Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-03-2024, 20:00

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: 24-03-2019, 13:03 
Offline

Rejestracja: 12-07-2016, 22:32
Posty: 10
HELP I FH benzyna. Silnik po rozgrzaniu zaczyna dygotać, wrażenie palenia na dwa gary. ZERO BŁĘDÓW, ChE nawet nie mrugnie. Swiece NGK katalogowe, cewki oryginał ok . Auto generalnie zadbane. Wczesniej pojawiał sie tymczasowy bąd P0420 - zastosowano dystansowy emulator sondy 2. Auto normalnie odpala. objawy utraty mocy po rozgrzaniu silnika i to cholerne szarpanie. Jąkieś sugestie , Koledzy ?


Na górę
Post: 25-03-2019, 08:42 
Offline

Rejestracja: 05-11-2007, 14:00
Posty: 65
Lokalizacja: w-wa
Za trudne , za mało informacji aby coś doradzić
Czy odłączenie pojedyńczo cewek wykryje na których cyl, nie pali ( sorry , oryginalne cewki mają ile lat >>>)
Czy zamienienie miejscmi świec i cewek zamienia nie działąjące cyl,
Co z wtryskiwaczami ( na zimnym silniku inne dawki paliwa)
Jeżeli nie masz doświadczenia nie proponuję tobie ich sprawdzenia
Co z wolnymi obrotami , ciśnieniem paliwa, co przy dodawaniu gazu , przy jakich obrotach zaczyna dobrze pracować , a zaczyna ?
Powodów jest naprawdę dużo
P0420 to raczej utrata sprawności katalizatora a błędy były sprawdzane jakim sprzętem ?
Gdyby wydech był przytkany :szok:

Pozdr
D.

_________________
Darek, Ignis 4x4 > S-Cross 1.0 AllGr


Na górę
Post: 25-03-2019, 09:25 
Offline

Rejestracja: 12-07-2016, 22:32
Posty: 10
Błąd był sprawdzany sprzętem profesjonalnym u dobrego mechanika. Po emulacji 2 sondy błąd wykasowano - nigdy się nie powtórzył. katalizator drożny - sprawdzono sondą z kamerką, analiza spalin ok. Silnik M13A. Wszystkie czujniki sprawne. Cewki sprawdzone miernikami - trzymają parametry podane w manualu naprawczym i diagnostycznym tego modelu. Ciśnienie pompy paliwowej - prawidłowe, sprawdzone. Świece zamieniono miejscami, cewki również. Szczelność dolotu sprawdzona. Mam inne podejrzenie : może to kwestia zaworów i po rozgrzaniu któryś z cylindrów traci kompresję ?


Na górę
Post: 25-03-2019, 12:44 
Offline

Rejestracja: 05-11-2007, 14:00
Posty: 65
Lokalizacja: w-wa
Może ?
Co z wyższymi obrotami , czy zidentyfikowałeś na których cyl nie pali ( jeden, dwa ? )
Co do katalizatora to drożność nie oznacza sprawności ,
Ale to także nie jest powód do pracy na 2 cyl.
Znam przypadek ze
1) winny złej pracy silnika był czujnik temp. ,na ciepłym silniku zalewało świece ( widać było po ich stanie )
2) spowodowany nieszczelnym układem oparów paliwa ze zbiornika
3) zlą regulacją przepustnicy , nagarem ( ale tu ogólnie źle pracował , nie było jednego widocznego cylindra )
Czyli dla takiej diagnostyki > luzy zaworowe
> wtryskiwacze
Tyle teoretycznie , reszta to praktyka na "żywym organiźmie"

Powodzenia D.

_________________
Darek, Ignis 4x4 > S-Cross 1.0 AllGr


Na górę
Post: 25-03-2019, 13:36 
Offline

Rejestracja: 12-07-2016, 22:32
Posty: 10
Wielkie dzięki za informacje. BTW - regulacja w tym silniku jest na tzw. płytkach ? Gdzie je dostać - poza ASO ? Na wyższych obrotach nie było problemów - dopiero po rozgrzaniu się silnika tracił moc. Przepustnica czysta. Sprawnosc katalizatora ponizej normy producenta - ale spełnia normy spalin i jak zauwazyłeś, to nie ma nijak do dławienia, skoro wydech jest " zdrowy " . Pozdrawiam
dam znać, jak sie skończy operacja na żywym organizmie :)


Na górę
Post: 25-03-2019, 15:01 
Offline

Rejestracja: 06-04-2006, 07:24
Posty: 58
Lokalizacja: Radom
Jasiowydziadek pisze:
Wielkie dzięki za informacje. BTW - regulacja w tym silniku jest na tzw. płytkach ? Gdzie je dostać - poza ASO ? Na wyższych obrotach nie było problemów - dopiero po rozgrzaniu się silnika tracił moc. Przepustnica czysta. Sprawnosc katalizatora ponizej normy producenta - ale spełnia normy spalin i jak zauwazyłeś, to nie ma nijak do dławienia, skoro wydech jest " zdrowy " . Pozdrawiam
dam znać, jak sie skończy operacja na żywym organizmie :)


Jak wspomnieli poprzednicy - przyczyn może być wiele. Miałem podobne objawy. Po około 10km jazdy pojawiało się szarpanie (wypadanie zapłonów) - z częstotliwością co kilkanaście sekund. Bez lampki. Z czasem (po kilku dniach) objawy się nasiliły, potem pojawiła się też lampka i błąd wielokrotnego, losowego wypadania zapłonów na cylindrach. Samochód zaczął gasnąć w czasie jazdy. Wszystko zostało sprawdzone, luzy, świece, cewki, sprężanie, pompa, wtryski. Wszystko OK. Po przeczyszczeniu styków wtyczki od ECU i na wszystkich kostkach po drodze do cewek, problem ustąpił. Niestety podczas wypadania zapłonów paliwo szło w katalizator i dostał "w kość" termicznie. Także od "drobnostki" może zrobić się spory wydatek. Tak było u mnie. Może coś Ci to pomoże.

_________________
Piotrek


Na górę
Post: 25-03-2019, 18:29 
Offline

Rejestracja: 12-07-2016, 22:32
Posty: 10
Bardzo dziękuję za podpowiedzi. Poszukamy błedu kompleksowo - wtyczki, czujniki, elektryka, zawory etc...


Na górę
Post: 27-04-2019, 16:58 
Offline

Rejestracja: 12-07-2016, 22:32
Posty: 10
Już po.... Wymieniłem kompletny rozrząd. Łańcuch był solidnie naciągnięty. Auto pali na dotyk, nie ma żadnych szarpnięć, wypadania zapłonów etc. Dwa razy wymieniałem czujnik temperatury na dedykowany - wedle danych sprzedawcy i dwa razy były do du... Pokazywały temperature max . Kwestia rezystencji chyba . Był firmy Oyodo i teraz chyba FACET. Zalozyłem z powrotem stary. Zobaczymy. Według mego mechanika rozciagniety łańcuch był przyczyna nieregularnej pracy , przydławiania się , szarpania. ECU mogło nie pokazac błedów , bo to dosyc prosty silnik oraz sterownik i nie wszystkie dane sa odpowiednio analizowane przez ECU. Czas pokaże . Lubimy tę Zuzię i wiernie służyła jako dodatkowe autko, na zakupy czy na działkę. Może jeszcze posłuży :D BTW - macie jakiś pomysł na ten czujnik temperatury chłodziwa ?.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]