Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
http://www.suzukiklub.pl/forum/

[ALL] Jaki olej 5W30 czy 5W40?
http://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=21&t=3074
Strona 1 z 1

Autor:  Avalanche [ 14-04-2008, 19:48 ]
Tytuł:  [ALL] Jaki olej 5W30 czy 5W40?

Pytanie jest nieco ogólne, ale konkretnie chodzi mi o to, że w instrukcji podają 10W 30 lub 5W 30. Samochód ma 5W 30, ale czy w naszych warunkach klimatycznych nie wystarczyłby 10W 30? A może 5W 40?

Niektórzy twierdzą, że zastosowanie oleju 5W 30 wpływa na mniejsze zużycie paliwa. Czy są to istotne różnice?

Jakie są korzyści stosowania oleju syntetycznego 5W 30 w silniku VVT? Czy warto dopłacać ok. 25-30% do tego oleju?

Autor:  Dr.Bunsen [ 15-04-2008, 11:31 ]
Tytuł: 

Ja tam jestem zwolennikiem tego, co zalane fabrycznie... :roll:
W końcu chyba gdzie jak gdzie, ale "we fabryce" powinni wiedziec, czego uzywac, no nie?
pzdr. :)

Autor:  Avalanche [ 16-04-2008, 20:10 ]
Tytuł: 

Producent zaleca:
10W-30 lub 5W-30, do diesla 5W-40.

Czy ta różnica 30/40 ma jakieś wymierne znaczenie?

Autor:  Iron [ 16-04-2008, 21:18 ]
Tytuł: 

Dr.Bunsen pisze:
Ja tam jestem zwolennikiem tego, co zalane fabrycznie... :roll:
W końcu chyba gdzie jak gdzie, ale "we fabryce" powinni wiedziec, czego uzywac, no nie?
pzdr. :)


Popieram

Autor:  Avalanche [ 17-04-2008, 13:44 ]
Tytuł: 

Większość producentów dopuszcza stosowanie oleju o lepszych parametrach niż zalecany.
Pytanie tylko czy np. Castrol 5W40 SL ma lepsze niż Shell 5W30 SJ :?

Autor:  dudek_2001 [ 17-04-2008, 19:52 ]
Tytuł: 

Ja powiem tak...Ogólnie jestem zrażony do produktów Shella...ale wedle mojej wiedzy te oleje prawie niczym się nie różnią...Jedynie temperaturą, która z olejem Castrol może być większa...

Autor:  Avalanche [ 17-04-2008, 20:23 ]
Tytuł: 

Zapytałem ASO. Zobaczymy co się dowiem ;)
Dla mnie 5W40 może być równie dobrze jak 5W30... .

Autor:  mar.wo [ 17-04-2008, 21:10 ]
Tytuł: 

Mam ten sam zgryz .Aktualnie zalałem ( w lutym) po pierwszym 1000 km 5W30 Elf'a , teraz szykuje mi się wymiana ok.10000 km i chyba zaleję 10W30 Exelium Elf'a . Czekam jednak na dalsze wiesci w tej sprawie , które byc moze mogą zmienić moją decyzję .

Autor:  Dr.Bunsen [ 18-04-2008, 08:51 ]
Tytuł: 

Avalanche pisze:
CUT
czy np. Castrol 5W40 SL ma lepsze niż Shell 5W30 SJ :?

Sadzac po oznaczeniu literowym SL to "generacja wyzej" anizeli SJ, a parametry lepkosci 30 a 40 - sa w naszym kilmacie bez wiekszego znaczenia. Wazniejszy jest ten pierwszy (5), chociaz przy ostatnich zimach chyba tez juz nie bedzie mocno istotny...?
pzdr. :)

PS. BTW IMHO marka produktu to wylacznie rzecz gustu ;) (no chyba, ze chinczyki zaczna jeszcze olej silinikowy produkowac i w Europie sprzedawac :szalony: )

Autor:  Tom_ [ 24-04-2008, 14:36 ]
Tytuł: 

[quote="Dr.Bunsen (no chyba, ze chinczyki zaczna jeszcze olej silinikowy produkowac i w Europie sprzedawac :szalony: )[/quote]

To "one" jeszcze tego nie robia..? B)))

Autor:  waldis [ 24-04-2008, 17:56 ]
Tytuł: 

Dr.Bunsen pisze:
Avalanche pisze:
CUT
czy np. Castrol 5W40 SL ma lepsze niż Shell 5W30 SJ :?

Sadzac po oznaczeniu literowym SL to "generacja wyzej" anizeli SJ, a parametry lepkosci 30 a 40 - sa w naszym kilmacie bez wiekszego znaczenia. Wazniejszy jest ten pierwszy (5), chociaz przy ostatnich zimach chyba tez juz nie bedzie mocno istotny...?
pzdr. :)

PS. BTW IMHO marka produktu to wylacznie rzecz gustu ;) (no chyba, ze chinczyki zaczna jeszcze olej silinikowy produkowac i w Europie sprzedawac :szalony: )

Kiedyś rozmawiałem z gościem, który był technologiem w dawnej Rafinerii Gdańskiej. Powiedział to co Dr.Bunsen, tylko bardziej detalicznie, tak, że niewiele zapamiętałem.
Czy wiecie, że Castrol robiony jest w Lotosie?

Autor:  Dr.Bunsen [ 24-04-2008, 18:13 ]
Tytuł: 

waldis pisze:
CUT
Castrol robiony jest w Lotosie?

