Plyn DOT-3, jest juz chyba niemal nieosiagalny na rynku, a nadruki na korkach zbiornikow pochodza jeszcze z czasow,
gdy odpowiadal on jeszcze aktualnemu stanowi techniki. Plyn DOT-4 jest niczym innym jak "nieco lepszym DOT-3".
Charakteryzuje sie nieco nizsza higroskopijnoscia i o okolo 20°C wyzsza temperatura wrzenia, przez co poczatkowo byl zalecany
do ukladow hamulcowych pracujacych w trudniejszych warunkach, a wiec narazonych na wyzsze temperatury.
Dzisiaj jest juz plynem "standardowym". Obydwa plyny (DOT-3 i DOT-4) sa mieszalne, w odroznieniu do DOT-5, ktorego mieszanie jest niedopuszczalne.
Wada DOT-4 jest jego cena, wyzsza o okolo 50% od DOT-3, ale nawet jesli DOT-3 bylby jeszcze gdzies w handlu, to sadze ze akurat w tym przypadku
nie warto oszczedzac tych pieciu czy dziesieciu PLN.
|