Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 29-03-2024, 11:53

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ] 
Autor Wiadomość
Post: 06-07-2016, 13:44 
Offline

Rejestracja: 22-05-2014, 09:00
Posty: 121
Lokalizacja: Warszawa
Witam
Niestety po 140 tysiącach oryginalne sprzęgło suzuki postanowiło zacząć się ślizgać. Stoję obecnie przed dylematem zakupu nowego podzespołu. Oryginalne jest w cenie nieprzyzwoitej a używane to spore ryzyko. Zostają więc zamienniki i tu pojawia się pytanie czy warto kupować sprzęgło firmy Aisin? Czy lepiej brać Sachs? Różnica w cenie to prawie 100%. Druga kwestia czy 140 tysięcy to nie za mały przebieg jak na zużycie sprzęgła do tego stopnia? nie zdarzyło mi się jeszcze wymieniać sprzęgła przy takim stanie licznika. Przebieg jest oryginalny. Auto w większości jeździło po mieście. Trudno było się do tego sprzęgła przystosować no i miało swoje humory :(


Na górę
Post: 06-07-2016, 14:46 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-05-2016, 18:58
Posty: 54
Suzuki: Vitara 1,4 Swift
Poprzedni właściciel zmieniał sprzęgło w moim ignisie po ok 140 tys. przebiegu również


Na górę
Post: 06-07-2016, 17:49 
Offline

Rejestracja: 22-05-2014, 09:00
Posty: 121
Lokalizacja: Warszawa
Czyli to norma przy oryginalnym sprzęgle? A teraz ile masz przebiegu? Zastanawiam sie czy warto sachsa kupić czy lepiej aisina brać (ponoć na pierwszy montaż idzie aisin).


Na górę
Post: 06-07-2016, 18:42 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-05-2016, 18:58
Posty: 54
Suzuki: Vitara 1,4 Swift
Teraz jest 179 tys. sprzęgło VALEO wg rachunku. Jednak coś spaprali, bo pedał dosyć ciężko chodzi - podobno nie posmarowany jest jakiś element i tarcie jest większe. Bierze ok, nie ślizga się, ale ciężko chodzi - szczególnie przy wysoich temperaturach.


Na górę
Post: 06-07-2016, 22:00 
Offline

Rejestracja: 22-05-2014, 09:00
Posty: 121
Lokalizacja: Warszawa
A linka ma luz? U mnie ciężko chodził pedał gdy linka nie miała luzu i była mocno skręcona. Przy poluzowaniu zaczął chodzić bardzo miękko. Mnie ciekawi jeszcze to że sprzęgło się skończy linka odkręcona maksymalnie sprzęgło przestało się ślizgać ale pedał sprzęgła ma luz. Zastanawiam sie z czego to wynika czy to wina kończącego się sprzęgła i aż tak zluzowanej linki czy znów sie coś z linką dzieje. Auto jeździ z tym że sprzęgło bierze od samej podłogi. Ironią losu jest to że bardzo dobrze mi sie jeździ w takim stanie rzeczy i z chęcią bym tego nie wymieniał :p niestety chyba musze bo przy okazji mam wyciek z reduktora :/ Co do samego sprzęgła to wrzuce chyba Aisina (ponoć na pierwszy motaż to idzie) do 300 tysi powinienem na tym dojeździć.


Na górę
Post: 08-07-2016, 09:19 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26-03-2013, 14:24
Posty: 21
Lokalizacja: Warszawa
Jeżeli mogę coś dodać od siebie to zdecydowane bardziej polecam sprzęgło Sachs, ewentualnie Luk http://www.iparts.pl/auto-czesci/sprzeg ... 00051.html, który robi również bardzo dobrej jakości zamienniki. Co do przebiegu na jednym sprzęgle to wszystko też jest zależne od tego jak ktoś jeździ i jak bardzo "upala" sprzęgło, czyli trzyma nogę na pół sprzęgła dodając sporo gazu.


Na górę
Post: 08-07-2016, 10:26 
Offline

Rejestracja: 22-05-2014, 09:00
Posty: 121
Lokalizacja: Warszawa
U mnie upalania sprzęgła nie było. Chyba że poprzedni właściciel to robił. Nie mniej zastanawiam się czy linka nie była tak wyregulowana by nie odbijać do końca :/. Czym sie różni sachs od aisina poza ceną? Lepsza jakość? Czemu lepiej sachsa niż aisina?


Na górę
Post: 17-07-2016, 11:53 
Offline

Rejestracja: 22-05-2014, 09:00
Posty: 121
Lokalizacja: Warszawa
Drodzy forumowicze doradźcie proszę. Auto postanowiłem naprawić i jeździć. Pytanie podstawowe sprzęgło Aisin (to samo co oryginał) za 300zł czy Sachs za 500zł ? Na które lepiej się zdecydować? Chodzi o jakość i wytrzymałość. Luka i Valeo pod uwagę nie biorę.


Na górę
Post: 25-07-2016, 12:46 
Offline

Rejestracja: 20-07-2016, 20:49
Posty: 6
Suzuki: ignis
witam panowie mam pytanie odnośnie sprzegłaczy w moim suzuki jest dwumasa?rok auta 2004 1,3 ddis.suzuki ingis


Na górę
Post: 25-07-2016, 21:59 
Offline

Rejestracja: 22-05-2014, 09:00
Posty: 121
Lokalizacja: Warszawa
Nic mi nie wiadomo na ten temat żeby w ignisach byla dwumasa.


Na górę
Post: 27-07-2016, 19:31 
Offline

Rejestracja: 20-07-2016, 20:49
Posty: 6
Suzuki: ignis
ok,dzieki


Na górę
Post: 30-07-2016, 13:53 
Offline

Rejestracja: 22-05-2014, 09:00
Posty: 121
Lokalizacja: Warszawa
Panowie doradźcie coś z tymi sprzęgłami aisin to koszt 330zł natomiast sachs 555zł pytanie czy warto do sachsa dopłacać prawie drugie tyle? Jest to produkt wyraźnie lepszy jakościowo i wytrzymalszy?


Na górę
Post: 31-07-2016, 15:04 
Offline

Rejestracja: 20-07-2016, 20:49
Posty: 6
Suzuki: ignis
asin z tego co mi wiadomo też nie jest taki zły


Na górę
Post: 31-07-2016, 18:38 
Offline

Rejestracja: 22-05-2014, 09:00
Posty: 121
Lokalizacja: Warszawa
Hmm mnie nie chodzi o to czy jest zły czy nie. Sprzęgła obu producentów będą zapewne niezle. Z tym że mnie interesuje które będzie lepsze jakościowo i czy będzie jakaś różnica w jakości między aisinem i sachsem? Czy warto dopłacać do sachsa? Ponoć aisin jest do delikatnej jazdy a sachs do bardziej sportowej. Ja nie jeżdże sportowo nie mniej zdarza mi sie ostrzej ruszyć czy coś ale przede wszystkim zależy mi na jakości. Tutaj 140 tysięcy dopiero i sprzęgło poszło czas teraz na akcesorium które choć z 200 tysięcy wytrzyma żebym sie za chwile znów nie męczył z wymianą. Reasumując warto kupić sachsa? Jakość dużo lepsza od aisina? Czy są porównywalne jakościowo?


Na górę
Post: 31-07-2016, 21:35 
Offline

Rejestracja: 22-05-2014, 09:00
Posty: 121
Lokalizacja: Warszawa
Panowie jako że różnica ceny niewielka do porównania dochodzi jeszcze sprzęgło firmy exedy. Ponoć montowane fabrycznie w subaru justy. Pytanie które brać Aisin? Sachs? Exedy? Cena nie jest tu decydującym czynnikiem najistotniejsza jest jakość i wytrzymałość na sportową jazde szybkie puszczanie sprzęgła i standardową jazdę oraz extremalne warunki (duże naprężenia).

Exedy 420zł Aisin 320zł Sachs 540zł które warto brać? Gdzie najwyższa jakość i wytrzymałość?


