Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 29-03-2024, 05:33

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: 31-01-2008, 10:51 
Offline

Rejestracja: 30-01-2008, 14:21
Posty: 2
Wymieniono w skrzyni rozdzielczej po 30tys. olej na 80W/90 taki jak w tylnym moście i po 5tys. zauważyłem brak napędu na tył /Górale z Milówki zdrowo mnie obśmiali jak to przód dobrze kręci/. W serwisie w Chorzowie zauważyli bystrze, że przecież oleju się w skrzyni rozdzielczej nie wymienia "bo tam nawet korków nie ma". Podłamany zapytałem a jaki tam może być olej? Długo to trwało /3 dni/ i uzyskałem odpowiedź, że "fabryczny". W związku z "kompetencją" sewisu, może Wy użytkownicy wiecie jaki olej powinien być w tej skrzynce żeby odzyskać napęd na tył?


Na górę
 Tytuł:
Post: 31-01-2008, 17:02 
Offline

Rejestracja: 21-09-2006, 12:35
Posty: 425
Lokalizacja: Wisła
Chesus Marija :!: :szok:

Gdzież to takie "orły" w serwisie pracują?
Po pierwsze mają listę kontrolną, gdzie jest pokazane co i kiedy należy sprawdzić i wymienić. Skrzynki przekładniowej tam "długo" nie ma.

Po drugie tam jest chyba coś na bazie silikonu, ale głowy sobie nie dam uciąć.

Po trzecie i najważniejsze - a dlaczegóż to, drogi Stanisławie pytasz się nas o takie rzeczy - serwis nie wie, co tam za rosół trzeba wlać?

Podsumowując - w ostateczności, po znajomości mogę się spróbować spytać producenta, ale swoją drogą wolałbym się najpierw dowiedzieć co na to serwis, bo to już nie są jaja, to skandal.


Na górę
 Tytuł:
Post: 02-02-2008, 06:51 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-04-2007, 20:56
Posty: 236
Lokalizacja: NE
ja bym wysmarował pismo do SMP ze skargą i domagał się wymiany całego pozespołu.
Diabli wiedza co sie stalo z plytkami ktore potrzebują gęstej mazi.

pzdr

atosik

_________________
Mariusz


Na górę
Post: 04-02-2008, 09:59 
Offline

Rejestracja: 30-01-2008, 14:21
Posty: 2
Dziękuję za odzew. Został mi list do MPS - może oni wiedzą jaki olej bo w sewisie w Chorzowie zero wiedzy.
Pozdrawiam wszystkich.


Na górę
 Tytuł:
Post: 17-02-2008, 00:46 
Offline

Rejestracja: 05-11-2007, 14:00
Posty: 65
Lokalizacja: w-wa
Hej . mam nadzieję że temat jeszcze nie zmarł śmiercią naturalną ale długo nie zaglądałem na forum wiec teraz nadrabiam..
wg. instrukcji obsługi Ignis-a jest ,co prawda w tekście, info. że do skrzyni rozdzielczej stosujemy olej jak do tylnego mostu a ponieważ zgadza się to z innymi skrzyniami jakie znam olej 80W/90 jest wg mnie słusznym wyborem
co do wymiany ta sam instrukcja mówi że w trudnych warunkach eksploatacji wymienić należy olej po 15 tyś km lub po roku
w normalnych warunkach natomiast tylko kontrola
korki spustowy i kontrolno-wlewowy są nawet łatwo dostępne ... widziałem
Natomiast nie widzę bezpośredniego związku pomiędzy brakiem napędu 4X4 a wymianą oleju w skrzyni rozdzielczej czy tylnym moście
oczywiście brak oleju zaczyna generować hałas , szum , wycie czy co tam jeszcze ktoś usłyszy natomiast do momentu zatarcia " skrzyni " czy
' mostu " napęd ma być
natomiast moim zdaniem w Ignisie nie jest łatwo sprawdzić czy napęd 4X4 jest prawidłowy czy nie
tylko śliska nawierzchnia , dłuższa i ruszanie z miejsca
dla mniej wprawnych dobrze jest mieć obserwatora na " zewnętrz "
lub na podnośniku kręcenie kołami przednimi ale taka próba bez obciążenia nie do końca jest wiarygodna

ps Sebastian ,Atosik mieliście na myśli chyba wiskozę . tam faktyczne
nie ma żadnych korków i wymian

_________________
Darek, Ignis 4x4 > S-Cross 1.0 AllGr


Na górę
 Tytuł:
Post: 17-02-2008, 17:13 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-04-2007, 20:56
Posty: 236
Lokalizacja: NE
A jak w Ignisie jest przekazywany naped na tył, nie wiskozą?
Przeca tam nie ma permanenta.

