Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 19-03-2024, 03:05

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: 26-03-2011, 20:51 
Offline

Rejestracja: 26-03-2011, 10:35
Posty: 7
Witam i szacunek!
Prosze o wsparcie w temacie: czy Waszym doswiadczeniem jest mozliwe dokupienie jakiegokolwiek pilota (np. uzywka z innego Suzuki) i ponowne zakodowanie go do uzytku z innym Suzuki?


Na górę
 Tytuł:
Post: 27-03-2011, 11:16 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-08-2008, 19:39
Posty: 1132
1. Kazdy transponder posiada swoj indywidualny Kod-ID i jego zmiana nie jest mozliwa.

2. System Keyless-Go w Suzuki wpolpracuje z maximum czterema zameldowanymi transponderami, czyli zarejestrowanymi w jego pamieci maximum czterema kodami-ID.

3. Uruchomienie procedury meldowania w ECM nowego transpondera kasuje wszystkie dotychczas zarejestrowane w nim kody-ID, tzn. wszystkie transpondery musza zostac ponownie zameldowane w systemie.

Aby uniknac nieporozumien..., transponder nie znajduje sie w samym "pilocie", lecz w plastikowej czesci schowanego w nim kluczyka awaryjnego.
Pilot bez kluczyka bedzie zatem bezuzyteczny, o czym warto np. wiedziec przed zakupem uzywki.


Na górę
 Tytuł:
Post: 27-03-2011, 18:02 
Offline

Rejestracja: 26-03-2011, 10:35
Posty: 7
Wniosek z tego taki, ze zakup uzywki (pilot+kluczyk) ma sens?
Rozumiem, ze to samochod nauczy sie kodu transpondera z kluczyka, zarowno tego, ktory juz mam, jak rowniez dokupionego nowego?
Czy taka procedure uzytkownik moze przeprowadzic sam? I na ile jest to bezpieczne: zalozmy, ze sprzedawca ma dwa komplety [maja to samo ID kodu, jesli pochodza z tego samego pojazdu?], jeden sprzedaje, rozumiem, ze drugim w razie czego otwiera moj pojazd i odjezdza nim?

Facio w serwisie zeznal, ze nie da sie juz raz zaprogramowanego przeprogramowac....


Na górę
 Tytuł:
Post: 27-03-2011, 19:52 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-08-2008, 19:39
Posty: 1132
Cytuj:
Wniosek z tego taki, ze zakup uzywki (pilot+kluczyk) ma sens?

Trudno powiedziec, musisz miec swiadomosc tego, ze nie bedziesz potrafil awaryjnie otworzyc/uruchomic samochodu kluczykiem,
ktory mechanicznie nie jest dopasowany do zamka drzwi i stacyjki.
Cytuj:
Rozumiem, ze to samochod nauczy sie kodu transpondera z kluczyka, zarowno tego, ktory juz mam, jak rowniez dokupionego nowego?

Tak.
Cytuj:
Czy taka procedure uzytkownik moze przeprowadzic sam?

Tak.
Cytuj:
... na ile jest to bezpieczne: zalozmy, ze sprzedawca ma dwa komplety [maja to samo ID kodu, jesli pochodza z tego samego pojazdu?], jeden sprzedaje, rozumiem, ze drugim w razie czego otwiera moj pojazd i odjezdza nim?

Kazdy klucz ma inny kod-ID, wiec takiego niebezpieczenstwa w zasadzie nie ma, raczej odwrotnie, to Ty teoretycznie moglbys odjechac
samochodem sprzedawcy, o ile ten nie "wykasowal" tego kodu z ECM w swoim wozie.
Cytuj:
Facio w serwisie zeznal, ze nie da sie juz raz zaprogramowanego przeprogramowac....

Ma racje, tak jak juz napisalem wyzej, rejestrujesz nowy kod w ukladzie elektronicznym samochodu, a nie zmieniasz kodu klucza, gdyz nie ma takiej mozliwosci.

Zaznaczam, ze moje informacje na ten temat nie sa poparte praktycznym doswiadczeniem, a pochodza jedynie z lektury instrukcji serwisowych Suzuki.
Decyzja o ewentualnym zakupie i jego konsekwencje sa wylacznie Twoja sprawa i ja nie przejmuje tutaj zadnej odpowiedzialnosci


Na górę
 Tytuł:
Post: 28-03-2011, 13:28 
Offline

Rejestracja: 26-03-2011, 10:35
Posty: 7
Jasne, ze dzialam na wlasne ryzyko!
Czy wobec tego moge prosic o jakas linke do instrukcji uczenia samochodu kodu z pilotow/kluczykow?

