Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 27-04-2024, 10:34

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: 02-07-2023, 11:48 
Offline

Rejestracja: 23-03-2018, 12:21
Posty: 233
Przeceniasz możliwości ośki i wagi. Moje pierwsze auto dawno dawno temu, to był Civic EG3, ważący poniżej tony. Wylądował w rowie bo brakło trakcji na podjeździe. SX4 (też malutkie autko) wjeżdża bo ma AWD. Pewnie powiesz że "wina kierowcy" i MX5 z dobrym kierowca by wjechał :-)

Nie rozumiem też skąd ta agresja i pogarda na "haldex". Są różne generację tych systemów i niektóre są bardzo dobre. Postaram się poszukać test na TFLu z porównaniem możliwość auta z trzema mechanicznymi blokadami i nowoczesnym "haldexem" w warunkach terenowych.


Na górę
Post: 02-07-2023, 12:02 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1365
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Kotperski pisze:
Które pełni rolę centralnego dyfra. I dysponuje możliwością zablokowania na stałe z rozdziałem momentu 50-50 między osiami o ile pamiętam.
Tak samo, jak sprzęgło wiskotyczne pełni rolę centralnego dyfra w Swifcie. Przy czym jest to mocna nadinterpretacja, bo dyfer rozdziela moment na dwie strony (lewo/prawo lub przód/tył), a sprzęgło elektromagnetyczne czy wiskotyczne przesyła moment w jednym kierunku (w tym przypadku z przodu do tyłu).
Sprzęgła w Dusterze zablokować nie można. Można wybrać tryb LOCK, czyli stały napęd na cztery koła o zmiennym rozkładzie momentu. O ewentualnym, chwilowym zablokowaniu sprzęgła decyduje komputer.

Kotperski pisze:
Jeśli nie ma choćby szczątkowej blokady mechanizmu różnicowego, to na jedno. Nie ma sensu się tutaj sprzeczać, tak po prostu jest
Apeluję o doszkolenie się z tematu i nie wypisywanie tak okrutnych głupot na forum. ABSOLUTNIE TAK NIE JEST. Napęd tylnej osi pobierany jest z obudowy przedniego dyfra, zatem jeśli kręci się którekolwiek przednie koło, to kręci się i wał napędowy, więc kręci się też co najmniej jedno koło z tyłu.

Kotperski pisze:
Dam sobie rękę uciąć, że w Swifcie jest takie samo, bo inaczej by się Suzuki chwaliło na lewo i prawo
Sprzęgło wiskotyczne z definicji jest reaktywne i to w pełni mechanicznie, bez żadnej możliwości sterowania. Nagła zmiana charakteryki była problemem dawnych, reaktywnych napędów bez ESP.

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 02-07-2023, 12:36 
Offline

Rejestracja: 12-01-2018, 21:18
Posty: 93
DS pisze:
Sprzęgła w Dusterze zablokować nie można. Można wybrać tryb LOCK, czyli stały napęd na cztery koła o zmiennym rozkładzie momentu. O ewentualnym, chwilowym zablokowaniu sprzęgła decyduje komputer.


Z tego, co pisują w Internetach, Duster ma tryb 4WDLock, który na stałe rozdziela moment 50:50 między osiami.

Kotperski pisze:
Apeluję o doszkolenie się z tematu i nie wypisywanie tak okrutnych głupot na forum. ABSOLUTNIE TAK NIE JEST. Napęd tylnej osi pobierany jest z obudowy przedniego dyfra, zatem jeśli kręci się którekolwiek przednie koło, to kręci się i wał napędowy, więc kręci się też co najmniej jedno koło z tyłu.


Tak się składa, że bawiłem się kiedyś Octavią jedynką z Haldexem ćwicząc na lodzie. Wiele razy było tak, że kręciło się przykładowo wyłącznie lewe przednie koło lub prawe tylne i auto stało w miejscu. Oczywiście po wyłączeniu EDS. Tego zjawiska nie miałem już w 159 Q4, w której było faktycznie tak, jak piszesz - zawsze kręciły się co najmniej dwa koła.


