Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl http://www.suzukiklub.pl/forum/ |
|
Komputer pokładowy - TurboGauge III http://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=7846 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | D2mian [ 06-04-2011, 17:51 ] |
Tytuł: | Komputer pokładowy - TurboGauge III |
Witam, Dzisiaj doszedł do mnie komputer pokładowy TurboGauge III. Urządzenie podłącza się jedynie do ODBII i wszystko hula jak trzeba! Opis urządzenia: TurboGauge 3 to innowacyjne urządzenie łączące w sobie 4 podstawowe funkcje: - komputera pokładowego - cyfrowego wskaźnika - urządzenia skanującego - samochodowej „czarnej skrzynki” Z jego pomocą możemy w czasie rzeczywistym śledzić parametry silnika, kontrolować zużycie paliwa, zdiagnozować błędy silnika, a także prześledzić zapis z kilkuset ostatnio przejechanych godzin! TurboGauge 3 podczas codziennej jazdy Jako komputer pokładowy jest niezwykle przydatny podczas codziennej jazdy. Dzięki temu urządzeniu można na bieżąco kontrolować spalanie, co przekłada się na oszczędność paliwa! Możemy odczytać w czasie jazdy poniższe parametry: - prędkość maksymalną - prędkość średnią - czas jazdy - przejechany dystans - średnie spalanie - chwilowe spalanie - dystans do pustego baku - czas do pustego baku - pozostałą ilość paliwa TurboGauge 3 w tuningu Jest niezbędnym elementem każdego tuningowanego samochodu! Potrafi wyświetlić w czasie rzeczywistym 4 różne mierzone i monitorowane parametry, dzięki czemu mamy ciągły wgląd w pracę naszego silnika. Poza powyższymi parametrami możemy także kontrolować: - aktualną prędkość - ciśnienie w kolektorze - napięcie - obciążenie silnika - ciśnienie paliwa - pozycję przepustnicy - temperaturę zasysanego powietrza - kąt zapłonu - obroty silnika - Closed/Open Loop - temperaturę wody - moc silnika - krótkoterminową korekcję dawki - długoterminową korekcję dawki - wskazania sondy lambda TurboGauge 3 jako urządzenie diagnostyczne Dzięki jego pomocy możesz zdiagnozować większość samochodów wyposażonych w OBD2/EOBD. Urządzenie to pozwala: - czytać i usuwać kody błędów - znaleźć przyczynę świecącej się kontrolki „Check engine” - wyłączyć kontrolkę „Check engine”, zresetować urządzenia monitorujące - podgląd zamrożonych ramek (freeze frame data) - odzyskiwanie informacji o pojeździe po numerach VIN, CIN i CVN TurboGauge 3 w firmie Pozwala zapisać do 300 ostatnich godzin jazdy! Dzięki temu możliwy jest wgląd w każdą jazdę w ostatnim czasie, co jest niezwykle przydatne przy sprawdzaniu pracowników. Dzięki temu urządzeniu możemy także sprawdzić: - czas i data poszczególnej jazdy - przejechany dystans pojedynczej jazdy - maksymalna prędkość w czasie jazdy - maksymalne obroty silnika w czasie jazdy - czas jazdy na wysokich obrotach silnika - liczba gwałtownych przyspieszeń w czasie jazdy - liczba gwałtownych zahamowań w czasie jazdy - liczba szybkich przyspieszeń i hamowań - średnia prędkość - średnie zużycie paliwa TurboGauge 3 dzięki wskazaniom zużycia paliwa czy przejechanego dystansu znajdzie zastosowanie w codziennej jeździe, jest niezastąpionym urządzeniem w autach tuningowanych wskazując potrzebne informacje pracy silnika w czasie rzeczywistym, a także niezbędnym przyrządem kontrolnym pracowników w samochodach firmowych. Zainstalowany w urządzeniu port USB pozwala dodatkowo aktualizować oprogramowanie do nowszych wersji! TurboGauge 3 współpracuje z pojazdami wyposażonymi w złącze diagnostyczne OBD 2 - sprzedawanymi w USA od 1996 i Europie od 2002 (silniki benzynowe) oraz 2004 r (silniki Diesla). W samochodach marki Ford musi być system EEC-V Engine Management System! fotki: Całość zakupiona: http://www.fmic.pl/product.php?id_product=203 Za kilka dni relacja z montażu szczegółowego w aucie POLECAM!!! |
