Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
http://www.suzukiklub.pl/forum/

Suzuki, które nie lubią gazu.
http://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=21&t=9631
Strona 2 z 2

Autor:  Karwoś [ 20-06-2012, 20:45 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Co ty za głupoty piszesz? Stosunek propanu do butanu ...!!!...


Uzasadnisz ?? Dodam - nie chodzilo mi o stosunki jakie łączą propan i butan w butli - nie mnie oceniać ich upodobania :D.

Autor:  killer78 [ 21-10-2012, 21:16 ]
Tytuł: 

Odświeżę temat, bo trochę stary: miałem swojego czasu wspaniałą V6 Longa, oczywiście Suzuki Vitara. Kupiłem ją jak miała 110 tyś.km na PB. Zagazowałem po miesiącu od zakupu. Przeleciałem na LPG 80 tyś. km (min. 2 x Chorwacja i takie tam). Nie miałem systemu lubryfikacji. Miałem natomiast hydraulikę. Olej + filtry oleju i powietrza + nowe świece ISKRA :) wymieniałem co ~ 15 tyś. km. Filtry gazu oraz regenerację parownika zrobiłem po 50 tyś na LPG. Na starcie miałem założone czerwone Valteki - porażka - auto falowało itp, zmieniłem na MagicJety. Na nich 70 tyś. km. Auto paliło za każdym razem, czy to na gorącym silniku, czy 10 min. później, czy to -20 st. C. Miałem go prawie 5 lat. Nalatałem 190 tyś. km i byłem zmuszony sprzedać :( Uważam że LPG jest ok, ale należy bezwzględnie dbać o całe auto tj. regularne wymiany, regulacje itp. Chcesz jeździć tanio na LPG -> daj coś od siebie dla auta w postaci czystego oleju, filtrów itp. regulacji.
Kolega w poście wyżej napisałe że lał tańszy olej bo częściej wymienia, ja lałem lotosa mobil 1 tani a sprawdził się.
Chcąc mieć należy i coś dać :)
Pozdrawiam userów z LPG i nietylko :)

Autor:  Tonik [ 09-03-2013, 20:25 ]
Tytuł: 

Fajna dyskusja.
Można 3 pytania:
1. W czym jest lepsza świeca irydowa od zwykłej, jeśli chodzi o spalanie gazu? Iskra ze świecy irydowej lepiej wpływa na zawory/gniazda zaworowe?
A wymiana świec co 15 tys. to chyba przegięcie... niby po co ?
2. Odstępy w regulacji LPG to chyba zależą od rodzaju instalacji? 10 czy tam 15 kkm. Czy tego nie ustala producent instalacji?
3. Czy wymiana filtrów w instalacji co 50 kkm to nie za rzadko ?

Autor:  leniwiec [ 10-03-2013, 10:21 ]
Tytuł: 

1. Irydowa jest trwalsza i tylko tyle.Teoretycznie wymiana co 100 000 km,zwykłe co 30 000.
2.Regulacja lpg właściwie nie jest konieczna,jeśli wtryskiwacze są dobrej jakości,ale przy wymianie filtrów warto rzucić okiem na ustawienia.
3.Wymiana filtra lpg co 15 000 km,ja wymieniam raz w roku.

Autor:  Tonik [ 10-03-2013, 21:58 ]
Tytuł: 

Zauważyłeś, ze wg instrukcji częstotliwość wymiany zależy od tego czy silnik jest z czujnikiem tlenu? Da takich silników (z czujnikiem) wydłużone jest życie świecy zwykłej do 45 tys a irydowej nawet do 105 kkm.
A na forum LPG chłopaki piszą, że wymieniają świece nawet co 15 tys. (razem z filtrami).
Gaz aż tak by niszczył świece?

Autor:  MarekC [ 11-03-2013, 07:45 ]
Tytuł: 

irydowe, czy zwykłe niklowe ?
Gaziasz twierdził, że irydowe wytrzymują na LPG conajmniej 60kkm.
Zagazował deko silników J20A

Autor:  Wunsch [ 11-03-2013, 09:18 ]
Tytuł: 

Ja irydowe w swojej byłej GVII wymieniałem, mimo lpg, normalnie wg instrukcji. Mechanicy zawsze zgodnie mówili, że nie ma potrzeby wymieniać szybciej.

Autor:  tomi382 [ 03-11-2013, 21:02 ]
Tytuł: 

Koledzy czy 2.4E w GV II ma hydrauliczną regulację luzu zaworowego tzw szklanki , hydropopychacze? Jeżeli gniazda zaworowe są tak delikatne to nie można ich wymienić na coś twardszego? Jak w starych samochodach zasilanych benzyną ołowiową.

Strona 2 z 2 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/