Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
http://www.suzukiklub.pl/forum/

Ciemne szyby
http://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=720
Strona 2 z 3

Autor:  TSRALLY [ 10-05-2007, 13:56 ]
Tytuł: 

a swoją drogą sory za durne pytanie ale folia jest od zawsze od wewnątrz, czy czasami jest tez od zewnętrznej części?

wogóle to jak to było z folią jeżeli chce przyciemnić tylko tył i bok tył to muszę mieć homologacje (i tak ją wolę mieć) i są jakieś ogranizcenia co do stopnia przyciemnienia czy może stopień przyciemnienia dotyczył tylko przodu?

Autor:  Hellsin [ 10-05-2007, 14:08 ]
Tytuł: 

Kazda folia musi miec homologacje .
Co do stopnia przyciemnienia to wszyskie szyby do kata 180 stopni mozesz sobie przyciemnic nawet na 100% , jedynie co to przepuszczalnosc szyb bocznych kierowcy musi byc co naimniej 75% , kiedys na zlosniku mielismy tabelke , ktrore folie taki efekt daja .
Jedyna szyba ktorej nie mozna przyciemnic to szyba przednia .

Autor:  Cobra [ 10-06-2007, 14:17 ]
Tytuł:  Przyciemnianie szyb

Chce przyciemnic kaszmirkowi szybki tylnie - pytanie brzmi jak to wyglada cenowo i jakosciowo w waszych ASO, czy ktos z was to robil ?? Jakie sa koszty (jesli mozecie powiedziec), ew. czy ktos z was decydowal sie na wykonanie tego zabiegu poza ASO, i jak efekty - czy plastiki nie trzeszcza bardziej (porzadne przyciemnienie wymaga sciagniecia tych panelikow drzwiowych i demontaz szyb) ??

Autor:  Kitza [ 10-06-2007, 19:52 ]
Tytuł: 

Ja zamierzam przyciemnić ale poza ASO. W sumie nie wiem czy
"moje" ASO wykonuje taką usługę. Ceny w jednym z zakładów w Sączu to: 80 zł za jeden drzwi + 100 zł za tylną szybę.\

Autor:  TSRALLY [ 04-07-2007, 17:34 ]
Tytuł: 

przyciemnianie szyb w ASO - SWIFT 5d

-Magro Zabrze-120 za szybę - przez szybę rozumie się też te małe trójkącicki z tyłu co daje koszt 600 zł, auto zostaje na drugi dzien w serwisie, robia chłopaki z ASO

-Japan Motors Katowice -700 zł, zewnętrzna firma robi

-Boroń Dąbrowa Górnicza, dzwoniłem w zeszłym tygodniu najpierw mnie 3 razy przełączano poczym dowiedziałem się ze 120 za szybę , małych nie liczą daje 360 już z folią !!! specjalnie o to zapytałem

dzisiaj byłem koszt 400 zł za Foliatec + 400 za robociznę, potem telefon do goscia który to robi 300 za robotę = 700-800 zł, czas 4-5 godzin


z ciemnych szyb raczej będą nici, w przypadku kaszmirka niechodziło nawet o efekt wizualny a praktyczny przy wożeniu psa i różnych rzeczy w bagażniku przy złożonych fotelach

Autor:  Hellsin [ 04-07-2007, 18:36 ]
Tytuł: 

TSRALLY pisze:
dzisiaj byłem koszt 400 zł za Foliatec + 400 za robociznę, potem telefon do goscia który to robi 300 za robotę = 700-800 zł, czas 4-5 godzin


no to konkretna cena :szok:
Naprawde ich potentegowalo ...
U mnie jest dobra firma i w zaleznosci od foli oraz ilosci szyb koszta wachaja sie z robocizna od 330 - 480 ( Foliatec jest ciut drozszy dochodzi nawet do 650 zl za full , sa to ceny normalne dla ludzi, bo ja mam ciut taniej :) ).
Z tego co widze nie mylilem sie - jazda do ASO, tyl >500 :lol:

Autor:  Avalanche [ 18-07-2007, 12:03 ]
Tytuł: 

Nie zapomnij o fotkach :)
Jaki współczynnik przyciemnienia wybrałeś i czy robią też przednie boczne? Mamy gdzieś tu JAANa w okolicy, ale jakoś nigdy mi nie po drodze... ;)

Autor:  pitpaw [ 18-07-2007, 15:58 ]
Tytuł: 

No i stało się auto odebrane zgodnie z umową o 16 kilka fotek poniżej

ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

ObrazekObrazek

Polecam robota wykonana szybko i sprawnie folia amerykańska firmy 3M nic dodać nic ująć SUZI wygląda bosko

Pozdrawiam

Autor:  Dr.Bunsen [ 19-07-2007, 17:44 ]
Tytuł: 

Bardzo ładny efekt, *Pitpaw*:brawo: :ok:
A najbardziej podoba mi się stopniowanie przyciemnienia w linii bocznej - super pomysł:ok:
Pozdrawiam serdecznie :D

Autor:  Avalanche [ 13-08-2007, 11:38 ]
Tytuł: 

Jak się wkurzę, to sobie i przednie boczne zrobię tak w granicach rozsądku i przepisów (+/- 15%) 8)

Autor:  pitpaw [ 13-08-2007, 12:28 ]
Tytuł: 

Avalanche nie wkurzaj się tylko zrób to na spokojnie i pamiętaj jak zdecydujesz się na przyciemnienie przednich bocznych o max
25% musisz dostać papier/certyfikat na folię wtedy unikniesz w przyszłości kłopotów. ;) :lol:

Autor:  Avalanche [ 13-08-2007, 12:34 ]
Tytuł: 

Święta racja. Z tym wkurzaniem to żartowałem. Przyciemnienie tylko z certyfikatem - nie chcemy problemów z policją :) A znam ludzi, którzy mają przyciemnione (tak na ciemnoszaro, że widać kto siedzi w środku i w co jest ubrany) i nie mieli nigdy problemów z policją i SKP (Stacjami Kontroli Pojazdów, a nie Suzuki Klubem :lol: ).

Autor:  Konrad [ 14-08-2007, 07:34 ]
Tytuł: 

niestety Was zmartwie, fabrycznie nowe szyby maja przepuszczalnosc zblizona do ustawowych 75% i praktycznie naklejenie nawet bezbarwnej folii juz powoduje zejscie ponizej normy a wiec kazdy inny odcien juz jest niedozwolony bo przepuszczalnosc bedzie nizsza od 75, tak wiec trzeba to robic delikatnie, norm nie spelnimy i trzeba liczyc na to ze nie bedziemy mieli problemow ;)

Autor:  pitpaw [ 14-08-2007, 08:10 ]
Tytuł: 

Konrad jest jedynie subtelna różnica pomiędzy wersjami Nowej Grand Vitary .Wersja LUX i te z silnikami diesla miały przyciemnione fabrycznie tyły a wersje standard takowego przyciemniania nie posiadały może to było około 5- 10 % na wszystkich szybach czyli tyle ile lekko zabarwione szkło.

Autor:  Konrad [ 14-08-2007, 14:24 ]
Tytuł: 

Chodzi mi tylko o te nie barwione, czyli w tym przypadku mowimy o tych w przednich drzwiach, podejrzewam ze ich przepuszczalonsc to mniej wiecej 80 %, chodzilo mi o to ze jak na taka szybke sie cos naklei to przepuszczalnosci zapewne spadnie ponizej 75% wiec juz nie bedzie miescic sie w normie

Autor:  pitpaw [ 14-08-2007, 14:30 ]
Tytuł: 

Konrad masz 100% rację należałoby sprawdzać stopień przyciemnienia sumując szybę i folię i nawet te z pozoru prawie białe szybki też maja zawsze kilka procent a najlepiej to widać po zbiciu takiej z pozoru przeźroczystej szyby i zmieceniu tego co z niej pozostało na za przeproszeniem kupkę.

Autor:  Dr.Bunsen [ 14-08-2007, 18:17 ]
Tytuł: 

Konrad pisze:
CUT praktycznie naklejenie nawet bezbarwnej folii juz powoduje zejscie ponizej normy CUT

Ciekawe, ciekawe... Bezbarwna folia ogranicza przepuszczalność światła widzialnego? :roll:
A stwierdziłeś to za pomocą jakiegoś przyrządu, czy ktoś znajomy miał takie "przemyślenia"? :P
Pozdrawiam.

Autor:  Konrad [ 14-08-2007, 19:53 ]
Tytuł: 

ktos sprawdzal kiedys tym urzadzeniem do pomiarow i niestety wyniki wskazywaly na to ze przednich praktycznie niczym sie nie da okleic :?
wiec nic nie zmyslilem

Autor:  Hellsin [ 15-08-2007, 22:16 ]
Tytuł: 

Cytuj:
przepisy

Nowe przepisy dotyczace przyciemniania szyb nakazuja aby widocznosć kierowcy była niczym nie ograniczona w promieniu 180 stopni. Tak wiec w mysl przepisów nie jest wskazana przyciemnianie przedniej szyby i przednich bocznych. Pod warunkiem posiadania lusterek bocznych (kto ich nie ma?!) można mieć tylnie szyby całkiem ciemne.

Art. 66 ust. 1 pkt 5 prawa o ruchu drogowym " (...) pojazd musi być tak zbudowany, utrzymany i wyposażony, aby korzystanie z niego (...) zapewniało dostateczne pole widzenia kierowcy (...)";

Polska norma branżowa nr BN-76/3626-07 określa wymagania dla samochodów osobowych w zakresie widoczności z miejsca kierowcy. Norma ta mówi, że niedopuszczalne jest ograniczenie pola widzenia kierowcy w obrębie kąta widzenia 180 stopni.

Przepisy Regulaminu nr 43 EKG ONZ, w których dopuszcza się stosowanie oszklenia o przepuszczalności światła poniżej 70% dla szyb innych niż przednie i nie mające wpływu na pole widzenia kierowcy;

Przepisy Regulaminu nr 46 EKG ONZ, dotyczące wymogu wyposażenia samochodu w lusterko wsteczne po prawej stronie, o ile lusterko wewnętrzne nie zapewnia dostatecznej widoczności, co oznacza tyle, że przyciemnienie tylnej szyby wiąże się z obowiązkiem posiadania prawego lusterka wstecznego.

Ministerstwo Transportu i Gospodarki Morskiej od 1998 roku wydało stanowisko, że nie ma przeciwwskazań do przyciemniania szyb, z wyjątkiem szyb z przodu pojazdu mających wpływ na pole widzenia kierowcy (czyli szyba przednia i boczne szyby przednie)

Ważne!

Musimy pamiętać że, trakcie okresowego badania technicznego pojazd może mieć wykonaną kontrolę przejrzystości (przepuszczalności) szyb.

Metoda pomiarowa powinna być zgodna z metodą opisaną w Regulaminie Nr 43 Organizacji Narodów Zjednoczonych z dnia 20.03.1958 r. Metoda ta polega na wyznaczeniu stosunku strumienia światła padającego na powierzchnię wejściową szyby do strumienia światła, przechodzącego przez tę szybę. Stosunek tych strumienii powinien być określony w procentach.

Aparatura pomiarowa przeznaczona do badania przejrzystości szyb powinna składać się z oświetlacza wyposażonego w źródło światła o temperaturze barwy 2856 K, co odpowiada światłu dziennemu oraz detektora promieniowania o czułości widmowej odpowiadającej względnej wrażliwości oka ludzkiego dla widzenia dziennego.
Przedstawione założenia są podstawowymi parametrami, jakie musi spełniać przyrząd dokonujący badania.

Interpretacja wyników pomiarowych

Zgodnie z obowiązującymi normami przepuszczalność szyb pojazdów powinna wynosić:
- dla szyby przedniej (czołowej) minimum 75 %,
- dla szyb nie będących szybami przednimi (szyby przednie boczne lewa i prawa) minimum 70 %,
- dla szyb nie mających wpływu na pole widzenia kierowcy (szyby tylne boczne lewa i prawa, szyba tylna ogrzewana) dopuszcza się wartość przepuszczalności poniżej 70 %.
Otrzymując wynik pomiaru przepuszczalności danej szyby kwalifikujemy ją do jednej z podanych grup i porównujemy z minimalną dopuszczalną wartością.

(txt zapozyczone z KTP i stronki Amplus )

Mam gdzies na dysku tabelke z tymi foliami na przod co spelniaja wymog 70% minimum.

Autor:  Konrad [ 16-08-2007, 11:41 ]
Tytuł: 

hmm....ale najpierw trzeba zobaczyc jaka jest przepuszczalnosc fabrycznej szyby bo moze sie okazac ze po naklajeniu ktorejs z tych folii nie osiagniemy tego minimum :roll:

Autor:  Hellsin [ 16-08-2007, 12:01 ]
Tytuł: 

to juz wszystko jest w rekach zakladu, w ktorym sie to robi.
Masz racje ze czasem nie jest tak rozowo z tymi foliami, np. swego czasu Avensisek nie chcieli wpuscic bo mialy przednie szyby z mala przepuszczalnoscia >70%

Autor:  Kitza [ 16-08-2007, 12:23 ]
Tytuł: 

Jakiej folii nie użyjemy, to i tak bez atestu nic nie zdziałamy gdy się policaj uprze.

Autor:  pitpaw [ 18-08-2007, 21:20 ]
Tytuł: 

Tu jest link do przepisów mowa tam jest też o przepuszczalności światła przez szyby na stronie chyba 7 już kiedyś to wklejałem ale jak to sie mówi " nie znajomość prawa nie zwalnia z konieczności jego przestrzegania " dlatego warto poczytać polecam
http://zord.koszalin.ibip.pl/public/get ... p?id=75125

Autor:  Maciej Staszak [ 23-10-2007, 22:56 ]
Tytuł: 

Od ponad dwóch lat jeżdżę czarnym Vanem z czarnymi szybami również z przodu. Miałem też kilka kontroli, w tym jedna przy złąpaniu na radar przy 140 km/h na ograniczeniu do 80. Nic nie ziewali. Dlatego moja GV ma od 2 tygodni też czarne szybki, również z przodu. Od razu lepiej wyglądą. Przedtem wyglądała jak bez szyb. Ble.... :D :D :D
Polecam.

Autor:  Kitza [ 24-10-2007, 07:45 ]
Tytuł: 

Wszystko zależy od tego na kogo trafisz.
Gdy ostatnio mnie zatrzymali do wyrywkowej kontroli to nawet ubezpieczenia nie chcieli oglądać. Miałem gdzieś osobno i nie moglem znaleźć."Niech pan nie szuka, nie potrzeba"Też mi chodzi po głowie zrobienie szyb ale myślę nad całością. Jakoś tak ciemny tył a przód bez niczego kiepsko mi się widzi :)
Ostatnio pytałem o cenę. Tylna i tylne boczne = 300 zł.
Gdybym chciał robić osobno, tylna, a innym razem tylne boczne to: tylna=200 zł, boczne=2x120 zł.

Strona 2 z 3 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/