Autor: | drzonca [ 07-04-2011, 20:54 ] |
Tytuł: | Re: Komputer pokładowy - TurboGauge III |
Ja dzisiaj odebrałem przesyłkę z interfejsem OBD2 na Bluetooth: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=300531071789&viewitem=&sspagename=ADME%3AB%3AEOIBSA%3APL%3A1123 Dużą zaletą jest cena - interfejs wraz z przesyłką do Polski kosztuje 20$, oraz brak kabli. Przy wykorzystaniu tego interfejsu oraz palmtopa lub smartfona można stworzyć rozbudowany komputer pokładowy. Do tej pory bawiłem się OBD Gauge http://www.qcontinuum.org/obdgauge/ i /hobd http://hobdrive.com/ pod Windows Mobile. Na platformę Android polecane jest Torque http://torque-bhp.com/. Możliwe jest monitorowanie obrotów, prędkości, temperatury na zewnątrz i temperatury cieczy chłodzącej, czasu wtrysku, zużycia paliwa itp, zarówno bieżące jak też robienie wykresów, odczyt i kasowanie kodów błędów itd. Szczególnie polecam to rozwiązanie do samochodów jak Suzuki Alto, które nie są wyposażone nawet w obrotomierz, nie wspominając o jakimkolwiek komputerze pokładowym. |
Autor: | drzonca [ 04-11-2011, 14:44 ] |
Tytuł: | |
Przepraszam, że piszę drugi post pod sobą, zamiast zmienić pierwszy, ale od kwietnia sporo się zmieniło, a chcę wygrzebać ten wątek. Ostatnio przetestowałem kilka rozwiązań pełniących funkcję komputera pokładowego. Na początku interfejs OBDII na BT i stary palmtop. Jest to rozwiązanie o zdecydowanie największych możliwościach, a jednocześnie najtańsze. Niestety ciągły montaż i demontaż palmtopa na szybie jest uciążliwy, a strach zostawić go na wierzchu. Następnie przerzuciłem się na Autel MaxiTrip TP100 http://www.auteltech.com/4in1.htm. Rozwiązanie bardzo fajne, dużo możliwości, pokazuje aktualne i średnie parametry jazdy (spalanie, prędkość, itp.), średnie i zbiorcze wartości można wyświetlić dla całego okresu użytkowania samochodu, ostatniego tankowania, dzisiejszego dnia czy też bieżącej trasy. Możliwe jest także pokazanie danych z czujników samochodu (obroty, temperatura itp.), odczyt i kasowanie błędów. Wszystkie trasy rejestrowane są w pamięci wraz z datą i godziną (czarna skrzynka), można potem przejrzeć jaka była maksymalna prędkość, czy były ostre hamowania itp. Po aktualizacji firmware znika problem z błędnymi wartościami zegara w "czarnej skrzynce". Ogólnie polecam ten komputerek. Obecnie zrezygnowałem z niego gdyż design i gabaryty nie pasują mi do wystroju samochodu. Od kilku dni jeżdżę z Kiwi MPG http://www.plxkiwi.com/kiwimpg/index.html. Możliwości ma mniejsze (spalanie bieżące/średnie, zużycie paliwa w litrach/złotówkach, prędkość, obroty, temperatura, obciążenie, dystans, kody błędów), ale za to jest bardzo mały i pasuje w każdą wolną lukę na desce. Obsługa prosta i wygodna. |
Autor: | Avalanche [ 05-11-2011, 14:09 ] |
Tytuł: | |
Gdzie to Kiwi nabyłeś i dużo to wyniosło? |
Autor: | drzonca [ 05-11-2011, 14:28 ] |
Tytuł: | |
Kupiłem na http://www.amazon.com/gp/product/B001QJ7WSM, z wysyłką przez firmę http://www.shipito.com/ udostępniającą adres w USA. Łącznie z kosztami sprowadzenia wyniosło mnie to nieco ponad 300 zł. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |