Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 23-04-2024, 14:09

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: 10-02-2023, 18:14 
Offline

Rejestracja: 10-02-2023, 18:01
Posty: 29
Suzuki: Swift 1.2 dualjet
Dzień dobry


Jestem posiadaczem nowego suzuki swift 1.2 hybryda cvt. Mam juz przejechane ok 450km i zauważyłem że silnik na dystanski 13 km nie potrafi się zagrzać do temperatury roboczej. Zauważyłem również że górna rurka łącząca chłodnice z plastikowym króćcem przy silniku jest ciepła i nagrzewa im dłużej pracuje silnik. Chłodnica również robi się wyraźniej cieplejsza. A stwierdziłem to po tym jak odpaliłem silnik na zimnym i po złapaniu za ten wąż okazało się że był ciepły i zacząłem drążyć temat.
Czy jest to możliwe że w nowym aucie już termostat jest trafiony ?
Może ktoś z posiadaczy swifta borykał się z problemami niedogrzanego silnika ?


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
Post: 10-02-2023, 20:23 
Offline

Rejestracja: 21-08-2022, 22:45
Posty: 177
Suzuki: swift shvs
w naszych autkach nie ma typowego termostatu. Układ jest sterowany elektronicznie, więc widocznie tak sobie komputer wymyślił.


Na górę
Post: 10-02-2023, 22:21 
Offline

Rejestracja: 10-02-2023, 18:01
Posty: 29
Suzuki: Swift 1.2 dualjet
Hmm może przy pierwszym przeglądzie poruszę temat bo jak dotąd jazda w mróz tym autkiem to trochę wyzwanie bo po włączeniu ogrzewania wskazówka temp kładzie się.


Na górę
Post: 10-02-2023, 23:48 
Offline

Rejestracja: 21-08-2022, 22:45
Posty: 177
Suzuki: swift shvs
koniecznie porusz temat. moj sie dogrzewa normalnie


Na górę
Post: 11-02-2023, 11:38 
Offline

Rejestracja: 10-02-2023, 18:01
Posty: 29
Suzuki: Swift 1.2 dualjet
A był byś w stanie u siebie sprawdzić czy tego górny wąż który idzie na chłodnice razem z króćcem przy silniku też od razu robi się ciepły po odpaleniu ?


Na górę
Post: 11-02-2023, 19:56 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07-12-2021, 16:04
Posty: 94
Lokalizacja: Wrocław
Suzuki: SwiftFL Hybrid CVT
Ja również posiadam identyczną wersje z cvt i potwierdzam, że wolno się nagrzewa. Też się nad tym zastanawiałem fajnie, że poruszasz temat. W innych samochodach temp płynu osiąga już 90 stopni po 2-3 km. W swifcie od początku tak miałem, że musze przejechać właśnie około 10 km. Częściowo tłumaczyłem to sobie :
- po pierwsze skrzynia CVT przy spokojnej jeździe, a zazwyczaj tak jeżdżę trzyma niskie obroty silnika. Czami jadąc 60-80 czy 90 km/h obroty są na poziomie 1-1,5 tys obr/min nie pamiętam dokładnie na pewno nie przekraczają 2 tys, a jadąc wolno są bliżej 1 tys.
- druga sprawa, wydaje mi się, że w zimę choć może układ hybyrydy nie działa po starcie, bo musi się rozgrzać to już po kilku km zaczyna działać i wspomaga silnik przez co silnik ma lżej przez co wolniej się rozgrzewa? (nie jestem tego pewien znajomy w hybrydzie toyoty mówi, że mimo hybrydy silnik szybko się rozgrzewa)
- po trzecie olej mam obecnie 5w30, który wolniej się nagrzewa, ale Ty masz fabryczny 0w16 w nowym samochodzie więc chyba błędna ta teoria w innych samochodach olej 5w30 szybko nagrzewa silnik
- po czwarte myślę, że mały samochód mała chłodnica każde włączenie ogrzewania będzie miało duży wpływ czy też może chłodnica szybciej się chłodzić od przepływu powietrza zewnętrznego? (trochę słaba teoria)
- po piąte oglądając test https://www.youtube.com/watch?v=eGJKMRgLcQg porównuje się tutaj dwa swifty jeden z manualem drugi z CVT co ciekawe od 11 min swift z CVT ma ciągle temp płynu na min przez cały test wolno się nagrzewa? Swift z manualem ma normalna temp przypadek?
Wyszedłem z założenia, że nowy samochód wszystko jest dobrze i ten typ tak ma. Faktycznie zimny silnik powinien mieć mały obieg, nie wiedziałem, że nie ma typowego termostatu, węża nie sprawdzałem. Może niech ktoś jeszcze się wypowie czekam szczególnie na użytkowników co mają CVT może tutaj jest jakaś różnica


