Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 20-04-2024, 02:53

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: 01-09-2021, 14:21 
Offline

Rejestracja: 01-09-2021, 14:08
Posty: 2
Suzuki: Swift
Czy macie moze zdjecia jak wyglada jezdnia przed maska z włączonymi swiatłami LED? jak to w ogole widać na yt sa pokazane testy ale to zalezy czym krecone raz wyglada mega super a raz srednio. Jak ocenianie LEDY jak to widac na ciemnych jezdniach?


Na górę
Post: 01-09-2021, 18:03 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1582
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Ledy w swifcie są bardzo fajne. Do tego jest opcja automatycznej zmiany na długie. Świecą jasno. Na czarnym mokrym asfalcie to wiadomo, że generalnie niewiele widać, bo on chyba pożera światło. :-)

Na zdjęciach nic nie wyjdzie, bo wszystko zależy od przesłony, czasu i czułości. Mogę zrobić takie zdjęcie, że będzie Ci się wydawało, że światła oślepiają, a mogę takie, że prawie nie świecą. Zdjęcie z definicji nie pokazuje prawdy, lecz wyobrażenie fotografa (lub automatyki).

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 01-09-2021, 18:37 
Offline

Rejestracja: 21-08-2018, 20:14
Posty: 260
Ja powiem tak: wiele moich pasażerów jest zaskoczonych, jak dobrze oświetlają drogę.


Na górę
Post: 02-09-2021, 15:57 
Offline

Rejestracja: 12-01-2018, 21:18
Posty: 93
LEDy w Swifcie świecą bardzo dobrze w porównaniu do innych aut w tym segmencie. Porównywałem też ze standardowymi halogenami w Premium Plus i różnica sama w sobie wystarczyła do podjęcia decyzji do dopłaty do Elegance'a z pełnymi LEDami. Reszta była bonusem.


Na górę
Post: 03-09-2021, 16:38 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16-03-2011, 14:28
Posty: 349
Lokalizacja: Jelenia Góra
Ja kupiłem bez ledów /ale i czujników np detekcji zbliżania się pojazdów/ za to po roku dokupiłem LEDy Philipsa i gra gitara, różnica diametralna między zwykłymi żarówkami a LEDami. W schowku mam zwykłe w razie przypału z Policją, zaś na przeglądach nikt mi nic nie mówił. Zatrzymała mnie raz Policja w Czechach ale powiedziałem że to fabryczne (coś mówili pokazując na lampy) i puścili mnie.

_________________
swift bicolor 1.0 MT :D


Na górę
Post: 03-09-2021, 18:29 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1582
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Sprawdzałeś przy ścianie czy mają prawidłowe odbicia?

Czasem mam ochotę pobłogosławić kierowców z "fabrycznymi" ledami jadących z naprzeciwka. Ale fakt, że niektóre nowsze modele dają radę.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 03-09-2021, 20:15 
Offline

Rejestracja: 15-03-2019, 07:07
Posty: 104
Lokalizacja: Kraków
Suzuki: Swift 1.2 MH
Jak możesz to pokaż zdjęcie z włączonymi światłami mijania w dzień. Chciałem zobaczyć jak bardzo się to rzuca w oczy.


Na górę
Post: 04-09-2021, 09:11 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17-09-2018, 20:20
Posty: 435
Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
Suzuki: Swift AZ
Trochę ryzyk-fizyk, bo te halogeny mają gładkie szkło i w środku nie mają osłonki na żarówkę. Od razu widać że siedzą ledy :]

Ja włożyłem H4 +130%, nie używam świateł na auto żeby czujnik ich nie włączał pod wiaduktami itp.

_________________
Swift 1,2; była Liana 4WD i Samurai


Na górę
Post: 04-09-2021, 09:29 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1582
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
W poprzednim aucie założyłem te "lepsiejsze" halogeny w niebieskiej bańce (czyli świeciły na biało) i faktycznie było o niebo lepiej, a legalnie. Fakt, że ich trwałość jest teoretycznie mniejsza. Ale zwykłe H7 wymieniałem co roku, a te przejechały rok i nic się nie działo. Tak więc bywa różnie. :-)

Jeśli ma się założone nielegały to dobrze mieć w bagażniku właściwe, bo jak policjant się uprze, to nie odjedziecie.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 04-09-2021, 10:01 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17-09-2018, 20:20
Posty: 435
Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
Suzuki: Swift AZ
Bardziej martwi mnie sytuacja kolizja po zmroku - niehomologowane źródło światła - "panie władzo oślepiło mnie" - brak ubezpieczenia.

