Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 17-11-2018, 10:05

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
Post: 27-11-2007, 22:06 
Offline

Rejestracja: 22-11-2007, 08:58
Posty: 9
Czy ktoś stosuje podgrzewanie silnika zimą?
Pytanie dla tych co pod domem i gołym niebem trzymają samochód.

Finowie rozwiązują to tak:

http://www.defa.com/finn_dok_h.php3?mer ... g=3&ndid=#

Grzałka, lekkie podładowanie akumulatora i ciepły nawiew.

Pozdrawiam,
ZS


Na górę
 Tytuł:
Post: 28-11-2007, 20:32 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10-08-2007, 19:54
Posty: 1119
Lokalizacja: 3-miasto
Jest jeszcze WEBASTO, myślałem o tym, ale to dość droga sprawa. Inna sprawa, że na pewno warto, bo komfort i bezpieczeństwo się poprawia. Gdybym miał nadwyżkę kasy, to wszedłbym w to. Jak coś znajdę, to dopiszę.

P.S. znalazłem Bardzo fajne i bardzo drogie, ale kusi.


Na górę
 Tytuł:
Post: 28-11-2007, 23:43 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10-10-2007, 21:22
Posty: 40
Lokalizacja: Wroniawy
Nie stosuje takich rzeczy bo narazie niemam na to kasy ale kiedys kolega mi przyslal fajnego linka do urzadzonka ktore kosztowalo chyba okolo 100 lub 200 zlotych a dzialalo nastepojaco zasilane napieciem 220V dlatego rozwiazanie sprawdzaloby sie tylko pod domem zeby zamontowac nalezy rozciac przewod wody chlodniczy i wmontowac na nim to urzadzonko i do tego dorzucali wlacznik zegarowy wiec nastawiasz zeby sie przed twoja pobudka rano wlaczylo jakas godzinke i jak wsiadasz rano do auta to silniczek jest juz cieplutki odlaczasz od zasilania i jedziesz. Mysle zeby sobie to kiedys kupic :P


Na górę
 Tytuł:
Post: 12-12-2007, 22:06 
Offline

Rejestracja: 22-11-2007, 08:58
Posty: 9
Jeszcze link na stronę polską:

http://intercars.com.pl/?id=31&lang=PL&

ZS


Na górę
 Tytuł:
Post: 07-01-2008, 23:25 
Offline

Rejestracja: 06-10-2007, 15:41
Posty: 91
Lokalizacja: Rzeszów
jacek0787 pisze:
Nie stosuje takich rzeczy bo narazie niemam na to kasy ale kiedys kolega mi przyslal fajnego linka do urzadzonka ktore kosztowalo chyba okolo 100 lub 200 zlotych a dzialalo nastepojaco zasilane napieciem 220V dlatego rozwiazanie sprawdzaloby sie tylko pod domem zeby zamontowac nalezy rozciac przewod wody chlodniczy i wmontowac na nim to urzadzonko i do tego dorzucali wlacznik zegarowy wiec nastawiasz zeby sie przed twoja pobudka rano wlaczylo jakas godzinke i jak wsiadasz rano do auta to silniczek jest juz cieplutki odlaczasz od zasilania i jedziesz. Mysle zeby sobie to kiedys kupic :P


EEEEEEEE to fajne i tanie napisz co to jest i jak to dokładnie działa i gdzie to kupić.
Kumpel ma starego diesla to podgrzewał kuchenką elektryczną miske olejową w zimie :idea: niezły nie


Na górę
 Tytuł:
Post: 13-07-2009, 16:26 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27-01-2007, 09:43
Posty: 52
Lokalizacja: Gościcino
Pamiętam patent w starych mercedesach (beczki tez to miały) - grzałka wkręcana w blok silnika (było specjalne miejsce na to - może Suzy też to mają? ;) ). Włączało się na godzinkę, dwie przed wyjazdem i silniczek cieplutki był...


