Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl http://www.suzukiklub.pl/forum/ |
|
[Ignis] Bixenony http://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=2&t=5769 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | zala [ 07-01-2010, 22:42 ] |
Tytuł: | [Ignis] Bixenony |
Próbował ktoś może założyć taki zestaw do Ignisa? http://www.motoallegro.pl/item869828793 ... a_24m.html Czy taka instalacja przejdzie na przeglądzie rejestracyjnym?? |
Autor: | Avalanche [ 07-01-2010, 23:12 ] |
Tytuł: | |
1. Myślę, że nikt. 2. Nie powinna, ale w PL wszystko się może zdarzyć... |
Autor: | piotreks [ 08-01-2010, 10:26 ] |
Tytuł: | Re: Oświetlenie bixenonowe do samodzielnego montażu ? |
zala pisze: Próbował ktoś może założyć taki zestaw do Ignisa? Szczerze wątpię zala pisze: Czy taka instalacja przejdzie na przeglądzie rejestracyjnym??
Pewnie tak, nie takie już rzeczy widziałem. Moja rada odpuść sobie. Uzasadnienie: 1. Zestaw ma homologację E13 (Luksemburg) 2. Reflektor uzyskuje homologację wraz ze żródłem światła, czyli zastosowanie żródła światła z homologacją inną niż na kloszu powoduje utratę homologacji na reflektor = brak pieczątki przy "normalnym" przeglądzie / zatrzymanie dowodu / ponowny przegląd. 3. Oświetlenie o tym natężeniu powinno posiadać układ samopoziomujący i spryskiwacze reflektorów (to drugie to kwestia techniczna, pierwsze szacunku dla innych kierujących). Zgoda, światła w Ignisie to nie jest jego mocna strona. I na dobra sprawę jedyne co można zrobić to żarówki z "+". Świeca krócej, ale lepiej. Pozostaje tylko kwestia żywotności odblasków, które kiepsko moga znosić wyższą temperaturę. Absolutnie odradzam wszyskie tjuningowe świecące na niebiesko. Jeśli posiadacz tego typu wynalazków jechał w czasie deszczu lub śniegu nocą to wie co mam na myśli. Ignis ma fabrycznie montowane Osram Bilux. Wg mnie i wielu testów w prasie (ok mogą nie byc wiarygodne, ale własne doświadczenia już bardziej), bardzo dobre żarówki. Wydaje mi się że Osram Night Breaker + światła do jazdy dziennej to optymalna kombinacja ( i taniej wyjdzie). Osramy sobie znajdziesz wszędzie ok 40 pln sztuka, natomiast światła dzienne np w firmie Wesem i można wstawić w miejsce halogenów (jeśli nie ma ich fabrycznie) http://sklep.wesem.pl/7/6664/Swiatla_do ... j_typu_HM4 33 pln sztuka. O Night Breaker tylko czytałem (osobiście mam zwykłe osramy bilux) natomiast światła dzienne mam już 3 lata (w tym kilka kontroli policyjnych bez problemów - bo produkt polski z wymaganą na nasz kraj homologacją) i jest OK. Pozdarwiam |
Autor: | MarcinK [ 13-01-2010, 19:38 ] |
Tytuł: | |
Również odradzam to oświetlenie. Po pierwsze ze względów technicznych/urzędowych a po drugie zbyt dużo znajomych założyło takowe w swoich samochodach (różnych) i obecnie powrócili do starych źródeł światła. Ponadto miej litość dla innych kierowców Same światła do jazdy dziennej w Ignisie może i nie są najlepsze, ale w połączeniu z przeciwmgielnymi dają bardzo miłe rezultaty (oczywiście wyłączane w nocy na czas mijania). |
Autor: | Avalanche [ 13-01-2010, 19:52 ] |
Tytuł: | |
P-mgielne nie oślepiają, więc nie musisz wyłączać. W trudnych warunkach, czy na krętej drodze można używać. Niektórzy zapominają o tylnych, a to już wnerwia, oślepia jak za kimś stoisz i może być niebezpieczne, jeśli ktoś ma dwa. |
Autor: | Kitza [ 15-01-2010, 13:18 ] |
Tytuł: | |
Avalanche pisze: P-mgielne nie oślepiają. Kłóciłbym się z tym, szczególnie teraz w okresie zimowym gdy w przeważającym okresie czasu jeździ się po mokrym asfalcie. Mimo, że są zamontowane nisko, odblask od nawierzchni drogi jest znaczny. W efekcie dostajesz po oczach trzema źródłami świateł. Avalanche pisze: więc nie musisz wyłączać.
W sytuacji gdy nie występują warunki pozwalające na używanie p-mgielnych, przypominam długimi o konieczności zgaszenia. W większości przypadków reagują prawidłowo. |
Autor: | tomciog [ 15-01-2010, 14:22 ] |
Tytuł: | |
Co do p-mgielnych. Sporo jeżdżę i nie raz widuję idiotów uparcie jeżdżących na tych światłach OŚLEPIAJĄCYCH innych użytkowników drogi. W dzień to pół biedy, ale po zmroku potrafi byc nieciekawie. Tym bardziej, że jezdnia mokra odbija światło, a mgły żadnej ani krętej drogi nie ma. Zresztą na tych "oświeconych" jest i paragraf, który "boli" z tego co pamiętam 2pkt + 100,-zł. |
Autor: | Avalanche [ 15-01-2010, 17:37 ] |
Tytuł: | |
Ale te światła nie powinny oślepiać. Już samo miejsce montażu, sposób ustawienia i kierunek świecenia na to wskazują. Odbicie od mokrej drogi - mogę uwierzyć, że powoduje "dyskomfort", ale nie oślepia. Bardziej oślepiają miszczowie, którzy nie potrafią żarówki w lampie wymienić i świeci potem do góry. Albo ci od hiper białych uniwersalnych "ksenonów" tomciog, nie ma takiego paragrafu. Pomyliłeś z tylnymi. |
Autor: | Kitza [ 15-01-2010, 20:58 ] |
Tytuł: | |
Avalanche pisze: Ale te światła nie powinny oślepiać. Podobnie jak i światła mijania. Nie powinny oślepiać, a jak jest widać na drogach. Avalanche pisze: Odbicie od mokrej drogi - mogę uwierzyć, że powoduje "dyskomfort", ale nie oślepia. Uwierz, że może oślepiać. Przekonuję się o tym praktycznie codziennie. Avalanche pisze: tomciog, nie ma takiego paragrafu. Pomyliłeś z tylnymi.
Jeśli jest paragraf określający dokładnie, kiedy można ich użyć, każde użycie ich w pozostałych sytuacjach jest nadużyciem. A to już jest karane mandatem. http://www.gk24.pl/apps/pbcs.dll/articl ... /652450515 |
Autor: | Avalanche [ 16-01-2010, 11:54 ] |
Tytuł: | |
W Twoim linku: "Art. 51. mówi, że na drodze krętej oznaczonej odpowiednimi znakami, kierujący może użyć przednich świateł przeciwmgłowych od zmierzchu do świtu, również w normalnych warunkach pogodowych." |
Autor: | Kitza [ 16-01-2010, 20:13 ] |
Tytuł: | |
Owszem, ale użycie ich w sytuacjach innych niż wymienione jest, albo przynajmniej powinno być, karane mandatem. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |