Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-03-2024, 14:41

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Post: 10-05-2016, 19:25 
Offline

Rejestracja: 10-05-2016, 19:20
Posty: 1
Suzuki: Ignis
Witam mam problem auto przy pełnym skręcie hamuje, wygląda że napęd (wiskoza) klei za mocno. Wydaje mi się że tak nie powinno być. Czy wiskozę można jakoś zregenerować?


Na górę
Post: 14-05-2016, 17:22 
Offline

Rejestracja: 04-03-2016, 19:48
Posty: 29
Lokalizacja: mazury
Suzuki: ignis
A to żeś teraz zaskoczył, nie wiem co ma wiskoza z tym wspólnego, przecież ona włączy się przy poślizgu przednich kół. Może sprawdź najpierw proste sprawy jak mianowicie zbieżność kół z przodu.


Na górę
Post: 14-10-2016, 08:52 
Offline

Rejestracja: 14-10-2016, 08:09
Posty: 3
Suzuki: Justy G3X
Witam.
Mam bardzo podobna sytuacje. Subaru Justy G3X z 2005r. Napęd na 4 koła wygląda na to że działa cały czas. Jeszcze mi się nie zdarzyło żeby koła zamieliły przednie (piasek, mokra droga, ruszanie na trawie po deszczu) - Tył działa cały czas. Przy skręcaniu jest odczuwalne minimalne ale jednak hamowanie.


Na górę
Post: 11-11-2016, 00:38 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26-05-2016, 09:37
Posty: 32
Lokalizacja: Krosno
Suzuki: justy
Podnieś jedno koło tylne na podnośnik ,podstaw przód wyłącz ręczny i włącz na luz . Jeżeli na siłę dasz rade tym kołem kręcicki to znaczy ze nie jest sklejone na stałe (trzeba użyć siły) jeżeli kreci się lekko to wiskoza siedzi (Najprostsza metoda sprawdzenia).Na zakrętach przednia oś wykonuje większy promień niż tylna więc musi gdzie różnica się zniwelować co daje uczucia przyhamowywania przodu lub podpychania tyłu. Wiskoza sie nie włącza wiskoza jest cały czas włączona i cały czas ciągnie tylne koła ale ma na tyle poślizgu żeby niwelować różnice na zakrętach a jak się nagrzeje w czasie jazdy po zakrętach lub przy grząskim terenie traci poślizg i prawie jest na stałe. Ważne:jeżeli na przodzie masz przytarte opony a na tyle prawie nowe to wiskoza cały czas intensywnie pracuje nawet na prostych odcinkach .3 mm różnicy miedzy oponami na osi daje 1 cm na każdy pełny obrót koła wiec wiskoza musi to niwelować i tym samym pracować i się nagrzewać co powoduje prawie stałe połączenie 4x4 .Suzuki zaleca rotacje (przekładanie kół)


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

_________________
Justi G3X 1,3 4X4 z 2005r
instalacja gazowa: BRC sequent32


Na górę
Post: 18-12-2016, 18:17 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26-05-2016, 09:37
Posty: 32
Lokalizacja: Krosno
Suzuki: justy
Całe lato i jesień moje sprzęgło wiskatyczne było OK ,nawet jesienią gdy zmieniałem koła sprawdzałem czy sie ślizga i wyglądało w porządku, z chwila spadnięcia pierwszego większego śniegu i przepychania zasp sprzęgiełko przestało działać .Ceny za używki jakie usłyszałem zatkały mnie 600-750 zł za regeneracje gościu krzykną 1050 zł z dostawą.
Załamałem się tym bardziej ze sprzęgło główne tez zaczyna niedomagać no i święta.
Postanowiłem wziąć sprawę w swoje ręce ,odkręciłem wał napędowy razem z wiskozą ,odkręciłem wiskozę od wału .znalazłem przyczynę.Mianowicie simerig od strony tylnego mostu był nie szczelny i wyciekł olej z wiskozy .
Sprzęgiełko jest nierozbieralne wiec nie ma jak wlać oleju .Pozostało tylko rozdziewiczenia viskozy mojej jusynki była dość oporna na powierzchniach płaskich nie dało się wywiercić zahartowany materiał, pozostało wiercenie na powierzchni walcowej co było nie łatwym zadanie ale sie udało do ostatniej fazy wiercenia zaostrzyłem wiertło na płask a gwintownik skróciłem tak żeby nagwintować gwint do końca. Ścianka ma zaledwie 6 mm ale M8 wyszło. potem żmudne płukanie i próby dopasowania gęstości oleju sylikonowego oraz ilości .W tej chwili na śliskiej nawierzchni po 2 obrotach kół przednich zaczyna grzebać tył .Nikogo nie namawiam ani nie proponuje takiej regeneracji ,Opisałem jak ja to zrobiłem i zdaję sobie sprawę ze może to skutkować jakąś poważna awarią ,ale może mi jeszcze długo służyć bez awarii .

_________________
Justi G3X 1,3 4X4 z 2005r
instalacja gazowa: BRC sequent32


Na górę
Post: 25-06-2017, 09:25 
Offline

Rejestracja: 24-06-2017, 20:59
Posty: 3
Lokalizacja: Roztocze
Suzuki: Ignis FH 4x4
Witam,podłączę się pod temat,mianowicie zakupiłem Ignisa ze sprzęgłem wisko przy tylnym moście,ale po próbach okazało się że sprzęgło niewystarczajaco przenosi napęd na tylne koła. Czy ktoś rozbierał ten element przy tylnym moście? Może ewentualnie wie ile potrzeba tam oleju wisko aby go wymienić?
Przecieku na zewnątrz nie ma,ale obawiam się że mógł przeciec do przekładni tylnego mostu,ale tam jeszcze nie sprawdzałem,dopiero mam zamiar wymienić płyny.

_________________
Honda cr-v III
Suzuki dr-z 400
Suzuki Vitara I 4x4
Suzuki ignis FH 4x4


Na górę
Post: 01-07-2017, 12:58 
Offline

Rejestracja: 24-06-2017, 20:59
Posty: 3
Lokalizacja: Roztocze
Suzuki: Ignis FH 4x4
kriston pisze:
Witam,podłączę się pod temat,mianowicie zakupiłem Ignisa ze sprzęgłem wisko przy tylnym moście,ale po próbach okazało się że sprzęgło niewystarczajaco przenosi napęd na tylne koła. Czy ktoś rozbierał ten element przy tylnym moście? Może ewentualnie wie ile potrzeba tam oleju wisko aby go wymienić?
Przecieku na zewnątrz nie ma,ale obawiam się że mógł przeciec do przekładni tylnego mostu,ale tam jeszcze nie sprawdzałem,dopiero mam zamiar wymienić płyny.



Nikt nic nie wie???

_________________
Honda cr-v III
Suzuki dr-z 400
Suzuki Vitara I 4x4
Suzuki ignis FH 4x4


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]