Dociety klucz wraz z pilotem mieszkalby w domu, a ja jezdzilbym z nowozakupionym pilotem i kluczem, ktorego kodu nauczylem moj pojazd. Co z tego, jesli majac oryginalny pilot z kluczykiem, otworze oryginalnie docietym kluczykiem awaryjnie pojazd, jesli go nie uruchomie? Manie samego kluczyka nic nie daje przeciez do odpalenia i odjechania.


Na górę
 Tytuł:
Post: 28-03-2011, 23:13 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-08-2008, 19:39
Posty: 1132
Cytuj:
... moge prosic o jakas linke do instrukcji uczenia samochodu kodu z pilotow/kluczykow?

W tutejszym dziale (FAQ) znajdziesz watek z linkami do instrukcji serwisowych niemal wszystkich aktualnych modeli Suzuki.
Wymagaja jednak znajomosci ktoregos z najpopularniejszych jezykow obcych.
Cytuj:
... Co z tego, jesli majac oryginalny pilot z kluczykiem, otworze oryginalnie docietym kluczykiem awaryjnie pojazd, jesli go nie uruchomie? Manie samego kluczyka nic nie daje przeciez do odpalenia i odjechania.

Nie do konca zrozumialem, ... ale na szczescie nie musze... ;)

Polecam krotki eksperyment z aktualnie posiadanym zestawem klucz/pilot.
Raz z samym pilotem bez klucza i raz z samym kluczem bez pilota, przy czym druga czesc zestawu pozostaje kazdorazowo w "bezpiecznej",
kilkumetrowej odleglosci od pojazdu, uniemozliwiajacej bezposrednia komunikacje z elektronika samochodu.
Sprawdz czym samochod pozwoli sie w takiej sytuacji otworzyc/uruchomic...

Sam to juz kiedys sprawdzalem, ale wynikow w tej chwili nie zdradze, aby Ci nie psuc zabawy :)


Na górę
 Tytuł:
Post: 03-03-2015, 21:49 
Offline

Rejestracja: 12-02-2015, 19:27
Posty: 142
Suzuki: GV II ,
A czy można wczytać do systemu smart key z SX4 do GV2 ? Używka z sx4 jest o połowę tańsza a różni się tylko brakiem przycisku "panic".
Chciałem dorobić dzisiaj zapasowy kluczyk , jednak zarówno w kluczyku jak i w pilocie fachowiec (renomowany!) nie mógł wykryć chipa immobilizera. Czy to możliwe, że auto go nie ma?
Pobawiłem się przed chwilą w twoją zabawę z pilotem/kluczykiem i odpaliłem "gitarę" zarówno samym kluczykiem jak i tylko z pilotem w kieszeni. Wnioskuję zatem , że zakup i wczytanie samego smart key'a powinno wystarczyć...
ps. procedura wczytywania smart key do systemu jest opisana w amerykańskiej instrukcji obsługi. W polskiej nie ma o tym ani słowa, bo ASO musi też przecież na czymś zarobić ;-) A może Polak za głupi ? Nie znam niestety przesłanek autora... Na życzenie mogę udostępnić instrukcję U.S. w pdf-ie. Nie ma w niej natomiast ani słowa o immo, brakuje też takiej kontrolki na desce. Kolejny dowód na brak immo?


Na górę
Post: 08-11-2020, 17:02 
Offline

Rejestracja: 06-10-2020, 17:34
Posty: 2
Suzuki: SWIFT SPORT1.6 2007
Szanowni Forumowicze,

odkopuje temat, ponieważ nigdzie nie znalazłem w miarę dobrze opisanej procedury programowania pilota keyless go (nie mylić z kodowaniem kluczyka z immobilizerem). Poniżej link do działającej procedury (sprawdzonej na dokupionym używanym pilocie).

Pozdrawiam
https://www.youtube.com/watch?v=FHqzQXUXOmE


Na górę
Post: 08-11-2020, 17:12 
Offline

Rejestracja: 06-10-2020, 17:34
Posty: 2
Suzuki: SWIFT SPORT1.6 2007
Zapomniałem dodać, że tak jak mówił kolega wcześniej:
"Uruchomienie procedury meldowania w ECM nowego transpondera kasuje wszystkie dotychczas zarejestrowane w nim kody-ID, tzn. wszystkie transpondery musza zostać ponownie zameldowane w systemie".

A robi się to poprzez kodowanie kolejno wszystkich pilotów (w czasie jednej procedury - wciskamy przycisk na pierwszym pilocie i po zaprogramowaniu, co potwierdzane jest zamknięciem i otwarciem drzwi, bierzemy kolejny pilot i wciskamy przycisk otwierania drzwi - koduje się drugi pilot i tak możemy zakodować do 4 pilotów).

Pozdrawiam


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]