Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-03-2024, 11:17

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: 14-12-2008, 16:43 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-04-2007, 20:56
Posty: 236
Lokalizacja: NE
Jako że temat LED jest ciut poniżej, ale stanął w sierpniu 2007 i zszedł na dyskusję zamienników przednich żarówek reflektorów postanowiłem zacząć od nowa.

No więc tak:
żarówki led są już teraz tak dziwne do dostania że chyba jest opłacalnym zamienić zwykłe na te oszczędne,
Ostatnio widziałem gdzieś na necie kilkupoziomowe ze świeceniem na boki, czyli tak jak standardowe co dzięki temu wykorzystuje odbłyśnik prawidłowo.
pytanie tylko co z kierunkowskazami, toć tam jest "kontrola" obciążenia i jak się wstawi "słabsze" to źle będzie migotać :-(

Czy są tu ludkowie którzy podmienili żarówki na led?
Ciekawi mnie jak to świeci i jaki jest efekt.
Zaznaczam że nie interesuje mnie zmiana koloru na blu czy inne wariacje.

Pzdr

Atosik

PS
Chodzą mi po głowie dwa pomysły dla świateł dziennych i tylnych lamp.
Światła dzienne myślałem umieścić na dole klosza lampy głównej i wtedy zastosować tam diody led (te silne z podłączeniem do chłodzenia) i wtedy zaoszczędzę bagatela jakieś 100W
A światła tylne to miałem taki pomysł aby kupić używki lamp i wymontować lustra a wstawić zamiast nich szeregi diód na płytce laminowanej ocynowanej. Wygląd byłby pewnie niezły no i znów byłaby oszczędność na watach z 30.

_________________
Mariusz


Na górę
 Tytuł:
Post: 14-12-2008, 17:39 
Offline

Rejestracja: 10-06-2008, 08:22
Posty: 16
Po co szeregi, skoro można zastosować jakieś wydajne diody np od Cree? W zależności od świateł, do których chciałbyś zastosować, Q5 czy R2 albo MC-E.


Na górę
 Tytuł:
Post: 16-12-2008, 07:40 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-04-2007, 20:56
Posty: 236
Lokalizacja: NE
apoc pisze:
Po co szeregi, skoro można zastosować jakieś wydajne diody


Bo to ładnie wygląda. :lol:
Chyba jakiś Mitsubishi ma coś takiego.

Pzdr

Atosik

_________________
Mariusz


Na górę
 Tytuł: LED-y
Post: 06-06-2009, 22:16 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-06-2009, 20:16
Posty: 36
Lokalizacja: Warszawa
Wlasnie zamienilem zarowki w kierunkowskazach bocznych, tylne swiatla STOP/pozycyjne i wsteczna na LED. Oswietlenie w kabinie tez na LED i oto moze SUBIEKTYWNE wrazenia:
Oswietlenie wewnatrz jest do zaakceptowania ( kolorystycznie mam biale LED), chociaz swiatlo jest ZIMNE.
Oswietlenie zewnetrzne dziala. Rewelacji wizualnej nie ma ale glownie chodzilo mi o zmniejszenie poboru mocy bo akumulatorek mam malutki.

NIE MAM NATOMIAST POJECIA JAK ZMIERZYC SIE Z TEMATEM LAMP DO JAZDY DZIENNEJ.

Moze macie jakies doswiadczenia w tym zakresie?
Mam Baleno '97 combi


Na górę
 Tytuł:
Post: 06-06-2009, 22:43 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30-12-2007, 13:19
Posty: 664
Lokalizacja: Jarocin
Witam Cie jcent :) jak byś dał rade to się przywitaj ok to tak na marginesie
A jak byś dał rade wrzucić jakieś foty tych twoich żarówek?? albo jak to teraz wygląda.

_________________
Darek


Na górę
 Tytuł: LED-y
Post: 06-06-2009, 22:56 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-06-2009, 20:16
Posty: 36
Lokalizacja: Warszawa
OK, racja - karygodne !
Zaczne zatem od poczatku:
WITAM serdecznie. Jesten tu nowy jako zalogowany aczkolwiek czesto zagladam tu jako gosc.
Od listopada 2008 jestem w posiadaniu Baleno combi '97 i troche go naprawiam i troche ulepszam.
Autko ma 176 000km.
Oczywiscie fotki zarowek LED zrobie ( chociaz jeszcze nie wiem jak je tutaj umiescic ).
Teraz intensywnie mysle o wyciszeniu i przegladam co jest na rynku.
Jakos nie moge tutaj na naszym forum znalesc informacji i porad w tym zakresie (moze zle szukam).
Pozdrawiam jeszcze raz i do nastepnego ...
Jacek


