Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 27-04-2024, 10:00

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
Post: 15-12-2010, 18:56 
Offline

Rejestracja: 04-12-2010, 20:45
Posty: 14
Lokalizacja: Irlandia
Witam! Jak w temacie chodzi mi o to czy ktoś z Was wie do czego służy przycisk z zieloną lampką na pokrętle siły wiatraka ogrzewania.
Suzuki Ignis 1.3 2001r


Na górę
 Tytuł:
Post: 16-12-2010, 10:28 
Offline

Rejestracja: 21-09-2006, 12:35
Posty: 427
Lokalizacja: Wisła
Czy to nie jest przypadkiem włączanie klimatyzacji?
W moim z 2006 roku był do tego osobny przycisk z prawej dolnej strony konsoli, którego używałem jako hamulca klimatycznego, bo znakomicie blokował silnik przy hamowaniu silnikiem.


Na górę
 Tytuł:
Post: 16-12-2010, 10:54 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-04-2007, 20:56
Posty: 236
Lokalizacja: NE
W moim poprzednim aucie tak miałem włączanie klimki.
Skoro nie ma przycisku oddzielnego, a klima jest to pewnie jest to.
Jak by coś to klimę poznajemy po drugiej chłodnicy w komorze silnika
:D

PS
Ja kiedyś kupiłem Focusa i byłem mocno zdziwiony, że ma podgrzewane spryskiwacze itp. bajery mimo, że nie miał tego nigdzie wpisane.

Pzdr

_________________
Mariusz


Na górę
 Tytuł:
Post: 16-12-2010, 16:16 
Offline

Rejestracja: 04-12-2010, 20:45
Posty: 14
Lokalizacja: Irlandia
Klimy na pewno nie mam. Więc nadal nie wiem co to jest. Po włączeniu tego przycisku nie ma żadnej różnicy w temperaturze powietrza ogrzewania za to jest różnica w pracy silnika bo obroty spadają na około 250/min. Tutaj mam link do mojego poprzedniego tematu http://suzukiklub.pl/forum/viewtopic.ph ... highlight=
Może jakoś mi podpowiecie jaka może być przyczyna tego problemu opisanego w tym linku.
Dzięki!


Na górę
 Tytuł:
Post: 17-12-2010, 08:17 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12230
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Fotkę poprosimy, może być z komórki ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: 20-12-2010, 15:33 
Offline

Rejestracja: 04-12-2010, 20:45
Posty: 14
Lokalizacja: Irlandia
Tutaj mam fotki. Jedna lampka na tym pokrętle świeci się po włączeniu świateł (zdjęcia zrobione z włączonymi światłami). Ten przycisk znajduje się na samym środku tego pokrętła i działa tylko z włączonym nawiewem. Od ostatniego postu zmieniło się tylko to, że nie mam nawiewu ciepłego powietrza :( Temp ustawiona na max, a ciepłe powietrze leci tylko chwilkę i zaczyna wiać zimnym :( Przy prędkości około 100km/h nawet nie ma szans na ciepłe powietrze,a przy 40-50 km/h przez chwilkę daje ciepłe ale to tylko przez moment.
Obrazek

Obrazek

Obrazek


Na górę
 Tytuł:
Post: 21-12-2010, 19:39 
Offline

Rejestracja: 14-02-2008, 21:30
Posty: 54
Lokalizacja: krak-off
Jedna lampka (ta co świeci po włączeniu świateł) to po prostu podświetlenie konsoli. Druga to klimatyzacja. zgodnie z manualem w Ignisie 1 włącznik klimatyzacji znajduje się w środku pokrętła nawiewu, powinno to być przykryte obudową przycisku.


Na górę
 Tytuł:
Post: 21-12-2010, 22:00 
Offline

Rejestracja: 04-12-2010, 20:45
Posty: 14
Lokalizacja: Irlandia
Możliwe,że to włącznik od klimy. Możecie mi jeszcze podpowiedzieć co może być przyczyną braku ogrzewania w moim ignisie? Teraz juz w ogóle nie ma ciepłego powietrza.