Pzdr

Atosik

_________________
Mariusz


Na górę
 Tytuł:
Post: 17-02-2008, 23:56 
Offline

Rejestracja: 05-11-2007, 14:00
Posty: 65
Lokalizacja: w-wa
Napęd ze skrzyni biegów idzie na przednie półosie i skrzynie rozdzielczą skąd wyprowadzony jest tylny wał napędowy który w połowie ( mniej więcej ) jest dzielony i podparty - tam właśnie jest "sprzęgło wiskotyczne " po czym następuje druga część wału i tylny most
Skrzynia rozdzielcza umożliwia wyprowadzenie napędu na tył ze skrzyni biegów i nie ma znaczenia czy napęd jest stały czy dołączany jakoś napęd musi trafić na tył i przód lub odwrotnie.
Dopóki koła przednie i tylne kręcą sie z jednakową szybkością " koła w skrzyni rozdzielczej " kręca sie tak samo " , tak samo kręci się cały wał napędowy ale ponieważ wszystko obraca się jednakowo ( żeby nie było znów że sie kręci ) nie ma przekazania napędu ( poza stratami na elementach ) na tylne koła
Dopiero gdy przednie koła zerwą przyczepność wchodzi do gry sprzęgło wiskotyczne napędzane ze skrzyni rozdzielczej wałem napęd.
Pełni ono także rolę różnicowego mechanizmu międzyosiowego
Kto próbował np Jimmy, Vitarą skręcać z załączonym napędem 4X4 na suchym ten wie jak to szarpie i czym grozi
.. to tak w dużym skrócie

_________________
Darek, Ignis 4x4 > S-Cross 1.0 AllGr


Na górę
 Tytuł:
Post: 18-02-2008, 07:15 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-04-2007, 20:56
Posty: 236
Lokalizacja: NE
OK, szacuneczek
ja myślałem że sprzęgło wiskotyczne jest w tej skrzyni rozdzielczej.
Faktycznie zerwać przednie koła na suchym aby się tył włączył jest ciężko, teraz jest szansa albo nad morze i w piach i dać czadu :o ......
Fajna sprawa zwłaszcza jak ktoś ma taki brzeg kilka kilometrów od siebie :lol:
Najlepiej to teraz (kiedy jest śnieg) sprawdzić czy chodzą cztery koła albo pojechać nad morze :-).

_________________
Mariusz


Na górę
 Tytuł:
Post: 18-02-2008, 09:38 
Offline

Rejestracja: 05-11-2007, 14:00
Posty: 65
Lokalizacja: w-wa
nareszcie u nas w w-wie śnieg :lol: :lol: :lol: witaj 4X4

_________________
Darek, Ignis 4x4 > S-Cross 1.0 AllGr


Na górę
 Tytuł:
Post: 18-02-2008, 10:21 
Offline

Rejestracja: 21-09-2006, 12:35
Posty: 425
Lokalizacja: Wisła
Dado dziękuję bardzo za otrzeźwienie.

Przepraszam wszystkich zainteresowanych za wprowadzenie w błąd.
Przeczytałem skrzynka, a pomyślałem wiskoza. :(

Mimo wszystko podtrzymuję swoją opinię, że serwis trochę przegina, bo w książeczce zalecana jest kontrola oleju w skrzyni rozdzielczej, a wymiana tylko w przypadku użytkowania w trudnych warunkach terenowych. A chyba Stanisław nie zabawia się jazdą po bagnach?

Odnośnie sprawdzenia działania 4x4, to warsztat musi być wyposażony w podwójny zestaw "rolek", takich jak do kontrolowania siły hamowania o zmiennym rozstawie, po to aby sprawdzić czy "tył się dołącza". A z tym to będzie ciężko. Zawsze pozostaje wyjście awaryjne - podlewarować przód, tył włożyć w rolki, wrzucić bieg, dodać gazu, założyć rękawice spawalnicze i zatrzymać przednie koła, a potem obserwować jak kreci się tył i odwiedzić miejscowego chirurga, żeby zagipsował nam palce lub całą rękę. :lol:


Na górę
 Tytuł:
Post: 18-02-2008, 10:32 
Offline

Rejestracja: 05-11-2007, 14:00
Posty: 65
Lokalizacja: w-wa
co racja to racja !!!

w serwisie trzeba być czujnym :zly: i nie zgadzać się bez namysłu na propozycje mechaników
Niech się najpierw wytłumaczą :toporek:
pozdr.

_________________
Darek, Ignis 4x4 > S-Cross 1.0 AllGr


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]