Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 27-04-2024, 19:31

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: 14-06-2023, 05:50 
Offline

Rejestracja: 11-06-2023, 12:46
Posty: 38
Suzuki: Swift 1.2 Dualjet
Dzień Dobry. Jak sprawdzić jakie mam ciśnienie w oponach z poziomu auta, np. w radiu czy w liczniku? Opony mają czujniki ale nie mogę nigdzie znaleźć jak sprawdzić ich działanie. I jeszcze małe pytanko czy jakieś suzuki swift ma ukryte funkcje które możemy włączyć z poziomu licznika radia kombinacja przycisków?


Na górę
Post: 14-06-2023, 18:49 
Offline

Rejestracja: 22-05-2017, 23:09
Posty: 102
Lokalizacja: Inowrocław
Suzuki: Swift 1.2
TMPS nie mierzy cisnienia tylko jego spadek/roznice. Nawet jak cos pokazuje (wersja elegance) to i tak bedzie przeklamywac jak nie skalibrujesz z manometrem. Dla ciebie istotne jest ze jak piknie i pojawi sie ikona opony, to masz sie zatrzymac i zobaczyc czy kola cale + podpompowac (najlepiej na stacji, bo pompka z zestawu to sie nadaje do roweru/materaca).
A z opcji oprocz tego co masz w ksiazce (tryb migacza, zamka, zachowanie swiatel po otwarciu/zamknieciu auta po zmroku, reset oleju) to nic nie ma, tj suzuki, to ma jezdzic a nie robic cyrk. :)


Na górę
Post: 14-06-2023, 19:31 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14-07-2022, 17:59
Posty: 258
Lokalizacja: Gdynia
Suzuki: Swift
Da się, prawy patyczek lub na kierownicy info przetrzymujesz kilka sekund, patyczkiem poruszasz się i potwierdzasz i masz tam jedna z opcji TPMS , wchodzisz , pres i między zegarami powinno pokazać


Na górę
Post: 20-06-2023, 07:34 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-03-2020, 19:52
Posty: 14
Lokalizacja: Krotoszyn
Suzuki: Swift
Ale mówisz kolego o wersji Elegance z kolorowym wyświetlaczem w zegarach, tak?


Na górę
Post: 21-06-2023, 04:06 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12-06-2022, 00:43
Posty: 93
Suzuki: Swift 1.0 Boosterjet
Tak. I za cholerę nie mogę zrozumieć że w jednym kole mam 2.3bar i jest ok a w innym 2.7bar i krzyczy że mało.


Na górę
Post: 21-06-2023, 20:21 
Offline

Rejestracja: 21-08-2022, 22:45
Posty: 178
Suzuki: swift shvs
toolpusher pisze:
Tak. I za cholerę nie mogę zrozumieć że w jednym kole mam 2.3bar i jest ok a w innym 2.7bar i krzyczy że mało.


jak masz 2,7 to krzyczy że masz ZA DUŻO


Na górę
Post: 21-06-2023, 20:27 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12-06-2022, 00:43
Posty: 93
Suzuki: Swift 1.0 Boosterjet
To dziwne. Po dompopowaniu tego koła przestaje krzyczeć.


Na górę
Post: 22-06-2023, 08:00 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14-07-2022, 17:59
Posty: 258
Lokalizacja: Gdynia
Suzuki: Swift
toolpusher pisze:
To dziwne. Po dompopowaniu tego koła przestaje krzyczeć.

a jaki masz tryb ustawiony, bo ja mam dwa do wyboru comfort mode i load w zaleznosci ktory wybiore to krzyczy lub nie ze zle cisnienie :D


Na górę
Post: 22-06-2023, 20:16 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12-06-2022, 00:43
Posty: 93
Suzuki: Swift 1.0 Boosterjet
Mam komfort. ale próbowałem zmienic na load i nic to nie zmienia. Beznadziejny ten system. Nieraz jeż różnica między kołami 0,1bar i już krzyczy i nie ma to jak wyłączyć. W Hondzie spokojnie można wcisnąć OK (acknowlege) i alarm znika aż do kolejnego spadku ciśnienia.


Na górę
Post: 22-06-2023, 21:33 
Offline

Rejestracja: 21-08-2022, 22:45
Posty: 178
Suzuki: swift shvs
U mnie tam nic nie piszczy. Ani na letnich, ani na zimowkach. Piszczalo po kupnie auta, jak było prawie 3 atm nabite (salon nie sprawdził ciśnienia), na pierwszym cpnie spuscilem to wartosci z naklejki i do tej pory jest oki.