Na górę
Post: 02-07-2023, 12:52 
Offline

Rejestracja: 23-03-2018, 12:21
Posty: 233
Kotperski pisze:
DS pisze:
Sprzęgła w Dusterze zablokować nie można. Można wybrać tryb LOCK, czyli stały napęd na cztery koła o zmiennym rozkładzie momentu. O ewentualnym, chwilowym zablokowaniu sprzęgła decyduje komputer.


Z tego, co pisują w Internetach, Duster ma tryb 4WDLock, który na stałe rozdziela moment 50:50 między osiami.

Kotperski pisze:
Apeluję o doszkolenie się z tematu i nie wypisywanie tak okrutnych głupot na forum. ABSOLUTNIE TAK NIE JEST. Napęd tylnej osi pobierany jest z obudowy przedniego dyfra, zatem jeśli kręci się którekolwiek przednie koło, to kręci się i wał napędowy, więc kręci się też co najmniej jedno koło z tyłu.


https://www.daciaforum.co.uk/attachment ... 4-pdf.223/

Wnioski sobie prosze samemu wyciagnac.


Na górę
Post: 02-07-2023, 12:54 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1365
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Kotperski pisze:
Z tego, co pisują w Internetach, Duster ma tryb 4WDLock, który na stałe rozdziela moment 50:50 między osiami.
Tak samo internety piszą o Suzuki. Prawda jest tylko jedna i znajduje się w sterowniku napędu - i jest tak, jak pisalem wyżej.

Kotperski pisze:
Tak się składa, że bawiłem się kiedyś Octavią jedynką z Haldexem ćwicząc na lodzie. Wiele razy było tak, że kręciło się przykładowo wyłącznie lewe przednie koło lub prawe tylne i auto stało w miejscu
Głupot ciąg dalszy. Haldex nie ma możliwości kręcenia tylko tylnym kołem. Jeśli kręciło się tylne, to musiało się kręcić i przednie. Chyba, że miałeś urwaną półośkę z przodu.

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 06-07-2023, 17:03 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07-12-2021, 16:04
Posty: 94
Lokalizacja: Wrocław
Suzuki: SwiftFL Hybrid CVT
Tak czy inaczej zawsze napęd cztery na cztery będzie lepszy. Rozumiem, że są różne rozwiązania i może działać. to lepiej lub gorzej. Przykładowo jak auto na śniegu obraca kołami to podejrzewam że jakby był 4x4 nieważne jaki to jest duże prawdopodobieństwo że by sobie poradził. Zawsze gdzieś by tą przyczepność któreś koło złapało.


Na górę
Post: 07-07-2023, 06:23 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14-07-2022, 17:59
Posty: 258
Lokalizacja: Gdynia
Suzuki: Swift
Lukasz27 pisze:
Tak czy inaczej zawsze napęd cztery na cztery będzie lepszy. Rozumiem, że są różne rozwiązania i może działać. to lepiej lub gorzej. Przykładowo jak auto na śniegu obraca kołami to podejrzewam że jakby był 4x4 nieważne jaki to jest duże prawdopodobieństwo że by sobie poradził. Zawsze gdzieś by tą przyczepność któreś koło złapało.


chyba że masz tyle śniegu że brzuchem wisisz to i reduktor nic nie da :D ja się raz zakopalem zimowa pora swiftem, wjechalem na taką skarpę przodem i chcialem tylem wyjechać. No nic nien dawało rady nawet przekopanie się oponami do gleby. A że sprzegla było mi szkoda a swift lekki poprosiłem za przyszługe lokalnych rolników , chcieli 360 wyciągac ale udalo się w 2 chłopa porzadnych wypchnąc auto :D ale coś czuje że wtedy i 4x4 by nie pomogło jak tylna oś nie miała docisku i była wyżej. A tak wcześniej chcwalilem swifta że świetnie na śniegu jeźdiz po zasniezonych drogach xD no i dostalem zbyt dużej pewności siebie :D chociaz kupiłbym jakies male suzuki do upalania w terenie :D


Na górę
Post: 13-07-2023, 10:09 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1365
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Krótkie info o napędzie 4x4 Swifta:

All Grip AUTO zastosowany w modelach Swift oraz Ignis wykorzystuje mechaniczne sprzęgło wiskotyczne, przekazujące moment na tył w przypadku wystąpienia różnic prędkości obrotowych pomiędzy przednią a tylną osią, czyli w uproszczeniu - kiedy przód zaczyna się ślizgać, sprzęgło zaczyna "kleić" i napędzać tył. Nie ma znaczenia, czy ślizga się jedno, czy dwa koła z przodu, wał jest zawsze napędzany (także wtedy, kiedy nie ma żadnego uślizgu).
Jest to układ re-aktywny, czyli reagujący na poślizg przedniej osi. Z zasady - w normalnych warunkach napędzana jest oś przednia, na tył przenoszony jest bardzo niewielki moment obrotowy.

Poniżej schemat budowy układu, przepływ momentu poprzez przekładnię kątową oraz budowa sprzęgła wiskotycznego:

Obrazek

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 16-07-2023, 19:28 
Offline

Rejestracja: 28-02-2021, 11:04
Posty: 254
Lokalizacja: okolice Krakowa
Suzuki: Sedici 4x4 1,6
Kotperski pisze:
DS pisze:
Sprzęgła w Dusterze zablokować nie można. Można wybrać tryb LOCK, czyli stały napęd na cztery koła o zmiennym rozkładzie momentu. O ewentualnym, chwilowym zablokowaniu sprzęgła decyduje komputer.


Z tego, co pisują w Internetach, Duster ma tryb 4WDLock, który na stałe rozdziela moment 50:50 między osiami.

Kotperski pisze:
Apeluję o doszkolenie się z tematu i nie wypisywanie tak okrutnych głupot na forum. ABSOLUTNIE TAK NIE JEST. Napęd tylnej osi pobierany jest z obudowy przedniego dyfra, zatem jeśli kręci się którekolwiek przednie koło, to kręci się i wał napędowy, więc kręci się też co najmniej jedno koło z tyłu.


Tak się składa, że bawiłem się kiedyś Octavią jedynką z Haldexem ćwicząc na lodzie. Wiele razy było tak, że kręciło się przykładowo wyłącznie lewe przednie koło lub prawe tylne i auto stało w miejscu. Oczywiście po wyłączeniu EDS. Tego zjawiska nie miałem już w 159 Q4, w której było faktycznie tak, jak piszesz - zawsze kręciły się co najmniej dwa koła.

Wypisujesz takie bzdury, że głowa boli. Szkoda komentować szczegółowo.
W ogóle to co piszesz, niema nic wspólnego z rzeczywistością. Coś Ci się wydaje, do tego coś sobie wymyśliłeś i upierasz się bez sensu przy tym.

A co do opinii na temat warto AWD, czy nie, to może w przypadku Swifta z wiskiem jest się nad czym zastanawiać. Ale takie SX4 ze sprzęgłem, nawet stare, to jest szatan nie samochód z tym napędem.
Porównałem kiedyś swoje Sedici z "kultowym" Foresterem, jak napadało grubo śniegu. Ten sam przejazd jednym i drugim. Sedici zapieprzało nie gorzej niż Forester i to uwaga... w trybie napędu "auto", bo nawet zapomniałem kliknąć "lock".
Przy czym napęd przydaje się nie tylko na śniegu, ale niemal cały czas. Mokro, piasek na drodze, stroma górka, itd. Nawet latem na suchej drodze sie przydaje, jak trzeba szybko pozbierać się na skrzyżowaniu, lub włączyć do ruchu.


Na górę
Post: 17-07-2023, 10:37 
Offline

Rejestracja: 31-05-2022, 12:03
Posty: 8
Lokalizacja: KNT
Suzuki: Grand Vitara
Gratuluję zakupu!
Jeżeli ktoś twierdzi, że 4x4 nie jest potrzebne to znaczy, że mieszka na płaszczyznach bez śniegu. U mnie bez napędu pod dom w zimie trzeba pierwsze odśnieżyć, potem posypać i na końcu wyjechać. Z napędem można wyjechać i później odśnieżać. Wiadomo opony też dużo robią i jak ktoś przyjeżdża w zimie 4x4 na całorocznych to też potem są akrobacje :roll:


Na górę
Post: 17-07-2023, 16:07 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14-07-2022, 17:59
Posty: 258
Lokalizacja: Gdynia
Suzuki: Swift
Tuff pisze:
Gratuluję zakupu!
Jeżeli ktoś twierdzi, że 4x4 nie jest potrzebne to znaczy, że mieszka na płaszczyznach bez śniegu. U mnie bez napędu pod dom w zimie trzeba pierwsze odśnieżyć, potem posypać i na końcu wyjechać. Z napędem można wyjechać i później odśnieżać. Wiadomo opony też dużo robią i jak ktoś przyjeżdża w zimie 4x4 na całorocznych to też potem są akrobacje :roll:

Jakoś na kaszubach wzniesien i górek nie brakuje. ALe nadal jestem zdania że 4x4 zbędne :) Jak ma sie olej pod czerepem to fwd czy rwd tez przejedzie. Jak mawia pewne przysłowie, co z tego, że maszyna gwizda, skoro kierowca pi///da xD oczywiście nie zawsze ale w większości przypadków owszem. zwłaszcza, że sa napędy, które nawet w trybie auto [powyżej pewnej prędkości się rozlączają. A o tym czesc wlascicieli nie wie albo wgl zapomina, że 4x4 to nie jest remedium na zdrowy rozsądek, umiejętności i doświadczenie za kółkiem :)

Co do innego postu i porównywanie forestera i sedici, tak , ciekawe który forester, bo od 3 generacji to forester strasznie się spasł i to w jeździe w trudnych warunkach nie pomaga. DLa przykładu kiedyś jechalem przez droge X na dwa samochody z tata, oN golfem II ja peugeotem 3008 , obie ośki, z ta różnica że przez błoto lekki golf II przejechjał od tak sobie a ja w spasłym francuzie musialem trochę się nawalczyc by mnie nie ściągnęło blotko w dół. Wiec jakby do tego sedici wziąc takiego prawdziwego z rodowodem forestera np SG :) to ten fiacik cienko by piał :) ( swoją droga fajne autko gdzie 2.0 silnik do 8 tys się kręci) eh to se ne wrati :)


Na górę
Post: 17-07-2023, 17:18 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12230
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
SX4 iAWD w terenie w Ameryce Południowej
Daje radę ;)

https://www.youtube.com/watch?v=dAbb8ygGgWY


Na górę
Post: 17-07-2023, 18:00 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1365
Suzuki: Vitara S 4WD AT
swirusek231 pisze:
Co do innego postu i porównywanie forestera i sedici, tak , ciekawe który forester (...) jakby do tego sedici wziąc takiego prawdziwego z rodowodem forestera np SG :) to ten fiacik cienko by piał

Znaczenie ma nie tylko generacja, ale i rodzaj zastosowanego S-AWD, a było ich trzy.

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 17-07-2023, 19:35 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14-07-2022, 17:59
Posty: 258
Lokalizacja: Gdynia
Suzuki: Swift
DS pisze:
swirusek231 pisze:
Co do innego postu i porównywanie forestera i sedici, tak , ciekawe który forester (...) jakby do tego sedici wziąc takiego prawdziwego z rodowodem forestera np SG :) to ten fiacik cienko by piał

Znaczenie ma nie tylko generacja, ale i rodzaj zastosowanego S-AWD, a było ich trzy.

patrzę na sama masę :) forester 3 generacji to klocek w porównaniu do poprzednika, który bazowal na płycie imprezy :)


Na górę
Post: 17-07-2023, 22:20 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1365
Suzuki: Vitara S 4WD AT
swirusek231 pisze:
patrzę na sama masę :) forester 3 generacji to klocek w porównaniu do poprzednika, który bazowal na płycie imprezy :)
Jeśli patrzysz na samą masę, to SX4 jest lżejszy od Forestera II :)

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 18-07-2023, 19:48 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16-03-2011, 14:28
Posty: 349
Lokalizacja: Jelenia Góra
Czytam i nie dowierzam...Mieszkam w Jeleniej Górze, często jadę w góry w zimie (narty, fotografia, treking). Kupuje opony zimowe UltraGrip 8+ i jeszcze nigdy nie potrzebowałem napędu na 4 koła. Co więcej, gdy inni- cepry (bo większość z nizin tak się zachowuje na drodze jak zobaczy prawdziwy zakręt - np przy 50Km/h zwalnia przykładowo o połowę...itp) jadą posłusznie prawym odśnieżonym pasem ja zapinam swiftem lewym pasem który jest nieodśnieżony i potrafię wziąć cała kolumnę ślimaków. Ale to właśnie dlatego że mieszkam w górach i mam śnieg to wiem jak jeździć a nie dygam ze strachu...Swift to lekkie zwrotne auto a że mam jeszcze AlfaRomeo Stelvio to wiem jak dobrze pokonuje zakręty Swift pomimo braku np mechanicznej szpery. Potrafiłem jako jedyny wjechać na przełęcz w Rędzinach przy pełnym zaśnieżeniu, to raz. Dwa to Czesi nie sypią solą i czasem nawet gorzej odśnieżają drogi niż Polacy, a mimo to nie świrują i rzadko mają auta typu 4x4 - mieszkają w często naprawdę górskich miasteczkach czy wsiach. To jest podobny poziom dyskusji typu co lepsze: auto z wolnossącym silnikiem czy z turbiną, wielu woli "sprawdzone" wolnossaki a inni jak Ja elastyczność i spalanie (a silnik z turbiną to nie sprawdzona jednostka?? guzik prawda..). O gustach się nie dyskutuje (ja nigdy więcej nie kupie wolnossaka - w poprzedni weekend zrobiłem swiftem 900 km i spalił mi realnie 4,4 L/100km a elastyczność cisza i nie męczenie silnika to drugie, więc nikt mnie nie przekona do silnika np 1.2 -miałem poprzedni model swifta z tymże silnikiem i Ja mam porównanie. Ktoś kto umie jeździć nie potrzebuje napędu 4x4 - nie mówię tu o autach sportowych bo to inna bajka.

_________________
swift bicolor 1.0 MT :D


Na górę
Post: 18-07-2023, 21:04 
Offline

Rejestracja: 28-02-2021, 11:04
Posty: 254
Lokalizacja: okolice Krakowa
Suzuki: Sedici 4x4 1,6
Odnośnie mojego porównania Sedici do Forestera, to nie była żadna 3 gen, tylko właśnie 2 gen.
Przy czym ja nie mówię że takie Sedici zawsze będzie lepsze, bo do zapieprzania po zakrętach na asfalcie, to wiadomo że Subarka lepiej się nadaje, bo to prawdziwe AWD. Ale śnieg, piasek, błoto to już może być nawet gorsze. Trzy dyferencjały (środkowy i tylny niby spięte, ale bardzo słabo) psują właściwości terenowe.
Kiedyś też przejechałem się Imprezą (wszystkie dyfry otwarte) z niesprawną kontrolą trakcji. Lało wtedy i przy ruszaniu na skrzyżowaniu zachowywało się tak jak można się spodziewać, czyli jak FWD. Jedno przednie koło zamieliło i auto nie mogło ruszyć. Gdzie w tych samych warunkach, Sedici wystrzela jak z procy, cokolwiek by na drodze nie było (no chyba że lód).

A tak poza tym - w dyskusji o zasadności napędu na 4 koła, to raczej nie chodzi o to czy jest niezbędny, czy nie, ale czy się przydaje, czy nie.
Niezbędny oczywiście nie jest, ale przydaje się bez dwóch zdań.


Na górę
Post: 18-07-2023, 21:20 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1365
Suzuki: Vitara S 4WD AT
mcjezioro pisze:
Subarka lepiej się nadaje, bo to prawdziwe AWD
Zależy, co rozumiesz przez przez prawdziwe AWD. Ogrom tych samochodów (z obecnych prawie wszystkie) nie ma centralnego dyfra, tylko napędza tylną oś sprzęgłem.

mcjezioro pisze:
Kiedyś też przejechałem się Imprezą (wszystkie dyfry otwarte)
Nie było takiej Imprezy, chyba, że jakiś ulep.

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 18-07-2023, 21:28 
Offline

Rejestracja: 28-02-2021, 11:04
Posty: 254
Lokalizacja: okolice Krakowa
Suzuki: Sedici 4x4 1,6
Prawdziwe AWD, to miałem na myśli tego konkretnego Forestera. Manual, silnik 2,0, rok 2005.

A co z Imprezą, to dokładnie nie wiem. Gdzieś na necie mi się obiło o oczy, że imprezy (przynajmniej niektóre) miały dyfry otwarte. I tamta tak miała. Jak kręciłem kołami na podnośniku, to nie było czuć żadnego spięcia na dyfrach.
To była jakaś wersja amerykańska, silnik 2,5 wolnossak, rocznik gdzieś 2005-2007. A... i miała oznaczenie Impreza Outback. Wszystko fabryczne, bo jak diagnozowałem, to w kompie była taka wersja do wyboru.


Na górę
Post: 18-07-2023, 22:28 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1365
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Impreza Outback, 5MT wolnossak - centralny z wisko 4kgf, przednie i tylne dyfry otwarte. Aczkolwiek Subaru potrafiło wrzucić randomowo inne skrzynie, ale nigdy z otwartym centralnym. Może sprawdzałeś jakieś VTD przy wyłączonym silniku czy z uszkodzonym sprzęgłem dyfra, wtedy rzeczywiście - z uwagi na usterkę - dyfer mógł być otwarty.

Wracając natomiast do Swifta i pozostając przy Subaru - dla niezorientowanych w temacie - żeby nie być gołosłownym odnośnie poprzednich postów, wkrótce wrzucę prezentację na przykładzie Subaru Justy, czyli Suzuki Swifta - czarno na białym, jak działa napęd ze sprzęgłem wiskotycznym.

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 19-07-2023, 07:07 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14-07-2022, 17:59
Posty: 258
Lokalizacja: Gdynia
Suzuki: Swift
quadalcanal pisze:
Czytam i nie dowierzam...Mieszkam w Jeleniej Górze, często jadę w góry w zimie (narty, fotografia, treking). Kupuje opony zimowe UltraGrip 8+ i jeszcze nigdy nie potrzebowałem napędu na 4 koła. Co więcej, gdy inni- cepry (bo większość z nizin tak się zachowuje na drodze jak zobaczy prawdziwy zakręt - np przy 50Km/h zwalnia przykładowo o połowę...itp) jadą posłusznie prawym odśnieżonym pasem ja zapinam swiftem lewym pasem który jest nieodśnieżony i potrafię wziąć cała kolumnę ślimaków. Ale to właśnie dlatego że mieszkam w górach i mam śnieg to wiem jak jeździć a nie dygam ze strachu...Swift to lekkie zwrotne auto a że mam jeszcze AlfaRomeo Stelvio to wiem jak dobrze pokonuje zakręty Swift pomimo braku np mechanicznej szpery. Potrafiłem jako jedyny wjechać na przełęcz w Rędzinach przy pełnym zaśnieżeniu, to raz. Dwa to Czesi nie sypią solą i czasem nawet gorzej odśnieżają drogi niż Polacy, a mimo to nie świrują i rzadko mają auta typu 4x4 - mieszkają w często naprawdę górskich miasteczkach czy wsiach. To jest podobny poziom dyskusji typu co lepsze: auto z wolnossącym silnikiem czy z turbiną, wielu woli "sprawdzone" wolnossaki a inni jak Ja elastyczność i spalanie (a silnik z turbiną to nie sprawdzona jednostka?? guzik prawda..). O gustach się nie dyskutuje (ja nigdy więcej nie kupie wolnossaka - w poprzedni weekend zrobiłem swiftem 900 km i spalił mi realnie 4,4 L/100km a elastyczność cisza i nie męczenie silnika to drugie, więc nikt mnie nie przekona do silnika np 1.2 -miałem poprzedni model swifta z tymże silnikiem i Ja mam porównanie. Ktoś kto umie jeździć nie potrzebuje napędu 4x4 - nie mówię tu o autach sportowych bo to inna bajka.