_________________
Swift 1,2; była Liana 4WD i Samurai


Na górę
Post: 04-09-2021, 10:56 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1582
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
O tym już było na forum i w mediach tyle razy, że sądzę, że jak ktoś montuje, to go po prostu stać na płacenie za naprawę i uszczerbek na zdrowiu.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 04-09-2021, 11:08 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16-03-2011, 14:28
Posty: 349
Lokalizacja: Jelenia Góra
pojechałem specjalnie na badanie, wszystko w porządku - ściana nie potrzebna. W Niemczech powoli dopuszcza się takie oświetlenie po badaniu na stacji i homologowanych żarówkach, w wybranych modelach aut. No ale tu w PL dyskutanci mają swoje racje..."smolić naftę i obserwować wroga"

_________________
swift bicolor 1.0 MT :D


Na górę
Post: 08-09-2021, 11:58 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17-09-2018, 20:20
Posty: 435
Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
Suzuki: Swift AZ
W innych krajach to w innych krajach...

W Finlandii zalegalizowałem w samuraiu dużo większe opony - u nas nie do pomyślenia.

_________________
Swift 1,2; była Liana 4WD i Samurai


Na górę
Post: 14-07-2022, 18:17 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14-07-2022, 17:59
Posty: 257
Lokalizacja: Gdynia
Suzuki: Swift
Witam jeśli kogoś nadal temat interesuje to mam krótki filmik z jazdy nocą na FULL Ledach, swift w bieda wersji Premium :)


Na górę
Post: 15-11-2022, 19:22 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14-07-2022, 17:59
Posty: 257
Lokalizacja: Gdynia
Suzuki: Swift
wawax pisze:
Ledy w swifcie są bardzo fajne. Do tego jest opcja automatycznej zmiany na długie. Świecą jasno. Na czarnym mokrym asfalcie to wiadomo, że generalnie niewiele widać, bo on chyba pożera światło. :-)

Na zdjęciach nic nie wyjdzie, bo wszystko zależy od przesłony, czasu i czułości. Mogę zrobić takie zdjęcie, że będzie Ci się wydawało, że światła oślepiają, a mogę takie, że prawie nie świecą. Zdjęcie z definicji nie pokazuje prawdy, lecz wyobrażenie fotografa (lub automatyki).



A nie wiesz która śrubą sie je ustawia? Bo ASO mi tak ustawiło, że prawy reflektor świeci daleko ale po krzakach na poboczu a nie na drogę a według tego ich ustrojstwa ustawione są dobrze. Chętnie bym prawy reflektor bliżej swojego pasa przesunął.


Na górę
Post: 15-11-2022, 21:13 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1582
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Nie jestem pewien czy w ogóle jest regulacja boczna. Pamiętaj, że prawy świeci wyżej i dlatego nie można go za bardzo przesuwać w lewo, bo będzie oślepiał jadących z naprzeciwka. On ma świecić trochę po krzakach, żebyś pieszych widział.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 16-11-2022, 01:00 
Offline

Rejestracja: 21-08-2022, 22:45
Posty: 177
Suzuki: swift shvs
jest regulacje gora-dol i prawo-lewo. Nie prawdą też jest że prawy świeci wyżej. To wynika z asymetrii reflektorów. Oba maja być ustawione tak samo wysoko.


Na górę
Post: 16-11-2022, 07:01 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1582
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Racja. Skrót myślowy. Tak czy inaczej, przesunięcie w lewo może spowodować oślepianie.
Dorzucam link do wątku, w którym dyskutowaliśmy wysokość świateł w vitarze - kilka wykresów i informacji może się przydać: viewtopic.php?f=70&t=18763

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 17-11-2022, 08:51 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17-09-2018, 20:20
Posty: 435
Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
Suzuki: Swift AZ
wawax pisze:
Pamiętaj, że prawy świeci wyżej i dlatego nie można go za bardzo przesuwać w lewo, bo będzie oślepiał jadących z naprzeciwka. On ma świecić trochę po krzakach, żebyś pieszych widział.

Oba reflektory powinny być ustawione równo, to asymetryczny kształt wiązki daje zasięg po poboczu.
Obrazek

_________________
Swift 1,2; była Liana 4WD i Samurai


Na górę
Post: 22-11-2022, 19:49 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14-07-2022, 17:59
Posty: 257
Lokalizacja: Gdynia
Suzuki: Swift
apede pisze:
wawax pisze:
Pamiętaj, że prawy świeci wyżej i dlatego nie można go za bardzo przesuwać w lewo, bo będzie oślepiał jadących z naprzeciwka. On ma świecić trochę po krzakach, żebyś pieszych widział.

Oba reflektory powinny być ustawione równo, to asymetryczny kształt wiązki daje zasięg po poboczu.
Obrazek

tak ale czy to oznacza że ja mam widziec przed sobą w nocy na 15 metrów to chyba coś jest jednak nie tak. Dla mnie wyznacznikiem by nie oslepiac jest odcięcie nie dochodzące do lusterek bocznych. Na razie mam prawy przesunięty nieznacznie do środka ale nikt nie mrugał mi żeby oslepiało. Może to wtedy lewy reflektor powinien być inaczej ustawiony


Na górę
Post: 22-11-2022, 19:51 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14-07-2022, 17:59
Posty: 257
Lokalizacja: Gdynia
Suzuki: Swift
apede pisze:
wawax pisze:
Pamiętaj, że prawy świeci wyżej i dlatego nie można go za bardzo przesuwać w lewo, bo będzie oślepiał jadących z naprzeciwka. On ma świecić trochę po krzakach, żebyś pieszych widział.