Na górę
 Tytuł:
Post: 07-06-2009, 09:05 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30-12-2007, 13:19
Posty: 664
Lokalizacja: Jarocin
no to złe szukasz kolego bo jak wyciszałem maskę i jest o tym nawet na forum

_________________
Darek


Na górę
 Tytuł: wyciszalem
Post: 07-06-2009, 11:29 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-06-2009, 20:16
Posty: 36
Lokalizacja: Warszawa
Darku, a czy mozesz mi wrzycic w takim razie linka do tej twojej wypowiedzi na temat wyciszania? Bede wdzieczny. Pozdrowionka.


Na górę
 Tytuł:
Post: 08-06-2009, 06:36 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-04-2007, 20:56
Posty: 236
Lokalizacja: NE
jcent

A jak z przerywaczem?
Chodzi normalnie czy za szybko?
A może masz wstawiony równolegle do żarówki led rezystor?

Pzdr

Atosik

_________________
Mariusz


Na górę
 Tytuł: LED-y
Post: 08-06-2009, 08:14 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-06-2009, 20:16
Posty: 36
Lokalizacja: Warszawa
Z przerywaczem?
NIC nie robilem. Po prostu zamienilem zaroweczki w migaczach bocznych na diode i tyle. Swieci i mryga prawidlowo. Chociaz powiem szczerze, ze teraz zastanawiam sie nad sensem wymiany zarowek w kierunkowskazach na LED-y. Wszak one "pozeraja" najmniej energii, a z zewnatrz ich swiecenie NICZYM nie rozni sie od zarowego. Oswietlene wewnatrz kabiny to inna sprawa. Czasem potrzebujemy na dluzej je wlaczyc ( chocby na postoju) i wtedy nie trzeba sie martwic, ze akumulatorek nam padnie.
Warto natomiast ( ze wzgledow oszczednosciowych) wymienic zarowki w tylnych swiatlach pozycyjnych ( te dwuwloknowe = stop/pozycja). One wszak swieca caly czas i tu mozemy cos zaoszczedzic.
Spotkalem sie jednak z niewielkim problemem gdyz LED-y maja odrobinke wieksza srednice od zarowki i nie chcialy sie zmiescic w obudowie ale ... wystarczylo delikatnie podgiac aluminiowy odblysnik i weszly bez klopotow.


Na górę
 Tytuł:
Post: 08-06-2009, 11:21 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-04-2007, 20:56
Posty: 236
Lokalizacja: NE
Aaaaa chodzi o boczne. No to nie załapałem od razu.
Ja myślałem że wymieniłeś w przednich i tylnych światłach ;)
Boczne są chyba 5W więc różnicy im to nie zrobiło za dużej.
Ja myślałem o żarówkach przednich i tylnych bo one mają po 21W więc razy 2 to się robi niezły prąd. Zresztą to słychać w starszych, albo małych samochodzikach kiedy na skrzyżowaniu masz włączone światła, trzymasz stop i masz włączony kierunkowskaz to tak fajnie przyspieszają obroty w silniku :)
Szukałem przerywacza elektronicznego i jakoś tak nie znalazłem do praktycznych zastosowań w aucie.

A co do świateł dziennych to ja kombinuję diody (ale te mocne) wpakować od spodu lampy głównej. Jest w niej przerwa między odbłyśnikiem przymocowanym na stałe, a tym co się rusza razem z lampą przy ustawianiu wysokości świateł. Oczywiście w obudowie trzeba zrobić dziurkę.
No i czytałem na chyba Interii że wystarczą przednie jako dzienne a tylne mogą być wyłączone.

Pzdr

_________________
Mariusz


Na górę
 Tytuł: LED-y
Post: 08-06-2009, 13:13 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-06-2009, 20:16
Posty: 36
Lokalizacja: Warszawa
Z tymi dziennymi to wcale nie jest tak prosto. Poczytaj przepisy: musza byc wylaczane gdy wlacza sie "krotkie", no i musza byc wlaczone RAZEM z tylnymi i tu jest klopot.


Na górę
 Tytuł: LED-y
Post: 08-06-2009, 13:14 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-06-2009, 20:16
Posty: 36
Lokalizacja: Warszawa
Z tymi dziennymi to wcale nie jest tak prosto. Poczytaj przepisy: musza byc wylaczane gdy wlacza sie "krotkie", no i musza byc wlaczone RAZEM z tylnymi i tu jest klopot.


