Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 25-04-2024, 20:54

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: 20-08-2006, 14:23 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17-03-2006, 15:19
Posty: 119
agatis pisze:
trwało ok półtorej godziny, bo zgłosiłam piski hamulców


A mi powiedzieli, ze tak te klocki maja i juz. Tak samo powiedzieli, jak narzekalem na to, ze niby nowy samochod i nowe wycieraczki a gorzej zbieraja niz wycieraczki w moim starym samochodzie, nie zmieniane od przeszlo roku :roll: :lol:


Na górę
 Tytuł:
Post: 21-08-2006, 23:48 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-01-2006, 23:54
Posty: 960
Lokalizacja: Kobylnica/Poznań
crism pisze:
agatis pisze:
trwało ok półtorej godziny, bo zgłosiłam piski hamulców


A mi powiedzieli, ze tak te klocki maja i juz.


bo te klocki to akurat tak mają :P

zawsze, jak auto stoi dłużej, to potem pierwsze hamowanie po piskach (nie opon :wink: )


Na górę
 Tytuł:
Post: 26-11-2006, 22:18 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-10-2006, 14:49
Posty: 221
Lokalizacja: Milanówek / warszawa
Wlaaasnie?
Bo jak ja bylem na zimowym to mi znowu powiedzieli jak wszedzie indziej ze tak ma byc :/
Ta jasne...
Zaczynaja mnie te hamulce wkurzac na maxa bo jest z nimi coraz gorzej.
Jeden ze słabszych elementow swifta.
Chyba tez pojade do tego Japan Motors chociaz to dosyc daleko ode mnie.


Na górę
 Tytuł:
Post: 27-11-2006, 13:59 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-05-2006, 07:24
Posty: 691
Lokalizacja: Nowy Sącz
W temacie przednich hamulców, mnie denerwuje takie chrobotanie w końcowej fazie hamowania. Występuje jedynie w prawym kole.
Na przeglądzie zimowym usłyszałem, że taka natura klocka bo nierównomiernie się ściera.


Na górę
 Tytuł:
Post: 27-11-2006, 14:13 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-10-2006, 14:49
Posty: 221
Lokalizacja: Milanówek / warszawa
Tak, mi na przegladzie mowili to samo.

A zamienniki orientowalem sie ze sa dostepne i to bardzo dobrej marki FERODO :)

tylko ze pewnie zeby to wszystko mialo rece i nogi to nie wystarczy wymiana samych klockow...?


Na górę
 Tytuł:
Post: 27-11-2006, 16:19 
Offline

Rejestracja: 04-11-2006, 14:47
Posty: 35
Lokalizacja: Warszawa
Jatayu pisze:
Tak, mi na przegladzie mowili to samo.

A zamienniki orientowalem sie ze sa dostepne i to bardzo dobrej marki FERODO :)

tylko ze pewnie zeby to wszystko mialo rece i nogi to nie wystarczy wymiana samych klockow...?


Ogolnie to wina zaciskow a nie samych klockow w tym przypadku choc jedne klocki piszczec bede troche mniej a inne troche bardziej (zalezy od skaldu mieszanki okladizny hamulcowej itp).
Co innego jakbys zalozyl jakies tuningowe/sportowe klocki to takowe niemal w kazdym zacisku piszcza (daje sie nawet specjalne podkladki z wlokna weglowego pod klocki aby zminimalizowac ale calkowicie wyeliminowac sie nie da).
Ferodo sa swietne, zapewniaja bardzo dobre hamowanie i sa dosc odporne na fading ale sa klockami, ktore wlasnie maja nieco wieksza tendencje do piszczenia w slabych zaciskach (ale jak sie stosuje zasady jakie podalem wczesniej to mozna to piszczenie Ferodo w Bosach dosc znacznie ograniczyc).


Na górę
 Tytuł:
Post: 27-11-2006, 19:49 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-10-2006, 14:49
Posty: 221
Lokalizacja: Milanówek / warszawa
to co trzeba wymienic w Swifcie zeby hamował? Klocki, zaciski, tarcze, cos jeszcze? :P


Na górę
 Tytuł:
Post: 27-11-2006, 20:15 
Offline

Rejestracja: 04-11-2006, 14:47
Posty: 35
Lokalizacja: Warszawa
Zacznij od klockow :)


Na górę
 Tytuł:
Post: 27-11-2006, 23:46 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17-04-2006, 10:34
Posty: 99
Lokalizacja: Warszawa
Klocki + okładziny w bębnach, nowe tarcze, płyn hamulcowy na początek :-)

Potem większe zaciski, większe tarcze, przewody hamulcowe w stalowym oplocie...
Mocniejsza pompa hamulcowa, wymiana bębnów z tyłu na wentylowane tarcze...

PZDR
korel


Na górę
 Tytuł:
Post: 28-11-2006, 03:06 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-09-2006, 10:10
Posty: 174
Lokalizacja: Wawa/Rawa/Okolice...różnie
nie no nie przesadzajmy, najwazniejsze sa zmiany w obrebie przedniej osi i do normalnej jazdy zupelnie wystarczy ewentualna zmiana klockow, tarczy, zaciskow :)


Na górę
 Tytuł:
Post: 28-12-2006, 13:04 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29-10-2006, 16:22
Posty: 19
Lokalizacja: okolice Ostródy na Warmii
Kitza pisze:
W temacie przednich hamulców, mnie denerwuje takie chrobotanie w końcowej fazie hamowania. Występuje jedynie w prawym kole.
Na przeglądzie zimowym usłyszałem, że taka natura klocka bo nierównomiernie się ściera.


Ja usłyszałem (przez telefon) to samo w ASO w Olsztynie. Taka natura tych klocków. Nie widzę żadnej różnicy przy hamowaniu (nawet nagłym), ale piski i chrobowanie zaczynają nas irytować i mimo wszystko niepokoić. Pewnie na początku stycznia 2007 zajadę do ASO i poproszę o dokładne sprawdzenie klocków hamulcowych w ramach gwarancji oczywiście :-). A za ewentualną wymianę pewnie będę musiał zapłacić. Mówi się trudno i żyje się dalej.

Pozdrawiamy
Gina&Majkel

P.S. Oczywiście na Forum zdam dokładną relację z ASO.


Na górę
 Tytuł:
Post: 29-12-2006, 15:03 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-10-2006, 14:49
Posty: 221
Lokalizacja: Milanówek / warszawa
Gina&Majkel pisze:
poproszę o dokładne sprawdzenie klocków hamulcowych w ramach gwarancji oczywiście


No chyba nie ma czegoś takiego.

Ja płaciłem w ASO 60PLN za dokladne sprawdzenie hamulców, nawet dzwonilem do SMP sie poskarzyc, ale okazalo sie, że mają prawo pobierac za to opłatę, bo to nie jest w ramach gwarancji.

A tak w ogole do wszystkich , ktorym chroboczą hamulce:

Pewnie tak samo jak u mnie, okaże się, że wasze klocki są zjarane, ha ha ha! :twisted:

PS. Nie no żartuje, żaruje, mam nadzieje że nie.


Na górę
 Tytuł:
Post: 29-12-2006, 20:52 
Offline

Rejestracja: 16-05-2006, 06:33
Posty: 205
Lokalizacja: Warszawa
Sugeruje po zmianie na nowe uczynić co trzeba - z umiarem je zesmażyć, zdjąć, przeplolerować i będą hardsze jak każde po takim zabiegu. Minusem jest upierdliwość tej procedury i możliwość ich przepalenia a nie przysmażenia ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: 29-12-2006, 23:51 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-10-2006, 14:49
Posty: 221
Lokalizacja: Milanówek / warszawa
ale ja nowych na pewno nie bede zakładał suzukowych seryjnych takich jak miałem


Na górę
 Tytuł:
Post: 06-01-2007, 19:18 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-10-2006, 14:49
Posty: 221
Lokalizacja: Milanówek / warszawa
Korespondencja z SMP:

Witam!
Jestem właścicielem Nowego Suzuki Swifta 3D 1.5 '06 Węgierski z przebiegiem 20tys.
Chciałbym się dowiedzieć które części układu hamulcowego można wymienić w Swifcie na lepsze nie tracąc przy tym gwarancji?
pozdrawiam

W odpowiedzi informuje:
Pytanie jest sformułowane bardzo ogólnie, jednak zgodnie z warunkami gwarancji nie powinien Pan istotnie modyfikować konstrukcji i poszczególnych zespołów pojazdu. Rozpatrując teoretycznie wydajność układu hamulcowego można zmienić modyfikując budowę zacisków hamulcowych, pompy hamulcowej, średnicy tarcz hamulcowych, montując układ hamulca tarczowego na osi tylnej itd. (ogólnie rozwiązania stosowane w sporcie samochodowym) - jednak tego typu projekty wiążą się z przebudową samochodu wykluczając gwarancję fabryczną.
Przez producenta nie jest oferowany żaden zestaw typu sport dla wzmocninie układu hamulcowego.
Zmiany/modyfikacje jakie mieszczą się w warunkach gwarancji to :
zastosowanie płynu hamulcowego klasy sport (zwiększona odporność termiczna)
zastosowanie pasujących do fabrycznych specyfikacji układu hamulcowego sportowych klocków i tarcz hamulcowych (zwiększone wsp. tarcia, zwiększona pojemność cieplna itp) - na chwilę obecną nie znam oferty firm tuningowych spełniających te założenia, oraz posiadających odpowiednie certyfikaty bezpieczeństwa.

