Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 27-04-2024, 22:51

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: 05-12-2010, 19:11 
Offline

Rejestracja: 18-01-2009, 18:24
Posty: 3
Beznadziejnie dmucha na szybę, rano trzeba przejechać 10 km. zanim szyba odparuje beznadzieja :roll:


Na górę
 Tytuł:
Post: 06-12-2010, 15:06 
Offline

Rejestracja: 27-11-2010, 10:55
Posty: 19
Nadmuch jest w porządku tylko trzeba pamiętać o kilku zasadach:
1. Po każdym naniesieniu wody/śniegu pod butami powycieraj do sucha wycieraczkę - nie będzie wilgoci nie będzie parowania.
2. Jeśli masz klime włącz ją wraz z ciepłym powietrzem - wysuszy ci powietrze w kabinie.
3. Odkręć na max ogrzewanie i włącz nadmuch na szybę (jak trzeba to na max obroty) ale bez układu zamkniętego - jeśli wentylujesz wilgotnym powietrzem wewnątrz to pary się nie pozbędziesz.
4. Można zastosować na szybę sepcjalne środki, tzw. antypara

Stosując te proste zasady nigdy nie miałem problemu z parującymi szybami. Nawet jeśli trochę zajdzie patrz punkt 2 lub 3 i wystarczy 30 sekund.


Na górę
 Tytuł:
Post: 06-12-2010, 17:02 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12230
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Jeszcze dobrze jest mieć czysty filtr kabinowy (jeśli występuje).


Na górę
 Tytuł:
Post: 06-12-2010, 17:57 
Offline

Rejestracja: 12-03-2007, 17:11
Posty: 99
Kurcze, w ignisie to właśnie rewelacja! W lianie jest słabiej. Ignis momentalnie odparowuje.


Na górę
 Tytuł:
Post: 07-12-2010, 06:59 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-04-2007, 20:56
Posty: 236
Lokalizacja: NE
I jeszcze warto dojeżdżając do celu podróży schłodzić szybę zimnym nadmuchem. Kiedy pozostaje ciepła, a na dworze mamy mróz to powstają piękne malowidła :lol:
Wiesz, beznadziejnie to jest np. w Skodzie Oktavi 1,9TDI którą teraz użytkuje (pierwsza buda). Dojeżdżając do pracy w Igni mam cieplutko, Oplem Astrą też a skodą MASAKRA.

_________________
Mariusz


Na górę
 Tytuł:
Post: 23-12-2010, 19:17 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23-09-2006, 22:36
Posty: 142
Lokalizacja: Siedlce
Atosik - zdecydowanie metoda najlepsza. Zresztą już kiedyś był ten temat. Ja robię tak samo, czyli na 5 minut przed dojazdem pod blok załączam na max klimę i ustawiam na szybę. Działa, metodę polecam.
Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: 27-12-2010, 22:02 
Offline

Rejestracja: 27-12-2010, 15:45
Posty: 23
tylko żeby załączyć klimę to potrzebne jest te +6*C albo porządnie nagrzana komora silnika ;)

i też dobija mnie strona kierowcy z której dopiero na końcu schodzi para :/


Na górę
 Tytuł:
Post: 28-12-2010, 13:16 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-04-2007, 20:56
Posty: 236
Lokalizacja: NE
Nie rozumiem co ma temperatura do klimy.
Klimatyzacja powinna Ci się załączać obojętnie jaka jest temp. na zewnątrz.
Jeśli nie to znaczy, że masz coś nie tak z klimą.
Ja tak miałem w poprzednim autku, za mało czynnika chłodzącego i nie włączała się przy pewnych temperaturach.

A klimę używam zawsze aby osuszyć kabinę, niezależnie od temperatury.

Tak przy okazji mam teraz Forda Focusa i on ma automatyczne załączanie klimy przy skierowaniu nawiewu na szybę i jest mu obojętne jak jest ustawione pokrętło od regulacji temperatury, a juz w ogóle jaka jest temp. na zewnątrz.