Na górę
 Tytuł:
Post: 08-06-2009, 14:03 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-04-2007, 20:56
Posty: 236
Lokalizacja: NE
No właśnie nie muszą być włączone z tylnymi bo...
Polska wchodząc do Unii musiała ratyfikować jakieś tam przepisy i miedzy innymi przepis o światłach dziennych.
Poszukaj na Interii tam jest artykuł na ten temat.
Większość samochodów sprowadzonych ze Szwecji mają światła dzienne przednie.
Jedyne co musisz zrobić to jechać do diagnosty aby stwierdził poprawność działania.
Co do wyłączenia ze światłami mijania to wystarczy zwykła dioda prostownicza i przekaźniczek i sprawa załatwiona, albo bardziej elektronicznie czyli tranzystor z odpowiednim (parę oporników) polaryzowaniem.

pzdr

_________________
Mariusz


Na górę
Post: 08-06-2009, 17:15 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-06-2009, 20:16
Posty: 36
Lokalizacja: Warszawa
Podczas montażu świateł do jazdy dziennej należy zwrócić uwagę na konieczność spełnienia wymagań określonych w Rozporządzeniu Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 1 kwietnia 1999 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia. (Dz. U. Nr 32, ).

Wyposaża się w nie pojazdy samochodowe z wyjątkiem motocykli, liczba świateł 2, barwa światła biała. Umieszcza się je z przodu w taki sposób, aby wysyłane światło nie olśniewało kierującego bezpośrednio lub przez odbicie od elementów pojazdu. Na szerokości pojazdu rozmieszczenie powinno być takie, aby były umiejscowione nie dalej niż 400 mm od bocznego obrysu pojazdu, wzajemna odległość nie może być mniejsza niż 600 mm. – jeżeli szerokość pojazdu nie przekracza 1,3 m to odległość może być zmniejszona do 400 mm. Rozmieszczenie na wysokości pojazdu w granicach od 250 do 1500 mm.

Połączenie elektryczne powinno być takie, aby nie można było świateł do jazdy dziennej włączyć, jeśli nie są jednocześnie włączone tylne światłą pozycyjne. Powinny się automatycznie wyłączać, jeżeli włącza się światło mijania lub drogowe, z wyjątkiem krótkotrwałego włączenia tych świateł jako świateł ostrzegawczych.

W przypadku stwierdzenia podczas kontroli drogowej wadliwego podłączenia świateł do jazdy dziennej, niewłaściwego ich umiejscowienia lub też w przypadku stosowania niewłaściwych lamp, policjant zatrzyma Dowód Rejestracyjny za pokwitowaniem i może zastosować postępowanie mandatowe w wysokości od 50 do 200zł.


Na górę
 Tytuł:
Post: 09-06-2009, 07:01 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-04-2007, 20:56
Posty: 236
Lokalizacja: NE
No masz, aż w końcu musiałem sam poszukać :D.

"... Do niedawna, zgodnie z rozporządzeniem ministra infrastruktury, wraz ze światłami dziennymi musiały świecić się tylne światła pozycyjne (taki przepis funkcjonował tylko w Polsce). Warunek ten miał za zadanie utrudnić montaż świateł dziennych, ponieważ jego spełnienie wymagało ingerencji elektryka w instalację elektryczną samochodu, co skutecznie zniechęcało laika do ich montażu. Dla zainteresowanych - należało użyć dwóch diod prostowniczych (lub czterech, jeżeli tylne światła pozycyjne są na osobnych przewodach).
Obrazek
Jednakże Regulamin nr 48 Europejskiej Komisji Gospodarczej ONZ http://bezswiatel.ath.cx/docs/regulamin48.pdf, uznawany również przez Polskę, określający homologację świateł dziennych, nie wymagał włączania tylnych świateł pozycyjnych. Ponieważ prawo europejskie w przypadkach spornych ma pierwszeństwo przed prawem polskim, nieprzyjęcie mandatu i sprawa w Sądzie Grodzkim powinna zakończyć się wygraną, ponieważ sąd nawet jeśli nie był świadomy istnienia Regulaminu 48, musiał zweryfikować jego istnienie, zanim wydał wyrok (więcej informacji na ten temat http://motoryzacja.interia.pl/szukaj/ne ... mi,1222034 ).

Od dnia 20 czerwca 2009 roku, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2009-05-04 (Dziennik Ustaw nr75, Poz 639 )nie są już wymagane tylne światła pozycyjne, gdy włączone są światła do jazdy dziennej.