Robert Przygodzki
SUZUKI MOTOR POLAND Sp. z o.o


Na górę
Post: 07-01-2007, 01:14 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12230
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Nieprawdę piszą w jednym miejscu.
Na stronie suzukisport jest do nabycia np. zestaw "sportowych" przewodów hamulcowych.


Na górę
 Tytuł:
Post: 20-01-2007, 04:41 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-10-2006, 14:49
Posty: 221
Lokalizacja: Milanówek / warszawa
Wie ktoś jakie wymiary powinny mieć klocki do Swifta?

Zamienniki Ferodo mają takie rozmiary:

Długość [mm]: 116

Wysokość [mm]: 52,3

Grubość [mm]: 16,8

Jesli sie zgadzają to kupuje te klocki


Na górę
 Tytuł:
Post: 20-01-2007, 19:56 
Offline

Rejestracja: 04-11-2006, 14:47
Posty: 35
Lokalizacja: Warszawa
W/g katalogu Ferodo to do Swift III sa klocki FDB1617 o wymiarach jakie podales. Takie same klocki sa w nowym Nissanie Micrze i Renault Clio III oraz Modus.


Na górę
 Tytuł:
Post: 20-01-2007, 20:22 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-01-2006, 23:54
Posty: 960
Lokalizacja: Kobylnica/Poznań
Vitesse pisze:
W/g katalogu Ferodo to do Swift III sa klocki FDB1617 o wymiarach jakie podales. Takie same klocki sa w nowym Nissanie Micrze i Renault Clio III oraz Modus.


Dziwnie to nazwali, bo nie ma czegos takiego jak Swift III :roll:


Na górę
 Tytuł:
Post: 20-01-2007, 21:33 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12230
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Cytuj:
nie ma czegos takiego jak Swift III

:szok:
Zawsze myślałem, że były 3 generacje:
1985 - 1988 (kanciak)
1989 - 2003 (łezka)
2004 - obecnie
choć redaktorzy niektórych gazet uważali, że model z 2001 roku niezmiennie produkowany od 15 lat samochód, tylko po face liftingu :lol:


Na górę
 Tytuł:
Post: 21-01-2007, 00:14 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-01-2006, 23:54
Posty: 960
Lokalizacja: Kobylnica/Poznań
Avalanche pisze:
Cytuj:
nie ma czegos takiego jak Swift III

:szok:
Zawsze myślałem, że były 3 generacje:
1985 - 1988 (kanciak)
1989 - 2003 (łezka)
2004 - obecnie
choć redaktorzy niektórych gazet uważali, że model z 2001 roku niezmiennie produkowany od 15 lat samochód, tylko po face liftingu :lol:


Polecam http://www.swiftklub.pl

Były:
Swift Mk I (84-89)
Swift Mk II (89-92)
Swift Mk III (92 -96)
Swift Mk IV (97-01)
Swift Mk V (01-03)
Swift Mk VI (04-

;)


Na górę
 Tytuł:
Post: 21-01-2007, 07:55 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12230
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
No, dobra, ale trudno uznać zmianę kształtu świateł i zderzaka za nową generację :?


Na górę
 Tytuł:
Post: 08-02-2007, 01:41 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-10-2006, 14:49
Posty: 221
Lokalizacja: Milanówek / warszawa
No i wreszcie wymienilem ;D

W ASO Gadimex za 244PLN wymiana klockow na dostarczone przeze mnie klocki FERODO, oraz szlif tarcz.

btw. ASO Gadimex to jeden z niewielu ASO Suzuki, ktory oferuje szlifowanie tarcz :szok:


Teraz hamuje faktycznie lepiej, nie chrobocze nic, a pedal hamulca wydaje sie byc twardszy :)


Na górę
 Tytuł:
Post: 09-02-2007, 22:21 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17-04-2006, 10:34
Posty: 99
Lokalizacja: Warszawa
Hej,
cieszę się że jest lepiej.
Wstawiłeś te klocki: FERODO Premier FDB1617 ?

Ich odpowiedniki to:

ICER 181534
LUCAS GDB3332
MINTEX MDB2595
NISSAN 41060-AX625

PZDR
korel


Na górę
 Tytuł:
Post: 11-02-2007, 20:56 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-10-2006, 14:49
Posty: 221
Lokalizacja: Milanówek / warszawa
tak Ferodo, mysle ze to najlepszy wybor.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]