Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-03-2024, 23:13

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Post: 06-04-2011, 17:51 
Offline

Rejestracja: 12-05-2010, 21:06
Posty: 110
Lokalizacja: Szczecin
Witam,
Dzisiaj doszedł do mnie komputer pokładowy TurboGauge III.
Urządzenie podłącza się jedynie do ODBII i wszystko hula jak trzeba!

Opis urządzenia:

TurboGauge 3 to innowacyjne urządzenie łączące w sobie 4 podstawowe funkcje:
- komputera pokładowego
- cyfrowego wskaźnika
- urządzenia skanującego
- samochodowej „czarnej skrzynki”
Z jego pomocą możemy w czasie rzeczywistym śledzić parametry silnika, kontrolować zużycie paliwa, zdiagnozować błędy silnika, a także prześledzić zapis z kilkuset ostatnio przejechanych godzin!

TurboGauge 3 podczas codziennej jazdy

Jako komputer pokładowy jest niezwykle przydatny podczas codziennej jazdy. Dzięki temu urządzeniu można na bieżąco kontrolować spalanie, co przekłada się na oszczędność paliwa! Możemy odczytać w czasie jazdy poniższe parametry:
- prędkość maksymalną
- prędkość średnią
- czas jazdy
- przejechany dystans
- średnie spalanie
- chwilowe spalanie
- dystans do pustego baku
- czas do pustego baku
- pozostałą ilość paliwa


TurboGauge 3 w tuningu

Jest niezbędnym elementem każdego tuningowanego samochodu! Potrafi wyświetlić w czasie rzeczywistym 4 różne mierzone i monitorowane parametry, dzięki czemu mamy ciągły wgląd w pracę naszego silnika. Poza powyższymi parametrami możemy także kontrolować:
- aktualną prędkość
- ciśnienie w kolektorze
- napięcie
- obciążenie silnika
- ciśnienie paliwa
- pozycję przepustnicy
- temperaturę zasysanego powietrza
- kąt zapłonu
- obroty silnika
- Closed/Open Loop
- temperaturę wody
- moc silnika
- krótkoterminową korekcję dawki
- długoterminową korekcję dawki
- wskazania sondy lambda

TurboGauge 3 jako urządzenie diagnostyczne

Dzięki jego pomocy możesz zdiagnozować większość samochodów wyposażonych w OBD2/EOBD. Urządzenie to pozwala:
- czytać i usuwać kody błędów
- znaleźć przyczynę świecącej się kontrolki „Check engine”
- wyłączyć kontrolkę „Check engine”, zresetować urządzenia monitorujące
- podgląd zamrożonych ramek (freeze frame data)
- odzyskiwanie informacji o pojeździe po numerach VIN, CIN i CVN

TurboGauge 3 w firmie

Pozwala zapisać do 300 ostatnich godzin jazdy! Dzięki temu możliwy jest wgląd w każdą jazdę w ostatnim czasie, co jest niezwykle przydatne przy sprawdzaniu pracowników. Dzięki temu urządzeniu możemy także sprawdzić:
- czas i data poszczególnej jazdy
- przejechany dystans pojedynczej jazdy
- maksymalna prędkość w czasie jazdy
- maksymalne obroty silnika w czasie jazdy
- czas jazdy na wysokich obrotach silnika
- liczba gwałtownych przyspieszeń w czasie jazdy
- liczba gwałtownych zahamowań w czasie jazdy
- liczba szybkich przyspieszeń i hamowań
- średnia prędkość
- średnie zużycie paliwa

TurboGauge 3 dzięki wskazaniom zużycia paliwa czy przejechanego dystansu znajdzie zastosowanie w codziennej jeździe, jest niezastąpionym urządzeniem w autach tuningowanych wskazując potrzebne informacje pracy silnika w czasie rzeczywistym, a także niezbędnym przyrządem kontrolnym pracowników w samochodach firmowych. Zainstalowany w urządzeniu port USB pozwala dodatkowo aktualizować oprogramowanie do nowszych wersji!

TurboGauge 3 współpracuje z pojazdami wyposażonymi w złącze diagnostyczne OBD 2 - sprzedawanymi w USA od 1996 i Europie od 2002 (silniki benzynowe) oraz 2004 r (silniki Diesla). W samochodach marki Ford musi być system EEC-V Engine Management System!

fotki:
Obrazek
Obrazek

Całość zakupiona:
http://www.fmic.pl/product.php?id_product=203

Za kilka dni relacja z montażu szczegółowego w aucie :)

POLECAM!!!