Na górę
Post: 12-11-2016, 18:34 
Offline

Rejestracja: 22-05-2014, 09:00
Posty: 121
Lokalizacja: Warszawa
No więc sprzęgło wymienione aisin założony. Przy okazji wyciek z reduktora załatany. Mam natomiast jeszcze jeden kłopot. Po wymianie sprzęgła jeżdżąc tym autem co jakiś czas czuć zapach spalenizny niczym spalony plastik w kabinie. Po otwarciu maski zapachu brak. W dodatku niedawno mi sie zdarzyło w nerwach przygazować mu na wstecznym zdrowo i czuć było przez 2-3 minuty zapach taki typowy spalonej wykładziny czy coś w podobie. Od tamtego czasu częściej po dodaniu więcej gazu pojawia sie zapach palonego plastiku. Czyżbym przypalał tarcze? Poza tym przy ruszaniu po odpuszczeniu sprzęgła slychać takie popukiwanie jakby się coś pod maską obluzowało. Ktoś może wie o co tu chodzi?


Na górę
Post: 12-11-2016, 20:11 
Offline

Rejestracja: 21-06-2015, 12:31
Posty: 1819
Suzuki: SuziQuattro
Sprzęgło nie śmierdzi plastikiem


Na górę
Post: 12-11-2016, 21:49 
Offline

Rejestracja: 22-05-2014, 09:00
Posty: 121
Lokalizacja: Warszawa
Jak w takim razie objawia się przypalone sprzęgło? Bo już nie wiem czy rozbebeszać to wszystko na nowo i sprawdzić tarcze czy przyczyna to raczej nie sprzęgło. Zdarzylo mi sie raz go przegazować po czym było czuć przez 3-4 minuty zapach spalenizny ale nie plastiku tylko jakby okładziny czy czegoś a zastanawiam się jaki objaw daje przypalone sprzęgło z tym że jeździłem tym autem zaraz po tym przygazowaniu i nie ślizgało sie nie śmierdziało już potem. Chwilami sie zdarzalo że ten zapach wracał ale generalnie brak objawów awarii a sprzęgło przejechało 6 tysięcy km od wymiany :/


Na górę
Post: 14-11-2016, 14:59 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26-05-2016, 09:37
Posty: 32
Lokalizacja: Krosno
Suzuki: justy
Ignisy nie mają samo podstawiaczki na sprzęgle, wystarczy ze się trochu podetrze i linka robi się naprężona a sprzęgło ślizga .Instrukcja zakłada 1.5 -2 cm luzu na pedale
Jak kupowałem G3X wiedziałem o tym mankamencie i tylko 2 na 10 samochody miały luz i nie ślizgało sprzęgło (zwróć na to uwagę)

_________________
Justi G3X 1,3 4X4 z 2005r
instalacja gazowa: BRC sequent32


Na górę
Post: 14-11-2016, 22:47 
Offline

Rejestracja: 22-05-2014, 09:00
Posty: 121
Lokalizacja: Warszawa
U mnie luz na pedale jest spory linka nie jest naprężona, ale śmierdzi spalenizną :/ musze odwiedzić mechaniora swojego niech to oceni a najlepiej rozbiera i sprawdzi tą tarcze, bo może ona jakaś lewa jest i dlatego tak śmierdzi. Co do luzu to zauważyłem, że jest duży na pedale, ale zaraz po wymianie luz był niewyczuwalny, a teraz jest bardzo wyraźny do tego stopnia, że pedał niemal luźno lata do pewnego momentu.


Na górę
Post: 14-11-2016, 23:38 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26-05-2016, 09:37
Posty: 32
Lokalizacja: Krosno
Suzuki: justy
Chętnie poczytam co było przyczyną tego zapachu ,myśle ze opiszesz dla potomnych.
pozd.

_________________
Justi G3X 1,3 4X4 z 2005r
instalacja gazowa: BRC sequent32


Na górę
Post: 16-11-2016, 23:40 
Offline

Rejestracja: 22-05-2014, 09:00
Posty: 121
Lokalizacja: Warszawa
Opisze tyle że musze sie dostać tam najpierw. Niby najpierw mechanik tam spojrzy ale co może znaleźć bez rozbierania?


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]