Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 19-03-2024, 05:30

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 84 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 20-08-2007, 08:08 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24-09-2006, 21:58
Posty: 59
Lokalizacja: ŁÓDŹ
To może ja wyjaśnię jaśniej:
Jeżeli w silniku jest syntetyk (i jestes tego pewien) to mozna lać syntetyk do konca żywotu silnika ( choć przychodzi taki czas a raczej przebieg kiedy już kapnie czasem spod uszczelki lub już zacznie kopcić i kompresja juz lichawa, więc wtedy można wlać mu mineralny olej który troszkę go uszczelni i poprawi pracę.
Jezeli w silniku jest mineralny olej (lub nie jesteś pewien czy syntetyk jest na 100 %) to trzeba zalać mineralnym, a to własnie dlatego (jak wcześniej napisano) że syntetyk nalany po mineralnym wypłucze całe osady i nagar w silniku a tym samym rozszczelni go.
Kiedyś kupując nowe auto (np tak mialem w oplu) silnik zalany był mineralnym olejem i mialem 1000km czasu:) na podjecie decyzji czy zostaje na nim czy zmieniam na syntetyk , bo potem juz było to niemozliwe.
Pozdro z Łodzi.


Na górę
 Tytuł:
Post: 20-08-2007, 08:35 
Offline

Rejestracja: 22-12-2006, 22:03
Posty: 319
Lokalizacja: Wrocław
W takim razie brud pod paznokciami jest dobry bo uszczelnia paznokcie tak?
I kamień na zębach też?

Olej nie uszczelnia silnika - żaden.
Jedynie nagary powstałe w oleju mineralnym mogą odkładać się w zużytych uszczelniaczach lub zmniejszać luzy pomiędzy wypracowanymi już elementami. Tyle że nagary przyspieszają zużycie.
Gdyby tak nie było nie byłoby potrzeby zmiany oleju.

Przykład 1:
Miałem kiedyś motocykl - Bandit 400 rocznik 91
60KM z 400ccm przy 12tys rpm.
Miał rzekomo 12.5 tys km, realnie pewnie ze 25-30.
Przy ostrej jeździe brał olej - ok 1l na 1000km co przy ilości 2,3 l na zmianę było dość sporo.
Nie wiem na jakim oleju chodził wcześniej, ja najpierw lałem pół syntetyk, później zalałem go jednym z najlepszych syntetyków do motocykli (Motul 300V).
Zrobiłem 400km ostrej jazdy i zmieniłem na świeży taki sam syntetyk.
Efekt - zużycie oleju spadło o połowę.

Przykład 2: (wypowiedź Damiano jednego z lepszych mechaników motocyklowych w tym kraju - z serwisu DynoTech
"Zrobilem test w silniku Ducato 2.5 D.
Start- silnik przebieg 180 000 na czym popadnie /samochod firmowy - zmiany niespecjalnie regularne/
1 zmiana - Total 100% syntetyk do turbodiesli przebieg 10 tys - zuzycie 2.2 litra.
2 zmiana - Total 100% synt do turbodiesli przebieg 10 tys - zuzycie 0.8 - 1 litra.
3 zmiana - Lotos 100% synt do turbodiesli przebieg 10 tys - zuzycie 0.
Nie musze przypominac, ze ten silnik przy mnie musi duzo znosic :)
W Poznaniu to jest drugi wyscig... pierwszy jest Do Poznania ;)"

Polecam poczytanie jego postów na pl.rec.motocykle i działu technika na www.dynotech.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: 27-09-2007, 17:11 
Offline

Rejestracja: 15-09-2007, 11:54
Posty: 4
Lokalizacja: brudny wrocław
spoono pisze:

O Castrolu wiele złego się naczytałem, od czasu, jak jest w Polsce rozlewany :roll:



Mobil i inni też są rozlewane w Polandzie więc co do ich jakości można mieć wątpliwości. Ja obecnie w Nissanie 100nx mam Valvoline MaxLife 10w-40. Jest rozlewany w USA i w Holandzie (na Europę) także jest git.

Zastanawiam się co wlać do świstaka 1.3gs 94'. Przebieg 164k km.
Nie wiem co było wcześniej lane więc zastanawiam się nad minerałem np. Shell lub ? Co Wy na to?