Na górę
Post: 11-02-2023, 21:11 
Offline

Rejestracja: 21-08-2022, 22:45
Posty: 177
Suzuki: swift shvs
moj jest zagrzany po jakichs 4-5km, z tym ze moj to manual na oleju 0w20 (jesli to robi roznice)


Na górę
Post: 12-02-2023, 08:32 
Offline

Rejestracja: 10-02-2023, 18:01
Posty: 29
Suzuki: Swift 1.2 dualjet
Tylko bardzo zastanawiające jest to że wąż od chlodnucy wraz z chłodnica robi się ciepły od razu po uruchomieniu silnika. A jeszcze jedno co mnie zastanawia to to że jest zimno ok -4 odpalam auto na P A silnik się wkręca na 1600 obrotów i tak trzyma go bardzo długo. Wiadomo jest zimno i silnik musi mieć wyższe obroty na 1200 1100 i do 1 min spadają do ok 1000 A ten potrafi trzymać 1600 bardzo długo.


Na górę
Post: 12-02-2023, 08:36 
Offline

Rejestracja: 10-02-2023, 18:01
Posty: 29
Suzuki: Swift 1.2 dualjet
Ostatnio nawet zasłoniłem chłodnice z przodu auta żeby pomóc mu się dogrzać no i nawet troszkę pomogło


Na górę
Post: 12-02-2023, 15:38 
Offline

Rejestracja: 21-08-2022, 22:45
Posty: 177
Suzuki: swift shvs
jedz do ASO i to zglos bo tak nie moze byc.

aa, a powiedz, ile Ci taki niedogrzany pali? Na komputerku ile pokazuje. Bo moj manual 4,3-4,5 na 'trasach' takich 10km wioska-wioska, potem postoj i powrot, postoj, sklep 1km itd...


Na górę
Post: 12-02-2023, 21:17 
Offline

Rejestracja: 10-02-2023, 18:01
Posty: 29
Suzuki: Swift 1.2 dualjet
Mi tak pokazuje ok 5.3 litra na krótkich dystansach. A jak jechałem dłużej wioskami to spadło do 4.9 l


Na górę
Post: 12-02-2023, 21:47 
Offline

Rejestracja: 21-08-2022, 22:45
Posty: 177
Suzuki: swift shvs
Trawiata2008 pisze:
Mi tak pokazuje ok 5.3 litra na krótkich dystansach. A jak jechałem dłużej wioskami to spadło do 4.9 l


Czyli takie 'pół litra' więcej około. To i tak nieźle, biorąc pod uwagę CVT i tą temperature. Trochę żałuję że nie wziełem CVT, no ale brałem co było w salonie, nie zamawiałem konkretnej wersji.