To ja teraz w zime tak mialem na kaszubach, śniegu nawaliło, pługów brak. Wszyscy jada 20 km/h nawet w suwach AWD a swift na nowych zimówkach hankooka ( zastanawiałem się czy toyo nie brac ale padło na koreańska markę , chociaż letnie to następne będą tez yokohamy, na których z fabryki przypłynął ) to swift bez zająknięcia spokojnie na zakrętach 50 km/h mógł jechac a na bardziej prostym odcinku nie było problemu 80 jechac, ani razu elektronika nie musiała interweniowac, oczywiście unikalem gwałtownych manewrów ale to chyba oczywiste. Mam wrażenhie, że dzisiaj ludzie średnio potrafią jeździć jak trochę deszczu spadnie, nie wspominając o śniegu. Możliwe, że ludzie są przyzwyczajeni, że śnieg jest rzadko i sa zaskakiwani na letnich. Osobiście mam rachubę, że juz na wszystkich świętych mam zimowe założone, mieszkam w lesie. O ile w mieście może być plus to u mnie poniżej zera to norma :)


Na górę
Post: 19-07-2023, 07:09 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14-07-2022, 17:59
Posty: 258
Lokalizacja: Gdynia
Suzuki: Swift
DS pisze:
Impreza Outback, 5MT wolnossak - centralny z wisko 4kgf, przednie i tylne dyfry otwarte. Aczkolwiek Subaru potrafiło wrzucić randomowo inne skrzynie, ale nigdy z otwartym centralnym. Może sprawdzałeś jakieś VTD przy wyłączonym silniku czy z uszkodzonym sprzęgłem dyfra, wtedy rzeczywiście - z uwagi na usterkę - dyfer mógł być otwarty.

Wracając natomiast do Swifta i pozostając przy Subaru - dla niezorientowanych w temacie - żeby nie być gołosłownym odnośnie poprzednich postów, wkrótce wrzucę prezentację na przykładzie Subaru Justy, czyli Suzuki Swifta - czarno na białym, jak działa napęd ze sprzęgłem wiskotycznym.


Zależy , niektóre 2.0 jeśli nie mamy automatu mają reduktor. Taka dźwigienka obok postojowego. NIe wspominając że subaru zazwyczaj ma napęd stały, chcoiaż przy nowych to już głowy uciąć sobie za to nie dam. A stały napęd to stały zawsze w sytuacji podbramkowej może byc albo nie być :)


Na górę
Post: 19-07-2023, 07:50 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1365
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Ale co zależy? Rozmowa była o centralnym dyfrze, nie reduktorze. Co napędu stałego - jak już pisałem, dziś prawie cała flota Subaru ma tył napędzany sprzęgłem, Subaru stosuje taki napęd od połowy lat 80-tych. Sprzęgło to nigdy nie otwiera się całkowicie, ale przy dzisiejszym zaawansowaniu układów nie ma to już znaczenia.

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 19-07-2023, 08:45 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14-07-2022, 17:59
Posty: 258
Lokalizacja: Gdynia
Suzuki: Swift
DS pisze:
Ale co zależy? Rozmowa była o centralnym dyfrze, nie reduktorze. Co napędu stałego - jak już pisałem, dziś prawie cała flota Subaru ma tył napędzany sprzęgłem, Subaru stosuje taki napęd od połowy lat 80-tych. Sprzęgło to nigdy nie otwiera się całkowicie, ale przy dzisiejszym zaawansowaniu układów nie ma to już znaczenia.


TO że w zależności od silnika może to troche inaczej działać


Na górę
Post: 19-07-2023, 10:03 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1365
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Ani silnik, ani reduktor nie zmieniają działania centralnego dyfra. Ważna jest skrzynia, bo to ona definiuje rodzaj tegoż dyfra.

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 41 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]