Na górę
 Tytuł:
Post: 27-09-2007, 17:21 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12203
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
W Swifcie (rocznik 94) wlałem 2x Castrola GTX Magnatec. Za pierwszym razem wymył mi silnik i po 10,000 był czarny i brudny jak nie wiem co. Za drugim razem był już brązowy. Silniczek chodził jak zegarek, także kolejne kilkadziesiąt tysięcy km.


Na górę
 Tytuł:
Post: 28-09-2007, 19:38 
Offline

Rejestracja: 15-09-2007, 11:54
Posty: 4
Lokalizacja: brudny wrocław
Avalanche pisze:
W Swifcie (rocznik 94) wlałem 2x Castrola GTX Magnatec. Za pierwszym razem wymył mi silnik i po 10,000 był czarny i brudny jak nie wiem co. Za drugim razem był już brązowy. Silniczek chodził jak zegarek, także kolejne kilkadziesiąt tysięcy km.


ale półsyntetyk czy minerał??


Na górę
 Tytuł:
Post: 28-09-2007, 21:48 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12203
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
10W 40, o ile pamiętam.


Na górę
 Tytuł:
Post: 19-05-2012, 08:32 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-02-2012, 16:37
Posty: 65
Lokalizacja: Gdańsk
Witam wszystkich forumowiczów.

Ciekawe rzeczy tu piszecie... Chciałbym się upewnić na 100% przed kupnem w doborze oleju.

Swift 1.3 98' benz/lpg (od 10lat) wynalazłem kartkę w papierach,że w 2004r najprawdopodobniej miał przebiegu 204tyśkm. teraz na liczniku mam 94.500 czyli wygląda na to,że ma z ok. 300.000km przebiegu (?) wiem,że castrol 15w-40.

Wiem też,że autko zawsze było serwisowane na czas,a nawet wcześniej-silnik chodzi naprawdę równiutko i przyjemnie.Kilkanaście tyś km temu w zeszłym roku silnik miał remoncik z uwagi na instalację.

Czy CASTROL GTX HIGH MILEAGE 15W-40 to na pewno dobry wybór?Z tego co zauważyłem to pół syntetyk. Na spokojnie mogę go kupić?


Na górę
 Tytuł:
Post: 02-06-2012, 21:18 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12-04-2012, 23:11
Posty: 65
Lokalizacja: Warszawa
Witam kolegów,

jestem specjalistą odnośnie doboru olejów i trafiłem na to forum za sprawą mojej dziewczyny, która ma Suzuki Alto. Temat o olejach zawiera bardzo dużo błędów i nieścisłości, dodatkowo przekazujecie sobie mity, które nie mają już żadnego zastosowania od dawna. Jako, że forum jest małe i nie ma zbyt dużego wsparcia w userach jeszcze, postaram się pomóc wam w tej konkretnej kwestii w zamian za użyteczne informacje w innych kwestiach. Chętnie wyjaśnię wszystkie wątpliwości oraz niejasności, potrzebuję od was tylko konkretnych pytań i chęci zrozumienia tematu, gdyż oleje silnikowe to fizyka, mechanika i zaawansowana chemia. Ja poświęciłem trochę czasu na studiach na tematy związane z eksploatacją techniczną i jest to niejako mój ulubiony temat z tego działu. Tarcie, zużycie i wszystko co z tym się wiąże. Zacznę więc tym krótkim wstępem ale możecie sprawdzić moje posty też a3-club.net i civicklub, żeby się przekonać, iż wiem co mówię. Myślę, że wspólnymi siłami zadbamy o to aby wasze "sandacze" śmigały na jak najlepszej "krwi".

Wszystkie pytania odnośnie oleju proszę zadawać w miarę określonej formule, co ułatwi odpowiedź i spowoduje, że temat będzie w miarę przejrzysty:

- marka/model/rocznik/silnik (ew pojemność lub moc)
- przebieg aktualny
- olej jaki był zalany
- bieżące zużycie oleju (ważna kwestia przy doborze)
- styl jazdy miasto/trasa
- ilość zimnych rozruchów
- średnie przebiegi roczne

Inne przydatne informacje z waszego punktu widzenia.

