul
2. Valvoline
3. Liqui Moly
4. Petronas
5. Total
6. Mobil
7. Shell
8. Castrol
9. Millres Oils
10. Elf
11. Orlen
12. BP
13. Fuchs
14. Lotos
15. Aral
16. Repsol
17. Ford
18. BMW
19. Mazda
20. Pennasol


> Ranking marek kosmetyków:

1. Meguiar’s
2. Sonax
3. Autoland
4. Turtle Wax
5. Wurth
6. Plak
7. K2
8. Shiny Garage
9. Motul
10. Orlen Platinum


Najlepsze marki
Ponadto głosujący w programie Wybór Kierowców przyznawali nie tylko oceny ogólne, ale w każdej kategorii oceniali też szereg szczegółowych parametrów. Np. w przypadku modeli aut są to kryteria takie jak niezawodność, osiągi oraz koszty eksploatacji, a w przypadku firm ubezpieczeniowych – sprawność likwidowania szkód i uczciwość w rozliczeniach.
W oparciu o zebrane dane wyłoniliśmy najlepsze marki według wybranych kryteriów. W wielu wypadkach nie ma znaczenia: Volvo doceniono za bezpieczeństwo (razem z Lexusem), Ferrari za desing, Fiata za najtańsze części, a pod względem niezawodności triumfuje Toyota. Najbardziej prestiżową marką w oczach ankietowanych okazało się Porsche. W dziedzinie obsługi ASO najlepsze noty zebrały placówki Toyoty, a w kategorii salonów sprzedaży nowych aut – dealerzy Audi. Najlepszą marką opon został Continental, deklasując zwycięzcę z lat 2016 i 2017 – Michelina. Shella wyróżniono za najwyższą jakość paliw, BP – za jakość obsługi i gastronomię, a Orlen – za najlepsze lokalizacje stacji. Wśród ubezpieczycieli najwyższe oceny – i to zarówno pod względem sprawności likwidacji szkód, jak i uczciwości w rozliczeniach oraz jakości obsługi – zebrało towarzystwo Ergo Hestia. Wśród kosmetyków najlepiej oceniono jakość produktów firmy Meguiar’s, a pod względem stosunku cena/jakość najwyższy wynik zdobył Autoland.


- źródło: Motor


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]