Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 19-03-2024, 04:53

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 84 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 03-07-2007, 10:08 
Offline

Rejestracja: 16-05-2006, 06:33
Posty: 205
Lokalizacja: Warszawa
Dalej na tym co jeździłeś. Póki nie masz problemów z silnikiem - nie kombinuj :!:


Na górę
 Tytuł:
Post: 03-07-2007, 10:40 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-05-2006, 07:24
Posty: 691
Lokalizacja: Nowy Sącz
Jeśli oliwy w silniku nie ubywa, zostań na syntetyku.
Nie słyszałem złych opinii o Mobilu. Moja Toyotka, jak inne znajome Toyoty śmigały na Mobilach i każdy sobie chwalił. Szczególnie Ci, którzy zmienili olej z innego na Mobil.
Tak jak napisał pimposh, jeśli nic się złego nie dzieje, nic nie zmieniaj.


Na górę
 Tytuł:
Post: 03-07-2007, 15:01 
Kitza pisze:
Jeśli oliwy w silniku nie ubywa, zostań na syntetyku.
dokladnie chyba że z przyczyn materialnych ;)

Cytuj:
Nie słyszałem złych opinii o Mobilu...cut...
więc ja troche pomarudze :] mimo że różnica miedzy producentami zaciera sie, lepsze odczucia mam w stosunku do Castrola niż Mobila.

Cytuj:
Tak jak napisał pimposh, jeśli nic się złego nie dzieje, nic nie zmieniaj.
:ok:


Na górę
   
 Tytuł:
Post: 03-07-2007, 20:14 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-06-2007, 00:43
Posty: 58
Lokalizacja: Żyrardów
Dzięki za wskazówki.
Mam jeszcze jedno pytanie.
Kontrolka świecy żarowej nie zapala mi się?
Rozkręciłem zegary- nie znalazłem tam żarówek ( diody ).
Co może być przyczyną?
Przepalony bezpiecznik, spalona dioda, przerwany kabel.
Pewnie będę musiał podjechać na serwis.
Jeśli ktoś zna przyczynę to proszę o podpowiedz.
Pozdrawiam,


Na górę
 Tytuł:
Post: 04-07-2007, 10:19 
Offline

Rejestracja: 12-03-2007, 17:11
Posty: 99
o!!! mam ten sam problem... też jeszcze nie zauważyłem palącej się takiej kontrolki :o może przy dużych mrozach się zapali???


Na górę
 Tytuł:
Post: 04-07-2007, 10:25 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-05-2006, 07:24
Posty: 691
Lokalizacja: Nowy Sącz
jasne pisze:
Cytuj:
Nie słyszałem złych opinii o Mobilu...cut...
więc ja troche pomarudze :] mimo że różnica miedzy producentami zaciera sie, lepsze odczucia mam w stosunku do Castrola niż Mobila.

Pewna partia Castrola wykończyła silniki w Toyotach :D
Było o tym dość głośno. Nie pamiętam w tej chwili, musiałbym poszperać, który konkretnie to był olej.

Cytuj:
Kontrolka świecy żarowej nie zapala mi się?

Może tak ma być?
Toyota, którą poprzednio jeździłem, miała kontrolkę rezerwy ale nie miała czujnika w zbiorniku. Kontrolka była, żarówka była ale nie świeciła :)
Z tego co się dowiedziałem taki był stan fabryczny tego modelu.
Tylko nielicznym udawało się trafić na Starletkę wyposażoną w czujnik rezerwy.


Na górę
 Tytuł:
Post: 04-07-2007, 15:13 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17-04-2006, 10:34
Posty: 99
Lokalizacja: Warszawa
Ten olej to SLX, problem dotyczył tylko niektórych egzemplarzy modelu E11 (1,4 i 1,6).
Ja do swojej Rolki lałem Mobil 1, potem Castrol TXT, RS oraz w końcu GTX Magnatec i wszystkie brała równo ;-)

Pozdrawiam

korel


Na górę
 Tytuł:
Post: 04-07-2007, 16:59 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-05-2006, 07:24
Posty: 691
Lokalizacja: Nowy Sącz
korel11 pisze:
Ten olej to SLX, problem dotyczył tylko niektórych egzemplarzy modelu E11 (1,4 i 1,6).
korel


Dokładnie.

Moja Starletka też jeździła na Mobilu 1 i też lubiła wypić :D
Po przekroczeniu 200 kkm zalałem ją Valvoline MaxLife i przyznam, że na słuch, silnik zaczął ciszej pracować (nie tylko zaraz po zalaniu świeżym olejem) i apetyt na olej też jej zmalał. W zimie przy -20, -30 paliła żwawiej niż na Mobilu.