Na górę
 Tytuł:
Post: 21-12-2010, 22:29 
Offline

Rejestracja: 20-08-2009, 20:03
Posty: 29
A więc jednak masz klimę i to skuteczną !! Wygląda na to że obwód zasilania agregatu jest cały czas pod napięciem i może trzeba np. wyjąć bezpiecznik, żeby wyłączyć agregat i przekonać się czy nadal temperatura będzie taka niska.


Na górę
 Tytuł:
Post: 24-12-2010, 02:39 
Offline

Rejestracja: 04-12-2010, 20:45
Posty: 14
Lokalizacja: Irlandia
Po sprawdzeniu wszystkich obwodów miernikiem okazało się, że wszystko jest ok. Powietrze nadal zimne. Macie jeszcze jakieś pomysły co może być tego powodem?


Na górę
 Tytuł:
Post: 24-12-2010, 09:56 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17-02-2009, 22:10
Posty: 121
Lokalizacja: Gliwice
Witam! Może być zatkana nagrzewnica powietrza lub uszkodzony zawór nagrzewnicy jeśli takowy jest (bo np w matizie nie ma, jest tylko klapa, która steruje przepływem).Najlepiej by było nagrzać silnik do optymalnej temperatury i w jakiś cudowny sposób sprawdzić ręką np. czy nagrzewnica jest ciepła i czy rurki doprowadzające płyn do niej są ciepłe.


Na górę
 Tytuł:
Post: 24-12-2010, 12:15 
Offline

Rejestracja: 04-12-2010, 20:45
Posty: 14
Lokalizacja: Irlandia
Też jest tylko klapa sterująca i jest ustawiona na ciepłe. Cudowny sposób znalazłem i sprawdziłem nagrzewnice no i tak: rurki są ciepłe i nagrzewnica też jest ciepła,a nawet gorąca ale po włączeniu dmuchawy nagrzewnica stygnie w bardzo szybkim tempie.


Na górę
 Tytuł:
Post: 27-12-2010, 10:48 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17-02-2009, 22:10
Posty: 121
Lokalizacja: Gliwice
Może być tak, że przez nagrzewnicę nie płynie dostateczna ilość płynu i strumień powietrza z dmuchawy szybko ją schładza. Tak jak wspomniałem wcześniej, w matizie mojej żony był identyczny objaw (tyle,że tam nie ma klimy). Rurki były ciepłe i nagrzewnica też, nawet dawała lekko ciepłe powietrze ale zaraz po ruszeniu z miejsca lub zwiększeniu obrotów dmuchawy leciało zimne. Wymiana nagrzewnicy rozwiązała problem. Możesz spróbować przepłukać układ specjalnymi środkami, albo jeśli masz łatwy dostęp do niej i jej rurek, możesz spróbować przepłukać samą nagrzewnicę. Jednak zdania na temat skuteczności takiego płukania są podzielone.


Na górę
 Tytuł:
Post: 27-12-2010, 21:46 
Offline

Rejestracja: 27-12-2010, 15:45
Posty: 23
stawiam na zapchaną nagrzewnicę, dostaje tylko tyle ciepła ile przedostanie się z wody która nie jest w obiegu, nagrzeje się ale zimne powietrze z nadmuchu w moment ją schłodzi


Na górę
 Tytuł:
Post: 27-12-2010, 22:26 
Offline

Rejestracja: 04-12-2010, 20:45
Posty: 14
Lokalizacja: Irlandia
Ostatnio wlałem uszczelniacza do chłodnicy, bo miałem mały wyciek. Może to coś jakoś zatkało nagrzewnice?


Na górę
 Tytuł:
Post: 28-12-2010, 14:52 
Offline

Rejestracja: 27-12-2010, 15:45
Posty: 23
osobiście nie jestem zwolenników wlewania jakiś uszczelniaczy do układy chłodzenia :] rzadko pomaga często tylko szkodzi

a ogólnie to płynu jest tyle ile ma być ?


Na górę
 Tytuł:
Post: 29-12-2010, 08:48 
Offline

Rejestracja: 04-12-2010, 20:45
Posty: 14
Lokalizacja: Irlandia
Płynu jest cały czas tyle ile było. "Full" w zbiorniczku i centymetr od korka w chłodnicy. Może pomoże przepłukanie całego układu wodą. Jak napełnić układ żeby go nie zapowietrzyć?


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]