Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 19-04-2024, 11:44

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: 23-11-2012, 13:55 
Offline

Rejestracja: 23-11-2012, 13:21
Posty: 3
Witam
Od wczoraj jestem posiadaczem Suzuki Ignisa, przeglądnąłem forum i nie znalazłem podobnego tematu. Spróbuje opisać problem, nie wiem czy ten typ tak ma, ale w moim egzemplarzu kierownica ma dziwny opór. Wspomaganie działa wydaje mi się ok przy manewrowaniu, natomiast podczas jazdy na wprost kiedy wymagana jest delikatna korekcja toru jazdy czuję opór. Zauważyłem również, że przy jeździe po łuku kierownica nie odbija jak w innych moich autach lub po wykonaniu zakrętu nie odkręca się. Mam założony koła na 15 calowych felgach (185/60). Ciśnienie jest ok ale wyglądają jakby były nie dopompowane. Ktoś spotkał się z podobnym przykładem?? czy tak ma być??


Na górę
 Tytuł:
Post: 24-11-2012, 16:24 
Offline

Rejestracja: 06-05-2012, 10:54
Posty: 13
Lokalizacja: Kraków
Suzuki: SX4
Witam
To dziwny objaw , ja mam opór jak przy zimnym silniku skręcam na maxa.
ROZMIAR OPON NIE POWINIEN MIEĆ ZNACZENIA NA DZIAŁANIE UKŁADU WSPOMAGANIA
A poza tym masz 4Wd?


Na górę
 Tytuł:
Post: 25-11-2012, 13:34 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-03-2011, 11:23
Posty: 200
Lokalizacja: Bytom
rodzaj napędu też na pewno nie ma znaczenia. Mam dwa Ignisy 2 i 4 wd i nie ma żadnej różnicy w prowadzeniu. Sprawdziłbym zbieżność, i kąt wyprzedzenia zwrotnicy. Może samochód jest po wypadku i coś się w tych ustawieniach poprzestawiało ?


Na górę
 Tytuł:
Post: 25-11-2012, 14:13 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-08-2008, 19:39
Posty: 1132
Dokladnie, problemu nalezy szukac w geomerii zawieszenia.
Takie objawy moze juz wywolac nawet zalozenie na przednia os felgi o niewlasciwym ET lub dolozenie dystansow.


Na górę
 Tytuł:
Post: 25-11-2012, 17:40 
Offline

Rejestracja: 23-11-2012, 13:21
Posty: 3
Mam 2wd - podjadę na zbieżność zobaczyć. Spotkałem się z opinią, że wspomaganie elektryczne działa z lekkim opóźnieniem i to normalne. A może przyczyna leży właśnie we wspomaganiu??


Na górę
 Tytuł:
Post: 25-11-2012, 19:14 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-08-2008, 19:39
Posty: 1132
Przy prawidlowej geometrii, kierownica powinna wracac po wykonaniu skretu i to niezaleznie od tego czy samochod ma wspomaganie ukladu czy tez nie.
Przy delikatnych korekturach kierunku przy jezdzie na wprost, uklad wspomagania elektrycznego nie bedzie sie w wiekszosci przypadkow w ogole zalaczal, gdyz jest sterowany sensorami mierzacymi kat skrecenia kolumny kierowniczej, a ten przy takich korekturach jest tylko nieznaczny.

W pierwszej kolejnosci sprawdzilbym wiec i wyregulowal geometrie i dopiero pozniej gdybal czy nie szukac dalej.
Jak napisales w pierwszym poscie, przy manewrowaniu przy niskiej predkosci wspomaganie dziala, wiec - przynajmniej na poczatek - zakladalbym ze dziala
i przy normalnej jezdzie.


Na górę
 Tytuł:
Post: 27-11-2012, 16:00 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-03-2011, 11:23
Posty: 200
Lokalizacja: Bytom
papcio pisze:
Sprawdziłbym zbieżność, i kąt wyprzedzenia zwrotnicy. Może samochód jest po wypadku i coś się w tych ustawieniach poprzestawiało ?


Chciałbym uzupełnić swoją wypowiedź. Dawno temu zajmowałem się zawieszeniami w Polonezach i Fiatach ( wiem, wiem ktoś powie to inne czasy inna technologia) Zapewne inna ale zasada działania się nie zmieniła. Jak pamiętam niebagatelny wpływ na "odbijanie" kierownicy przy skręcie miał właśnie kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy. Nie wiem czy w Ignisie jest jakaś regulacja tego kąta ale na pewno jest on mierzalny i powinien wynosić 3,09 stopnia +/- 1stopień. Każde odchylenie może powodować taki efekt jak u Kolegi. Sprawdziłbym też mocowanie drążków reakcyjnych, które w jakimś stopniu regulują ten właśnie kąt. Każdy luz czy też zmiana ich położenia może powodować zmiany w ustawieniu geometrii kół.


Na górę
 Tytuł:
Post: 02-12-2012, 11:07 
Offline

Rejestracja: 23-11-2012, 13:21
Posty: 3
Sprawa wygląda następująco. Geometria jest ok. W zawieszeniu również nie ma luzów. Natomiast miałem włożony akumulator chyba od motorówki, był tak mały że nie można go było przykręcić - wcześniej nie zwróciłem na to uwagi. Po zakupie nowego jest lepiej, śmiem jednak twierdzić, że osłona kolumny kierownicy była ściągana i coś tam majstrowano. Czy po podpięciu komputera błędy dotyczące wspomagania powinny wyskoczyć?? I mam jeszcze pytanie odnośnie rozmiaru opon - obecnie jeżdzę na 185/60 R15. Różnica między fabrycznym rozmiarem może robić robotę?? Muszę kupić zimówki i się zastanawiam czy kupować w tym samym rozmiarze czy szukać 14 z felgami.


Na górę
 Tytuł:
Post: 02-12-2012, 12:23 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23-09-2006, 22:36
Posty: 142
Lokalizacja: Siedlce
Witaj
W zasadzie problem nie odbijania kierownicy jak i ciężkiego jej kręcenia wskazuje mi na wspomaganie (elektryka lub mechanika).
PAPCIO - jak widzę masz doświadczenie w polskiej motoryzacji, to poproszę Cię o zdanie w kwestii tego elementu:
http://www.imall24.pl/produkty/wspornik ... 1848,73891
Kiedyś spotkałem się z awarią w Polonezie i okazało się, że ten wspornik był przytarty. Odchylał się w jedną stronę z dużym oporem, ale nie sposób było go z powrotem cofnąć, ponadto podczas chamowania kierownicę wyrywało z rąk, bo auto skręcało z dużą siłą w prawą stronę. Wymiana dała rezultat natychmiastowy - odbijanie kierownicy i swobodne kręcenie i nie reagowała na chamowanie.
Nie wiem jak to jest skonstruowane w Ignisie, ale w polskiej motoryzacji to było najczęściej przyczyną dziwnych zachowań kierownicy :)


Na górę
 Tytuł:
Post: 02-12-2012, 14:13 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-03-2011, 11:23
Posty: 200
Lokalizacja: Bytom
Luz na wsporniku układu kierowniczego ( to częsty przypadek ) powodował niestabilność pracy całego układu. Śmiem twierdzić że w czasie jazdy z uszkodzonym ( wyrobionym wspornikiem ) dochodziło do niekontrolowanych zmian zbieżności kół a co za tym idzie w prowadzeniu pojazdu. W ekstremalnych przypadkach mogło dojść do zablokowania układu w skrajnym położeniu i uniemożliwienie szybkiej reakcji kierownicą.
Ignis z pewnością nie ma takiego wspornika ale nigdy nie przyglądałem się jak to wygląda. Zasadnicza różnica to taka że samochód jest przednio napędowy a więc rozwiązanie jest inne. A wracając do sedna sprawy - jeśli geometria jest ok to przyczyn należy szukać chyba w kolumnie kierownicy lub samym wspomaganiu. Opony nie mają tu chyba żadnego znaczenia szczególnie że rozmiar opon jaki zamontowane ma Kolega Hajduk jest jednym z trzech wymiarów podanych w instrukcji Ignisa jako odpowiedni. Jeśli są tam już takie opony to zmieniał bym zimówki pod ten sam rozmiar choć instrukcja pisze że zalecane zimówki to 165/70/14 ;)


Na górę
Post: 18-11-2016, 22:30 
Offline

Rejestracja: 12-11-2016, 19:37
Posty: 5
Suzuki: sx4 s-cross
To jest wszystko bzdura po pierwsze w skodzie super b też jes w.e. a dziala super w aż dej pozycji a miałem lancera x i tak samo działa jak w s cross czyli japan nie chce poprawic błędu.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]