Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 19-03-2024, 11:34

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 20-06-2012, 20:45 
Offline

Rejestracja: 08-03-2008, 00:02
Posty: 275
Lokalizacja: Suwałki
Cytuj:
Co ty za głupoty piszesz? Stosunek propanu do butanu ...!!!...


Uzasadnisz ?? Dodam - nie chodzilo mi o stosunki jakie łączą propan i butan w butli - nie mnie oceniać ich upodobania :D.


Na górę
 Tytuł:
Post: 21-10-2012, 21:16 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14-10-2007, 21:38
Posty: 96
Lokalizacja: Wrocław
Odświeżę temat, bo trochę stary: miałem swojego czasu wspaniałą V6 Longa, oczywiście Suzuki Vitara. Kupiłem ją jak miała 110 tyś.km na PB. Zagazowałem po miesiącu od zakupu. Przeleciałem na LPG 80 tyś. km (min. 2 x Chorwacja i takie tam). Nie miałem systemu lubryfikacji. Miałem natomiast hydraulikę. Olej + filtry oleju i powietrza + nowe świece ISKRA :) wymieniałem co ~ 15 tyś. km. Filtry gazu oraz regenerację parownika zrobiłem po 50 tyś na LPG. Na starcie miałem założone czerwone Valteki - porażka - auto falowało itp, zmieniłem na MagicJety. Na nich 70 tyś. km. Auto paliło za każdym razem, czy to na gorącym silniku, czy 10 min. później, czy to -20 st. C. Miałem go prawie 5 lat. Nalatałem 190 tyś. km i byłem zmuszony sprzedać :( Uważam że LPG jest ok, ale należy bezwzględnie dbać o całe auto tj. regularne wymiany, regulacje itp. Chcesz jeździć tanio na LPG -> daj coś od siebie dla auta w postaci czystego oleju, filtrów itp. regulacji.
Kolega w poście wyżej napisałe że lał tańszy olej bo częściej wymienia, ja lałem lotosa mobil 1 tani a sprawdził się.
Chcąc mieć należy i coś dać :)
Pozdrawiam userów z LPG i nietylko :)

_________________
Adam


Na górę
 Tytuł:
Post: 09-03-2013, 20:25 
Offline

Rejestracja: 04-06-2011, 22:00
Posty: 39
Lokalizacja: DLW
Fajna dyskusja.
Można 3 pytania:
1. W czym jest lepsza świeca irydowa od zwykłej, jeśli chodzi o spalanie gazu? Iskra ze świecy irydowej lepiej wpływa na zawory/gniazda zaworowe?
A wymiana świec co 15 tys. to chyba przegięcie... niby po co ?
2. Odstępy w regulacji LPG to chyba zależą od rodzaju instalacji? 10 czy tam 15 kkm. Czy tego nie ustala producent instalacji?
3. Czy wymiana filtrów w instalacji co 50 kkm to nie za rzadko ?


Na górę
 Tytuł:
Post: 10-03-2013, 10:21 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01-11-2010, 19:08
Posty: 639
Lokalizacja: Wisła
1. Irydowa jest trwalsza i tylko tyle.Teoretycznie wymiana co 100 000 km,zwykłe co 30 000.
2.Regulacja lpg właściwie nie jest konieczna,jeśli wtryskiwacze są dobrej jakości,ale przy wymianie filtrów warto rzucić okiem na ustawienia.
3.Wymiana filtra lpg co 15 000 km,ja wymieniam raz w roku.

_________________
GV I 04 2,5 V6 A/T-była i znowu jest, wielki powrót :takjest:


Na górę
 Tytuł:
Post: 10-03-2013, 21:58 
Offline

Rejestracja: 04-06-2011, 22:00
Posty: 39
Lokalizacja: DLW
Zauważyłeś, ze wg instrukcji częstotliwość wymiany zależy od tego czy silnik jest z czujnikiem tlenu? Da takich silników (z czujnikiem) wydłużone jest życie świecy zwykłej do 45 tys a irydowej nawet do 105 kkm.
A na forum LPG chłopaki piszą, że wymieniają świece nawet co 15 tys. (razem z filtrami).
Gaz aż tak by niszczył świece?


Na górę
 Tytuł:
Post: 11-03-2013, 07:45 
Offline

Rejestracja: 21-04-2012, 05:40
Posty: 395
Lokalizacja: WPI
irydowe, czy zwykłe niklowe ?
Gaziasz twierdził, że irydowe wytrzymują na LPG conajmniej 60kkm.
Zagazował deko silników J20A

_________________
Pozdrawiam,
MarekC


Na górę
 Tytuł:
Post: 11-03-2013, 09:18 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02-01-2010, 12:54
Posty: 265
Lokalizacja: Polska
Ja irydowe w swojej byłej GVII wymieniałem, mimo lpg, normalnie wg instrukcji. Mechanicy zawsze zgodnie mówili, że nie ma potrzeby wymieniać szybciej.


Na górę
 Tytuł:
Post: 03-11-2013, 21:02 
Offline

Rejestracja: 09-10-2013, 23:47
Posty: 2
Koledzy czy 2.4E w GV II ma hydrauliczną regulację luzu zaworowego tzw szklanki , hydropopychacze? Jeżeli gniazda zaworowe są tak delikatne to nie można ich wymienić na coś twardszego? Jak w starych samochodach zasilanych benzyną ołowiową.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]