Na górę
Post: 24-06-2023, 04:55 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12-06-2022, 00:43
Posty: 93
Suzuki: Swift 1.0 Boosterjet
To napisz na jakich wartościach nie piszczy. U mnie powyżej 2.5bar musi być i to na wskaźniku.


Na górę
Post: 24-06-2023, 17:25 
Offline

Rejestracja: 21-08-2022, 22:45
Posty: 178
Suzuki: swift shvs
toolpusher pisze:
To napisz na jakich wartościach nie piszczy. U mnie powyżej 2.5bar musi być i to na wskaźniku.



A ile masz na tabliczce/naklejce? 2,5 przód i 2,2 tył. Tyle własnie mam, pompowane i sprawdzane na kilku manometrach ( w domu i na stacji), tyle wlaśnie mi pokazuje na ekraniku komputera i nic nie piszczy.


Na górę
Post: 26-06-2023, 07:38 
Offline

Rejestracja: 16-04-2018, 20:36
Posty: 28
Lokalizacja: Rzeszów
Suzuki: Swift
Nie wiem czy w Waszych , bogatszych wersjach to tak działa ale w premium plus jak przytrzymasz lewe pokrętło zegarów to jest tam opcja TPMS. U mnie jak czujniki świrowały to tam klikałem unload (albo coś takiego) i po kilkudziesieciu przejechanych metrach był już spokój


Na górę
Post: 28-06-2023, 07:40 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14-07-2022, 17:59
Posty: 258
Lokalizacja: Gdynia
Suzuki: Swift
DeDalus4 pisze:
Nie wiem czy w Waszych , bogatszych wersjach to tak działa ale w premium plus jak przytrzymasz lewe pokrętło zegarów to jest tam opcja TPMS. U mnie jak czujniki świrowały to tam klikałem unload (albo coś takiego) i po kilkudziesieciu przejechanych metrach był już spokój

w bogatszych? :D ja mam jeszcze biedniejsza premium bez plusa :D


Na górę
Post: 07-07-2023, 08:53 
Offline

Rejestracja: 11-06-2023, 12:46
Posty: 38
Suzuki: Swift 1.2 Dualjet
Patrzyłem w konfiguracji TMPS i wcale nie pokazuje ciśnienia jest autko ale koło każdej opon brak wskazań. Jak nauczyć auto żeby miał komunikację z czujnikami w oponach?


Na górę
Post: 07-07-2023, 09:26 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12-03-2023, 08:19
Posty: 4
Suzuki: Swift 1,2
Musisz trochę się przejechać autkiem, dopiero wtedy system odczytuje ciśnienie i możesz zobaczyć wynik. Jak dłużej unieruchomione to się wyniki kasują.

Wysłane z mojego CPH2145 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 25-10-2023, 19:21 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12-06-2022, 00:43
Posty: 93
Suzuki: Swift 1.0 Boosterjet
No i jak to wytłumaczyć. Za dużo za mało? Tak mnie to już wk..... Zwłaszcza że krzyczy ciągle i na cały wyświetlacz.
No bo jeśli z przodu ma być 2.2 a nie piszczy przy 2.5 a z tyłu ma być 2.5 i piszczy przy 2.59 a przy 2.53 jest OK? Gdzie tu logika?

Obrazek


Na górę
Post: 25-10-2023, 19:35 
Offline

Rejestracja: 03-03-2020, 08:43
Posty: 132
Lokalizacja: planeta Ziemia
Suzuki: osobowy
toolpusher pisze:
z przodu ma być 2.2 a z tyłu ma być 2.5? Gdzie tu logika?


Na pewno tak? Ostatnie "auto", którym jeździłem i które miało ciśnienia P/T 1,6/2,3 (?) to był maluch... :]
No chyba że to ciśnienia dla pięciu osób + bagażnik + bagażnik dachowy + przyczepa... :zakrecony: tylko kto tego pilnuje?

_________________
oilclub.pl - Towarzystwo Wzajemnej Adoracji Olejowych Dewiantów i Onanistów


Na górę
Post: 25-10-2023, 20:24 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12-06-2022, 00:43
Posty: 93
Suzuki: Swift 1.0 Boosterjet
Lewe przy 2.53 nie krzyczy a prawe przy 2.59 piszczy. Różnica jest 0.06bar czyli nic.
Producent podaje 2.2 przód i 2.5 tył a przy dużym obciążeniu 2.5 i 2.8 odpowiednio.
https://www.cisnienie-w-oponach.pl/pressures/suzuki/swift


Na górę
Post: 26-10-2023, 18:14 
Offline

Rejestracja: 22-05-2017, 23:09
Posty: 102
Lokalizacja: Inowrocław
Suzuki: Swift 1.2
toolpusher pisze:
No bo jeśli z przodu ma być 2.2 a nie piszczy przy 2.5 a z tyłu ma być 2.5 i piszczy przy 2.59 a przy 2.53 jest OK? Gdzie tu logika?