Na górę
Post: 14-02-2023, 11:07 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14-07-2022, 17:59
Posty: 257
Lokalizacja: Gdynia
Suzuki: Swift
tez zdarzało mi sie że silnik nawet po pół godzinie jazdy eSką nie specjalnie się nagrzewał, przez to czasem układ miekkiej hybrydy nie oddawal energi do silnika. Chociaz patrząc jakie gówno zamiast oleju ASO wlało to mozliwe że to wina samego oleju. Bo dopiero po pierwszej wymianie oleju ten problemik sie pojawił. Teraz dla pewności sam zakupie od innego dealera bańske oleju zgodnego ze specyfikacją w instrukcji oraz ori filtry i sprawdze czy moja teoria, ma jakiekolwiek podstawy


Na górę
Post: 14-02-2023, 14:02 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07-12-2021, 16:04
Posty: 94
Lokalizacja: Wrocław
Suzuki: SwiftFL Hybrid CVT
swirusek231 pisze:
tez zdarzało mi sie że silnik nawet po pół godzinie jazdy eSką nie specjalnie się nagrzewał, przez to czasem układ miekkiej hybrydy nie oddawal energi do silnika. Chociaz patrząc jakie gówno zamiast oleju ASO wlało to mozliwe że to wina samego oleju. Bo dopiero po pierwszej wymianie oleju ten problemik sie pojawił. Teraz dla pewności sam zakupie od innego dealera bańske oleju zgodnego ze specyfikacją w instrukcji oraz ori filtry i sprawdze czy moja teoria, ma jakiekolwiek podstawy


W pierwszym poście mowa jest o nowym samochodzie rozumiem czyli olej 0w16 bardzo dobry do niskich temp. Ja u siebie mam 5w30 a co masz u siebie i na co wymieniasz? Ja będę w przyszłym roku chciał zalać 0w30. Moim zdaniem olej nie będzie miał dużego wpływu na temp. Czy też masz CVT?


Na górę
Post: 14-02-2023, 15:15 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14-07-2022, 17:59
Posty: 257
Lokalizacja: Gdynia
Suzuki: Swift
Lukasz27 pisze:
swirusek231 pisze:
tez zdarzało mi sie że silnik nawet po pół godzinie jazdy eSką nie specjalnie się nagrzewał, przez to czasem układ miekkiej hybrydy nie oddawal energi do silnika. Chociaz patrząc jakie gówno zamiast oleju ASO wlało to mozliwe że to wina samego oleju. Bo dopiero po pierwszej wymianie oleju ten problemik sie pojawił. Teraz dla pewności sam zakupie od innego dealera bańske oleju zgodnego ze specyfikacją w instrukcji oraz ori filtry i sprawdze czy moja teoria, ma jakiekolwiek podstawy


W pierwszym poście mowa jest o nowym samochodzie rozumiem czyli olej 0w16 bardzo dobry do niskich temp. Ja u siebie mam 5w30 a co masz u siebie i na co wymieniasz? Ja będę w przyszłym roku chciał zalać 0w30. Moim zdaniem olej nie będzie miał dużego wpływu na temp. Czy też masz CVT?

Mój jest z 2022 roku i ma teraz 14 tys km więc dosc nowy.
Podczas tej pierwszej wymiany oleju serwis wlal mi jakieś 5w30 , nawet nie wiem dokladnie co to było. Ciężko powiedziec, będe mial pewność jak teraz wymienie olej po za aso bo zaufania nie mam. DLatego zamawiam od innego dealera oryginalne filtry suzuki i Ecstar 0w20


Na górę
Post: 14-02-2023, 16:37 
Offline

Rejestracja: 16-04-2018, 20:36
Posty: 28
Lokalizacja: Rzeszów
Suzuki: Swift
Panowie, słabe nagrzewanie się silnika nijak ma się do użytego oleju...ja bym problemu szukał w układzie chłodzenia. Kupcie sobie interfejs OBD2, wgrajcie apke smartfona(np. Torque) i wam pokaze jaką macie temp. płynu chłodzacego. Ja jeżdze na 5W30. Silnik nagrzewa się po ok. 3 do 5 km (zależnie od temp. na zewnątrz). Tyle że ja nie mam wskaźnika tylko gasnąca niebieską lampkę


Na górę
Post: 14-02-2023, 21:58 
Offline

Rejestracja: 21-08-2022, 22:45
Posty: 177
Suzuki: swift shvs
DeDalus4 pisze:
Panowie, słabe nagrzewanie się silnika nijak ma się do użytego oleju...


ma ma, ale paradoksalnie, na bardziej lepkim oleju powinien się grzać bardziej.


