Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
http://www.suzukiklub.pl/forum/

[Ignis] Bixenony
http://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=2&t=5769
Strona 1 z 1

Autor:  zala [ 07-01-2010, 22:42 ]
Tytuł:  [Ignis] Bixenony

Próbował ktoś może założyć taki zestaw do Ignisa?

http://www.motoallegro.pl/item869828793 ... a_24m.html
Czy taka instalacja przejdzie na przeglądzie rejestracyjnym??

Autor:  Avalanche [ 07-01-2010, 23:12 ]
Tytuł: 

1. Myślę, że nikt.
2. Nie powinna, ale w PL wszystko się może zdarzyć... ;)

Autor:  piotreks [ 08-01-2010, 10:26 ]
Tytuł:  Re: Oświetlenie bixenonowe do samodzielnego montażu ?

zala pisze:
Próbował ktoś może założyć taki zestaw do Ignisa?


Szczerze wątpię

zala pisze:
Czy taka instalacja przejdzie na przeglądzie rejestracyjnym??


Pewnie tak, nie takie już rzeczy widziałem. Moja rada odpuść sobie.

Uzasadnienie:

1. Zestaw ma homologację E13 (Luksemburg)
2. Reflektor uzyskuje homologację wraz ze żródłem światła, czyli zastosowanie żródła światła z homologacją inną niż na kloszu powoduje utratę homologacji na reflektor = brak pieczątki przy "normalnym" przeglądzie / zatrzymanie dowodu / ponowny przegląd.
3. Oświetlenie o tym natężeniu powinno posiadać układ samopoziomujący i spryskiwacze reflektorów (to drugie to kwestia techniczna, pierwsze szacunku dla innych kierujących).

Zgoda, światła w Ignisie to nie jest jego mocna strona. I na dobra sprawę jedyne co można zrobić to żarówki z "+". Świeca krócej, ale lepiej. Pozostaje tylko kwestia żywotności odblasków, które kiepsko moga znosić wyższą temperaturę.

Absolutnie odradzam wszyskie tjuningowe świecące na niebiesko. Jeśli posiadacz tego typu wynalazków jechał w czasie deszczu lub śniegu nocą to wie co mam na myśli.

Ignis ma fabrycznie montowane Osram Bilux. Wg mnie i wielu testów w prasie (ok mogą nie byc wiarygodne, ale własne doświadczenia już bardziej), bardzo dobre żarówki.
Wydaje mi się że Osram Night Breaker + światła do jazdy dziennej to optymalna kombinacja ( i taniej wyjdzie).
Osramy sobie znajdziesz wszędzie ok 40 pln sztuka, natomiast światła dzienne np w firmie Wesem i można wstawić w miejsce halogenów (jeśli nie ma ich fabrycznie)
http://sklep.wesem.pl/7/6664/Swiatla_do ... j_typu_HM4
33 pln sztuka.

O Night Breaker tylko czytałem (osobiście mam zwykłe osramy bilux) natomiast światła dzienne mam już 3 lata (w tym kilka kontroli policyjnych bez problemów - bo produkt polski z wymaganą na nasz kraj homologacją) i jest OK.

Pozdarwiam

Autor:  MarcinK [ 13-01-2010, 19:38 ]
Tytuł: 

Również odradzam to oświetlenie. Po pierwsze ze względów technicznych/urzędowych a po drugie zbyt dużo znajomych założyło takowe w swoich samochodach (różnych) i obecnie powrócili do starych źródeł światła. Ponadto miej litość dla innych kierowców :)
Same światła do jazdy dziennej w Ignisie może i nie są najlepsze, ale w połączeniu z przeciwmgielnymi dają bardzo miłe rezultaty (oczywiście wyłączane w nocy na czas mijania).

Autor:  Avalanche [ 13-01-2010, 19:52 ]
Tytuł: 

P-mgielne nie oślepiają, więc nie musisz wyłączać. W trudnych warunkach, czy na krętej drodze można używać.
Niektórzy zapominają o tylnych, a to już wnerwia, oślepia jak za kimś stoisz i może być niebezpieczne, jeśli ktoś ma dwa.

Autor:  Kitza [ 15-01-2010, 13:18 ]
Tytuł: 

Avalanche pisze:
P-mgielne nie oślepiają.

Kłóciłbym się z tym, szczególnie teraz w okresie zimowym gdy w przeważającym okresie czasu jeździ się po mokrym asfalcie.
Mimo, że są zamontowane nisko, odblask od nawierzchni drogi jest znaczny. W efekcie dostajesz po oczach trzema źródłami świateł.

Avalanche pisze:
więc nie musisz wyłączać.

W sytuacji gdy nie występują warunki pozwalające na używanie p-mgielnych, przypominam długimi o konieczności zgaszenia. W większości przypadków reagują prawidłowo.

Autor:  tomciog [ 15-01-2010, 14:22 ]
Tytuł: 

Co do p-mgielnych.
Sporo jeżdżę i nie raz widuję idiotów uparcie jeżdżących na tych światłach OŚLEPIAJĄCYCH innych użytkowników drogi. W dzień to pół biedy, ale po zmroku potrafi byc nieciekawie. Tym bardziej, że jezdnia mokra odbija światło, a mgły żadnej ani krętej drogi nie ma.
Zresztą na tych "oświeconych" jest i paragraf, który "boli" z tego co pamiętam 2pkt + 100,-zł.

Autor:  Avalanche [ 15-01-2010, 17:37 ]
Tytuł: 

Ale te światła nie powinny oślepiać.
Już samo miejsce montażu, sposób ustawienia i kierunek świecenia na to wskazują.

Odbicie od mokrej drogi - mogę uwierzyć, że powoduje "dyskomfort", ale nie oślepia.
Bardziej oślepiają miszczowie, którzy nie potrafią żarówki w lampie wymienić i świeci potem do góry. Albo ci od hiper białych uniwersalnych "ksenonów" :zly:

tomciog, nie ma takiego paragrafu. Pomyliłeś z tylnymi.

Autor:  Kitza [ 15-01-2010, 20:58 ]
Tytuł: 

Avalanche pisze:
Ale te światła nie powinny oślepiać.

Podobnie jak i światła mijania. Nie powinny oślepiać, a jak jest widać na drogach.

Avalanche pisze:
Odbicie od mokrej drogi - mogę uwierzyć, że powoduje "dyskomfort", ale nie oślepia.

Uwierz, że może oślepiać. Przekonuję się o tym praktycznie codziennie.

Avalanche pisze:
tomciog, nie ma takiego paragrafu. Pomyliłeś z tylnymi.

Jeśli jest paragraf określający dokładnie, kiedy można ich użyć, każde użycie ich w pozostałych sytuacjach jest nadużyciem. A to już jest karane mandatem.
http://www.gk24.pl/apps/pbcs.dll/articl ... /652450515

Autor:  Avalanche [ 16-01-2010, 11:54 ]
Tytuł: 

W Twoim linku:
"Art. 51. mówi, że na drodze krętej oznaczonej odpowiednimi znakami, kierujący może użyć przednich świateł przeciwmgłowych od zmierzchu do świtu, również w normalnych warunkach pogodowych."

Autor:  Kitza [ 16-01-2010, 20:13 ]
Tytuł: 

Owszem, ale użycie ich w sytuacjach innych niż wymienione jest, albo przynajmniej powinno być, karane mandatem.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/