Z przodu masz miec zawsze 2.5, z tylu w zaleznosci od zaladunku (trzy ludki bez tobolow, czyli wariant na codzien to 2.2 i tj. w mojej wersji minimum na tyl). Info masz we wnece przednich drzwi (a link dales do starego swifta ktory jest ciezszy...) ale moze sie roznic jak dales nietypowe felgi i musisz to brac pod uwage. Po wymianie opon nawet w ASO maja wywalone i robia wszystkie 4 tak jak zmierzyli na przednim. :)

No i jeszcze temperatura kola po jezdzie tez gra role gdy pompujesz. Pojedz na jakies zakupy blisko stacji, a po nich powolutku zatankowac, zaplacic, siku, i wtedy kompresor automatyczny i wszystkie 4 kola zrob tak jak potrzebujesz (2.5+2.2, no chyba ze serio twoj swift to wol roboczy zaladowany pod sufit).


Na górę
Post: 26-10-2023, 21:40 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12-06-2022, 00:43
Posty: 93
Suzuki: Swift 1.0 Boosterjet
Sorry ale twoja odpowiedź w żaden logiczny sposób nie tłumaczy sytuacji opisanej na zdjęciu. Dla mnie jedynym logicznym rozwiązaniem jest to, że nastawy ciśnień w komputerze są inne dla tego koła. Felgi i opony są oryginalne jeszcze z podstawowego wyposażenia. Dzisiaj rano ciśnienie spadło do 2.47 lewy tył i 2.51 prawy tył i dalej świeciło na czerwono. Jak wytłumaczyc fakt, że to samo ciśnienie jest dobre dla 3 kół a dla 4 nie?


Na górę
Post: 27-10-2023, 08:42 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07-12-2021, 16:04
Posty: 94
Lokalizacja: Wrocław
Suzuki: SwiftFL Hybrid CVT
Dobrze pisze hunter3006 sprawdź na słupku przednich drzwiach kierowcy znajdziesz tam pewnie przód 2,5 tyl w zależności ale pewnie jakieś 2.2-2.3. Moim zdaniem upuść trochę ciśnienia w tylnych kołach do wartości 2.3 o ile faktycznie nie jezdzisz jakoś bardzo załadowany. Tu tez trzeba pamiętać, że zmiana temperatury o 10 stopni powoduje zmianę ciśnienia w kołach o 0,1 bar, obniżenie temperatury powoduje spadek ciśnienia więc prawdopodobnie za chwilę zrobi się zimno i samo minie.


Na górę
Post: 27-10-2023, 08:43 
Offline

Rejestracja: 03-03-2020, 08:43
Posty: 132
Lokalizacja: planeta Ziemia
Suzuki: osobowy
toolpusher pisze:
Producent podaje2.2 przód i 2.5 tył a przy dużym obciążeniu 2.5 i 2.8 odpowiednio.
https://www.cisnienie-w-oponach.pl/pressures/suzuki/swift


Wklejam zrzut ekranowy w/w linki. Wskaż, gdzie masz podawane przez Ciebie wartości.

Załącznik:
swift air pressure tyres - Kopia.jpg


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

_________________
oilclub.pl - Towarzystwo Wzajemnej Adoracji Olejowych Dewiantów i Onanistów


Na górę
Post: 27-10-2023, 11:05 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12-06-2022, 00:43
Posty: 93
Suzuki: Swift 1.0 Boosterjet
Ok pomyliłem przód z tyłem i co to zmienia?
W lewym tylnym kole jest 2,53 i jest ok. Gdy prawe spada do tej wartości to dalej krzyczy. Dodatkowo prawe tylne jak zaczeło krzyczec to było 2.4. Myslałem że brak powietrza i dopompowałem do 2.6. Od momentu pompowania przejechałem 200km. Czyli mamy sytuację gdy lewe tylne przy 2,53 jest OK a prawe tylne przy wartościach 2.4-2.6 nie jest ok.
Poza tym widełki dla tyłu to 2.2 do 2.8 więc w tych wartościach powinien pracować czujnik. No bo jak będziesz chciał dopompować tył ze względu na obciążenie to będziesz jeździł z ciągle z alarmem TPMS?


Na górę
Post: 27-10-2023, 19:44 
Offline

Rejestracja: 21-08-2022, 22:45
Posty: 178
Suzuki: swift shvs
to moze w koncu napompujesz tyle ile ma byc??


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 58 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]