Pzdr
Atosik
Obrazek

_________________
Mariusz


Na górę
 Tytuł: swiatla dzienne
Post: 09-06-2009, 08:16 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-06-2009, 20:16
Posty: 36
Lokalizacja: Warszawa
SUPER !!! Wielkie dzieki za informacje. Musimy zatem poczekac do konca przyszlego tygodnia i MONTUJEMY swiatelka. Pozostaje jednak pytanie: jakie wybrac? Masz juz cos upatrzonego, a nie kosmicznie drogiego?


Na górę
 Tytuł:
Post: 09-06-2009, 08:23 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12208
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Atosik, :brawo:


Na górę
 Tytuł:
Post: 09-06-2009, 10:42 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-04-2007, 20:56
Posty: 236
Lokalizacja: NE
No, dobra, dobra bo się zaczynam czerwienić :skromny:

A tak na serio to mam Ignisa i tak kombinuje sobie.
Najpierw chciałem na alledrogo kupić przednią lampę i ją rozebrać i zrobić sobie światła ala Audi czyli w pasku między lampą główną a kierunkowskazem wpakować diody.
Później wpadłem na pomysł że tam jest szpara między odbłyśnikami lampy i gdyby wprowadzić tam światło to cały odbłyśnik by się świecił.
Innym sposobem który na razie jest na etapie projektowania to żarówka do kierunków (w Ignacu są białe lampy kierunków) z "podwójnym" żarnikiem.
Na diodach led można to zrealizować pakując do jednej żarówki diody białe i pomarańczowe, ale tu się kłania przerywacz elektroniczny bo elektromechaniczny będzie wykazywać przepalenie żarówki :(

Tylko trzeba mieć na to czas..... a tego mi brakuje.....

Pzdr

Atosik

_________________
Mariusz


Na górę
 Tytuł:
Post: 09-06-2009, 10:47 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12208
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
pasek a la audi to kwestia gustu. Mi to nie odpowiada i obawiam się, że stanie się drugim "leksus-lukiem" :szalony:

może lepiej wstawić sobie lampy do jazdy dziennej WAS:
http://www.was.eu/index.php3?action=wyb ... ll&lang=PL
w miejsce dla przeciwmgłowych (jeśli nie masz), albo zamiast nich (w sumie 3 x w roku się uzywa).


Na górę
 Tytuł: LED-y
Post: 09-06-2009, 10:48 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-06-2009, 20:16
Posty: 36
Lokalizacja: Warszawa
No tak, w Baleniaku mam inna sytuacje. Tam jest puste miejsce na halogeny lub mozna pokusic sie u wepchniecie swiatel w zderzak. Generalnie slyszalem, ze policja zabiera dowod za paski z LED-ami. MUSI byc oznaczenie RL na kloszu = homologacja, a tej paski nie posiadaja. Generalnie nie jest lekko latwo zyc.
Pozdrowionka
Jacek


Na górę
 Tytuł: Re: LED-y
Post: 09-06-2009, 10:51 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12208
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
jcent pisze:
slyszalem, ze policja zabiera dowod za paski z LED-ami.

A to już druga sprawa 8)


Na górę
 Tytuł:
Post: 09-06-2009, 10:59 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-06-2009, 20:16
Posty: 36
Lokalizacja: Warszawa
Avalanche pisze:
pasek a la audi to kwestia gustu. Mi to nie odpowiada i obawiam się, że stanie się drugim "leksus-lukiem" :szalony:

może lepiej wstawić sobie lampy do jazdy dziennej WAS:
http://www.was.eu/index.php3?action=wyb ... ll&lang=PL
w miejsce dla przeciwmgłowych (jeśli nie masz), albo zamiast nich (w sumie 3 x w roku się uzywa).


A ILE TAKA LAMPA KOSZTUJE ???


Na górę
 Tytuł: KATASTROFA !!!
Post: 09-06-2009, 11:03 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-06-2009, 20:16
Posty: 36
Lokalizacja: Warszawa
Ta okragla kosztuje 240zl, a ta podluzna bedzie w sprzedazy dopiero za 2 tyg w cenie .... 116 zl/szt
KOSZMAR !!! :!:


Na górę
 Tytuł: Re: LED-y
Post: 09-06-2009, 11:17 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-04-2007, 20:56
Posty: 236
Lokalizacja: NE
jcent pisze:
slyszalem, ze policja zabiera dowod za paski z LED-ami.
Jacek


A ja coś słyszałem, że po modyfikacji czyli np. montażu świateł dziennych trzeba podjechać do diagnosty, aby on "zatwierdził" zmianę i wtedy Policja może nam .... nagwizdać oczywiście :o

_________________
Mariusz


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]