Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-03-2024, 13:04

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ] 
Autor Wiadomość
Post: 24-07-2016, 17:55 
Offline

Rejestracja: 22-05-2014, 09:00
Posty: 121
Lokalizacja: Warszawa
Witam
W wyniku drobnej stłuczki chłodnica klimy w moim ignacu uległa uszkodzeniu. Pytanie czy warto ją na nowy oryginał wymieniać czy jest to element, który nie ulega zużyciu i spokojnie można założyć oryginał używkę? Zamienników nie chce, bo nie mam ochoty nic przerabiać ma pasować plug&play i już.


Na górę
Post: 24-07-2016, 22:22 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-05-2011, 01:23
Posty: 462
Lokalizacja: Pszczyna
Witaj, chłonica klimy niestety się zużywa, używana chłodnica klimy to jak używany filtr oleju - chłonica zawierwa w sobie osuszacz, który w porywach może przyjąc 2gramy wody - hanlarz nie będzie jej trzymał w atmosferze ochronnej. Kupując nową chłonicę szanujące się firmy dostarczają je zaślepione z lekkim nadciśnieniem helu lub azotu, po otwarciu korków słychac syknięcie. Dobrą praktyką jest po rozszczelnieniu chłodnicy zmontowac układ do 20minut i połączyc do próżni. Kategorycznie odradzam używki także z powodu zabrudzeń zewnętrznych, nieostateczne studzenie sprężonego czynnika przyczynia się do niewydolności klimy i pracy układu z wyższym ciśnieniem. Chłodnice Helli czy NRF'a spokojnie da się założyc.

pozdrawiam Adrian


Na górę
Post: 25-07-2016, 22:03 
Offline

Rejestracja: 22-05-2014, 09:00
Posty: 121
Lokalizacja: Warszawa
Z tym że ja nie chce zamienników przeróbek itd. Chłodnica uległa uszkodzeniu w wyniku kolizji. Przed zdarzeniem działała jak nowa mimo 9 lat na karku. Stąd pytanie o używke. Chcę żeby auto wyglądało idealnie jak przed kolizją. Skoro nie da się inaczej to kupie nową oryginalną chłodnice klimy i wyprostuje do oryginału belke znajdującą się pod nią.


Na górę
Post: 25-07-2016, 23:32 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-05-2011, 01:23
Posty: 462
Lokalizacja: Pszczyna
:-) chciałbym mieć takich klientów, Którzy godzą się na oryginały. Wielki plus dla Ciebie !!!

pozdrawiam Adrian


Na górę
Post: 26-07-2016, 23:19 
Offline

Rejestracja: 22-05-2014, 09:00
Posty: 121
Lokalizacja: Warszawa
To nie to że ja sie godze. Do tego auta nie ma czegoś sensownego w zamienniku. Poza tym zamiennik sugeruje wypadkową przeszłość a ja tego chciałbym uniknąć.Druga sprawa że chciałbym uniknąć problemów z dopasowywaniem. Ma być plug&play zdjąć założyć i zapomnieć.


Na górę
Post: 03-08-2016, 07:18 
Offline

Rejestracja: 03-08-2016, 07:14
Posty: 9
Lokalizacja: podkarpacie
Suzuki: Ignis II 1.3 benzyna
Witam,

Czeka mnie wymiana chłodnicy klimy w Ignisie II z 2004 r. 1.3 benzyna. Co trzeba zdemontować aby ją wymienić??


Na górę
Post: 04-08-2016, 00:39 
Offline

Rejestracja: 22-05-2014, 09:00
Posty: 121
Lokalizacja: Warszawa
Zderzak i chłodnice :)


Na górę
Post: 05-08-2016, 20:23 
Offline

Rejestracja: 03-08-2016, 07:14
Posty: 9
Lokalizacja: podkarpacie
Suzuki: Ignis II 1.3 benzyna
Wymieniłem dzisiaj chłodnicę. Informacyjnie - nie trzeba zdejmować zderzaka, wystarczy zdjąć sam grill.