Na górę
 Tytuł:
Post: 24-09-2010, 20:11 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-04-2010, 15:49
Posty: 864
Lokalizacja: Warszawa
Whoa, fajny konfigurator mają na tym Intercars:
http://kompletacje.intercars.com.pl/defa/
(lewy górny róg -- mi zajęło chwilę znalezienie)

Serio można za już trzy stówy (plus ewentualna robocizna za montaż) mieć podgrzewanie silnika? Na nadchodzącą zimę jak znalazł, tylko cena wydaje mi się coś niska. No chyba że na siłę szukam podstępu, w końcu to tylko grzałka do zamontowania w odpowiednim miejscu?

W instrukcji do grzałki (DEFA411532) piszą coś o "mains". To w końcu jest to zasilane z akumulatora czy z domowego 230V?


Na górę
 Tytuł:
Post: 24-09-2010, 20:57 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-08-2008, 19:39
Posty: 1115
Z sieci 230V oczywiscie, przejrzyj pozostale komponenty, to znajdziesz gniazdo do montowania np w zderzaku w ktore wtyka sie zewnetrzny kabel zasilajacy.
Jaka pojemnosc musialby miec akumulator aby zapewnic zasilanie efektywnego ogrzewania?
Te 60Ah (a przy niskich temperaturach znacznie mniej) w SX4 musza jeszcze wystarczyc do rozruchu silnika.


Na górę
 Tytuł:
Post: 24-09-2010, 22:52 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-04-2010, 15:49
Posty: 864
Lokalizacja: Warszawa
Tego się obawiałem (tzn. w momencie wyczytania "mains"). Znaczy, start po wyjściu z pracy na zimno. No, ale przynajmniej można rano zrobić silnikowi ciepło.


Na górę
 Tytuł: Grzałka
Post: 23-12-2011, 21:38 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-12-2011, 09:49
Posty: 55
Lokalizacja: lubelskie
Znalazłem coś takiego czym można podgrzać ciecz chłodzącą w silniku z sieci 230V:

http://www.sklep.unipower.pl/index.php? ... -1000-watt

Tylko dobrać odpowiednią średnicę końcówek i w gniazdku włącznik czasowy (są takie w których można zaplanować włączanie na określony czas na cały tydzień).
Dla przykładu taki:

http://allegro.pl/timer-programator-wla ... 53613.html

Przychodzimy do garażu i już mamy trochę podgrzany silnik. Kwestia tylko dobrania eksperymentalnie czasu na jaki trzeba włączyć grzałkę. Rozwiązanie mniej ingerujące- nie ma potrzeby instalacji grzałki w miejsce zaślepek bloku silnika w rozwiązaniu jakie zastosowała Defa :placze:
Różne średnice i taniej można znaleźć na Alledrogo, ale daję link z tej strony, bo z Alledrogo zaraz znikną, tutaj informacyjnie :lol:

_________________
Jacek


Na górę
 Tytuł:
Post: 23-12-2011, 22:54 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2007, 21:03
Posty: 531
Lokalizacja: OTWOCK/WARSZAWA
Stosując grzałkę w broku podgrzewasz bezposrednio silnik ( co jest najważniejsze przy rozruchu).
Zakładając przepływową grzałkę nna przewód ( wcinka) nie uzyskasz takiej sprawności, ponieważ płyn jest w stanie spoczynku a guma z przewodu nie rozgrzewa się na tyle aby podgrzać silnik.


Na górę
 Tytuł:
Post: 23-12-2011, 23:16 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-12-2011, 09:49
Posty: 55
Lokalizacja: lubelskie
mrquad pisze:
Stosując grzałkę w broku podgrzewasz bezposrednio silnik ( co jest najważniejsze przy rozruchu).
Zakładając przepływową grzałkę nna przewód ( wcinka) nie uzyskasz takiej sprawności, ponieważ płyn jest w stanie spoczynku a guma z przewodu nie rozgrzewa się na tyle aby podgrzać silnik.