@Michafino

Na pewno nie jest to dobry wybór. Olej tego typu to olej zazwyczaj bardziej mineralny niż półsyntetyczny i nie jest on dobry, zwłaszcza jak masz silnik po remoncie. Oleje mineralne powodują znacznie większe zużycie współpracujących części. Silnik, który ty masz toleruje oczywiście taki olej ale fabrycznie przystosowany jest do stosowania olejów syntetyczny i ewentualnie dobrych półsyntetyków. Opisz mi więc kolego swój przypadek wg powyższego wzoru, postaram Ci się pomóc w odpowiednim doborze. Castrol GTX HM to nie jest dobry wybór.


Na górę
 Tytuł:
Post: 03-06-2012, 11:47 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-02-2012, 16:37
Posty: 65
Lokalizacja: Gdańsk
Witam ponownie.

Chętnie wysłucham rad,jeśli ktoś faktycznie się zna na temacie,bo ja dopiero zacząłem przygodę z 4 kółkami.

- Suzuki swift,1998r,68KM-poj.1,3l wszystkie rozruchy na benzynie,dopiero potem (po kilku minutach) jazda na lpg.

- przebieg aktualny to najprawdopodobniej 294.500km

- pod maską jest firmowa karteczka castrola,więc chyba castrol na pewno:15W40 czy syntetyk lub inny rodzaj to się już nie dowiedziałem.Obecny olej jest przyjemnie brązowy i zupełnie przezroczysty.

- bieżące zużycie oleju-nie mam pojęcia auto mam od połowy stycznia,ale nie zauważyłem żadnych objawów.Jednakże gdy ostatnio mierzyłem poziom oleju to na bagnecie olej jest przy minimum.Olej był wymieniany 9tys.km temu.

- styl jazdy raczej spokojny,czasem tylko jak jest rozgrzany silnik wykręcę więcej niż 2800obr/min. Ale to rzadko kiedy.Miasto 70% trasa 30%.

- ilość zimnych rozruchów - nie wiem czy dobrze rozumiem to pojęcie,ale gdy odpalam silnik to zawsze ze sprzęgłem wciśniętym i spuszczam je po ok 5-10 sekundach.Zawsze też silnik najpierw chodzi bez obciążenia ok 1-2 minut.Potem jeżdżę naprawdę spokojnie aż wskazówka temperatury znajdzie się ponad literką "C".

- średnie przebiegi roczne:auto mam od stycznia i na razie przejechałem nim ok 3.000km.czyli coś około 10-12.000km rocznie.max 15.


Remont silnika w czerwcu 2011r był robiony głównie ze względu na obecność instalacji LPG od 2002r.Auto właściwie zawsze odpala za pierwszym razem na "dotyk".Nie katuję silnika,jestem dojrzałym,normalnym ;) facetem.

Napisałem tyle info ile tylko mam.Więcej grzechów nie pamiętam :D


Na górę
 Tytuł:
Post: 03-06-2012, 12:04 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12-04-2012, 23:11
Posty: 65
Lokalizacja: Warszawa
Spoko, więc twój styl jazdy jest raczej spokojny, auto pobiera olej w normalnych ilościach i nie ma jakichś przeciwwskazań (ekonomicznych) do tego aby zalać do niego dobry olej.

Do 75% zużycia silnika dochodzi podczas zimnego rozruchu i wtedy jest tak naprawdę ważne aby silnik miał zapewnione jak najlepsze smarowanie. Oleje (mineralne) typu 15W40 tego nie zapewniają. Docierają do górnych partii silnika około 60 sekund później (warunki zimowe) niż oleje typu 5Wx czy 0Wx. Ze względu na zainstalowaną instalację LPG w Twoim samochodzie warto też używać oleju, który jest odporny na odparowania i przepalenia i nie będzie znikał z gładzi cylindrowych. Ze stylu jazdy wnioskuję również, że ilość zimnych rozruchów, będzie spora, bo 70% to miasto, więc kwestia szybkiego nasmarowania części wchodzi również w grę jak i oszczędność paliwa, która na oleju 5W40 będzie znacznie lepsza i pokryje ze sporym naddatkiem różnicę w cenie przy jego zakupie. Dodatkowo właściwości tego oleju po rozgrzaniu są dużo lepsze niż dotychczasowego. Ja polecam Ci takie coś:

