adamg8 pisze:
witam , gdzie w ignacku znajduje się kondensator przeciwzakłóceniowy. Mam problem z CB radio[słychac szum z dmuchawy,wycieraczek oraz spryskiwaczy] a z radiem i anteną jest wszystko ok. Fachowcy od CB powiedzieli że to wina tylko i wyłącznie przeciwzakłyceniowego. Dzięki z góry za odopwiedz
Twoi fachowcy zatrzymali się na etapie aparatów zapłonowych, gdzie kondensator przeciwzakłóceniowy (ok 1000 mikro) wstawiało się między masę a styk przerywacza, bo przerywacz rozpinał obwód cewki i strzelała iskra która też było słychać w radiu. Od kiedy zastosowano zapłon elektroniczny problem prawie nie istnieje. Prawie, bo jednak każde urządzenie typu silniczek wycieraczek, pompa paliwa czy alternator trochę sieje. To trochę zmienia się w dużo jeśli np. szczotki aternatora są wytarte i iskrzą bardziej. Reasumując każde iskrzenie w obwodzie spowoduje zakłócenia. Można je eliminować filtrując je przez zastosowanie filtra pojemnościowego (kondensatora) lub indukcyjnego (np. nawinietej na rdzeń ferrytowy cewki) na stykach urządzenia które sieje. Trudno sobie wyobrazić abyś przed każdy silniczek w samochodzie wpinał kondensator, czyli pozostaje cos zrobić w samym CB i tutaj przyznaję się bez bicia na CB radiach się nie znam. Byc może są CB z filtrami? Kiedyś zrobiłem sobie filtr do radia samochodowego, nie wydaje mi się aby taki filtr do CB czymś sie różnił (poza parametrami oczywiscie - zasada powinna być taka sama). Schemat takiego filtra znajdziesz bez problemu w sieci.
Tu masz odrobinę wiedzy:
http://www.cbfiltr.pl/ogolne-informacje.html
A, i jeszcze jedno - zmień fachowców. To jest trochę tak jak w polonezach gdy zastosowano wtrysk paliwa, wszyscy "fachowcy", "wychowani" na gaźnikach nie mogąc poradzić sobie z usterką w silniku mawiali - "panie, to na pewno MODUŁ", czyli boimy sie tego czego nie znamy.
Wiem, że problemu Ci nie rozwiązałem, ale może przynajmniej pomoże Ci to poszukać prawdziwego fachowca.
Pozdrawiam