Na górę
Post: 07-04-2011, 20:54 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12-02-2011, 04:22
Posty: 224
Suzuki: Alto
Ja dzisiaj odebrałem przesyłkę z interfejsem OBD2 na Bluetooth: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=300531071789&viewitem=&sspagename=ADME%3AB%3AEOIBSA%3APL%3A1123 Dużą zaletą jest cena - interfejs wraz z przesyłką do Polski kosztuje 20$, oraz brak kabli. Przy wykorzystaniu tego interfejsu oraz palmtopa lub smartfona można stworzyć rozbudowany komputer pokładowy. Do tej pory bawiłem się OBD Gauge http://www.qcontinuum.org/obdgauge/ i /hobd http://hobdrive.com/ pod Windows Mobile. Na platformę Android polecane jest Torque http://torque-bhp.com/. Możliwe jest monitorowanie obrotów, prędkości, temperatury na zewnątrz i temperatury cieczy chłodzącej, czasu wtrysku, zużycia paliwa itp, zarówno bieżące jak też robienie wykresów, odczyt i kasowanie kodów błędów itd. Szczególnie polecam to rozwiązanie do samochodów jak Suzuki Alto, które nie są wyposażone nawet w obrotomierz, nie wspominając o jakimkolwiek komputerze pokładowym.


Na górę
 Tytuł:
Post: 04-11-2011, 14:44 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12-02-2011, 04:22
Posty: 224
Suzuki: Alto
Przepraszam, że piszę drugi post pod sobą, zamiast zmienić pierwszy, ale od kwietnia sporo się zmieniło, a chcę wygrzebać ten wątek.

Ostatnio przetestowałem kilka rozwiązań pełniących funkcję komputera pokładowego. Na początku interfejs OBDII na BT i stary palmtop. Jest to rozwiązanie o zdecydowanie największych możliwościach, a jednocześnie najtańsze. Niestety ciągły montaż i demontaż palmtopa na szybie jest uciążliwy, a strach zostawić go na wierzchu.
Następnie przerzuciłem się na Autel MaxiTrip TP100 http://www.auteltech.com/4in1.htm. Rozwiązanie bardzo fajne, dużo możliwości, pokazuje aktualne i średnie parametry jazdy (spalanie, prędkość, itp.), średnie i zbiorcze wartości można wyświetlić dla całego okresu użytkowania samochodu, ostatniego tankowania, dzisiejszego dnia czy też bieżącej trasy. Możliwe jest także pokazanie danych z czujników samochodu (obroty, temperatura itp.), odczyt i kasowanie błędów. Wszystkie trasy rejestrowane są w pamięci wraz z datą i godziną (czarna skrzynka), można potem przejrzeć jaka była maksymalna prędkość, czy były ostre hamowania itp. Po aktualizacji firmware znika problem z błędnymi wartościami zegara w "czarnej skrzynce". Ogólnie polecam ten komputerek. Obecnie zrezygnowałem z niego gdyż design i gabaryty nie pasują mi do wystroju samochodu. ;)
Od kilku dni jeżdżę z Kiwi MPG http://www.plxkiwi.com/kiwimpg/index.html. Możliwości ma mniejsze (spalanie bieżące/średnie, zużycie paliwa w litrach/złotówkach, prędkość, obroty, temperatura, obciążenie, dystans, kody błędów), ale za to jest bardzo mały i pasuje w każdą wolną lukę na desce. Obsługa prosta i wygodna.


Na górę
 Tytuł:
Post: 05-11-2011, 14:09 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12208
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Gdzie to Kiwi nabyłeś i dużo to wyniosło?


Na górę
 Tytuł:
Post: 05-11-2011, 14:28 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12-02-2011, 04:22
Posty: 224
Suzuki: Alto
Kupiłem na http://www.amazon.com/gp/product/B001QJ7WSM, z wysyłką przez firmę http://www.shipito.com/ udostępniającą adres w USA. Łącznie z kosztami sprowadzenia wyniosło mnie to nieco ponad 300 zł.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]