Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
http://www.suzukiklub.pl/forum/

Problem z zapłonem na ciepłym silniku
http://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=2&t=21515
Strona 1 z 1

Autor:  bartekwrona [ 15-07-2022, 18:48 ]
Tytuł:  Problem z zapłonem na ciepłym silniku

Witam wszystkich,
Mam problem ze swoim Ignisem II z 2005 r. 1.5 benzyna (bez gazu). Auto kiedy silnik jest zimny albo ostygnie działa bez problemu, zapłon natychmiast, nie kręci za długo dosłownie "na dotyk". Problem pojawia się kiedy silnik zdąży się rozgrzać i w między czasie go zgaśnie (np. w trasie potrzeba zatankowania). Niby zapłon w dalszym ciągu jest bezproblemowy, ale silnik pracuje dosłownie jak silnik kosiarki, nie trzyma obrotów, gaśnie. Kiedy mu pomagam gazem niby pracuje, ale jak tylko puszczam gas obroty spadają i silnik gaśnie. Byłem u mechanika (check engine) błąd wskazuje na sondę lambda. Przy okazji był sprawdzany katalizator, niby wszystko z nim ok. Potem u elektryka żeby mi powiedział którą trzeba wymienić, ale elektryk (nie mam pewności jak ją sprawdzał ani czy w ogóle) powiedział że sondy są ok i on by wymienił świece. Wymieniłem świece i przewody wysokiego napięcia (te 2 które nie są zintegrowane z cewkami) i problem dalej się pojawia. Na razie wstrzymuje się z wymianą cewek i sond bo to już robią się spore koszty. A nawet gdyby to wolałbym trafić za pierwszym razem z wymianą wadliwej części :)

Czy to możliwe, żeby awaria którejś z sond lambda tak wpływała na to dzieje się z silnikiem?
Czy ktoś miał taki problem?

Pozdrawiam,
Bartek

Autor:  gosia51340 [ 18-07-2022, 14:37 ]
Tytuł:  Re: Problem z zapłonem na ciepłym silniku

Problemy z rozruchem ciepłego silnika najczęściej powoduje czujnik położenia wału (który jest na tyle wredny, że baaardzo długo nie wywala błędu), jednak informacja o pomaganiu gazem przy rozruchu skłania mnie bardziej w stronę czujnika temperatury. Sprawdziłabym czy czujnik temp. nie wskazuje na ciepłym jakichś "odjechanych" wartości. Awaria sondy nie spowoduje takich objawów, zapchanie katalizatora już może, ale nie do końca wyglądałoby to tak jak opisałeś, samochód byłby wyraźniej słabszy, obroty mogłyby falować, ale działoby się tak nie tylko po odpaleniu ciepłego silnika. Najlepiej dla Ciebie (najtaniej) byłoby mieć kostkę OBD (polecam iCara Vgate 2) i apkę SZ Viewer, żeby na bieżąco sprawdzać parametry, kiedy samochód zaczyna wariować.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/