Oba reflektory powinny być ustawione równo, to asymetryczny kształt wiązki daje zasięg po poboczu.
Obrazek


https://www.youtube.com/shorts/WZ7rRPVUjR0

Tak świeciły jak auto z salonu wyjechał, wydawało mi się krótko , pojechałem do ASO to tak ustawili że prawy po zającach świeci, a lewy góra 15 metrów przed auto. Sory ale to nie rozwiązanie by jechac po za miastem w nocy 50 km/h by mieć szanse na jakąkolwiek reakcję


Na górę
Post: 23-11-2022, 08:27 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17-09-2018, 20:20
Posty: 435
Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
Suzuki: Swift AZ
No nie, 15 metrów to przesada :lol: Tak to jest z "fachowością" ASO
W swifcie światła powinny mieć zasięg ok. 50 m. Albo znajdziesz kogoś ogarniętego od świateł, albo zrób to sam.
Na reflektorach powinno być pochylenie wiązki krótkich, np. 1%. Diagnosta powinien na tyle ustawić maszynę pomiarową. Jak masz np. reflektory na 1% a na maszynie jest 1,3% to potem jest jak jest. :lol: Niestety 99% tego nie robi :roll:
Dodatkowo, powinien sprawdzić ustawienie lewo-prawo. Często jest na krzyż i wtedy długie mają gorszy zasięg. To widać np. jak przejeżdżasz przez próg zwalniający i wiązka świateł chodząc góra - dół chodzi też na boki.

Wersja Adam Słodowy:
* Mierzysz wysokość źródła światła (środek soczewki) od ziemi. I np.: wiązka 1%, wysokość 50 cm daje zasięg 50 m - na środku a nie po prawej gdzie jest dalej. Jeśli wiązka jest np. 1,2% to zasięg będzie 42 m.
* Jedziesz na pustą, prostą i płaską drogę, ustalasz punkt zasięgu i kręcisz śrubokrętem :) Ja dodatkowo zasłaniam jeden reflektor żeby lepiej widzieć efekt regulacji.
* Wersja 2 - ustawiasz się np. w garażu 10 m od ściany. Wiązka 1%, wysokość soczewki 50 cm = po 10 metrach punkt odcięcia na ścianie to 40 cm. Przy wiązce 1,2% to będzie 38 cm itd.

_________________
Swift 1,2; była Liana 4WD i Samurai


Na górę
Post: 23-11-2022, 09:13 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1582
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Pamiętajcie, że Wasze garaże mają zwykle ok. 2% spadku, żeby woda schodziła. No chyba, że budowlańcy o tym nie pomyśleli. Tak więc podłoga w garażu często nie może być traktowana jako pozioma powierzchnia i punkt odniesienia. Ewentualnie znając faktyczne nachylenie podłogi można to uwzględnić w obliczeniach.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 23-11-2022, 10:15 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17-09-2018, 20:20
Posty: 435
Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
Suzuki: Swift AZ
Fakt, założenie było płaskiego podłoża.

_________________
Swift 1,2; była Liana 4WD i Samurai


Na górę
Post: 23-11-2022, 14:47 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14-07-2022, 17:59
Posty: 257
Lokalizacja: Gdynia
Suzuki: Swift
apede pisze:
Fakt, założenie było płaskiego podłoża.

to mój garaz ma płasko bo wode z zimowej aury musze miotła wypraszać :D może faktycznie do diagnosty podjadę, tylko innego niz jak mi ustawiał w skodzie superb ksenony to tak że jadac 15 metrów za autem po biezniku mu odcięcie świeciło. Musze poszukać czy w trójmieście lub okolicach są specjaliści od tego. Nie chce nikogo oślepiac ale cholera chce bez stresu na mijania nocą przez las jechać, bo nie zawsze można na drogowych jechać :D Wiem że jest serwis koło gdyni, który chyba od 20 lat specjalizuje sie tylko w samochodach suzuki, może do nich powinienem zawitać. Ponoć po gwarancji prawie wszyscy z ASO tam uciekają :D Bo te światla w swifcie bardzo fajnie jasno świecą, nie są to chińskie padła jakies stanley czy coś takiego na reflektorze jest wytłoczone. Chociaż widze po pierwszym ataku zimy że musze odmrażacz i skrobaczkę wozić , reflektory LED zamarzają, nie wpływa to znacząco na jakosc wiązki światła ale hmhm lepiej miec czyste :)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]