W związku z pytaniami pomyślałem, że warto stworzyć nowy wątek na temat tego alarmu. Montuje się go w wielu samochodach Suzuki (i nie tylko).
Moim skromnym zdaniem to niezły alarm z ogromną możliwością adaptacji do indywidualnych upodobań. Mnogość podłączeń itd.
Dla wszystkich zainteresowanych zamieszczam pełną instrukcję montażową tego alarmu:
http://www.studio.boo.pl/pobieralnia/seop.pdf
Niestety większość serwisów nie jest w stanie (lub też im się niebardzo chce) waściwie ustawić wszystkich funkcji tego alarmu. Główne przyczyny problemów to zazwyczej nieprawidłowo ustawiona funkcja REARMING powodująca uzbrojenie się automatyczne alarmu po przypadkowym jego wyłączeniu i braku sygnału z czujników (nikt nie otworzył drzwi, więc alarm powinien ponownie się włączyć sam po określonym przez serwisanta w procesie instalacji czasie) oraz nieprawidłowe ustawienia rozbrajania alarmu w systemie KEYLESS ENTRY lub przez kluczyk w drzwiach kierowcy.
Z tego co wiem i udało mi się wywnioskować z instrukcji montażu to można ustawić np. czy alarm ma się rozbrajać po 1 krotnym naciśnięciu przycisku otwierania drzwi czy po 2 krotnym lub ewentualnie czy jedno wciśnięcie ma powodować całkowite otwarcie auta.
Osobiście i tak prawie zawsze otwieram i zamykam samochód wciskając przycisk na drzwiach 2 razy co powoduje otwarcie bądź zamknięcie rygli we wszystkich drzwiach, bo i tak po przekręcenie kluczyka w stacyjce otwiera rygle we wszystkich drzwiach (jeśli weszliśmy otwierając tylko drzwi kierowcy). Jest to związane z normami Unii Europejskiej, które mówią o tym, że podczas jazdy alarm, czy układ centralnego zamka nie może blokować jakichkolwiek drzwi, bo w razie wypadku może to utrudnić dostęp do poszkodowanych.
Wiem, że kiedyś, w związku z licznymi włamaniami do aut stojących np na światłach, ustawiało się tak alarm, by blokował nawet wszystkie drzwi po uruchomieniu silnika (miałem tak w poprzednim aucie).
Z góry uprzedzam, że programowanie alarmu z wykorzystaniem załączonej instrukcji należy przeprowadzić BARDZO uważnie. Nieodpowiedzialne użycie może spowodować takie przeprogramowanie układu, że pomóc będzie mogła tylko wykwalifikowana kadra serwisowa (np. przypadkowe wprowadzenie kodu dostępu serwisowego).
Osobiście widziałem już kilka samochodów, które posiadały zamontowany ten alarm w odpowiedniej konfiguracji i nie było NIGDY z nim jakichkolwiek problemów.
Mam nadzieję, że choć trochę pomogłem. Jeśli są jakieś pytania to (w miarę wiedzy i możliwości) postaram się pomóc.
Pozdrawiam forumowiczów.