Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
http://www.suzukiklub.pl/forum/

[ALL] 95 oktanów czy może 98?
http://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=21&t=5812
Strona 2 z 2

Autor:  AGural [ 08-12-2007, 11:54 ]
Tytuł: 

Ja mimo to ze zwykłej ciekawości, spróbuję tych droższych paliw z BP też. No cóż, czego nie robi się dla eksperymentów, ktoś w końcu musi pchać ten świat do przodu.......
Ale na serio, na moje rozeznanie paliwa z BP uchodzą za bardzo dobre, pomijając oczywiście jakieś złe opinie, wynikające z nieuczciwości pojedyńczej stacji. Zatankowałem kiedyś w trasie na stacji BP wspomniane przez Woju paliwo z V-Power w nazwie. Było to dość dawno temu i nie pamietam dokładnie jaki to był efekt w spalaniu ale kultura pracy silnika zmieniła się dość zauwazalnie: cichyi subtelny.
Do paliw Neste oczywiście nie mam żadnych zastrzeżeń od dawna u nich tankuję i jeszcze nigdy nie miałem złych doswiadczeń.
Mam nadzieję, ze nie uprawiam kryptoreklamy.

Autor:  Woju [ 08-12-2007, 11:59 ]
Tytuł: 

Gwoli scislosci :) V-power = Shell,Ultimate = BP,Suprema = Statoil ,Verva = Orlen to wszystkie (moglem jakies przeoczyc) paliwa z "gornej polki" :ok:

Autor:  AGural [ 08-12-2007, 12:10 ]
Tytuł: 

Może to był Shell, było to dość dawno i nie pamiętam dokładnie. Dzięki za sprostowanie. Pamiętam na pewno jednak, że było to właśnie V-Power aha i pamiętam również, że było dość sporo droższe od zwykłej 95.
Zdania oczywiście nt. jakości paliw w BP nie zmieniam, szkoda że cenowo jednak są drodzy.

Autor:  dudek_2001 [ 09-12-2007, 13:13 ]
Tytuł: 

To wygląda to tak...
Po przejechaniu dokładnie 277km. na benzynie PB95...stwierdzam...
Różnica na spalaniu wyniosła mi +1l w górę...ale...po pierwsze Primo było zimno...a po drugie Ultimo...jechałem mało ekonomicznie...ok.150km/h....więc różnicy praktycznie nie ma...dodam, że spalanie przy stałej jeździe z taką prędkością wynosi...po resecie komputera chwilę po tankowaniu 9.0l/100km...czyli różnicy na spalaniu przy normalnej jeździe pewnie by w ogóle nie było :) :) :)

Jest mała różnica na dynamice przyspieszania...ale praktycznie niezauważalna...

Co jeszcze zrobię...to sprawdzę zasięg...na 98 Ultimate przejeżdżałem w granicach 550km...na pełnym baku rzecz jasna... :) :)

Autor:  waldis [ 11-12-2007, 19:56 ]
Tytuł: 

Woju pisze:
Gwoli scislosci :) V-power = Shell,Ultimate = BP,Suprema = Statoil ,Verva = Orlen to wszystkie (moglem jakies przeoczyc) paliwa z "gornej polki" :ok:


Przeoczyłeś! LPG na każdej stacji :lol:

Autor:  Woju [ 11-12-2007, 23:07 ]
Tytuł: 

waldis pisze:
Woju pisze:
Gwoli scislosci :) V-power = Shell,Ultimate = BP,Suprema = Statoil ,Verva = Orlen to wszystkie (moglem jakies przeoczyc) paliwa z "gornej polki" :ok:


Przeoczyłeś! LPG na każdej stacji :lol:


:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
na shellu jest podobno lepsza mieszanka :lol:

Autor:  waldis [ 12-12-2007, 08:51 ]
Tytuł: 

Woju pisze:
na shellu jest podobno lepsza mieszanka :lol:


Myślę, że to zabieg marketingowy. Tankowałem poprzednią furę na shellu czasem i nie odczułem różnicy. Zresztą skąd mają brać tą lepszą mieszankę? Z orlenu lub lotosu.

Autor:  Woju [ 12-12-2007, 11:03 ]
Tytuł: 

Zartowalem ;)

Autor:  qba_m [ 05-03-2010, 07:32 ]
Tytuł: 

Dotychczas do SSS tankowałem 95, sporadycznie 98, ale widocznej różnicy nie było. Ostatnio tankowałem na stacjach Bliska, ale auto zauważalnie więcej paliło, więc postanowiłem na próbę zatankować V-power Racing. Cena jak za zboże (5,29/l), ale autko zbiera się oczuwalnie lepiej z dołu i jest przez to wyraźnie żwawsze. Zobaczymy jak będzie ze spalaniem i wtedy policzymy czy to się kalkuluje.

Autor:  Onyx [ 14-03-2010, 22:18 ]
Tytuł: 

Ja swoje SSS odebralem z komisu i podejrzewam ze w baku było PB95. Wskazania komputera delikatnie mówiąc mnie powalily. Średnie spalanie na poziomie 16 l. Szybko naprawilem błąd oszczednych pośredników komisowych i zalalem sporta 98 se statoil. Wynik przy calowieczornej jeździe trzymając autko powyżej 4,5 obrotów to 10,2 l. Spokojna jazda po mieście. 9.2 a podejrzewam ze zejdzie niżej. W przypadku Sporta potwierdza się to samo co miałem w moim poprzednim autku - VW Golf Gti MK3 łac takie paliwo na jakim ustawiony jest silnik. Zejście w dół nie tyle powoduje spadek mocy co zwiększone spalanie. Wartość oktankow w paliwie to jego kalorycznosc i przekłada się na ilość w zuzyciu w tym samy czasie. Stopień kompresji silnika jest popdpowiedzia a na wlewie napisane co łac do baku

Autor:  kaziko [ 14-03-2010, 23:47 ]
Tytuł: 

ja pamietam jak pare lat temu wlałem na BP benzyne 98, a mialem wtedy mondeo 2l (jeszcze poprzednia generalcja bardzo solidnych samochodow) to momentalnie odczulem zmiane w tonie pracy silnika - zaczał pracować jakby ciszej i w niższych tonach. po drugie lekko dało się odczuć zwiększenie dynamiki przyspieszania. zadnych obserwacji typu wydajnosc nie robilem.

mysle, ze to na ile wyzsze oktany dzialaja na silnik, zalezy co za silnik, jak ustawiony fybrycznie komputer ma, w jakiej kondycji jest silnik, etc etc, dlatego tak trudno robic porownania na roznych samochodach i silnikach.

Autor:  etom [ 15-03-2010, 04:10 ]
Tytuł: 

Onyx pisze:
Wartość oktankow w paliwie to jego kalorycznosc i przekłada się na ilość w zuzyciu w tym samy czasie.


LO okresla tylko odpornosc paliwa na spalanie stukowe i nie ma nic wspolnego z jego kalorycznoscia.
Kalorycznosc LPG (na jedn. objetosci) jest duzo nizsza niz benzyny, chociaz LPG ma LO ponad 100.

Autor:  Onyx [ 15-03-2010, 06:18 ]
Tytuł: 

etom pisze:
Onyx pisze:
Wartość oktankow w paliwie to jego kalorycznosc i przekłada się na ilość w zuzyciu w tym samy czasie.


LO okresla tylko odpornosc paliwa na spalanie stukowe i nie ma nic wspolnego z jego kalorycznoscia.
Kalorycznosc LPG (na jedn. objetosci) jest duzo nizsza niz benzyny, chociaz LPG ma LO ponad 100.


Racja trochę nie byłem precyzyjny z ta kalorycznoscia :)

Strona 2 z 2 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/