Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
http://www.suzukiklub.pl/forum/

[ALL] Jaki olej lać?
http://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=21&t=602
Strona 4 z 4

Autor:  Remote [ 03-05-2013, 18:33 ]
Tytuł: 

harry pisze:
Przywiozłem swój olej Shell Helix Ultra 5W40,pan byl bardzo zaskoczony , bo oni leja Castrol, pewnie o podobnych parametrach.


Moj Splash kupiony w Niemczech miał zalany Shell (oficjalnie zalecany przez Suzuki), ale w międzyczasie Suzuki zawarło umowę z Castrolem i Shell już nie jest polecany i zalecany 8)

Teraz Suzuki poleca Castrola, a dokładniej Castrol Magnatec Professional GF 0W-20 - do swoich benzynowych silników oraz Castrol EDGE Professional C4 5W-30 do diesli - na zachodzie Europy.

Autor:  MarekC [ 04-05-2013, 10:10 ]
Tytuł: 

Zalałem Grandę olejem 5W40 firmy K2. Kupiony w hipermarkecie za 92 Zł za 5l.
Zobaczymy jak się sprawdzi

Autor:  cosmo-pl [ 29-12-2013, 14:17 ]
Tytuł: 

drzonca pisze:
Co myślicie o olejach które SMP rekomenduje w ASO? W instrukcjach do większości współczesnych silników Suzuki producent zaleca 0W20. Inne lepkości podawane są jako dopuszczalne, ale 0W20 jest preferowany. Przykładowo dla Alto (silnik K10B) instrukcja mówi, że 0W20 jest "najlepszym wyborem", dopuszcza także 5W30, ewentualnie 10W30 i 10W40 w temperaturach otoczenia pow. -20 st. Co do API nie ma większych wymagań, może być SG, SH, SJ, SL lub SM. Niestety SMP rekomenduje Shella, a ponieważ Shell nie ma 0W20, więc w ASO leją Shell Helix Diesel Ultra A-BL 5W30 nieważne czy diesel czy benzyna (wcześniej Shell Helix Ultra AX 5W30). Wg mnie wybór w tej cenie (50-60 zł/litr) dla benzyny dość przeciętny, jest to olej low SAPS przeznaczony głównie dla diesli z DPF, spełnia ACEA C3; A3/B4; API SL/CF; MB 229.51. W karcie charakterystyki czytamy: "Mieszanina wysoko rafinowanych olejów mineralnych, bazowego oleju XHVI, syntetycznych estrów, poliolefin i dodatków.", czyli nie jest to full syntetyk a HC. Myślę, że znacznie lepiej by się sprawdził w pełni syntetyczny lekkobieżny olej 0W20, spełniający ACEA A1 A5, a nie A3, a spełnianie C3 to dla silnika benzynowego niekoniecznie zaleta, niski HTHS nie jest tu potrzebny a niski TBN może zaszkodzić zamiast pomóc.


Te rekomendację są ze względów na ekologię i nacisk komisji, ekofanatyków, na koncerny samochodowe oraz czegoś takiego jak social resp. (odpowiedzialność społeczna) co jest działem marketingu każdej z firm. Firmy kreują w ten sposób swój wizerunek i uzyskują "fantastyczne" wyniki emisji CO2. Faktem jest, że te silniki są przystosowane do użytkowania takiego oleju ale coś kosztem czegoś zawsze. Nadaje się on do spokojnej jazdy, day-by-day bez specjalnych zapędów, ponieważ ma niską lepkość. Lepiej krąży po silniku, dobrze go chłodzi, nie stawia takich oporów co sprzyja też oszczędności paliwa. Minusem jest, że silnik może szybciej się na nim zużywać. Tak jak napisałem coś za coś. Nie jest to olej preferowany tylko rekomendowany, a ogólna zasada jest taka, że olej dobiera się pod użytkowanie. Przy ostrzejszym traktowaniu lepiej użyć 5W30 lub 5W40 (lub 0W jeżeli ktoś chce być przy tym trochę eko)

Shell robi przeciętne oleje, od dawna o tym wiadomo, że większość ich olejów, to HC ale prawie każdy olej obecnie wytwarzany jest w tej technologii, dlatego że stosuje się te dodatki jako tzw wypełnienie również.

Alto mojej dziewczyny śmiga na oleju Motul X-clean C3 5W30 i tak samo bardzo dobrze się sprawuje. Litr to koszt około 34 PLN Motul Eco-lite 0W20 około 50 PLN. Sam producent wskazuje do czego ten olej jest ;)

Co do samych norm Suzuki, to opierają się one nie na ACEA tylko API, więc ACEA jest dla niego bez sensu lub normami eko - ILSAC.

