Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 03-05-2024, 11:51

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Post: 27-02-2011, 19:12 
Offline

Rejestracja: 26-02-2011, 17:36
Posty: 3
Witam. Mam bardzo dziwny problem z moim ignisem 1.5 2006r. Miałem kilka samochodów, ale takie zachowanie widzę pierwszy raz.
Podczas jazdy na pierwszym biegu, przy zmianie na drugi, po naciśnięciu sprzęgła obroty poszły mi na 6tys. Bieg zmieniłem samochód wyrwał do przodu. Widzac, że coś się dzieje chciałem się zatrzymać, ale każde wciśnięcie sprzęgła zwiększało obroty do ok. 7tys. Że miałem prosta pusta drogę, mogłem sobie pozwolić na obserwowanie tego co się będzię działo. Więc po wrzuceniu na dwójkę i rozpędzeniu do odpowiedniej prędkości, wcisnołem sprzęgło, aby wrzucić trójkę. Znów obroty na ok. 7tys, a po wrzuceniu biegu i puszczeniu sprzęgła wyrwanie do przodu. Na czwórce to samo. Po ok kilometrze jazdy na czwórce, bez próby wciskania sprzęgła wszystko wróciło do normalności. Co zaobserwowałem. Przy wciskaniu sprzęgła, gaz się nie zapadał. Czyli raczej pedały sa ok. Stało się to dwa razy w przeciagu tygodnia. Za pierwszym razem po wyjeździe z garażu, drugi raz przy normalnej miejskiej jeździe. Żadne kontrolki się nie zapalały.
Co to może być, sa jakieś pomysły? Jutro dzwonie do serwisu, ale może Wy coś pomożecie i naprowadzicie na problem. Temperatura podczas tych "zawiech" to ok -10 stopni. Pozdrawiam i dzięki z góry za pomoc.


Na górę
 Tytuł:
Post: 27-02-2011, 19:58 
Offline

Rejestracja: 12-05-2010, 21:06
Posty: 110
Lokalizacja: Szczecin
Być może coś z serwem hamulcowym się dzieje...


Na górę
 Tytuł:
Post: 02-03-2011, 17:14 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23-09-2006, 22:36
Posty: 142
Lokalizacja: Siedlce
Witam
Może linka gazu przymarza? Ewentualnie sprawdź przy samym silniku czy po dodaniu gazu i puszczeniu pedału normalnie zachowują się elementy przy lince.
Nie znam się dobrze na silnikach VVT, ale jak jest tam jakaś przepustnica to może ona ulega blokowaniu :?
A może coś było w paliwie i dostało się w obręb przepustnicy i może warto Ignię trochę przygazować.
P.S. Jeżeli po wciśnięciu sprzęgła silnik wyrywa do przodu to oznacza, że gaz wciąż jest wciśnięty (tak na logikę). Nie stawiam w żaden sposób na wadliwe działanie sprzęgła.
U mnie w Igni jest od nowości efekt taki, że najpierw puszczam pedał gazu a potem dopiero wciskam sprzęgło, w przeciwnym wypadku obroty potafią polecieć o 1000-1500 do przodu. Dziwne, ponieważ w innych samochodach manewr ten wykonuję jednocześnie i nie ma żadnych odchyleń obrotomierza. Ale może Ignia tak ma :?
Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: 02-05-2011, 22:57 
Offline

Rejestracja: 26-02-2011, 17:36
Posty: 3
Podbije temat, bo może ktoś będzie miał podobny problem i ten temat się jeszcze przyda.
A więc tak. Serwisy ASO walczą z tym problemem już chyba z miesiąc albo dwa. Sprawdzali wszystko: pedały, linkę gazu po moich naciskach - bo ja mam wrażenie jakby padła właśnie linka. Linka na 100% jest dobra, więc zabrali się za przepustnicę. Wyczyścili ją i miało być cacy - koszt 130zł. Było dobrze 2 dni i znów to samo. Więc stwierdzili, że przepustnica i tak była do czyszczenia i oni nie wiedzą co to jest. Ew. następne sprawdzenie za miesiąc!!! Paranoja - ewidentne spławienie. Zmieniłem serwis ASO, bo w tamtym już mi parę razy żonę naciągnęli - np sprzedali jej klocki hamulcowe za 370zł plus wymiana 120zł!!! Jak poszedłem z awanturą to powiedzieli, że to nie prawda, że oni nigdy takich drogich nie mieli, a jak im pokazałem fakturę to powiedzieli, że człowiek co jej sprzedał już nie pracuje:)
Dobra sorry za dygresję, ale tak tylko jak to trzeba ich pilnować.
W tym drugim serwisie zostawili samochód na noc i na 99% zdiagnozowali uszkodzenie zaworu ISC - odpowiedzialny za utrzymywanie wolnych obrotów.
Macie może jakieś plany lub rysunki techniczne, lub zdjęcia jak taki zawór dokładnie wygląda. Wiem, że jest gdzieś przy przepustnicy. Bo serwis taki zawór wycenił na 1320zł plus montaż, gdyż muszą go ściągać bo to się nigdy nie psuje i nikt tego nie kupuje. To sami podpowiedzieli aby szukać na allegro z jakiś rozbitych. Ale zaworu takiego nie ma więc może jest np sprzedawany razem z przepustnicą. Będę wdzięczny za pomoc w zlokalizowaniu tego czegoś. Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: 04-05-2011, 18:10 
Offline

Rejestracja: 08-09-2008, 20:03
Posty: 28
ISC
Idle Speed Control
Układ sterowania prędkością biegu jałowego
Układ umożliwiający dostarczanie powietrza do kolektora ssącego przy zamkniętej przepustnicy. Poprzez zmianę stopnia otwarcia zaworu możliwa jest regulacja i utrzymanie na stałym poziomie obrotów biegu jałowego. Stopień otwarcia zaworu zmienia się ze zmianą temperatury silnika oraz jego obciążenia na biegu jałowym, np. przez pracujące odbiorniki elektryczne, klimatyzację. PATRZ: IAC, IACV, ISC-E, ISC -MOTOR, RICV, E ACV, EICV, ICSV, ISCS, RISC

sprawdz czy pedał sprzęgła nie ma wyłącznika podobnego jak włącznik świateł stopu.może tam być problem być może padł własnie silniczek krokowy


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]