Motul Specific CNG/LPG
Obrazek

PROPERTIES
Viscosity grade SAE J300 5W-40
Density at 20° (68°F) ASTM D1298 0.848
Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 85.2 mm²/s
Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 14.2 mm²/s
Viscosity HTHS at 150°C (302°F) ASTM D4741 3.6 mPa.s
Viscosity index ASTM D2270 172
Pour point ASTM D97 -39°C / -38.2°F
Flash point ASTM D92 214°C / 417.2°F
Sulfated ash ASTM D874 0.78% weight
TBN ASTM D2896 7.3 mg KOH/g

Jego koszt to około 30 PLN za litr. Do tego dobry filtr, który jest równie ważny, polecam Ci firmę Mann Filter i będzie ok. Dostępne są w sklepie pro-choice.pl lub oli-land.pl. Silnik powinien po wymianie pracować ciszej i bardziej sprawnie. Powodzenia.


Na górę
 Tytuł:
Post: 03-06-2012, 19:23 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-02-2012, 16:37
Posty: 65
Lokalizacja: Gdańsk
Ciekawe rzeczy piszesz kolego :). Dziękuję za twój czas i zaangażowanie!

Czy ktoś mógłby się odnieść do tych informacji i wiedzy cosmo-pl ?

Mam jeszcze chwile do zmiany oleju,więc popytam jeszcze,poszukamopinii o tym oleju i ogólnego info na necie.Bynajmniej z nastawieniem,że piszesz konkretnie i na temat.

Pozdro.M.


Na górę
 Tytuł:
Post: 03-06-2012, 23:05 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12-04-2012, 23:11
Posty: 65
Lokalizacja: Warszawa
Pytaj, szukaj, gdybyś miał jakieś wątpliwości to pisz. Ogólnie w necie nie dowiesz się za dużo ale na pewno nie wierz w historie typu, jak lałeś mineralny 15W40 to nie możesz się przesiąść na syntetyczny 5W40. Oczywiście, że możesz i nawet powinieneś jeżeli robisz więcej niż 5 000 km rocznie i jeździsz normalnie a nie co 2 tydzień na działkę. Możesz sobie tą informację potwierdzić na stronach producenta. Ogólnie olej i marka którą Ci polecam, jest pierwszego sortu. Ja samo osobiście z mineralnego na syntetyczny przełożyłem ponad 50 aut i zawsze z pozytywnym skutkiem, gdyż te oleje różnią się od siebie pod względem składu dodatków dyspergująco-myjących niewiele. Tezy wysuwane więc przez kolegę @paxxx, nie mają żadnego potwierdzenia w faktach odnośnie budowy olejów silnikowych. Obecnie w alto dziewczyny mam zalanego Motula X-cleana 5W30 i jestem z niego bardzo zadowolony. ;) Powodzenia!


Na górę
 Tytuł:
Post: 25-07-2012, 10:24 
Offline

Rejestracja: 01-02-2012, 11:20
Posty: 37
Lokalizacja: Dolny Śląsk
cosmo-pl pisze:
Obecnie w alto dziewczyny mam zalanego Motula X-cleana 5W30 i jestem z niego bardzo zadowolony. ;) Powodzenia!


Miło czytać kogoś kto zna się dogłębnie na problemie olejów, ja nie mam w tej kwestii dokładnego wykształecenia, tylko od czasu do czasu coś czytam na ten temat.
A jaki olej polecałbyś do silnika 1,3 / 93 KM DOHC 16V - Wagon R+ z 2005 z przebiegiem (rzekomym) 40 tys (ale rzeczywisty nie jest chyba dużo wyższy, na to wskazują inne cechy auta). Auto dopiero co kupiłem, przy silniku jest kartka Castrola 5W40, wymieniony rok temu i przejechane 6 tys. km. Oczywiście wymienię także na 5W40, ale mam trochę uprzedzenia do tzw. "hipermarketowych" oleji (a takim stał się Castrol), do tej pory zawsze stosowałem Liqui Molly, lub Texaco - nigdy się nie zawiodłem, chociaż tak naprawdę to efekty stosowania dobrego oleju widać dopiero po wielu latach. Ja większość przebiegu (ok. 80%) robię w zatłoczonym mieście. Co wiesz o olejach syntetycznych (bodajże Genuine?) sprzedawanych w sieciach Opla i ponoć fabrycznie stosowanych w tych autach? Jest to dość tani olej, ale mnie bynajmniej nie o cenę chodzi.
Z góry dziękuję za odpowiedź !


Na górę
 Tytuł:
Post: 10-03-2013, 13:22 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12-04-2012, 23:11
Posty: 65
Lokalizacja: Warszawa
Dawno mnie nie było ale pewnie będzie się koledze zbliżać kolejna wymiana. ;)

Suzuki nie mają dużych wymagań odnośnie stosowanej oliwy. Duża ilość przebiegów w mieście sugerowałaby jednak trochę inne rozwiązanie z gamy np 0W40 lub 5W30. Olejów GM nie polecam, bo same normy GM nie są zbyt wymagające i ich oleje są tanie, to fakt ale niezbyt dobre. Do ich aut wystarczające. ;)

Napisz coś więcej o tym aucie, jakie zużycie oleju na 1000km i jaką masz nogę. 5W40 Castrola nalano, bo pewnie to mechanik miał pod ręką. W warsztatach to standard beczkowy 15W40 10W40 i 5W40. ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: 08-04-2013, 15:42 
Offline

Rejestracja: 21-04-2012, 05:40
Posty: 395
Lokalizacja: WPI
Cosmo-pl

- marka/model/rocznik/silnik (ew pojemność lub moc)
Suza GVII 2007 J20A + LPG

- przebieg aktualny
jakieś 54kkm

- olej jaki był zalany
Mobil3000 5W40

- bieżące zużycie oleju (ważna kwestia przy doborze)
do 1l/5000km

- styl jazdy miasto/trasa
do/z fabryki spod do 100lycy (dziennie jakieś 40km) , 50% lajtowy off-road, głównie na 2-ce, reszta asfalt. Do tego zakupy (z 6..7km w obie strony), czasem 250km w trasie, okazjonalnie dłuższe wycieczki

- ilość zimnych rozruchów
zwykle 2..4 dziennie

- średnie przebiegi roczne
będzie z 15 kkm

co polecasz ?

_________________
Pozdrawiam,
MarekC


Na górę
 Tytuł:
Post: 08-04-2013, 20:32 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23-12-2012, 14:10
Posty: 99
Lokalizacja: Przyjaźń
Suzuki: Vitara Long 2.0TD
To i ja zapytam.
Ja do swojego suzuki z takim samym silnikiem jak MarekC chcę zakupić jeden z olei:
Liqui Moly Top Tec 4600
Motul 8100 Eco-nergy 5W30
VALVOLINE DuraBlend 5W30 FE

Przebieg 120000 km.
Rocznie 15-20 tyś km
Styl jazdy umiarkowany 30 km do miasta i troszkę w mieście, sporadycznie dynamiczny i sporadycznie w lesie (błota, rowki, pola)

Który z nich ktoś z forum użytkuje i jest zadowolony lub ktoś kto miał jednak rozczarowanie z wyboru?
Valvoline jest niestety ciężko dostępny, Liqui Moly miałem w Mondeo i mimo przebiegu 250000 km samochód pracował na nim idealnie. Przed LM Mondeo miało Shella 5W30 i czuć było różnicę w kulturze pracy silnika.
Sam obstawiam jednak na Motula ponieważ zalałem Motulem teraz nowe Ducato i silnik pracuje jak by bardziej miękko, precyzyjniej niż na ich fabrycznej Selenii. Po za tym i znajomy z hurtowni i mechanik polecają jednak bardziej Motula niż Liqui Moly mimo iż LM jest droższe.
Co do castrola Edge to uzyskałem ostatnio informację (nie wiem na ile wiarygodną), że olej ten w 100% wyprodukowany jest ze sztucznych związków bez użycia ropy naftowej.