Na górę
Post: 06-08-2016, 15:45 
Offline

Rejestracja: 22-05-2014, 09:00
Posty: 121
Lokalizacja: Warszawa
Zależy czy chłodnica tylko padla czy została fizycznie uszkodzona. W tym drugim przypadku trzeba zdjąć zderzak.
Radian69 jaką chłodnice założyłeś?


Na górę
Post: 06-08-2016, 16:04 
Offline

Rejestracja: 03-08-2016, 07:14
Posty: 9
Lokalizacja: podkarpacie
Suzuki: Ignis II 1.3 benzyna
Taką:

http://allegro.pl/chlodnica-klimatyzacj ... 33042.html


Na górę
Post: 11-01-2017, 17:36 
Offline

Rejestracja: 22-05-2014, 09:00
Posty: 121
Lokalizacja: Warszawa
Dobrzy ludzie zakupiłem chłodnice NRF ale zastanawiam sie czy nie kupić chłodnicy oryginalnej. Pytanie drugie. Jako źe od uszkodzenia chłodnicy minęło 2 lata czy kompresor po takim czasie jest z automatu do wyrzucenia po dwóch latach bezczynności? Czy tu też należało by zakupić oryginał?


Na górę
Post: 12-01-2017, 10:02 
Offline

Rejestracja: 22-05-2014, 09:00
Posty: 121
Lokalizacja: Warszawa
Nikt nic?


Na górę
Post: 12-01-2017, 21:23 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26-05-2016, 09:37
Posty: 32
Lokalizacja: Krosno
Suzuki: justy
Nie znam się na tym ale staram się logicznie myśleć.
Durze prawdopodobieństwo jak 2 lata był otwarty to wilgoć z powietrza mogła zrobić swoje na cylindrze i zaworach kompresora. Najlepiej jedź do dobrego mechanika klimatyzacji no i przygotuj dobrze nabitą kapsie bo to nie jest tanie rzeczy.Jak pojedziesz do kowala to ci zrobi ale chodzić nie będzie .

_________________
Justi G3X 1,3 4X4 z 2005r
instalacja gazowa: BRC sequent32


Na górę
Post: 12-01-2017, 23:23 
Offline

Rejestracja: 22-05-2014, 09:00
Posty: 121
Lokalizacja: Warszawa
Otwarty? Klima nie była używana bo czynnik uciekł.Czy cały to nie wiem.


Na górę
Post: 13-01-2017, 01:07 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-05-2011, 01:23
Posty: 462
Lokalizacja: Pszczyna
Jeżeli w miejsce czynnika dostało się powietrze to niestety wilgoć z niego dostała się do oleju w pompie - pag'i niestety są higroskopijne a w kontakcie z powietrzem robią się agrsywne, należy wymontować kompresor wypłukać i wlać nowy olej, układ takżę należy wypłukać, a i tak nie będziemy mieli pewności na ile skorodowała pompa wewnątrz oraz zawó rozprężny :(

pozdrawiam


Na górę
Post: 13-01-2017, 08:03 
Offline

Rejestracja: 22-05-2014, 09:00
Posty: 121
Lokalizacja: Warszawa
Ciekawe czy da się go rozebrać i sprawdzić na ile jest skorodowany. Ewentualnie wymienić kompresor i pompę.


Na górę
Post: 13-01-2017, 16:42 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26-05-2016, 09:37
Posty: 32
Lokalizacja: Krosno
Suzuki: justy
Co do tego ostatniego pytania to ci odpowiem na 100%
Da się wymienić kompresor da się wymienić chłodnice da się wymienić zawór rozprężający da się wymienić parownik czyli ten element co chłodzi i da się wymienić przewody oraz da się nalać oleju i nabić czynnikiem ,do tego wszystkiego są potrzebne narzędzia i wiedza .