Na górę
Post: 15-02-2023, 08:42 
Offline

Rejestracja: 16-04-2018, 20:36
Posty: 28
Lokalizacja: Rzeszów
Suzuki: Swift
ale jakie to są różnice? Olej przede wszystkim smaruje. Jak jest rzadszy (mniej lepki) lepiej dociera do zakamarków i obniża tarcie. Ale głównym źródłem ciepła w silniku jest spalanie. To układ chłodzenia odpowiada za optymalną temp. silnika


Na górę
Post: 15-02-2023, 10:01 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17-09-2018, 20:20
Posty: 435
Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
Suzuki: Swift AZ
Olej też odprowadza ciepło punktowo z węzłów tarcia i mniej lepki robi to lepiej. Ma mniejszą pojemność cieplną i dlatego szybciej przejmuje ciepło od metalu.

_________________
Swift 1,2; była Liana 4WD i Samurai


Na górę
Post: 15-02-2023, 10:46 
Offline

Rejestracja: 16-04-2018, 20:36
Posty: 28
Lokalizacja: Rzeszów
Suzuki: Swift
Tak to prawda. Ale różnice są zauważalne dla inżynierów a nie dla użytkownika. Inżynierowie wymianę ciepła liczą w danej sekundzie a użytkownik patrzy czy mu się po jakimś w miarę normalnym czasie silnik nagrzeje. Bez róznicy dla niego czy to bedzie po 2 czy 3km. A jak w aucie nadal zimno po kilkunastu to znaczy że coś nie działa prawidłowo. I trzeba zobaczyć czy winowajca jest układ chłodzenia silnika czy może coś z ogrzewaniem jest nie tak


Na górę
Post: 24-02-2023, 19:32 
Offline

Rejestracja: 21-08-2022, 22:45
Posty: 177
Suzuki: swift shvs
sprawdziłem i u mnie , w manualu, górny wąż chłodnicy pozostaje zimny do momentu 'otwarcia termostatu' w tym czasie węże nagrzewnicy oczywiście robią się gorące.


Na górę
Post: 28-02-2023, 23:15 
Offline

Rejestracja: 10-02-2023, 18:01
Posty: 29
Suzuki: Swift 1.2 dualjet
A dziś zrobiłem takie pomiary od zimnego silnika zamieszczam filmik

https://youtu.be/Ki7qKgxaQEA

Tak że pojutrze jadę na serwis niech mi coś powiedzą na ten temat.


Na górę
Post: 01-03-2023, 09:29 
Offline

Rejestracja: 12-11-2022, 20:49
Posty: 19
Suzuki: Swift
Myślę że tak długo podwyższone obroty 1500/1800 nie są normalne. Rozumiem 1200/1300 przez 20/30 sekund a zimą troche dłużej. Natomiast temperatura nagrzewania troszkę za długo, zapewne przy jeździe byłoby szybciej. Jedź na serwis i daj znać.


Na górę
Post: 01-03-2023, 18:59 
Offline

Rejestracja: 21-08-2022, 22:45
Posty: 177
Suzuki: swift shvs
Trawiata2008 pisze:
A dziś zrobiłem takie pomiary od zimnego silnika zamieszczam filmik

https://youtu.be/Ki7qKgxaQEA

Tak że pojutrze jadę na serwis niech mi coś powiedzą na ten temat.


Ewidentnie 'coś nie tak'


Na górę
Post: 02-03-2023, 11:29 
Offline

Rejestracja: 10-02-2023, 18:01
Posty: 29
Suzuki: Swift 1.2 dualjet
Tak że tak...
Byłem na pierwszym przeglądzie.
Wg serwisu wszystko jest jak być powinno.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]