Na górę
 Tytuł:
Post: 06-07-2007, 10:00 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-06-2007, 00:43
Posty: 58
Lokalizacja: Żyrardów
Witam,
A co z tą nie świecącą kontrolką? Dwie osoby mają już zagadkę.
Jeśli kto zna przyczynę proszę o podpowiedz.
Pozdrawiam,


Na górę
 Tytuł:
Post: 06-07-2007, 14:17 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-06-2007, 00:43
Posty: 58
Lokalizacja: Żyrardów
kupiłem olej Mobil "Rally Formula" 5W-50. Chyba jest dobrym wyborem?


Na górę
 Tytuł:
Post: 06-07-2007, 14:21 
właśnie taki miałem :haft: :]


Na górę
   
 Tytuł:
Post: 06-07-2007, 14:25 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26-05-2006, 09:40
Posty: 488
Lokalizacja: Katowice
nie za gęsty trochę na lato dla spokojnego diesla, te 50 to juz raczej do zylowanych benzyn sie leje?


Na górę
 Tytuł:
Post: 06-07-2007, 14:26 
mialem castrola rs 10W60 :] teraz spokojniej rs 0W40 ;)


Na górę
   
 Tytuł:
Post: 06-07-2007, 18:08 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-06-2007, 00:43
Posty: 58
Lokalizacja: Żyrardów
Taki właśnie olej doradził mi facet w sklepie przy warsztacie.
A jest jakaś różnica przy takim oleju dla silnika itd?
Pozdrawiam,


Na górę
 Tytuł:
Post: 13-07-2007, 19:56 
Offline

Rejestracja: 12-03-2007, 17:11
Posty: 99
wczoraj byłem na przeglądzie z moją lianką ddis (całe 75 jej stuknęło :D ) i w serwisie zalano silnik olejem Shell Helix Ultra Extra 5W-30... podobno suzuki taki zaleca :D . czytałem na stronie internetowej, to nowość -same superlatywy :szok: . silnik pracuje ok... tylko śmigać.
pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: 14-07-2007, 02:42 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-06-2007, 00:43
Posty: 58
Lokalizacja: Żyrardów
Moja Liana stoi u wujka w warsztacie.
Oddałem ją do gruntownego prześwietlenia. kupiłem wszystkie filtry, płyny itd. Wymieniłem olej w sklepie z mobila 5W50 na 0W40-może będzie lepszy? Klocki chyba też po 100000 km. osiągneły swój koniec ( piszczą podczas hamowania) a są tam ograniczniki w postaći blaszek-piszczałek.
A co do oleju 5W30 to są drogie oleje i rzadko spotykane.
Zobaczę jak moja Liana zareaguje na 0W40.
Pozdrawiam,


Na górę
 Tytuł:
Post: 14-07-2007, 09:47 
Offline

Rejestracja: 12-03-2007, 17:11
Posty: 99
z klockami tak jest, potwierdzili w serwisie, że przy 75 jeszcze nie trzeba, ale przy 90 to już pewne, e będą do wymiany... :? , a to pewnie i koszt niezły... ja jeszcze przy tzw okazji zrobiłem serwis klimy. idą upały ponoć :szok: , i szef serwisu (bardzo w porządku gość. widać, że z wiedzą i doświadczeniem, zawsze mi wszystko wytłumaczy co i jak, i widać, że dba o przekazywane w jego ręce nasze dobra :D no i najważniejsze, że rozumie fobie upierdliwego klienta z pukającą deską i trzeszczącym fotelem :D ) potwierdził, że brakowało czynnika i nie poszło to na marne..., kurcze wkurzające jest tylko, że jak jest ciepło i pada deszcz, to nie da się jeżdzić bez klimy, automatycznie parują tak szyby, że trzeba włączyć klimę, a gdyby była liana bez klimy, dajmy na to taka wersja? :? jak dbacie o turbo??? rzeczywiście po jeździe, nawet w mieście czekacie, aż się schłodzi, ja staram się zawsze wyczekać te 20-30 sekund..., tyle, że czasami już jestem gdzieś spóźniony i głupio to wygląda, ktoś na mnie czeka, ja podjeżdżam i czekam aż turbina się schłodzi, a gość patrzy i czeka, czeka, czeka :szok: pozdrawiam lianomaniaków...