_________________
Justi G3X 1,3 4X4 z 2005r
instalacja gazowa: BRC sequent32


Na górę
Post: 13-01-2017, 16:49 
Offline

Rejestracja: 22-05-2014, 09:00
Posty: 121
Lokalizacja: Warszawa
Wymienić tak ale mnie bardziej chodzi o rozebranie kompresora i sprawdzenie czy nie skorodował. To miałem na myśli :)


Na górę
Post: 22-05-2017, 19:43 
Offline

Rejestracja: 22-05-2014, 09:00
Posty: 121
Lokalizacja: Warszawa
Kurcze nie było okazji sprawdzić czy kompresor jest cały nie mniej z tego co twierdzi mechanik powinno być ok bo chłodnica cały czas była na aucie tylko czynnik uciekł prawdopodobnie nie do końca więc mała szansa na to że skorodowało coś w środku. Wciąż zastanawiam się czy założyć oryginał czy zamiennik ale jak już mam tą zamienną chłodnicę to ją założę i zobaczymy jak padnie to kupię oryginał. Czemu twierdzicie że nie będzie działać? Jeśli kompresor działa da się nim zakręcić to chyba powinno latać :)


Na górę
Post: 22-05-2017, 20:03 
Offline

Rejestracja: 20-05-2017, 19:12
Posty: 12
panowie mam problem z wentylacją w suzuki splash 1.0 basic. Szyby nie mam szans odparować, powietrze leci a szyba paruje jak szalona. Po przejechaniu nawet 5 km jest masakra. Mam podejrzenie że do obiegu dostały się liście i syf z drzewa. Ale jak się za to zabrać???
Filtr kabinowy wymieniłem, ale nie wiem czy nie rozebrać podszybia, a jak się dobrać do kanału gdzie jest nagrzewnica. Kto ma pomysł proszę o pomoc!!


Na górę
Post: 22-05-2017, 22:54 
Offline

Rejestracja: 22-05-2014, 09:00
Posty: 121
Lokalizacja: Warszawa
Filtr kabinowy na pewno jest ok? Może jakiś lewy? albo źle założony?


Na górę
Post: 23-05-2017, 07:00 
Offline

Rejestracja: 20-05-2017, 19:12
Posty: 12
Master_one pisze:
Filtr kabinowy na pewno jest ok? Może jakiś lewy? albo źle założony?



Filtr kabinowy jest nowiutki założony zgodnie z obiegiem powietrza jak jest strzałka na filtrze.
Jak załączam wentylacje mam wrażenie że w okolicach, szyby, czy podszybia liście mi szeleszczą. Tylko że jestem lajik w kwestii rozmontowania podszybia i kokpitu!!!
Pozdrawiam


Na górę
Post: 23-05-2017, 07:02 
Offline

Rejestracja: 22-05-2014, 09:00
Posty: 121
Lokalizacja: Warszawa
Nie wiem jak w splashu, ale w ignisie zdjęcie plastików zewnętrznych podszybia nie jest trudne.


Na górę
Post: 23-05-2017, 15:45 
Offline

Rejestracja: 20-05-2017, 19:12
Posty: 12
No mam to za sobą , syf był niesamowity, mam nadzieję,że pomogło, bo z razem z wymianą filtra, pozostaje tylko rozebranie kokpitu wokół nagrzewnicy.
Kwestia odkręcenia wycieraczek i zatrzasków, więcej strachu niż roboty.
Dzięki wszystkim za rady. Nauczka na przyszłość, porządnie czyścić podszybie, zamiast jeżdzić z liśćmi, igliwiem i błotem na codzień, bo samo wywieje!! Wywieje ale do środka a potem problem.
Wychodzi na to że filter kabinowy trzeba będzie wymieniać co pół roku. Przed zimą i po niej!!
Pozdrawiam wszystkich, przynajmniej wiem gdzie teraz pisać z problemem!!PA PA


Na górę
Post: 30-05-2017, 12:11 
Offline

Rejestracja: 22-05-2014, 09:00
Posty: 121
Lokalizacja: Warszawa
Dobrzy ludzie klima naprawiona wymieniona na nową niby wszystko jest ok działa wentylator się kręci kompresor chodzi czynnika jest full nieszczelności brak ale... słabo chłodzi. Pytanie czy powodem może być filtr kabinowy czy może jednak zawór rozprężny albo jeszcze inne cholerstwo? Może powinno się ją też odgrzybić?


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]