Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-03-2024, 20:22

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Post: 22-12-2016, 19:01 
Offline

Rejestracja: 22-05-2014, 09:00
Posty: 121
Lokalizacja: Warszawa
Witam
Pisałem już posta o wahaczach w Ignisie ale taki patent jak w tym aucie jeszcze mi sie nie zdarzył  
Wahacze oryginalne padły prawy po 96 tysiącach a lewy po 141500 tysiacach km. Kupiłem zamienne i prawy pojeździł 54 tysiące a lewy 9 tysięcy. Prawy to już złom do wyrzucenia a w lewym pękła osłona gumowa przez co zaraz będzie do wywalenia. Zasadniczo oba wahacze wysypały się jeden po 20 tysiącach drugi wytrzyma pewnie jeszcze z 10 i do wywałki. Co prawda zamienniki kosztowały 100zl sztuka czyli 4 razy mniej niż oryginał ale i 4 razy krócej wytrzymały . Pytanie co z tym fantem zrobić? Co kupić żeby to pojeździło 100 tysięcy? Bez wymian? Zaznaczam że jeżdże ostrożnie omijam dziury studzienki wszystko co moge  na dziurach zwalniam kontroluje ogumienie i mimo to ciagle wahacze lecą  jest jakiś patent na ich wytrzymałość? Albo na zabezpieczenie gumowych osłon?


Na górę
Post: 23-12-2016, 10:10 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3897
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Master_one pisze:
Witam
Co prawda zamienniki kosztowały 100zl sztuka czyli 4 razy mniej niż oryginał ale i 4 razy krócej wytrzymały . Pytanie co z tym fantem zrobić? Co kupić żeby to pojeździło 100 tysięcy? Bez wymian?


Tu może choć nie musi być przyczyna. Fakt, że Suzuki ma ceny z kosmosu, ale to bardzo duża różnica. Jakiej firmy te wahacze?
Osobiście jeśli używam zamienników to takich, których cena nie jest niższa niż 50 % ceny oryginału.

Czytałem, że kwestionowany był sposób ich montażu (żeby było śmieszniej w ASO do którego jeżdżę od 9 lat i mam 99% zaufania w kwestiach fachowości i rzetelności ;) ), ciekawe czy to faktycznie było przyczyną czy może jednak jakość części? Udało Ci się coś wyjaśnić?

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 23-12-2016, 11:14 
Offline

Rejestracja: 22-05-2014, 09:00
Posty: 121
Lokalizacja: Warszawa
No właśnie tu jest problem. ASO twierdzi że sposób montażu jest prawidłowy choć wahacz nie jest skręcany gdy auto stoi na kołach tylko w powietrzu w zasadzie. Co do wahaczy to były firmy YP czyli japan motors. Wyglądały identycznie jak oryginał a okazały sie niezbyt wytrzymałe albo źle założone. Oryginały nawiasem to też lipa bo po 90 tysiącach szlag je trafił :/ porozmawiam jeszcze na ten temat z mechanikiem który w tym ASO pracuje zobacze co mi na ten temat powie bo to głównie w gestii mechaników leży montaż.

Zaczynam sie zastanawiać czy po prostu oryginałów nie założyć i tyle bo jakoś nie moge uwierzyć że mechanik z 20 kilku letnim doświadczeniem mógłby w tym aucie popełniać podstawowe szkolne błędy. Poza tym uszkodzeniu w tym aucie ulegają sworznie a nie drugi koniec wahacza więc o napinaniu elementów gumowych nie za bardzo może być tu mowa. Nie mniej wciąż pozostaje pytanie co można zrobić żeby zabezpieczyć dodatkowo sworzeń w oryginalnym wahaczu tzn głównie chodzi o osłone sworznia bo wiadomo że wybiciu trudno zapobiec.


Na górę
Post: 23-12-2016, 11:44 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3897
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Swego czasu oni właśnie sprawdzali mi zawieszenie, bo lekko auto pływało. Okazało się, że wahacz z tyłu miał luz (niewyczuwalny ręką). Podnieśli auto (koła wisiały) i kluczem przelecieli się po wszystkich śrubach i jedną wyłapali :)

Ten zamiennik to sam znalazłeś, czy ktoś polecał? Ja z nimi zawsze rozmawiam o zamiennikach i parę razy mi doradzili co kupić (niekoniecznie przez nich ;) ).

Warto też policzyć na ile lat rozłoży się koszt części :) Fakt jednorazowo to wydatek, ale np. w moim przypadku, część która wytrzyma 100k km, to na prawie 10 lat wystarczy :D

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 23-12-2016, 13:17 
Offline

Rejestracja: 22-05-2014, 09:00
Posty: 121
Lokalizacja: Warszawa
No ja w przez rok jakimś cudem zrobiłem 31 tysięcy. W tym tempie 100 tysięcy to lekko ponad 3 lata. Nie mniej w tym roku dzięki podwyżkom cen pb planuje pojeździć tylko 7500km co by to troszke wyrównać. Ceny części jeśli dobrze pójdzie uda mi sie kupić wahacze i kilka innych pierdół oryginalnych za 60% wartości detalicznej. Tak więc zastanawiam się nad oryginałami. Te zamienniki kupiłem sam po 100zł sztuka. Nie konsultowałem sie z nimi aczkolwiek same wahacze były raczej chwalone ehh. Teraz chyba wezme oryginały tylko chciałbym je dodatkowo zabezpieczyć przy sworzniach żeby pojeździły troszke dłużej :(
Ogólnie ja czasem naprawiam swoje autko u jednego z ich mechaników a z drugim czasem też rozmawiam o częściach :) i generalnie oni sami sie zastanawiają co jest z tymi częściami teraz bo z tego co mówią to już nawet oryginały się nie sprawdzają i nie za bardzo jest na to patent jakiś :/ przynajmniej w kwestii wahaczy albo uszczelniaczy zewnętrznych reduktora :/