Na górę
 Tytuł:
Post: 18-04-2013, 09:12 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12-02-2011, 04:22
Posty: 224
Suzuki: Alto
Co myślicie o olejach które SMP rekomenduje w ASO? W instrukcjach do większości współczesnych silników Suzuki producent zaleca 0W20. Inne lepkości podawane są jako dopuszczalne, ale 0W20 jest preferowany. Przykładowo dla Alto (silnik K10B) instrukcja mówi, że 0W20 jest "najlepszym wyborem", dopuszcza także 5W30, ewentualnie 10W30 i 10W40 w temperaturach otoczenia pow. -20 st. Co do API nie ma większych wymagań, może być SG, SH, SJ, SL lub SM. Niestety SMP rekomenduje Shella, a ponieważ Shell nie ma 0W20, więc w ASO leją Shell Helix Diesel Ultra A-BL 5W30 nieważne czy diesel czy benzyna (wcześniej Shell Helix Ultra AX 5W30). Wg mnie wybór w tej cenie (50-60 zł/litr) dla benzyny dość przeciętny, jest to olej low SAPS przeznaczony głównie dla diesli z DPF, spełnia ACEA C3; A3/B4; API SL/CF; MB 229.51. W karcie charakterystyki czytamy: "Mieszanina wysoko rafinowanych olejów mineralnych, bazowego oleju XHVI, syntetycznych estrów, poliolefin i dodatków.", czyli nie jest to full syntetyk a HC. Myślę, że znacznie lepiej by się sprawdził w pełni syntetyczny lekkobieżny olej 0W20, spełniający ACEA A1 A5, a nie A3, a spełnianie C3 to dla silnika benzynowego niekoniecznie zaleta, niski HTHS nie jest tu potrzebny a niski TBN może zaszkodzić zamiast pomóc.


Na górę
 Tytuł:
Post: 02-05-2013, 16:48 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-04-2010, 15:49
Posty: 1011
Lokalizacja: Warszawa
Trochę bym się bał lać 0W20, bo w upalny dzień albo dłuższej trasie (o które w Polsce o wiele teraz łatwiej dzięki autostradom) ta lepkość może być za niska i zwyczajnie strach o silnik. Do Alto taki olej może mieć sens, bo to samochodzik raczej do krótkich dystansów po mieście.

Producent zaleca do SX4 olej 5W30 i taki leję.

Natomiast zastanawiam się nad marką. W ASO raz polecają Shella, raz Castrola, a ja mam średnie zdanie o obu tych markach. Z kolei świetne opinie słyszałem o olejach Motul (a także, ale to już rzadziej, Liqui Molly). Zalewał ktoś swoje benzynowe Suzuki syntetycznym Motulem? Opinie?


Na górę
 Tytuł:
Post: 02-05-2013, 17:19 
Offline

Rejestracja: 12-05-2010, 21:06
Posty: 110
Lokalizacja: Szczecin
Tomash, motul jest bardzo dobry tak samo millers, valvoline czy liquid molly. Teraz zadaj sobie tylko pytanie czy jest sens bo jeśli używasz auta w sposób standardowy to każdy olej da sobie radę. Grunt to regularne wymiany oleju i filtra :)


Na górę
 Tytuł:
Post: 02-05-2013, 21:14 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-08-2008, 19:39
Posty: 1132
Tomash pisze:
Producent zaleca do SX4 olej 5W30 i taki leję.

I bardzo dobrze robisz, stosujac sie do zalecen producenta...
Tomash pisze:
Trochę bym się bał lać 0W20, bo w upalny dzień albo dłuższej trasie (o które w Polsce o wiele teraz łatwiej dzięki autostradom) ta lepkość może być za niska i zwyczajnie strach o silnik. Do Alto taki olej może mieć sens, bo to samochodzik raczej do krótkich dystansów po mieście.

Sprawny silnik, w miare rozsadnie eksploatowany, nie przekroczy i na dluzszej trasie w upalny dzien
zakresu temperatury roboczej dla jakiej zostal zaprojektowany i dla jakiej jego producent dobral optymalna klase i lepkosc oleju. O zapewnienie takich warunkow pracy dba termostat i elektrycznie dolaczany wentylator.
Tak na prawde, to masz wieksza szanse przegrzania silnika w ruchu miejskim, zauwaz tylko jak czesto startuje wentylator w miescie a jak (stosunkowo) rzadko w trasie.