Pzdr

_________________
Mariusz


Na górę
 Tytuł:
Post: 28-12-2010, 14:40 
Offline

Rejestracja: 27-12-2010, 15:45
Posty: 23
a no chyba że wasze układy nie mają czujnika temperatury parownika wtedy to będzie non stop działał i przy mrozach zamarznie ujście skraplanej pary wodnej z wnętrza samochodu chyba że nie macie też takiego ujścia ? :)


Na górę
 Tytuł:
Post: 29-12-2010, 09:36 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-04-2007, 20:56
Posty: 236
Lokalizacja: NE
Mój Focus ma roczek i klimka działa nawet przy 20 stopniowym mrozie.
Wydaje mi się, że w takim samochodzie klimatyzacja co prawda manualna ma wszystkie możliwe elementy do poprawnego działania.
A co do skraplania to w/g mnie skrapla się wtedy kiedy jest różnica temperatur. To takie moje luźne obserwacje bo kiedy jest gorąco na dworze to auta "sikają" z klimatyzacji, a kiedy jest chłodno to jakoś tak wody nie ma.

W moim Ignisie klima chodzi cały czas niezależnie od temp. więc?

Pzdr

_________________
Mariusz


Na górę
 Tytuł:
Post: 29-12-2010, 14:58 
Offline

Rejestracja: 27-12-2010, 15:45
Posty: 23
jeżeli w twoim cudownym ignisie działa klima przy -20*C to do jakiej temperatury schładza powietrze ?

inaczej jaką masz temperaturę na kratkach nawiewu ? :D

skraplanie zależy od wilgotności bo klima osusza powietrze, o ile nie musi w zimie być samo powietrze wilgotne to wnosimy sporo wilgoci ze sobą na ubraniach i butach


Na górę
 Tytuł:
Post: 29-12-2010, 19:00 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-04-2007, 20:56
Posty: 236
Lokalizacja: NE
Aż mnie zmusiłeś do testu.
Więc tak u nas jest teraz około 2 stopni mrozu.
Uruchomiłem Ignaca i jak obroty się unormowały włączyłem klimatyzację.
1. Obroty silnika wzrosły
2. Słychać było stukot od zadziałanie elektromagnesu(?)

Mam cudownego Ignaca!!! :lol:

Klimatyzacja ma pewien zakres możliwości schładzania więc pisanie jaka będzie temp na wylocie z kratek wentylacyjnych jest co najmniej dziwne.
Nigdy przy temperaturze 45stopni na plusie nie wyleci Ci 15stopni na kratce.

A dodatkowo w instrukcji obsługi jest napisane, że klimatyzacja powoduje wysuszanie powietrza... ...z wykorzystaniem funkcji "ogrzewanie i usuwanie zaparowania szyb" co oznacza, że klimatyzacja nie tylko służy do schładzania powietrza.

BTW
Mam jeszcze Astrę II i w niej też załącza się klimatyzacja jak jest mróz na dworze. Uważasz, że trafiam na cudowne auta?


Pzdr

_________________
Mariusz


Na górę
 Tytuł:
Post: 29-12-2010, 20:04 
Offline

Rejestracja: 27-12-2010, 15:45
Posty: 23
co najmniej ciekawe :)

to jak działa w innych autach nie musisz pisać bo to forum suzuki i kilka rozwiązań mają innych. w przeciwieństwie do ciebie nie mam okazji pochwalić się posiadaniem innych samochodów ale wiem że klima u innych producentów działa przy niższych temperaturach więc tu nie dyskutuje z tobą. dziwi mnie tylko fakt że większości znanych mi suzuk klima nie działa przy temperaturach niższych od 5*C (sx4, swift, ignis)

-nie masz garażu, samochód pod chmurką, wychłodzony (nie wyłączony 5s po trasie) wchodzisz, odpalasz i klima działa tak jak w lecie ?
-ile trwało unormowanie poziomu obrotów idle ?
-masz DDIS ?



nie wiem o co ci chodzi z tymi 45*C i chyba sam nie wiesz bo nawet test serwisu nie wygląda w taki sposób, porównanie z kosmosu

czytałeś może instrukcje serwisową ? przy teście czujnika temperatury parownika jest taki opis:
Cytuj:
If the temperature is less than approximately 2.5°C
(36.5°F), compressor and condenser cooling fan
should be stop (come back at more than approxi-
mately 4°C (39.2°F)


pomożesz mi go zinterpretować ?




to że klima osusza powietrze jest powszechnie znane ale dzięki za przypomnienie :)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]