Na górę
Post: 08-01-2017, 21:00 
Offline

Rejestracja: 22-05-2014, 09:00
Posty: 121
Lokalizacja: Warszawa
Panowie słyszał ktoś o wahaczach przednich magneti marelli do ignisa 4x4? Porównywalne to z oryginałem czy syf? Zastanawiam się czy brać te magneti czy oryginały liczę że pojeżdżą więcej niż 100 tysięcy km.


Na górę
Post: 14-01-2017, 22:59 
Offline

Rejestracja: 22-05-2014, 09:00
Posty: 121
Lokalizacja: Warszawa
Dobrzy ludzie poleci ktoś jakieś dobre wahacze do ignisa? czy magneti marelli to najlepsze co jest w rozsądnej cenie?


Na górę
Post: 22-08-2017, 14:30 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-12-2016, 19:01
Posty: 3
Lokalizacja: Lublin
Suzuki: Ignis I
Witam, a mój mechanik pogłówkował trochę i założył mi wahacze od Matiza(!), które wymiarami są identyczne jak te do Ignisa a są sporo tańsze :)

_________________
Suzuki Ignis "Special"


Na górę
Post: 22-08-2017, 21:03 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-05-2011, 01:23
Posty: 462
Lokalizacja: Pszczyna
jarek_1981 pisze:
Witam, a mój mechanik pogłówkował trochę i założył mi wahacze od Matiza(!), które wymiarami są identyczne jak te do Ignisa a są sporo tańsze :)


Obawiam się, że to złudzenie - czy masz może wydruk z pomiaru geometrii ?

pozdrawiam Adrian


Na górę
Post: 23-08-2017, 17:52 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-12-2016, 19:01
Posty: 3
Lokalizacja: Lublin
Suzuki: Ignis I
Geometria zrobiona i jeździ się normalnie więc nie widzę przeszkód.

_________________
Suzuki Ignis "Special"


Na górę
Post: 24-08-2017, 09:11 
Offline

Rejestracja: 06-04-2006, 07:24
Posty: 58
Lokalizacja: Radom
Master_one pisze:
Pytanie co z tym fantem zrobić?


Nie kombinować i kupić dobre... (Proszę się nie sugerować sklepem - istotny jest produkt, a ten sklep wyskoczył jako pierwszy)

https://e-katalog.intercars.com.pl/#/pr ... przod.html

Master_one pisze:
żeby to pojeździło 100 tysięcy? Bez wymian?


Pierwszy komplet wytrzymał dłużej niż fabryka .Po ok. 105 tys. zaczęły już lekko stukać. Jakbym chciał "zaoszczędzić" można był jeszcze zrobić na nich 5-10 tys. Od 2 tys. jest już drugi... jeśli trzymają jakość i dorówna poprzednikom, spełni oczekiwania.

_________________
Piotrek


Na górę
Post: 25-08-2017, 12:05 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-05-2011, 01:23
Posty: 462
Lokalizacja: Pszczyna
jarek_1981 pisze:
Geometria zrobiona i jeździ się normalnie więc nie widzę przeszkód.


1. czy możesz zdradzić jak wyszły pochylenia i wyprzedzenia ?
2. opony z czasem pokażą gdzie tkwi różnica ;)

pozdrawiam


Na górę
Post: 27-08-2017, 18:04 
Offline

Rejestracja: 22-05-2014, 09:00
Posty: 121
Lokalizacja: Warszawa
Piotreks wsadziłem wahacze magneti i śmigają póki co 15 tysięcy bez problemu. Wywaliłem obydwa na raz bo jp car padł najpierw prawy potem lewy więc wywaliłem oba ze złości :)
Jarek_1981 dużo taniej niż do ignisa czyli ile? Ja za magneti dałem 100zł za sztukę czyli taniej niż za jp car i są sporo lepszej jakości :)
Piotreks w sumie mi w seicento wahacze wytrzymały 115tysięcy i zaczęły lekko pukać także 105tysięcy jak na suzuki to wciąż żaden wyczyn. Dla przykładu honda jazz przebieg 202 tysiące i wahacze fabryczne wciąż całe :) Jak to świadczy o jakości suzuki?


Na górę
Post: 26-02-2021, 17:17 
Offline

Rejestracja: 22-05-2014, 09:00
Posty: 121
Lokalizacja: Warszawa
Odgrzewając wątek magneti marelli pojeździło 76 tys i dostało luzu z lewej strony :/ jeszcze jeździ prosto, ale diabli wiedzą ile wytrzyma (co dziwne biorąc pod uwagę kilka zaliczonych studzienek w czasie tego przebiegu). Teraz kombinuje czy kupić w zamian tanioche SLR czy lepiej brać Mooga i zapomnieć o sprawie. Używał ktoś wahaczy SRL w ignisie? Wytrzymałe to czy tak jak wszystkie? Piszę o nich taniocha, bo udało mi się je znaleźć nadzwyczaj tanio (co w przypadku mooga jest praktycznie niemożliwe).


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]