Olej 0W20 jest zalecany do calej masy pojazdow japonskich, miedzy innymi do Toyoty, Lexusa, Subaru, Hondy i Mitsubishi, czy - wracajac do Europy - przez Jaguara i raczej nie sa to z zalozenia... cytuje: "samochodziki do krotkich dystansow po miescie".
Trzeba spojrzec prawdzie w oczy, silnik M16A ma juz swoje lata, a technika i technologia nie stoja w miejscu, to co dla tej konstrukcji bylo najlepsze jest juz tylko "takie sobie" dla nowoczesniejszych.

W sprawie Producenta/marki oleju podpisuje sie pod postem Kolegi D2mian, a opinie uzytkownikow takiego czy innego oleju, ktorzy "zalali i sobie chwala" traktuje z przymruzeniem oka,
bo czesto odnosze wrazenie ze nie "sobie chwala" tylko sie chwala ile zainwestowali w swoje autko, a zaobserwowane przez nich "rewelacjyjne reakcje silnika" na nowa marke oleju tylko zwyklym efektem placebo...
W instrukcji obslugi sa podane specyfikacje olejow i tych nalezy sie raczej trzymac,
a jezeli instrukcja podaje dodatkowo marke....
...to jest to tylko dzialanie marketingowe. W koncu za taka reklame dostaja olej do zalania swoich produktow po cenach o ktorych pozniejszy ich uzytkownik moze tylko pomarzyc...


Na górę
 Tytuł:
Post: 03-05-2013, 11:40 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-04-2010, 15:49
Posty: 1011
Lokalizacja: Warszawa
Zgadzam się z Twoim postem, z jednym małym wyjątkiem:
SX4ever pisze:
Tak na prawde, to masz wieksza szanse przegrzania silnika w ruchu miejskim, zauwaz tylko jak czesto startuje wentylator w miescie a jak (stosunkowo) rzadko w trasie.

Przegrzanie silnika (czyli zagotowanie chłodziwa) to nie to samo co rozgrzanie oleju w stopniu psującym film olejowy.


Na górę
 Tytuł:
Post: 03-05-2013, 11:59 
Offline

Rejestracja: 12-05-2010, 21:06
Posty: 110
Lokalizacja: Szczecin
Tomash, a skąd będziesz wiedział czy film olejowy jest czy go nie ma?


Na górę
 Tytuł:
Post: 03-05-2013, 12:09 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02-11-2008, 17:37
Posty: 348
Lokalizacja: śląskie
Prawie 3 lata temu , pojechalem ze Splashem 1.2 na przeglad do ASO Suzuki , u dilera ,który przedaje i serwisuje jeszcze 8(!) innych marek samochodow.
Przywiozłem swój olej Shell Helix Ultra 5W40,pan byl bardzo zaskoczony , bo oni leja Castrol, pewnie o podobnych parametrach.Ciekawe czy ogromna zapewne ilosć tego oleju ,przy serwisowaniu duzej ilosci samochodow tylu marek , przekłada sie na dobrą cenę, porownywana z ta , za jaka ja kupuje opak. 4 litrowe ,czyli ok. 100zł, za olej tegoroczny.
Olej zalecany przez producenta,wymieniam raz w roku, przebieg roczny ok. 10000km i myslę takze , jak koledzy piszacy powyzej,że nie ma sensu przy tych warunkach lac innego.


Na górę
 Tytuł:
Post: 03-05-2013, 12:23 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-04-2010, 15:49
Posty: 1011
Lokalizacja: Warszawa
D2mian pisze:
Tomash, a skąd będziesz wiedział czy film olejowy jest czy go nie ma?

Nie masz wglądu w silnik. O tym, że dany olej był złym pomysłem, dowiedzieć się można dopiero kilka lat później, jak się okaże że silnik mimo nieprzesadnego przebiegu nadaje się do remontu.


Na górę
 Tytuł:
Post: 03-05-2013, 15:39 
Offline

Rejestracja: 12-05-2010, 21:06
Posty: 110
Lokalizacja: Szczecin
Tomash, i tu się częściowo zgadzam ponieważ na stan silnika ma wpływ zbyt dużo elementów żeby jednoznacznie stwierdzić czy winny jest jedynie olej!

Ja polecam lać olej o parametrach co najmniej zalecanych przez producenta auta a sprawa marki jest drugorzędna. Oczywiście w momencie kiedy używamy auta w sposób bardziej wysilony niż standardowa eksploatacja zalecał bym dobrać olej bardziej skrupulatnie.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 84 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]