Na górę
 Tytuł:
Post: 14-07-2007, 15:14 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-06-2007, 00:43
Posty: 58
Lokalizacja: Żyrardów
A pytałeś się może co z Twoją nie świecącą się kontrolką świec żarowych?
Mi po przejechaniu 1200 km. w ciągu dnia przy średniej prędkości 130km/h i upale 32 stopnie wydobyło się kapkę oleju z turbiny. Miałem nie dokręconą obejmę na gumowej rurce tuż przed sprężarką. Puściły chyba uszczelniacze.
Wydaje mi się, że z tym poczekaniem na ochłodzenie oleju 30 sekund nie wystarczy. Ważne jest aby nie gasić silnika rozgrzanego do maximum na minutę, po czym odpalać. Metale różnie się chłodzą i potrafią zmienić swoją objetość. to chyba właśnie ma niekorzystny wpływ podczas odpalania auta.
Pozdrawiam,


Na górę
 Tytuł:
Post: 14-07-2007, 16:36 
Offline

Rejestracja: 27-01-2007, 12:38
Posty: 550
Lokalizacja: Bydgoszcz
piotrlob pisze:
CUT
aż się schłodzi, ja staram się zawsze wyczekać te 20-30 sekund..., tyle, że czasami już jestem gdzieś spóźniony i głupio to wygląda, ktoś na mnie czeka, ja podjeżdżam i czekam aż turbina się schłodzi, a gość patrzy i czeka, CUT

No to bardzo dobrze robisz - taka uroda turbo. Jak ktoś nie jeździ samochodem z turbiną, to na ogół nie wie o co chodzi - po prostu trzeba mu to powiedzieć, że nie z lenistwa nie wyłączasz samochodu, lecz z wyrachowania :roll:
Pozdrawiam!

_________________
Robert


Na górę
 Tytuł:
Post: 15-07-2007, 08:09 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-12-2006, 15:52
Posty: 774
Lokalizacja: Białystok
piotrlob pisze:
kurcze wkurzające jest tylko, że jak jest ciepło i pada deszcz, to nie da się jeżdzić bez klimy, automatycznie parują tak szyby, że trzeba włączyć klimę, a gdyby była liana bez klimy, dajmy na to taka wersja? :? ...


u mnie to samo, a w zimie jeszcze gorzej, zwłaszcza jak w środku jest kilka osób i też się zastanawiałem, co by było jakby miał vitarę bez klimy? a może to tylko modele z kilmą parują? :]


Na górę
 Tytuł:
Post: 11-08-2007, 15:26 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07-08-2007, 16:17
Posty: 10
Lokalizacja: zachodniopomorskie
jaki olej do silnika 2.0 Td z 1998roku? z przebiegiem 170000


Na górę
 Tytuł:
Post: 19-08-2007, 19:11 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-06-2007, 00:43
Posty: 58
Lokalizacja: Żyrardów
Witam,
Jeśli silnik jest na pompowtryskach to syntetyk.
Przy pompowtryskiwaczach inny olej niż syntetyczny trzeba wymieniać co cztery tyś. km.
Jeśli się nie wie na jakim oleju jeżdziło auto to leje się minerał.
Pzdr.


Na górę
 Tytuł:
Post: 19-08-2007, 19:31 
Offline

Rejestracja: 22-12-2006, 22:03
Posty: 319
Lokalizacja: Wrocław
bilin1975 pisze:
Jeśli się nie wie na jakim oleju jeżdziło auto to leje się minerał.


Delikatnie mówiąc bzdura.
Syntetyk zawsze będzie lepszy od minerala.
Jeżeli silnik kwalifikuje się do remontu i jest szczelny tylko z uwagi na szlamy olejowe zaklejające zużyte uszczelniacze i zmniejszające luzy na panewkach to należy się remont a nie leczenie syfa pudrem i lanie minerala bo "syntetyk rozszczelni silnik"


Na górę
 Tytuł:
Post: 19-08-2007, 21:19 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-06-2007, 00:43
Posty: 58
Lokalizacja: Żyrardów
To Napisz Dobry Człowieku niech sobie zaleje syntetykiem a remont lub już lepiej wymianę silnika pokryjesz Ty!
Miałem już w życiu sporo samochodów- jeden z moich Fordów przed wymianą przeze mnie oleju jeżdził chyba na samym MOTO DOCTORZE!!!
Generalnie samochód po 100 000 km z tego roku jeżdzi na mineralu. Miałem kiedyś Corolle która miała 400 tyś km. i jeżdziła na syntetyku- kupiłem ją od wujaszka mechanika ( super mechanika ). Pracowałem kiedyś w zakładzie doświadczalnym na hamowni- olej w silniku jest jak krew w człowieku- zła krew-serce staje.
Pozdrawiam,


Na górę
 Tytuł:
Post: 20-08-2007, 07:33 
Offline

Rejestracja: 22-12-2006, 22:03
Posty: 319
Lokalizacja: Wrocław
With all due respect...
Przeczytaj jeszcze raz proszę ostatnie zdanie z mojego poprzedniego posta.
Ze zrozumieniem.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 84 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]