Zgadza się, ale grzanie grawitacyjne układu następuje.
Guma jak guma, nagrzewać ma się płyn.
Dochodzi łatwość montażu- spuścić czynnik chłodzący, wpiąć grzałkę w obieg, zalać układ płynem, podłączyć ewentualnie wtyk z bolcami.
Samemu przy odrobinie chęci można robić. A Defa wymaga wybicia zaślepki, wbicia lub wkręcenia grzałki (zależności od rodzaju grzałki). Ciekawe czy po wbiciu takiej grzałki nie ma wycieków :?:
Jak jest z dostępem do zaślepek :?:
Grzałkę montuje się zamiast zaślepki trzeciego cylindra.

_________________
Jacek


Na górę
 Tytuł:
Post: 15-01-2012, 11:24 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01-11-2010, 19:08
Posty: 607
Lokalizacja: Wisła
Cytuj:
Rozwiązanie mniej ingerujące- nie ma potrzeby instalacji grzałki w miejsce zaślepek bloku silnika w rozwiązaniu jakie zastosowała Defa

Defa też robi takie grzałki :

http://sklep.intercars.com.pl/?indeks=d ... earch=defa

Ale ta defa się ceni,kompletny zestaw z ogrzewaniem wnętrza i okablowaniem 2400zł :szok:
To już wolę webasto,używke można kupić za 1000-1500zł
używałem i jest to bajeczna sprawa,na przyszłą zimę zainwestuje :lol:


Na górę
 Tytuł:
Post: 03-02-2012, 21:53 
Offline

Rejestracja: 22-12-2006, 22:03
Posty: 319
Lokalizacja: Wrocław
Kiedyś myślałem o Webasto dla pozbycia się konieczności skrobania szyby zimą. Od kiedy latam służbowym Mondeo problem jakby zniknął ;)
A co do Suzuki to moja Ruda (1.9DDiS) mimo 5 lat na karku pali od strzału nawet po tygodniowym postoju na mrozie więc grzałka IMO zbędna.


Na górę
 Tytuł:
Post: 23-12-2012, 12:31 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27-01-2007, 09:43
Posty: 52
Lokalizacja: Gościcino
Wracając do tematu (spory minus, a Ignac Diesel za tym raczej nie przepada...)czy do 1.3 DDIS też można toto zamontować?


Na górę
 Tytuł:
Post: 24-12-2012, 01:53 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-04-2010, 15:49
Posty: 864
Lokalizacja: Warszawa
O, nie zauważyłem tego
leniwiec pisze:
Ale ta defa się ceni,kompletny zestaw z ogrzewaniem wnętrza i okablowaniem 2400zł :szok:
To już wolę webasto,używke można kupić za 1000-1500zł
używałem i jest to bajeczna sprawa,na przyszłą zimę zainwestuje :lol:

Bzdura, podstawowy zestaw DEFA (grzałka + kable) to paręset złotych. Dopiero dołożenie prostownika, ogrzewania wnętrza i zdalnego sterowania winduje cenę, ale system jest modularny, więc można zacząć od samej grzałki i potem sobie ewentualnie coś dołożyć.
Webasto jest potężną ingerencją w samochód.

tomciog: oczywiście że tak, zresztą zobacz "dobieracz" grzałek na stronie intercars. Pamiętaj że 1.3 DDiS to fiatowski 1.3 MultiJet.


Na górę
 Tytuł:
Post: 24-12-2012, 14:19 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01-11-2010, 19:08
Posty: 607
Lokalizacja: Wisła
Cytuj:
Webasto jest potężną ingerencją w samochód.

4 węże i 4 kable,to wg Ciebie poważna ingerencja w samochód :szok:
Ja akurat używałem grzałki w gv II-była fabrycznie zamontowana i powiem ,że to kupa, kilka godzin trzeba było grzać a silnik ledwo ciepły...
Webasto grzeje silnik i wnętrze w 20min,kupiłem używkę na allegro za 500zł już zamontowałem i jest rewelacja,polecam :)

_________________
GV I 04 2,5 V6 A/T


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl