Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 27-04-2024, 08:57

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 121 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna
Autor Wiadomość
Post: 15-11-2023, 12:27 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14-07-2022, 17:59
Posty: 258
Lokalizacja: Gdynia
Suzuki: Swift
a tak się śmialem, że polo ponad 100 tys kosztuje, to z tymi bajerami swift będzie kosztował tyle co sport obecnie xD


Na górę
Post: 15-11-2023, 16:33 
Offline

Rejestracja: 12-11-2022, 20:49
Posty: 19
Suzuki: Swift
Myślę że swift powyżej 100tys zł w wersji klasycznej nie będzie się sprzedawał. Myśle że ceny będą max 10tys zl wiecej od obecnych czyli w granicach 75/95tys zl.


Na górę
Post: 16-11-2023, 09:49 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14-07-2022, 17:59
Posty: 258
Lokalizacja: Gdynia
Suzuki: Swift
Pawlik84 pisze:
Myślę że swift powyżej 100tys zł w wersji klasycznej nie będzie się sprzedawał. Myśle że ceny będą max 10tys zl wiecej od obecnych czyli w granicach 75/95tys zl.

volkswagen raczej tym że mu na pysk poleci sprzedaz polo sie nie przjmuje :D chyba, że robi to specjalnie by nadchodzacy id2 wydawał sie tani :D


Na górę
Post: 06-12-2023, 09:25 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12230
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
W Japonii nowy Swift właśnie zadebiutował na rynku.

Mamy więcej informacji o silniku:
Z12E, 3-cylindrowy 12-zaworowy silnik DOHC ze zmiennymi fazami rozrządu
Poj. skokowa 1197 cm3
Moc maks. 60 kW/82 KM przy 5700 obr./min
Maks. moment 108 Nm przy 4500 obr./min

W porównaniu do 1.2 DualJet parametry mocy i momentu praktycznie bez zmian, ale maks. moment uzyskiwany jest przy obrotach jak 10 lat temu...

Wersja mild hybrid ma dodatkowy silniczek elektryczny o mocy 3 KM i momencie 60 Nm.


Na górę
Post: 06-12-2023, 09:28 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1508
Suzuki: TM3 LR Highland
Straszna bieda napędowa :(
Oby ludzie kupowali oczami, bo po jeździe próbnej nikt tego nie kupi...

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 06-12-2023, 11:19 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12230
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Dopóki nie przejedzie się czymś innym o tej wielkości i cenie.
Wtedy wejdzie na otomoto szukać czegoś normalnego, używanego :D :D


Na górę
Post: 06-12-2023, 14:39 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14-07-2022, 17:59
Posty: 258
Lokalizacja: Gdynia
Suzuki: Swift
Avalanche pisze:
W Japonii nowy Swift właśnie zadebiutował na rynku.

Mamy więcej informacji o silniku:
Z12E, 3-cylindrowy 12-zaworowy silnik DOHC ze zmiennymi fazami rozrządu
Poj. skokowa 1197 cm3
Moc maks. 60 kW/82 KM przy 5700 obr./min
Maks. moment 108 Nm przy 4500 obr./min

W porównaniu do 1.2 DualJet parametry mocy i momentu praktycznie bez zmian, ale maks. moment uzyskiwany jest przy obrotach jak 10 lat temu...

Wersja mild hybrid ma dodatkowy silniczek elektryczny o mocy 3 KM i momencie 60 Nm.



Jakby suzuki jeszcze prosto wyjasniło w jakich warunkach i okolicznościach silniczek elektryczny dodaje ten moment obrotowy


Na górę
Post: 06-12-2023, 16:35 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1583
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Co tu wyjaśniać, wygląda jak SHVS w swifcie. Jak naładuje baterię, to przy przyspieszeniu się włącza. Niewielka to różnica. Tyle, że start-stop pewnie obsługuje.

Najlepiej to działa w terenie pagórkowatym - z góry ładuje, pod górę używa. Ale przy większych górkach już się nie sprawdza, bo bateria za mała.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 06-12-2023, 17:08 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14-07-2022, 17:59
Posty: 258
Lokalizacja: Gdynia
Suzuki: Swift
wawax pisze:
Co tu wyjaśniać, wygląda jak SHVS w swifcie. Jak naładuje baterię, to przy przyspieszeniu się włącza. Niewielka to różnica. Tyle, że start-stop pewnie obsługuje.

Najlepiej to działa w terenie pagórkowatym - z góry ładuje, pod górę używa. Ale przy większych górkach już się nie sprawdza, bo bateria za mała.

zimą to nie działa prawie wgl :D


Na górę
Post: 06-12-2023, 20:02 
Offline

Rejestracja: 23-03-2018, 12:21
Posty: 233
Osiagi ma nie jak 10 lat temu ale 30. coś podobnego miałem w civicu z 1992, z silnikiem 1.3 (75KM i 102Nm). Tyle że długa skrzynia 5ka i nie było odcinki. Jak w Swifcie skrzynia 6ka to współczuję nabywcom wyprzedzania innych na drodze. Układ hybrydy od Suzuki to mógłby wogole nie istnieć...


Na górę
Post: 06-12-2023, 20:12 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1583
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Samobieżny wózek na zakupy. Raczej nie do wyjeżdżania poza teren zabudowany. Będzie się świetnie prowadził podczas stania w korkach.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 07-12-2023, 12:50 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24-12-2017, 14:24
Posty: 371
https://spidersweb.pl/autoblog/nowe-suzuki-swift-2024/
https://suzuki.pl/auto/aktualnosci/suzuki-przedstawia-najnowsza-generacje-globalnego-swifta

_________________
Vitara 1.6 HalfGrip
https://www.youtube.com/watch?v=qYSSoIVB8x0


Na górę
Post: 09-12-2023, 10:27 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14-07-2022, 17:59
Posty: 258
Lokalizacja: Gdynia
Suzuki: Swift
arekws1 pisze:
Osiagi ma nie jak 10 lat temu ale 30. coś podobnego miałem w civicu z 1992, z silnikiem 1.3 (75KM i 102Nm). Tyle że długa skrzynia 5ka i nie było odcinki. Jak w Swifcie skrzynia 6ka to współczuję nabywcom wyprzedzania innych na drodze. Układ hybrydy od Suzuki to mógłby wogole nie istnieć...


a jakie ma miec osiągi ? :D 3 s do setki i 4 paki na liczniku ?


Na górę
Post: 09-12-2023, 12:51 
Offline

Rejestracja: 13-09-2017, 14:08
Posty: 251
Suzuki: Vitara
swirusek231 pisze:
wawax pisze:
Co tu wyjaśniać, wygląda jak SHVS w swifcie. Jak naładuje baterię, to przy przyspieszeniu się włącza. Niewielka to różnica. Tyle, że start-stop pewnie obsługuje.

Najlepiej to działa w terenie pagórkowatym - z góry ładuje, pod górę używa. Ale przy większych górkach już się nie sprawdza, bo bateria za mała.

zimą to nie działa prawie wgl :D


Bo co? Nie opowiadaj głupot! Akumulator jest w kabinie pod siedzeniem kierowcy, temperatury praktycznie nie mają wpływu na jego pracę

_________________
ex Suzuki Swift III
ex Suzuki Swift V
ex Suzuki Baleno 1.2 Premium Plus
ex Suzuki Baleno 1.0 Elegance
Suzuki Vitara 1.4 129 hp mild hybrid Premium 2WD


Na górę
Post: 09-12-2023, 12:53 
Offline

Rejestracja: 13-09-2017, 14:08
Posty: 251
Suzuki: Vitara
arekws1 pisze:
Osiagi ma nie jak 10 lat temu ale 30. coś podobnego miałem w civicu z 1992, z silnikiem 1.3 (75KM i 102Nm). Tyle że długa skrzynia 5ka i nie było odcinki. Jak w Swifcie skrzynia 6ka to współczuję nabywcom wyprzedzania innych na drodze. Układ hybrydy od Suzuki to mógłby wogole nie istnieć...


Akurat ten układ od Suzuki jest uważany za jeden z najlepszych na rynku- poczytaj trochę, pooglądaj

_________________
ex Suzuki Swift III
ex Suzuki Swift V
ex Suzuki Baleno 1.2 Premium Plus
ex Suzuki Baleno 1.0 Elegance
Suzuki Vitara 1.4 129 hp mild hybrid Premium 2WD


Na górę
Post: 09-12-2023, 13:39 
Offline

Rejestracja: 23-03-2018, 12:21
Posty: 233
Mam i nie uważam tego za jakiś wyjątkowy cud techniki. Start/stop zawsze wyłączam bo więcej mi przeszkadza (np. przy wjeździe do garażu). Dodatkowo zysk na paliwie to są jakieś mililitry na kilkaset kilometrów.

Jedyne co w Mild lubię to działanie jako swego rodzaju hamulec przy zjazdach z górki. Być może w porównaniu z innymi implementacjami mild h. ten suzukowy jest ok, nie wiem.

Bardziej mi chodzi o to że zysk z tego rodzaju "hybrydy" jest znikomy (jak te mikre 3KM w Swifcie i w pewnych warunkach), a dokłada kolejny mogący się zepsuć osprzęt do auta


Na górę
Post: 09-12-2023, 14:35 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14-07-2022, 17:59
Posty: 258
Lokalizacja: Gdynia
Suzuki: Swift
f72 pisze:
swirusek231 pisze:
wawax pisze:
Co tu wyjaśniać, wygląda jak SHVS w swifcie. Jak naładuje baterię, to przy przyspieszeniu się włącza. Niewielka to różnica. Tyle, że start-stop pewnie obsługuje.

Najlepiej to działa w terenie pagórkowatym - z góry ładuje, pod górę używa. Ale przy większych górkach już się nie sprawdza, bo bateria za mała.

zimą to nie działa prawie wgl :D


Bo co? Nie opowiadaj głupot! Akumulator jest w kabinie pod siedzeniem kierowcy, temperatury praktycznie nie mają wpływu na jego pracę



Sam nie opowiadaj głupot jak nie masz pojęcia o czym piszesz :)
Nie tylko temperatura baterii wplywa na to czy SHVS oddaje energie wspomagając czy nie. Na to wpływ ma np temperatura i gęstośc oleju a to akurat ma znaczenie od temperatury. Jak robisz zima krótkie odcinki a auto stało na dworzu to czesto ten układ nie będzie skory do współpracy, chyba że dobrze rozgrzejesz samochód.


Na górę
Post: 09-12-2023, 16:21 
Offline

Rejestracja: 31-08-2020, 14:13
Posty: 40
Suzuki: Swift
W mojej wersji mam 90KM i to żwawo jeździ. W ogóle ten samochód kupiłem głównie dla stosunku moc/masa. Teraz kalkulacja co do wyboru samochodu się zmienia...
Ciekawe jak będzie w Vitarze i konkurencji...


Na górę
Post: 09-12-2023, 18:07 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07-12-2021, 16:04
Posty: 94
Lokalizacja: Wrocław
Suzuki: SwiftFL Hybrid CVT
A ja muszę podzielić się z wami że mild hybdrid działa rewelacyjnie przynajmniej w skrzyni cvt. Moc niewielka ale dużo momentu daje i to bardzo czuć. Jak elektryczny działa to wystarczy trzymać 2 tys obrotów aby autko przyspieszalo, jak jest zimno czy cos i nie działa hybryda to wydaje mi się że ok 3 tys obrotów żeby tak samo przyspieszał. Na logikę silnik spalinowy ma niewiele ponad 100 Nm a elektryczny 50. Tyle że spalinowy te Nm osiąga na wysokich obrotach a na niskich to pewnie nawet połowy momentu nie ma.


Na górę
Post: 09-12-2023, 20:17 
Offline

Rejestracja: 21-08-2022, 22:45
Posty: 178
Suzuki: swift shvs
Niestety potwierdzam fakt, że SHVS nie dziala w niskich temperaturach. Robię przeważnie klika kilometrów i system nie jest w stanie się zagrzać do minimalnej temperatury.


Na górę
Post: 09-12-2023, 22:51 
Offline

Rejestracja: 13-09-2017, 14:08
Posty: 251
Suzuki: Vitara
A ja nie robię kilku kilometrów tylko zdecydowanie więcej, więc u mnie działa. Poza tym temperatur naprawdę niskich w Polsce jest już bardzo mało- rzadko i rzadko kiedy poniżej 5 stopni, więc "zimą prawie nie działa" ?

_________________
ex Suzuki Swift III
ex Suzuki Swift V
ex Suzuki Baleno 1.2 Premium Plus
ex Suzuki Baleno 1.0 Elegance
Suzuki Vitara 1.4 129 hp mild hybrid Premium 2WD


Na górę
Post: 10-12-2023, 15:03 
Offline

Rejestracja: 13-09-2017, 14:08
Posty: 251
Suzuki: Vitara
... sprawdziłem: temperatura otoczenia 1stopień, auto 48 godzin nieodpalane- układ mild hybrid zaczął działać po 3 minutach, tzn silnik elektryczny zaczął wspomagać spalinowy

_________________
ex Suzuki Swift III
ex Suzuki Swift V
ex Suzuki Baleno 1.2 Premium Plus
ex Suzuki Baleno 1.0 Elegance
Suzuki Vitara 1.4 129 hp mild hybrid Premium 2WD


Na górę
Post: 10-12-2023, 19:08 
Offline

Rejestracja: 31-08-2020, 14:13
Posty: 40
Suzuki: Swift
Avalanche pisze:
...
W porównaniu do 1.2 DualJet parametry mocy i momentu praktycznie bez zmian, ale maks. moment uzyskiwany jest przy obrotach jak 10 lat temu...
...


bez przesady (mój 3 letni już legandarny ;) K12C):
K12C 118 N / 4,400 rpm + 50 N / 100 rpm
Z12E 108 N / 4,500 rpm + 60 N / 100 rpm

Minimalna masa większa o 70 kg, czyżby blachy?
Poza tym z jednym cylindrem mniej to nie tylko chodzi o oszczędność i wagę, ale i mniejsze tarcie.
Tak więc, koniec końców dynamika będzie bardzo zbliżona...


Na górę
Post: 10-12-2023, 23:37 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07-12-2021, 16:04
Posty: 94
Lokalizacja: Wrocław
Suzuki: SwiftFL Hybrid CVT
Wygląda, że będzie miał ciut gorsze osiągi przez to, że moment dostępny tak wysoko w k12 d miał max moment już przy 2800 rpm.
W Japonii ruszyła sprzedaż nowego swifta tutaj wszystkie informacje chwalą się spalaniem od 3,4 do 4.8 l/100 km.
Z tego co widzę to mniejsza pojemność baterii układu hybrydowego 3 Ah, w poliftach było 10 Ah. Za to trochę mocniejszy zamiast 2,6 km i 50 Nm ma 3 km i 60 Nm. Masa pojazdu bez zmian.
https://www.suzuki.co.jp/car/swift/detail/
Google tłumacz dane techniczne na dole.
Moim zdaniem jest bez szału i będzie słaba sprzedaż w Europie chyba, że cena będzie atrakcyjna.


Na górę
Post: 11-12-2023, 11:12 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12230
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Dane techniczne masz na poprzedniej stronie tego wątku ;)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 121 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]