Pozdrawiam

Autor:  harry [ 29-12-2013, 16:22 ]
Tytuł: 

Inny model Suzuki, ale problem (?) podobny.Z racji ,ze we wrzesniu kupilem Nowego Swifta 1.2 FL ,a wczesniej jezdziłem 5 lat Splashem 1.2 na oleju Shell Helix Ultra 5w40, po przegladnięciu stron Suzuki ,wyslalem zapytanie o olej 0W20 do SMP.
Oto odpowiedz SMP na moje zapytanie jaki olej stosowac do Nowego Swifta FL i czy olej 0w20 jest dostepny w ASO :

“ Szanowny Panie,

Nowe silniki są przystosowane do oleju 0w20 aczkolwiek nie zalecamy stosowania takiego oleju..
Zalecamy stosowanie oleju 5w30 który zdecydowanie lepiej chroni silnik.
Odnosząc się do drugiej części pytania to olej 0w20 jest raczej niedostępny w naszych serwisach. Musiałby Pan dostarczyć taki olej osobiście .

Z poważaniem, “

a na wegierskiej stronie Suzuki :

http://www.suzukialkatresz.com/spd/olaj ... uki-eredet

http://www.suzuki.hu/files/attachments/ ... _b2_hu.jpg

a na aledrogo mozna kupić ten olej 0w20 w cenie 144 zl/4 litry, czyli drozej jak np. zalecany do Swifta 1.2 FL Shell Helix Ultra Extra 5W-30 .
U mnie przy przebiegu rocznym ok. 12000 km wybieram wariant Shell.

Autor:  Tomash [ 04-01-2014, 14:43 ]
Tytuł: 

Tak jak Cosmo napisał, co prawda na 0W20 można teoretycznie osiągnąć niższe spalanie (niższa lepkość = niższe opory), ale olej o wyższej lepkości lepiej chroni silnik, zwłaszcza przy intensywniejszej eksploatacji. Która niekoniecznie oznacza pałowanie pod czerwone pole ale też dłuższą jazdę autostradową.
5W30 - 5W40 all the way :)

Autor:  BIERA77 [ 08-04-2015, 11:50 ]
Tytuł:  wymiana oleju

Zbliża mi się wymiana oleju w mojej suzuce sx4 1,6 benzyna bez napędu 4x4. Czy ktoś z was lał może olej motul 8100 x-clean 5 w40? Dotychczas na wymianie w serwisie autoryzowanym lali mi Castrola.

Autor:  Avalanche [ 08-04-2015, 12:22 ]
Tytuł: 

Tu już czytałeś(aś)?
viewtopic.php?t=602

:!:
Zanim zadasz pytanie użyj wyszukiwarki na forum. Większość tematów już tu była poruszana.
Tworzenie w kółko tych samych = tworzenie bałaganu 8)

Autor:  mortos [ 07-07-2015, 13:17 ]
Tytuł: 

Ostatnio zalałem Valvoline 5W40 SynPower MST Xtreme C3 (1.9 DDis)

Autor:  gesk [ 15-10-2020, 17:54 ]
Tytuł:  Re: [ALL] Jaki olej lać?

Witam, odświerze trochę temat.

Uważam, że drzonca ma sporo racji odnośnie olejów lekkobierznych. W mojej instrukcji do silnik K12C instrukcja wskazuje ACEA A1/B1, A5/B5 co oznacza właśnie oleje lekkobierzne. Nie wyklucza to SAE 5W30. Jest to jakiś kompromis do rekomendowanych 0W16.
Dlatego wybrałem Castrol MAGNATEC STOP-START 5W30 A5. Poza tym spełnia normy API SN i ILSAC GF-5, czyli najnowsze z instrukcji. Wybrałem ten olej ponieważ bardziej obawiam się jazdy na niedogrzanym silniku (zazwyczaj pokonuje 7 km) i nie chciałem aby silnik stracił dynamikę przy jednoczesnym używaniu 5W30 ze względu na nasz klimat.

Zastanawiam mie fakt, iż instrukcja podaje też ACEA A3/B3, A3/B4 a to są już oleje o wyższym HTHS niż lekkobierzne i nastawione na wysiloną pracę silnika. Tak więc wygląda na to, że można dobrać olej do stylu jazdy i klimatu.

Strona 4 z 4 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/