IMHO wszystko zależy od technologii a nie miejsca jej zlokalizowania. Przy pewnym "standardzie" kultury technicznej trudno się dziwić księgowym z dużych koncernów, którzy "tnąc" koszty pracy windują zyski bez zwiększania produkcji i konieczności "rozpychania się" na rynku, bądź zdobywania nowych tychże...
Nawiasem mówiąc podobnie bardzo jest z oponami - Micheliny tłuką w Olsztynie, a Kormorany w UK :szok: (sam się przekonałem :szalony:) - bo olsztyńska fabryka nowsza jest... 8)

Autor:  malygrzyb [ 18-09-2015, 09:26 ]
Tytuł: 

Koledzy zamierzam zmienić markę oleju. Do tej pory wlewałem to co ASO wlewało czyli:
Shell Helix Ultra 5w-40
API SN/CF;
ACEA A3/B3, A3/B4
Chcę przejść na oleje z Orlenu. Nie pytajcie dlaczego. W ich wyszukiwarce do mojego modelu (Sx4 4x4 1.6Pb 107km M16A 2008r. przebieg 115tys.) zalecają:
Platinium Max Expert F 5W-30
API: Sl/CF
ACEA: A1/B1, A5/B5)
Moje pytanie czy to dobry wybór? bo znalazłem u nich taki olej:
Platinium Max Expert C3 5W-40
API: SN/SM/CF
ACEA: C3
Ten Orlenowski 5w-40 spełnia nowsze normy API, względem ich wybranego z kolei norma ACEA dotyczy silników diesla.
Zastanawiam się czy nie byłby lepszy właśnie ten wybrany przeze mnie? Czy to nie będzie miało większego znaczenia? Albo polecicie zupełnie coś innego? Nie mam aktualnie dostępu do książeczki serwisowej (gdzieś mi się zawieruszyła) Zapraszam do dyskusji ;)

Autor:  cosmo-pl [ 26-09-2015, 10:00 ]
Tytuł: 

Co ile ten olej wymieniasz, jak jeździsz i czy Ci go bierze?

Autor:  MS [ 26-09-2015, 12:52 ]
Tytuł: 

API powinno być takie samo lub wyższe, jak w fabrycznym oleju .

Autor:  malygrzyb [ 28-09-2015, 10:08 ]
Tytuł: 

Aktualnie olej wymieniałem co 15tys. ale od przebiegu 120tys. będę go zmieniać co 10 tys.
Zapomniałem dopisać że mam założony gaz.
Jazda dynamiczna, często przy wyprzedzaniu przekraczam 4 czy nawet 5 tys. obrotów ale bez piłowania i wchodzenia powyżej 6,5tys obrotów. Spalanie gazu wychodzi około 11l przy 75% trasy wiec bez ociągania.
Oleju mi nie bierze, często sprawdzam i do tej pory nic nie zauważyłem.
API wychodzi ze jest takie samo.

Autor:  cosmo-pl [ 10-11-2015, 14:25 ]
Tytuł: 

Weź sobie olej do gazu najlepiej. Np Motul Specific CNG/LPG 5W40 lub zwykły C3 5W30 np X-clean 5W30. Ewentualnie któryś Orlen, albo do LPG 5W40, albo 5w30 C3.

Autor:  malygrzyb [ 10-11-2015, 14:50 ]
Tytuł: 

Jednak nie mogłem kupić w okazyjnej cenie Orlenowskiego oleju, więc dwa dni temu wymieniłem na ten co zawsze leje czyli Shell Helix Ultra 5w40.
Trzeci raz zmieniałem olej odkąd mam założony gaz i nic z silnikiem się nie działo więc postanowiłem to kontynuować. Może następnym razem czyli za jakieś 5-6 miesięcy.
Ten Motul Specific CNG/LPG 5W40 wydaje się ciekawy tylko jego cena jest trochę droższa o 5-7zł za 1l.
Powiedzcie czy w ogóle przy założonym gazie sensowne jest zejście z wymiana oleju z 15tys. do co 10tys.? Czytam sporo po necie i są różne opinie. Jedni nawet twierdzą, że przy dobrze wyregulowanym gazie można wydłużyć okres wymiany.

Autor:  cosmo-pl [ 16-11-2015, 17:14 ]
Tytuł: 

Nie ma sensu zmniejszać tego przebiegu, spokojnie sobie ten olej da radę, co masz teraz. Jakbyś miał jakiś półsyntetyk, to być może warto by było. Z wydłużeniem też nie bardzo, bo jednak gaz nawaniany jest siarką, która trochę olej obciąża olej. Są też wyższe temperatury i większe utlenianie. To nic, że jest bardziej klarowny, po kolorze się ocenić jakości oleju nie da, albo można to zrobić nieprecyzyjnie. Raczej bym się trzymał tych 15 000, chyba że sporo jeździsz w trasy, to wtedy przy tym Motulu myślę, że możesz zrobić 20 000. Co do Shella, to się nie wypowiem, bo nigdy go nie testowałem i nie wiem. Po normach jakie spełnia wnoszę, że też by sobie poradził. Ogólnie normy wymiany olejów w tym aucie przewidują też stosowanie olejów niesyntetycznych i 15 000 jest takim zdrowym środkiem dla olejów syntetycznych i koniecznością dla niesyntetyków.

Autor:  malygrzyb [ 17-11-2015, 14:55 ]
Tytuł: 

Dzięki za odpowiedź. Tak zrobię że zostanę przy tych 15 tys.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/